Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff, ik heb mij 1 dag goed gevoeld en vanaf donderdag heb ik last van af en toe van "menstruatiepijn", maar het zet niet door. De vorige keer had ik op precies dezelfde dag het ziekenhuis gebeld om te melden daat het verkeerd was gegaan en nu ben ik nog steeds "zwanger". Ik vind het echt ontzettend spannend en had woensdag al stiekem getest, maar dat is natuurlijk veelste vroeg, want als ik zwanger ben, heb ik zondag pas de innesteling gehad, omdat ik toen lichtroze bloedverlies had.

Ik heb wel allemaal last van kwaaltjes en ik denk niet dat ik daar de vorige keer ook last van had, maar ja, je wilt het ook zo graag hè....... Mijn zus is nu 10 of 11 weken zwanger van de derde en zij zegt dat je altijd van alles blijft voelen, dus we blijven positief ( na toch al een paar emotionele momenten ).

Heel veel succes allemaal en hoop op mooie emmy's voor jullie.

Liefs,

P.S. Ik heb dit keer geen emmy's, dus dit wordt gewoon onze kanjer!

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@jolanda:

Ik loop ook bij Geertgen. Kennis van ons liep daar. Week na haar positieve test kreeg ze behoorlijk bloedverlies en één van de emmy's had zich niet genesteld, de andere wel! Tijdens het eerste telefoongesprek werd ze afgewimpeld, tweede telefoongesprek is ze op haar strepen gaan staan en heeft een echo weten te regelen met dr. W. Mijn advies is: wacht het nog even af en anders meteen bellen en op je strepen staan!! Ik wil je blij maken met een dode mus, maar het kan dus wel.

Veel sterkte, x Denise

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve woorden! Soms zoek je naar precies dezelfde vergelijkingen om toch weer moed te houden! Ik heb vandaag Geertgen gebeld en ze waren heel lief aan de telefoon ze zei als ik volgende week nog dat bloedverlies heb en toch nog steeds een postieve test dat ik langs mocht komen voor een echo. Waarschijnlijk zullen ze nog niet veel zien maar als mij dat geruststeld kon dat! Er vervolgens zei ze dat het niet kon dat er 1 emmy was ingenesteld en de andere dan bloedverlies veroorzaakte! Maar mijn zus heeft 5 jaar geleden hetzelfde meegemaakt 2 teruggeplaatst en flink bloedverlies tot 11 wkn en daar is een gezonde zoon uitgekomen. Enerzijds geeft dit allen hoop maar toch bescherm je jezelf voor nog een domper!

Zondag maar weer een test eraan wagen dat is ook de officielle testdag! En voor nu hopen dat het bloedverlies afneemt!

Ik ga slapen ben kapot van de vele vloeiende tranen vandaag! Dus slapen en nergens aan hoeven denken!

Geplaatst

Hallo meiden,

Hoe is het met iedereen?

Met mij gaat het goed! Ik ben echt überrelaxed en heb heel veel zin in morgen. De spanning die ik meestal voel voor een terugplaatsing heb ik deze keer niet. Ik denk dat ik vannacht gewoon heerlijk ga slapen! En dan maar hopen dat er morgenochtend een positief telefoontje komt dat onze Eskimootjes goed ontdooid zijn!

Fijn weekend allen!!!

Liefs An

Geplaatst

Hi meiden,

Lekker aan't genieten van jullie weekend? Ik geniet echt van het heerlijke weer vandaag. Mijn buik en rugpijn is zo goed als weg, maar de vermoeid is nog altijd overdreven aanwezig.

@An, heel veel succes morgen. Wat goed dat je zo lekker ontspannen bent. Slaap lekker strakjes en hopelijk morgenvroeg een telefoontje met goed nieuws!

@jolanda, fijn dat ze zo begripvol en lief waren aan de telefoon. Hou moed, weet dat ik voor je duim.

Voor de andere meiden, geniet van jullie weekend!

X

Geplaatst
En An???

we zijn onderweg naar het ziekenhuis ten minste één cryo is goed ontdooid!

Nu heel ontspannen op weg, flesje water leeg aan het drinken en dan op naar goed nieuws!!!

Ik houd jullie op de hoogte! X

Geplaatst
Spannend!

hey, bedankt voor je interesse! Wij zijn op weg naar huis. Er zijn twee !!! Embryo's teruggeplaatst. Één toppertje: blastocyste en één tiencellige met wat fragmentatie. Vanaf vandaag dus officieel op het wachtbankje! 20 juli mogen wij er een test aan wagen. Ik ben benieuwd of ik het tot die tijd volhoud!

De terugplaatsing verliep heel ontspannen en soepel. We zaten lekker te kletsen over onze vakantieplannen en voordat we het wisten was het alweer gebeurd.

Nou meiden, ik houd jullie op de hoogte!

Els, Ellie en Denise, hoe is het met jullie? Els jij had vandaag toch de officiële testdag? Hoe is het nu? Nog steeds positief?

een heel fijn weekend allemaal! Liefs An

Geplaatst

@dromenvaneenwonder wat een goed nieuws! Nu genieten van de 2 embryo`s in je buik!

Vanmorgen weer getest en die is nog steeds positief! Weet niet meer zo goed wat ik ervan moet denken.

Verlies nog steeds bloed...maar naar mijn idee ben ik het vruchtje nog niet verloren weet wel hoe dat eruit ziet na de vorige 2x dat het fout ging!

Voor nu dus maar een klein beetje goede hoop houden!

Geplaatst

Wat een spanning bij jullie Jolanda. Ik duim dat het blijft zitten.

Weten jullie na hoeveel dagen de 4500 pregnyl uit je lijf is?

Geplaatst

@an, wow! Wat een goed nieuws!! Geniet ervan en hopelijk zijn die twee weken snel voorbij met een positief bericht.

Ik heb vandaag helaas helderrood bloed verloren en beschouw dit dan ook als het einde van tp 3. We wachten nog even af hoe het verder gaat verlopen, of het bloeden doorzet ja of nee. We zien wel.

Fijne avond verder meiden.

Geplaatst

@ An, wat goed nieuws!

Hier gaat het helaas een stuk minder! Zaterdagochtend ( stiekem ) een test gedaan, positief. Zaterdagmiddag kreeg ik een bloeding ( nog steeds ) en vanochtend weer een test gedaan. Wederom een positieve test. Dus ik ga straks eerst het ziekenhuis bellen voor een bloedtest. We hebben de laatste alleen maar nare dingen gehoord, dus een beetje positief nieuws, mag wel!

Liefs

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Hoe is het met iedereen?

@Jolanda: het blijft ontzettend spannend. Maar ja, zolang de test positief blijft, zou ik zeker zeggen: GOED NIEUWS! Toch snap ik dat het geen onbezorgde feeststemming met zich meebrengt op deze manier. Ik heb gisteren nog even aan de gynaecoloog gevraagd hoe erg bloedverlies is. Dit heb ik bij een aantal zwangerschappen gehad en ook soms na de terugplaatsing. Zij vertelde dat sommige vrouwen de hele zwangerschap licht bloedverlies houden omdat de baarmoeder dan erg goed doorbloed is en de haarvaatjes makkelijk kunnen scheuren. Ze vertelde dat in het geval van een tweelingzwangerschap de haarvaatjes onder meer druk komen te staan dus dat de kans dan groter is. En ze zei ook dat als er één embryo sterft, deze wordt opgenomen door de baarmoeder en niet met bloedverlies zal worden afgedreven. Tot slot zei ze nog dat er eigenlijk geen eenduidend antwoord is omdat iedere vrouw en iedere zwangerschap anders is. Tja, lekker cliché... Maar in ieder geval hoop ik dat bij jou alles gewoon blijft zitten!

@Denise: Wat vervelend zeg! Is je menstruatie nog doorgebroken of is het bij licht bloedverlies gebleven? Ik hoop voor je het allemaal toch nog ten positieve mag keren, dat zou super voor je zijn!

@Els: hoe is het met je? volgens mij was gisteren je officiele testdag. Gaat het goed?

Hier is het nu wachtdag 1.

Ik heb vannacht kort geslapen. Gisteren naar het concert van Madonna geweest in Amsterdam, ik lag om half drie op bed.

Vandaag moet ik om 08.10 uur bij de tandarts zijn, dus ik ben er alweer helemaal klaar voor. Kortom: te veel dingen en te weinig tijd om na te denken over een eventuele zwangerschap in mijn buik.

Ik zou graag heel veel willen voelen, maar daarvoor is het echt te vroeg... ...daarnaast doet de utrogestan ook zijn werk en daardoor heb ik wel wat kwaaltjes. Het blijft spannend! Nog 11 dagen te gaan voor 20 juli!

Groetjes An

Geplaatst

Het bloedverlies houd niet op...heb Geertgen gebeld en kan zometeen komen. Ze gaan kijken waar het bloedverlies vandaan komt. Gister ook veel steken gehad op de plaats waar de cystes zitten. Hopelijk stelt het me straks iets meer gerust. Want aan de telefoon zeiden ze als je een positieve test heb ben je dus wel zwanger! Waar komt het bloedverlies dan vandaan?? Krijg steeds meer het idee dat het of toch een vroege miskraam is of toch zwanger en bloedverlies..je hoort het wel bij meer mensen!

Jullie horen van mij straks!

Geplaatst
Het bloedverlies houd niet op...heb Geertgen gebeld en kan zometeen komen. Ze gaan kijken waar het bloedverlies vandaan komt. Gister ook veel steken gehad op de plaats waar de cystes zitten. Hopelijk stelt het me straks iets meer gerust. Want aan de telefoon zeiden ze als je een positieve test heb ben je dus wel zwanger! Waar komt het bloedverlies dan vandaan?? Krijg steeds meer het idee dat het of toch een vroege miskraam is of toch zwanger en bloedverlies..je hoort het wel bij meer mensen!

Jullie horen van mij straks!

Oh Jolanda, wat spannend allemaal! Ik hoop en bid voor je dat alles positief mag aflopen!

Wat fijn dat je nu al terecht kan in het ziekenhuis, liever zekerheid dan al die onzekere spanningen!!!

Houd ons op de hoogte!!!

Dikke knuffel An

Geplaatst

Helaas wat ik wel had verwacht is dat er in de baarmoeder niks te zien was...het baarmoederslijmvlies is dun...daar een nieuwe test gedaan en ook die is ineens negatief!

Dus het einde van deze behandeling!

Ze zagen vocht in mijn eileider en als dat vocht er al langer zit en terug de baarmoeder inloopt dan kan er geen zwangerschap ontstaan. Ze weten ook niet of dat er al langer zit.

Erg terleurstellend allemaal...ben moe...vol in mijn hoofd en weet echt niet hoe en wat nu verder!

Zullen we dan altijd met z`n 2tjes blijven!

Geplaatst
Helaas wat ik wel had verwacht is dat er in de baarmoeder niks te zien was...het baarmoederslijmvlies is dun...daar een nieuwe test gedaan en ook die is ineens negatief!

Dus het einde van deze behandeling!

Ze zagen vocht in mijn eileider en als dat vocht er al langer zit en terug de baarmoeder inloopt dan kan er geen zwangerschap ontstaan. Ze weten ook niet of dat er al langer zit.

Erg terleurstellend allemaal...ben moe...vol in mijn hoofd en weet echt niet hoe en wat nu verder!

Zullen we dan altijd met z`n 2tjes blijven!

Heftig Jolanda, wat een verschrikkelijke teleurstelling! Ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven, behalve dat ik je niet ken maar ontzettend met je meevoel! Hou je haaks meid!

Dikke knuffel An

Geplaatst

@Jolanda, oh vreselijk, wat kan je lichaam je toch voor de gek houden zeg! Helaas weet ik er alles van, sterkte!

@An, spannend, duimen is begonnen, succes!

@Annelies, succes met je punctie morgen, ben blij dat ik dit een ronde mag overslaan.

Hier vanochtend voor de 2de fm geweest zit op 14+(grote v/d eicel) donderdag terugkomen en dan gaan ze ervan uit dat ik de pregnyl kan spuiten en dan nog hopen dat de cryo's goed ontdooien. Tenminste als het pregnyl wordt want kreeg net bij de apotheker te horen dat er geen pregnyl meer was.....dus dan mss ovitrelle.

Geplaatst
Dag dames!

Morgen heb ik de punctie en ben nu al zenuwachtig.. Toch weer spannend!

An,zo leuk,2cryo'tjes,ik duim alvast superhard voor je!

Aan de andere dames,succes met het wachten!

Spannend Annelies, dan gaat het ineens zo hard opschieten! Hoeveel follikels zagen ze op de echo? Hoe voel je je?

Hopelijk kan je lekker slapen vannacht en heb je morgen een pijnloze punctie met een mooi resultaat!

Liefs An

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden