Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Gast Scorpio71
Geplaatst

Dames, ik heb me al die tijd gedeisd gehouden maar lees wel mee :)

Op 12 juni Pregnyl gespoten en 14 juni inseminatie gehad ( IUI), net (20.00u) KV test gekocht en Positief getest.

Ik durf het niet eens te vertellen aan de hubby want ik hou rekening met de Pregnyl. Jeetje wat een Rot tijd pffff

Het zou fijn zijn, maar als je zwanger bent moet je nog eerst nog de verdomde 12weken zien door te komen damnnnn......

Aan alle zwangere dames VAN HARTE........ and keep the bundles of joy please........

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heee Scorpio, daar ben je weer! Ja, wat een rottijd, hé, pfff... En precies wat je zegt: na deze weken volgen er nog 8 vol onzekerheid!! Ik heb ook al 2 miskramen gehad, dus ik zit helemaal niet lekker voor ik 12 weken ben....

Maarreh..... een positieve test?? Wauw! Tja, ik weet eigenlijk niet of het nog van de pregnyl kan komen. Heb je 5000 of 10.000 gespoten? En na de inseminatie? Ze zeggen dat pregnyl ongeveer per 24 uur halveert, dan kun je zelf uitrekenen hoeveel je eventueel nog in je lichaam hebt. Blijft moeilijk, hoor. Wanneer mag je testen van het ziekenhuis>

Gast Scorpio71
Geplaatst

Hi Vera....

Ik heb 5000 gespoten en na de inseminatie niet meer.

Donderdag (als ik niet ongesteld word) moet ik bloedprikken in het ZH, dan weten we als het Echt zo is :)

Tja, net wat je zegt na een miskraam, ben je wel erg voorzichtig met rondbazuinen en ben je voorzichtig blij :(

Dus ik kan nog niet echt blij zijn......

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat je dan nog niet zo blij durft te zijn. De klap van dat het misging was een keiharde, en naast dat je het nooit zult vergeten, is het ook nog eens recent.

Maar weet je; helaas kan het ook nog na die 10 weken misgaan. In april is m'n neefje met bijna 24 weken tijdens de niet te stoppen geboorte overleden. Dat was natuurlijk erg verdrietig. Ook na een voldragen zwangerschap kun je je kindje nog verliezen aan bijv. wiegendood. Dit zeg ik niet om je bang te maken of te deprimeren - in tegendeel. Ik bedoel ermee dat je altijd bang zou kunnen blijven. Waar is er dan nog ruimte voor blij zijn? Wanneer durf je dan voor jezelf de knop om te zetten om het van de daken te schreeuwen: "Jíéhaaa; ik ben zwanger!"?

Je weet het nog niet zo lang dat je zwanger bent. Juist nu is het een tijd van blij zijn, ook al is het met enige schroom. Mocht er onverhoopt een miskraam komen, dan zul je verdrietig zijn; dat komt dan vanzelf. Maar waarom daarop vooruitlopen? Het voelt na een miskraam misschien niet zo, maar je màg blij zijn met deze zwangerschap, ook al ben je nog niet zo ver. Ook dìt kindje is lief. En is het waard om blij mee te zijn.

En ik hoop dat het nog lekker lang blijft zitten, tot het klaar is om te zien hoe blij je kijkt.

Ik hoop dat ik niet te betweterig overkom of zo. Vooral niet omdat dit zo'n teer onderwerp is. Maar ik vind het gewoon zo jammer als je niet blij durft te zijn...

Liefs, Bloempje.

Gast Scorpio71
Geplaatst

@Bloempje dankjewel voor je lieve & wijze woorden :clap2:

Ik heb mn lief wakker gemaakt en verteld ( waarom alleen in spanning LOL )

Je komt helemaal niet betweterig over, maar je zegt t zoals het is and i appreciate that.

Hier zijn we nogal voorzichtig om mekaar niet te kwetsen en omdat we in dezelfde schuitje zitten.

Gefeliciteerddddd.... en nogmaals BEDANKT !!!!

Geplaatst

Lieve dames! D-day.. Ik ga direct aanzetten om bloed te laten prikken en ben zo nerveus als iets,amai.. Dank je allemaal om te duimen,vind dat echt zooo lief! :)

Ik hou jullie op de hoogte,hopelijk met super-nieuws!

Vera,alles goed met jou? Ik ben benieuwd.. Mijn duimen doen al pijn van het draaien voor je,hihi ;)

Geniet allen van jullie zondag! xx

Geplaatst

Scorpio, van harte meid!!!

Bloempje, wat een wijze woorden. Daardoor heb ik besloten ook te gaan genieten, ook al is het nog vroeg en is het 2x mis gegaan in het verleden.

Vera, hoe is het??? Ben zooo benieuwd en hoop zo dat je 2 duidelijke streepjes hebt geplast vanmorgen!!

Annelies, spannend hoor!! bibber de bibber!

liefs

Geplaatst

Goedemorgen dames! Wat zijn jullie vroeg, haha!

Annelies, heeeeel veel succes vandaag! ik hoop snel positief nieuws van je te horen!

Bloempje, hele mooie woorden.... Soms moeilijk om echt zo te reageren, angst is een heftige emotie, maar het helpt wel om hier af en toe eens aan te denkene.

Hier is het helaas over..... Vanochtend om 6.00u een test gedaan.... negatief. Een uur later heel erge buikkrampen en zojuist de eerste sporen in mijn maandverband..... Het is over en uit voorons. Dit was de laatste poging. Wat we heel fijn vinden, is dat deze poging wel helemaal volbracht is. Alles is verder soepel gelopen en ik heb zelfs nog kunnen testen. Helaas op wachtdag 13 pas echt afgelopen, wat een lange weken.....

Nu is het voor ons tijd om definitief afscheid te nemen van onze wens. Gelukkig hebben we nog heel veel leuke toekomstplannen, maar mijn mannetje zal nooit papa worden en dat vind ik echt verschrikkelijk......

Ik blijf natuurlijk nog wel even meelezen en meeduimen met de dames die nog op het bankje zitten en wens iedereen ontzettend veel succes en geluk!

Bedankt voor al jullie lieve woorden en virtuele steun!

Liefs, Vera

Geplaatst

Lieve Vera, wat een verschrikkelijk nieuws meidje.. Heb er geen woorden voor! :(( Echt,ik zit hier met tranen in m'n ogen en weet gewoon niet goed wat te zeggen..

Lieve knuffel en veel sterkte met het verwerken! xxx en je kan altijd rekenen op m'n virtuele steun,echt waar..

Geplaatst

Vera wat afschuwelijk....:(

Wat vreselijk, hetgeen we allemaal het ergste vrezen overkomt jullie gewoon. na al dat vechten met lege handen achterblijven. wat oneerlijk!! wat verschrikkelijk!!!

Het zal lang duren eer dit een plekje kan krijgen, ik wens jullie heel veel kracht om dit te dragen.

Geplaatst
Goeiemorgen ladies!

Vandaag wd 10 aangebroken,brrrrr,spannend.. Ik probeer er niet te veel aan te denken en zien wel hoe het loopt..

Mijn baby,wat een supertesten! Lekker groen meidje!! :)) Geniet! xx

Nyon en Vera: Hoe gaat het wachten bij jullie? Vera,ik zie dat jij op wd 10 zit,spannend! Bonne chanse! xx Nyon,morgen d-day voor jou! Hou me op de hoogte!

Voor alle andere wachtende dames:mijn duimen draaien! xx

Hoe is het Annelies? we zijn inmiddels 3 dagen verder? Wanneer mag jij testen?

@Nyon.. en?

@Vera wat een rot nieuws.. heb er ook geen woorden voor.. sterkte meis.. samen met je manneke!

Gast Scorpio71
Geplaatst

@ Vera... Ik ben even sprakeloos.

Kunnen jullie echt NIETS meer doen?

Als het bij ons nu niet lukt, overwegen wij IVF.

Jeetje wat een vervelend nieuws zeg. Sterkte meid........

Geplaatst

er is het helaas over..... Vanochtend om 6.00u een test gedaan.... negatief. Een uur later heel erge buikkrampen en zojuist de eerste sporen in mijn maandverband..... Het is over en uit voorons. Dit was de laatste poging. Wat we heel fijn vinden, is dat deze poging wel helemaal volbracht is. Alles is verder soepel gelopen en ik heb zelfs nog kunnen testen. Helaas op wachtdag 13 pas echt afgelopen, wat een lange weken.....

Nu is het voor ons tijd om definitief afscheid te nemen van onze wens. Gelukkig hebben we nog heel veel leuke toekomstplannen, maar mijn mannetje zal nooit papa worden en dat vind ik echt verschrikkelijk......

Sjee Vera, wat een heftig bericht! Ik kan niks bedenken om te zeggen/schrijven dan het welbekende sterkte! Afscheid nemen van de grote kleine wens is heftig. Na zoveel jaren proberen, hopen en wanhopen is het nu over. Een hele dikke virtuele knuffel! Liefs An

Geplaatst
Net nieuws gehad en helaas negatief :(( op naar een volgende poging dan maar.. Eventjes laten bezinken nu..

Jeetje balen zeg.. maar tijd voor verdriet maken.. en daarna met goede moed op naar de volgende poging!

Geplaatst

Annelies, wat vervelend voor je! Balen, hé, zulk nieuws na die lange, slopende wachtweken..... Ik hoop van harte dat jouw volgende poging lukt! Hou de moed erin, hoor!

Bedankt voor alle lieve reacties. Jullie weten precies wat het is. En ik begrijp ook dat dit precies is wat jullie grootste angst inhoudt: jaren bezig zijn en alsnog met lege handen komen te staan..... Dat gevoel heb ik immers zelf jaren geleden ook gehad en het werd steeds reeëler. Natuurlijk zouden we nog wel een poging kunnen doen, maar eerlijk gezegd zijn we helemaal op. We zijn hier -met tussenpauzes- al bijna 11 jaar mee bezig. We hebben nooit IUI gehad omdat dat geen nut had bij ons. Onze eerste poging was IVF, daarna ICSI omdat de bevruchting ook moeizaam ging. 2 keer zwanger geraakt, 2 miskramen gehad die ook echt heel veel stress opleverden omdat we wekenlang in onzekerheid waren of het goed zou gaan of niet......

Deze poging (die we zelf moeten betalen, maar daar gaat het ons niet om) was voor ons bedoeld als laatste keer. Als het zou lukken, zou het fantastisch zijn, maar als het niet zou lukken, was dit voor ons echt een afsluiting van een lange periode. En als afsluiting was het ook prima, we hebben het hele traject af mogen leggen tot bijna aan de testdatum toe. Tijdens de afgelopen periode met spuiten, punctie en vooral de spanning en de stress hebben we ook echt het gevoel gehad dat het goed was dat we dit voor de laatste keer deden. We zijn er echt klaar mee. Bovendien -en dit bedoel ik echt niet verkeerd voor de mensen met hetzelfde bouwjaar, haha- ben ik 41 geworden in mei en moet ik er toch aan geloven dat het een keer ophoudt.

Dus alles bij elkaar hebben we weloverwogen besloten dat het nu afgelopen is voor ons. En nogmaals: we hebben genoeg leuke toekomstplannen en leuke manieren om ons leven te vullen, maar een kindje van ons samen had natuurlijk het allermooist geweest. Voor mijn man vind ik het het allerergst, ik heb hem zelfs al meerdere malen voorgesteld te scheiden en een andere vrouw te zoeken, omdat ik weet dat een kindje van jezelf met niets te evenaren is. Maar gelukkig heeft hij liever mij en dan geen kindje van zichzelf dan een andere vrouw en wel een kindje van zichzelf. We hebben alsnog wel een vorm van gezin met mijn dochter erbij, laten we maar hopen dat ze voor veel kleinkinderen zorgt :-)

XXX Vera

Geplaatst

Vera: wat enorm moeilijk dat het nu echt over is... Ik had je ook graag naast me op het zwangerenbankje gehad! Maar lief (en moedig) dat je zegt af en toe nog wel eens te komen neuzen hier hoe het gaat.

Ben stiekem wel een beetje benieuwd naar jullie plannen. :-)

Ééntje weet ik er al: heel vaak opa en oma worden! Hebben jullie al een geschikte schoonzoon op het oog? Offeh; hoe oud is je dochter eigenlijk? Misschien moet je (ze) nog maar even wachten.

Annelies: wat jammer dat het niet gelukt is. Ze hebben jullie ook wel in spanning laten zitten zeg! Ik hoop dat het een volgende keer beter gaat.

Scorpio en Nyna: Fijn dat jullie wat aan m'n berichtje hebben gehad. Ik vond het wel moeilijk om te schrijven; heb best zitten strepen en zo... Scorpio: hoe reageerde je man?

Ik wens jullie een fijne tijd toe!

Zo, en nou ga ik m'n sapje opdrinken en slapen! Nog tot laat ineens visite gehad van een vriend van ons, die de laatste tijd ineens aan manliefs zusje blijft hangen - en andersom. Heel leuk, twee smoorverliefde mensen van rond de 40. :-D

Geplaatst

@Bloempje: Zo spannend zijn onze plannen niet, hoor, maar ik heb wel gemerkt dat alles even stil komt te staan tijdens de IVF weg! Maar we houden heel veel van reizen en dan met name naar Amerika. Dat staat dus weer voor begin volgend jaar op de planning. Verder heb ik nog een cursus gewichtsconsulente liggen, met het plan daar ooit iets concreets mee te doen, dus die ga ik ook weer oppakken. En zelf de laatste 5 kilootjes nog afvallen. We zijn ook een beetje rond aan het kijken voor een vrijstaand huisje, maar dat valt niet mee in de randstad, onbetaalbaar. En zie je eigen huis maar eens te verkopen. Maar goed, voor even genoeg dingen om ons leven te vullen.

Mijn dochter is 20, net zo oud als ik was toen ik haar kreeg! Maar ik zie haar voorlopig niet uit huis gaan en kinderen krijgen, hoor. Geeft ook niet, zo jong oma worden hoeft nu ook weer niet, haha! Maar wie weet in de toekomst.

@Scorpio: ben ook benieuwd hoe je mannetje reageerde! Leuk hoor, een spannende tijd!! Ik zie dat jij ook al aardig wat achter de kiezen hebt....

@Nyna: alles goed met jou verder? Nog een paar dagen tot de officiele testdag, hé Zal voor je duimen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden