Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Annelies en vera, wat jammer dat het niet heeft mogen baten.. ik heb er even geen woorden voor..

veel sterkte meiden, ik weet hoe een mislukte pogingen kunnen voelen.. Bah!

cyber hug!!

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Scorpio71
Geplaatst

Dames,

zelf heb ik het idee dat het niet gelukt is hoor want heb sinds gisteravond erge rugpijn en dat is als opoe onderweg is LOL

Mijn hubby to be ( wij gaan in september trouwen ) die keek echt zo lief op en zei: kom maar slapen dom kleintje van me hahahahah

En als straf mocht ik nog ontbijt maken ook, omdat ik te vroeg getest had en ik daardoor heel lang wakker heb gelegen.

Deze week een afspraak bij de gyn en bespreken wat IVF inhoud, want ik denk dat dat onze volgende stap is.

Weet je als al zo OUD bent, kan ik heus wel verdrietig zijn hierom maar ben ook erg nuchter want heb net wat Vera zegt aardig wat achter de kiezen.

Ben nu druk met mijn eigen bedrijf, de bruiloft en zenuwen voor t vrijgezellen feest. Ben altijd diegene die de raarste dingen verzon voor anderen dus ik denk dat ze me nu dubbel en dwars terug gaan pakken. Helpppp.

Voor ons nu, op naar t volgende traject........

Geplaatst

Scorpio jij had toch positief getest? Dan zegt rugpijn niks hoor. Ik ben zeven weken zwanger en heb meer rug- en buikpijn dan wanneer ik ongesteld word.

Annelies en Vera veel sterkte....

Gast Scorpio71
Geplaatst

@ Henne ja maar dat kan ook van de Pregnyl zijn geweest. Heb 4 dagen te vroeg getest hahahah

Zie nu ook al lichte rode afscheiding......

Maar zoals ik al zei, we gaan naar de volgende optie.

Gast Scorpio71
Geplaatst

Dames,

Zoals ik al dacht NIET zwanger :(

Vanmiddag toch maar bloed laten prikken voor HCG gehalte, en de uitslag net gekregen.

Aan de dames die nog moeten testen, heel veel geluk gewenst :)

Dikken digi knuff.....

Geplaatst

Vera, wat krachtig van je/jullie!!

Scorpio...wat raar! posi test en negatieve bloedtest?

Hier bloedverlies...het is bruin met af en toe wat rood. Maar heel weinig...test is echt nu superdonker..teststreep is donkerder dan controlestreep. Eng allemaal...morgenochtend neem ik de laatste dosis voorgeschreven utrogestan. Apotheek heeft echter 2x zoveel geleverd dan ik had voorgeschreven...wat is wijsheid, doorgaan met de utro? Of toch stoppen? wat zouden jullie in mijn schoenen doen?

Ik heb geen krampen, alleen heel minimaal bruin bloedverlies met ongeveer 1x per dag een beetje rood. wat dan ook weer stopt....en bruin word...wat ook weer stopt en terug komt.

Geplaatst

Oh ik zie nu dat je officieel nog 1 dag moest. Ik heb ook nog de bollen, had ook veel meer. De test is goed positief en dat is super!

Geplaatst

dank je dionne!

helaas word het rode erger...lijkt menstruatiebloed....met slijmslierten erin. Heb net tegen beter weten de utro erin gedouwd...kreeg bruin & rood aan mn vinger. Dit gaat vast weer mis...de 3de keer....

Geplaatst

Annelies, helaas heb ik pas 18 dagen na punctie testdag van ziekenhuis, dat is donderdag pas. Heb voor 15 dagen na punctie utrogestan voorgeschreven gekregen, maar heb meer gekregen van apotheek. Dat vond ik wel raar, maar goed, ik stop het er nog braaf in.

Test is duidelijk positief, een knaller. Maar heb wel helderrood bloedverlies zonder krampen. Met af en toe een slijmflibertje erin zoals bij menstruaties ook wel voorkomt. Het lijkt een beginnende menstrautie te zijn. Ik heb alleen bij afvegen wat rood bloed...en weinig in mijn inlegkruisje. En dan ineens weer veel in mijn inlegkruisje...en dan stopt het weer even...en begint het weer...en stopt het weer...en begint het weer.

Killing!!!

Geplaatst
Vera, wat krachtig van je/jullie!!

Scorpio...wat raar! posi test en negatieve bloedtest?

Hier bloedverlies...het is bruin met af en toe wat rood. Maar heel weinig...test is echt nu superdonker..teststreep is donkerder dan controlestreep. Eng allemaal...morgenochtend neem ik de laatste dosis voorgeschreven utrogestan. Apotheek heeft echter 2x zoveel geleverd dan ik had voorgeschreven...wat is wijsheid, doorgaan met de utro? Of toch stoppen? wat zouden jullie in mijn schoenen doen?

Ik heb geen krampen, alleen heel minimaal bruin bloedverlies met ongeveer 1x per dag een beetje rood. wat dan ook weer stopt....en bruin word...wat ook weer stopt en terug komt.

Nyna ik ben nu 7 weken en 1 dag zwanger en ik gebruik ze nog steeds zeker nog totdat ik 7 weken en 4 dagen.. ze geven me een goed gevoel dus ik hoop er nog een poosje meer door te mogen gaan!

Succes meis!

Geplaatst

Nyna, ik zou ook doorgaan met de utro als ik jou was. Ik ben 7 weken zwanger en gebruik het , op voorschrift nog steeds. Mijn ziekenhuis heeft ook gezegd dat je beter teveel dan te weinig kan gebruiken, dat kan helemaal geen kwaad!

Sterkte!!

Geplaatst

Nyna ik zou ook even het ziekenhuis bellen en ff uitleggen. Lijkt mij niet het goede moment om te stoppen. Voor hoeveel dagen bollen heb je nog? In mijn ziekenhuis is de testdag ook 18 dagen na punctie, of 14 dagen na TP.

Geplaatst

Nyna ik sluit me aan bij de anderen: bel het ziekenhuis even. Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je af moet wachten, maar toch... Wat betreft de utrogestan, ik moest die tot 15 dagen na de punctie gebruiken, maar was zelf langer doorgegaan. En ik kreeg juist bloedverlies dóór de utro. Elke dag wat bruinig in de ochtend, smiddags werd het wat roze en dan weer bruinig. Zat echt een vast ritme in. Het is ook een bijwerking die vermeld staat in de bijsluiter. Dus ook dat misschien even overleggen met het ziekenhuis? Mogelijk kunnen ze je hcg en progesteron waardes prikken en zo kijken of je de bollen juist wel of juist niet moet blijven gebruiken.

Geplaatst

Goedenmorgen Dames,

Daar kom ik weer even op dit bankje binnen vallen!

Ik heb een vraagje, graag hoor ik jullie ervarigen!

Pff voor het eerst sinds vandaag een test gedaan.. kruitvat 2 voor 5! ( licht maar duidelijk streepje)

Vandaag wd 9 na tp van 2 verse embryo'sen deze test was positief , ik heb alleen pregnyl gespoten voor de punctie!

De pregnyl is nu 13 dagen geleden!!! Wat denken jullie?????

Geplaatst

One dream, ik vind dat je voorzichtig blij mag zijn. Ik teste ook op wachtdag 9 positief!

Dames bedankt voor jullie reacties!

ZH zegt dat mijn lijf van slag is door alle hormonen en dat dit bloedverlies niks zegt. Dat ik donderdag weer moet testen en dan als ie positief is moet bellen. Dan krijg ik een afspraak voor echo. ws door het bloedverlies wat eerder, om te kijken of het een MK is, of het niet een BBZ is, en of mijn baarmoeder leeg is of niet.

Het blijft dus nog even spannend. Heb wel bloedverlies zoals een lichte ongesteldheid maar heb geen buikkrampen. En normaal als ik ongesteld ben verga ik van de buikpijn. Bij voorgaande miskramen had ik ook hele erg buikpijn...en nu helemaal geen buikpijn en een knalpositieve test.

Ik weet niet zo goed of het ZH me met hun antwoord aan het lijntje houd, zou er echt nog hoop zijn???

Geplaatst

Onedream dat klinkt niet slecht :-)

Nyna ik denk niet dat ze je aan het lijntje houden, je kunt er in dit stadium gewoon echt heel weinig van zeggen. Bloedverlies in het begin van de zwangerschap lijdt in 50% van de gevallen tot een miskraam en in de andere helft van de gevallen is er niks aan de hand. Er is dus zeker nog wel hoop, al zou ik het zelf ook doodeng vinden hoor. Sterker nog, ik bestierf het die week dat ik telkens wat bloed verloor. Helaas kun je niks anders doen dan afwachten. Ik wet hoe erg dat is... sterkte!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Helaas is onze laatste poging ook weer mislukt. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om erover na te denken om geen poging meer te doen en dan geen kinderen te krijgen. We hadden dit eigenlijk voor deze behandeling wel afgesproken, maar ja nu het helaas zo is valt dit vies tegen.

Bedankt voor al jullie steun..... Heel veel geluk voor diegene die positief getest zijn en sterkte voor diegene die net als ik weer even door zo'n vreselijke periode moeten!!!!!!

Liefs Sanneke.

Geplaatst
Hallo allemaal,

Helaas is onze laatste poging ook weer mislukt. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om erover na te denken om geen poging meer te doen en dan geen kinderen te krijgen. We hadden dit eigenlijk voor deze behandeling wel afgesproken, maar ja nu het helaas zo is valt dit vies tegen.

Bedankt voor al jullie steun..... Heel veel geluk voor diegene die positief getest zijn en sterkte voor diegene die net als ik weer even door zo'n vreselijke periode moeten!!!!!!

Liefs Sanneke.

Hé wat verschrikkelijk ook hier geen woorden voor.. sterkte allemaal!

Geplaatst

Sanneke wat verschrikkelijk! Ik wens je veel sterkte, en wie weet besluiten jullie toch nog een 3de poging te doen?

Het boek kun je sluiten, maar je houd het recht op die 3de poging. Misschien een break uit de mmm en dan over een jaar nog eens proberen? Sterkte meid!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden