Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, meis, als ik geen pregnyl had gespoten, had ik vanaf gisteren al getest, hahaha! Maar nu heeft dat nog geen enkele zin door de pregnyl, want de testen zijn dan toch wel positief. Pas vanaf morgen heeft het een klein beetje zin, hoewel ik dan nog in mijn achterhoofd moet houden dat een positieve uitslag door de pregnyl kan komen. Als de uitslag negatief is, weet ik dat de pregnyl in ieder geval uit mijn lichaam is. Dan moet ik het daarna zondag en maandag nog eens proberen. Maar goed, nogmaals: ik bekijk het maar per dag. Daarom heb ik nu ook nog geen testen gehaald, dat doe ik pas als ik morgenochtend nog niet ongesteld ben......

Maar als ik jou was, zou ik zeker testen en als hij negatief is, morgen nog een keer testen en dan zondag weer etc.etc. Maar je moet doen wat voor jou goed voelt, hoor!!

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

OOhH Vera wat maak je het spannend meid!! duimduimduim!!

Annelies, moeilijk he dat neit testen? Ik heb heel stom vanmorgen wel een test gedaan..hardstikke knegatief op wachtdag 8. Maar natuurlijk veeel te vroeg, het enige wat ik weet is dat de pregnyl uit mijn lijf is.

Geplaatst
Vera hoe gaat het vandaag met je?

Hoi mijnbaby,

Nou, lees maar een paar berichten hieronder! Hier nog steeds alles goed, wonder boven wonder! Ben de uren aan het aftellen ipv de dagen, haha! Geen idee hoe alles gaat lopen, hoor, dacht gisteren dat het echt afgelopen was, maar krijg nu weer ietsjepietsje hoop..... Buiten de fases om dat ik er van overtuigd ben dat het niet goed zit dan. Pffff, ik voel me als een kip zonder kop, haha!

Geplaatst

Hoi Nyna,net ook getest en had het beter nooit gedaan.. :( negatief op wd11,pffff.. (met predictor-test waarvan je maar mag testen na NOD maar blijft hetzelfde) Tja,dat belooft weinig goed voor zondag! Stom,stom,stom

Ja,jij hebt idd wel héél vroeg getest hoor meid.. Nu maar even wachten zeker?

Geplaatst

Jullie schiijven zoveel heb er overheen gekeken hahha.. gelukkig gaat het nog lekker!

ik heb er 1 tp gekregen UMC U mag je er pas 2 TP als je 36 of ouder bent..

Ik had deze poging 9 die goed waren en 2 bevrucht en 1 is tp en de ander is de volgende dag niet

door gaan delen... dus had maar 1 en gelukkig is die gaan innestelen...

Annelies heb je getest??

Geplaatst

Lieve Annelies, nog niet getreurd, hoor! Ten eerste is het gewoon nog erg vroeg en ten tweede staat Predictor echt niet goed aangeschreven. De goedkope testen van het Kruidvat schijnen het gevoeligst te zijn. Ze kosten 2 voor 5 euro of zo, dus daar kun je ook niet arm van worden. Probeer morgen of overmorgen nog eens met deze te testen. Echt hoor, het kan nog gewoon te vroeg zijn.... Ik blijf ook voor jou duimen!!

Geplaatst

Annelies zoals Vera zegt, die clearblue kun je alleen doen als je al meer HGG heb, die 2 voor 5 van kruitvat zijn

heeel gevoelig en zullen sneller zwanger aangeven. KUT KUT! ga je morgen weer testen? nog geen bloed, dus probeer rustig te blijven..

Geplaatst

Ik snap het helemaal, hoor, Annelies..... Gelukkig niet al te lang meer wachten, al is elke dag er 1 teveel.... Blijf hoop en moed houden, hoor! We slepen elkaar er wel doorheen, haha!

Geplaatst

Lieve Annelies Vera en Nyna,

Slopend die wachtweken verschrikkelijk gewoon! Kun je je voorstellen dat je bij een spontane zwangerschap daar helemaal niet aan hoeft te denken? Dat je dan gewoon denkt: 'O had ik niet eens ongesteld moeten worden?' en dat je dan een testje doet en erachter komt dat je in verwachting bent... Ik vind de wereld van de IVF heel fijn, want zonder dat was er weinig hoop voor me geweest, maar die wachtweken, grrrrrr, die moeten afgeschaft worden. Ik stem ervoor dat je gewoon meteen na de terugplaatsing moet horen of het gelukt is of niet en als het niet gelukt is doe je gewoon nog een terugplaatsing in je cyclus, haha, een mens mag toch dromen :-)

Jullie houden het spannend en de testdatums komen steeds dichterbij... Ik denk aan jullie en mijn duimen draaien als een gek voor jullie. Ik hoop jullie over vier weken tegen te komen op het 12 weken wachtbankje en ik volg vol spanning jullie verhalen. Laat je niet gek maken hoor (ja dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan...). Dit is een heel positief wachtbankje, dus ik stuur nu via dit bericht die positiviteit naar jullie toe!

Sterkte nog even, denk aan jullie!!!

Liefs An

Geplaatst

Lieve An,

Het is waar wat je zegt: het is hartstikke fijn dat IVF bestaat! Maar het hele proces rondom een kindje krijgen wordt wel een klinische bedoening zo. En ik vind het ook zo erg dat het onbezorgde er zo af is. De Grote Roze Wolk komt niet zomaar, daar gaan weken van onzekerheid aan vooraf. Ik weet nog dat een collegaatje van mij jaren geleden tegen iedereen vertelde dat ze al bijna 8 weken in blijde verwachting is! Inmiddels heeft ze 2 kinderen en ben ik nog druk onderweg, maar goed. Ik verbaasde me er toen heel erg over dat ze dit zo onverschrokken en in alle vertrouwdheid dat alles goed zou gaan, vertelde. Die onbezonnenheid zijn wij wel een beetje kwijt en dat vind ik wel heel jammer.

Maar goed, we moeten zeker blij zijn dat we geholpen kunnen worden en dat we er dan een beetje (veel.....) meer voor moeten doen, so be it! Hartstikke lief dat je zo met ons meeleeft, hoor! Het zijn toch diegenen die het ook meemaken, die pas echt begrijpen wat je doormaakt. Sommige goedbedoelde opmerkingen komen ze kwetsend over.... Ik neem niemand iets kwalijk, ze weten niet beter, maar daarom ben ik juist graag hier op het forum. Niemand die zegt dat ik gefrustreerd bezig ben, hahaha!

Hier verder nog alles goed, geen bloed te zien in ieder geval. Vandaag ook wat last van mijn darmen en mijn buik rommelt heel erg. Maar dat kan ook een teken van naderende ongi zijn. Wat lijken die symptomen toch veel op elkaar, hé? Het zou verboden moeten worden :-) Ik heb ook wel eens gedroomd van het gelijk te weten komen, hoor. Gewoon even terugplaatsen, en nou vooruit, 1 wachtdag, en dan horen of het gelukt is. Zou heel wat stress schelen!

Nou, morgen The Day, als ik de enquete mag geloven op welke wachtdag de meeste dames ongi worden.... Dag 12.....brrrr.....

Geplaatst

Alle wachtende meiden,

Heel, heel veel sterkte. Wat is het toch ontzettend spannend en slopend he, dat afwachten. Wel/niet, wel/niet.... Ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Nou, weer een vinkje erbij, dag 12 vandaag......

Zojuist heb ik toch stiekum een test gedaan die ik nog in huis had, van de Etos. Niet met ochtendurine, daar was ik al te laat voor. Ik ben er helaas niet heel veel wijzer van geworden. Ik zie een heeeeeeeeeeeeeel licht streepje, nauwelijks met het blote oog waarneembaar en ik denk dat dat het restje pregnyl nog is. Aangezien het gisteren 14 dagen na de punctie was, zou ik normaal gesproken dan toch al positief hebben moeten testen? Ik ga er dus vanuit dat het helaas mislukt is. Straks nog wel KV testen halen en morgenochtend nog maar een keer met ochtendurine testen, maar ik kan me niet voorstellen dat het nog positief gaat worden. Dan had de test vandaag toch al positief moeten zijn?

Geplaatst

Vera, een licht streepje is een licht streepje. Ik ben hoopvol en duim me suf voor je!!!!

Ik had gisteren een negatieve sensitest...vanmorgen een licht streepje op de sensitest en een duidelijke streep op de kruidvattest.

Ik zou morgen nog eens testen als ik jou was. Kruidvat is wat gevoeliger. Als je vandaag een licht streepje had heb ik erg veel hoop voor je meid! het kan echt om de ene dag negatief te testen en de andere dag positief. Ik duim!!!!

Hier wachtdag 9 en een duidelijk positieve test vanmorgen dus. Heel vroeg, en er kan nog vanalles mis gaan. Toch maak ik een vreugdedansje!

Geplaatst

Oeeeh, Nyna!!! Alvast heel voorzichtig gefeliciteerd!!! Ik hoop dat alles goed blijft gaan, maar het ziet er wel erg positief uit voor je, hoor!

Maar kijk, jij hebt nu op wachtdag 9 een duidelijk positieve test en ik heb op wachtdag 12 een megavaag streepje...... Bovendien kan dat dan ook nog van de pregnyl komen. Ik heb me alweer suf gegoogled en uiteindelijk wel wat positieve resultaten gevonden, waarbij de test inderdaad later nog wel positief werd. Bij vorige pogingen werd ik al eerder ongesteld, daar heb ik niet eens hoeven testen. Bij 1 poging heb ik op de avond voor de testdag wel positief getest. Dus tja, ik heb niet zo veel hoop meer, hoor. Maar ik probeer mezelf maar niet al te gek te maken. Eerst morgen maar eens testen (als ik vandaag niet ongesteld word.....), dan zien we wel weer verder.

Geplaatst

Lieve meiden! Dank je wel voor jullie duim-gedraai hoor.. Het doet deugd te weten dat jullie er,ook al isi het virtueel,zijn voor me!

Nyna,van mij een voorzichtige proficiat! xx Doe idd maar een vreugdedansje,super!

Vera: een streep is een streep.. :)) Blijven hopen meidje,ook al is het moeilijk.. We slepen er elkaar door!! Mijn hoop is ook héél wat minder dan de afgelopen week hoor maar ik hoor het morgen wel.. En is het morgen negatief voor me,op naar een volgende poging! Vera,mijn duimen draaien overuren voor je!

Groetjes en geniet van jullie weekend dames! xx

Geplaatst

(Duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim)

Geplaatst

Omdat ik een dubbele test had gekocht en er dinsdag nog niet zo'n "dikke" streep kwam, heb ik vanmorgen nog eens getest. Er kwam direct, zonder 5 min. wachten, een felle dikke streep. Was manlief nog niet helemaal overtuigd door de eerste keer - nu wel. :-)

Maar nu: wanneer ben ik nu ècht uitgerekend?

Als je uitgaat van m'n eisprong; die met de Pregnyl op 4/6, op 6/6 moet zijn geweest, kom je op 27/2/13 uit.

Als je uitgaat van de de eerste dag van m'n laatste menstruatie, zoals MoedersVoorMoeders doet, kom je op 26/2/13 uit.

Maar we kregen op 10/6 een blastula teruggeplaatst. Die is dus al 7 dagen (of een vroege blastula 6 dagen) oud. Als je dan dus 37 weken verderrekent, kom je op 24/2/13 uit. Eerlijk gezegd vind ik dat logischer klinken.

Maar nog steeds heeft dat kindje geen kalender binnenboord...

Geplaatst

Bloempje, bedankt voor het duimen en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, hoor! Hoop doet leven bij ons, haha!

Vandaag heb ik bij KV ook die 2 voor 5 euro testen gekocht. Morgenochtend nog een keer testen met ochtendurine. Maar vandaag heb ik wel ook weer erge ongiverschijnselen, hoor. Buikpijn, rugpijn, megahoofdpijn, zucht.... Maar nog geen bloed te zien.

Annelies, normaal is een streep inderdaad een streep, maar bij mij kan het nog komen van de pregnyl. Daarom mocht ik juist niet eerder testen, omdat hij dan vals positief zou kunnen zijn.

Zojuist heb ik de enquete doorgelezen waarin iedereen kon aangeven op welke dag ze ongesteld werden na terugplaatsing. Het hoogste % op dag 12...... Dus eerst maar eens deze dag doorkomen, morgen zien we wel weer verder!

Fijne dag verder allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden