Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Deniseke,dank je voor je reactie.. De punctie is goed verlopen,6eitjes gevonden,wat blijkbaar goed is want ik vond het nogal aan de lage kant maar de gyne en verpleegsters zeiden me dat het goed was.. Dus nu hopen dat ze lekker bevrucht raken! :) Alles goed met jou meidje?

An,dank je voor je reactie! Zoals je hierboven een beetje kan lezen is alles goed gegaan.. Wel nogal wat pijn gehad na punctie maar kom dat hebben we er voor over! Normaal vrijdag de tp,ze bellen morgen tussen 12-13uur,duimen! Zo fijn dat je er een supergoed gevoel bij hebt en ik duim dan ook super met je mee meidje!

Aan alle andere dames,hoe gaat het met jullie?

Groetjes en geniet nog van een fijne avond!

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het gaat wel met me! Heb redelijk geslapen tot 5.00 en toen werd ik wakker en begon ik weer te malen.

Het allemaal zo oneerlijk. Heb al zoveel moeten doorstaan..ernstige endometriose,3 operaties, 7 weken tijdelijk stoma, 1 ivf, 4 icsi behandelingen en daarvan 3 vroege miskramen! Hoeveel kan een mens hebben..heel veel zo te zien! Telkens maar weer alle moed bij elkaar verzamelen en verder gaan! Onze wens is zo groot..maar dat zal bij iedereen van jullie wel zo zijn!

We wachten af wat de verdere ontwikkelingen zijn want ons boek kan nog niet dicht...

Voor iedereen die op het wachtbankje zit heel veel succes de komende dagen, weken!

En voor de mensen waarbij het helaas is misgegaan heel veel sterkte!

Kan even niet meer bijhouden wie wat heeft ondergaan dus vandaar even zo!

Gr Jolanda

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

@Jolanda: o meid, ik begrijp je frustratie zo goed. Het is zo een lang, zwaar en oneerlijk gevecht! Dan zie je om je heen dat het bij iedereen maar zo gemakkelijk gaat en dat maakt de frustratie nog erger. Ik vind het logisch dat je verdrietig bent! Bij mij wordt de druk om te presteren steeds hoger. Hoe langer het duurt hoe meer ik voel: nu moet het lukken! En des te groter de teleurstelling als het dan niet lukt... Ik denk aan je Jolanda!

@Els: hoe is het met je? Heb je een beetje kunnen slapen? Ik denk aan je hoor, zo heftig allemaal!

@Annelies: wat fijn dat de punctie achter de rug is! En 6 eitjes is niet weinig hoor, er is er maar één nodig die mama van jou maakt! Laat je weten hoeveel er bevrucht zijn en of er een tp plaatsvindt?

@iedereen: fijne dag vandaag!

Ik ben vandaag aangekomen op wachtdag 3. Mijn geduld is nog steeds onuitputbaar, ik snap er niks van... ...normaal gesproken ga ik nu echt de zenuwen krijgen, maar niks hoor! Nog steeds een trekkerig gevoel in mijn onderbuik, maar dat kan natuurlijk van alles zijn. Vannacht wel twee keer wakker geworden om te plassen, dat herken ik van mijn zwangerschappen, dus dat geeft hoop. Ik reageer altijd heftig op de utrogestan, maar nu heb ik niet eens zere borsten. Heeft één van jullie dat ook wel eens gehad, dat er bijna geen tekenen van de utro waren?

Ik heb straks afgesproken bij een collega van mij, ze is over twee weken uitgerekend. Ik ben de confrontatie met haar nooit uit de weg gegaan, maar ik merk nu dat ik wel moed aan het verzamelen ben om naar haar toe te gaan. Ook dan voel ik de frustratie... Ze is vorig jaar getrouwd, was na 3 maanden in verwachting, heeft de hele zwangerschap nergens last van gehad. Voor mijn gevoel gaat alles haar voor de wind en dat gun ik haar, maar het doet ook pijn... Ik wil dat ook zo graag! In ieder geval ga ik zo naar haar toe. Ze is een fantastisch mooi mens, dus het wordt vast gezellig en die frustraties moet ik maar lekker inslikken!

Iedereen een prachtige dag toegewenst! (Van het weer moeten we het niet hebben)

Liefs An

Geplaatst

Hoi, hoi,

Heb ook nooit ergens 'last' van gehad tijdens de pogingen. Alleen emotioneel. Ook tijdens mijn zwangerschap niet. Heel raar, want je wilt graag iets voelen. Ze is ook heel snel geboren.

@Annelies, zes is toch oké. Is bij mij ook zo geweest en soms nog minder (1 tp maar en geen cryo's) of 1 tp en 2 cryo's. Het zegt niets.

Geplaatst

Jolanda,wat heb jij al allemaal moeten meemaken,geen woorden voor.. Ik begrijp je frustratie meid en laat het maar allemaal es los! Een dikke virtuele knuffel voor je meidje

An: Dank je meidje! Ja,blijkbaar is 6 mooi,maar had de vorige keer 10 eitjes waarvan,denk ik,8 bevrucht waren en er uiteindelijk 1emmy en 3cryo's van overbleven.. Ik laat zeker weten hoeveel bevruchtigen er plaats vonden en of de tp,vrijdag,doorgaat! Jij ben echt wel positief hé meidje,des te beter! Ik duim er op los voor je! xx

Natasja:Dank je voor je reactie.. Ja,de gyne zei ook dat 6 goed was.. Dus hopen op een mooie bevruchting en een geweldige tp! :) Alles goed met jou?

Aan alle andere dames,een fijne dag gewenst!

Ik ben nog een dagje thuis,morgen terug werken en normaal vrijdag de TP! Vandaag ga ik dan ook lekker rusten want ik voel het nog een beetje trekken hoor,wat normaal is want ze 'roefelen' nogal in de buik hé? ;)

Groetjes

Geplaatst

Dag lieve dames,

Hier ben ik alweer!! Net telefoon gehad van het ivf-centrum te Gent en de TP gaat vrijdag door (om 12uur) :)) Er zijn 5 van de 6eitjes bevrucht adhv icsi! We zijn blij met dit nieuws.. Nu hopen op een topTP en een geweldige innesteling!!

Groetjes

Geplaatst
Dag lieve dames,

Hier ben ik alweer!! Net telefoon gehad van het ivf-centrum te Gent en de TP gaat vrijdag door (om 12uur) :)) Er zijn 5 van de 6eitjes bevrucht adhv icsi! We zijn blij met dit nieuws.. Nu hopen op een topTP en een geweldige innesteling!!

Groetjes

wow Annelies, wat een fijn nieuws meis! Alvast gefeliciteerd!!! En nu... ...op naar vrijdag!

Geplaatst

Dag dames,

Wat fijn om lotgenoten te treffen en alle ervaringen te mogen lezen. Bij deze sluit ik me ook aan bij het wachtbankje van juli. Dit is mijn aller eerste ICSI-ervaring. Ik heb een helse punctie doorstaan (ruim 30 eitjes!) en 24 aangeprikt. Hier heb ik ook na het aanprikken enorm last van gehad maar mijn bloedwaarde en echo sloten overstimullatie uit. Heb namelijk bedrust genomen en erg veel water gedronken.

Uiteindelijk waren er 7 relevante bevruchtingen, 6 morula's en één 8-cellige. Op zaterdag 7 juli kregen we te horen dat het risico op een late overstimullatie te hoog is en een tp niet door kon gaan. We proefden twijfel en het gegeven dat mijn bloedwaarde en echo geen overstimullatie lieten zien heeft ons aangesterkt om tegen het advies in te gaan. Uiteindelijk toch op 7 juli een tp gehad en kunnen we de 21e testen.

Enorm spannend dus en tot nu toe alleen last gehad van een zeurderige (af en aan)menstruatiepijn 2 dagen na tp. Iemand hier ook last van? En gaan jullie wel eerder testen?

Groetjes en erg veel suc6 aan iedereen toegewenst!

HvR

Geplaatst
Dag dames,

Wat fijn om alle ervaringen te mogen lezen. Bij deze sluit ik me ook aan bij het wachtbankje van juli. Dit is mijn aller eerste ICSI-ervaring. Ik heb een helse punctie doorstaan (ruim 30 eitjes!) en 24 aangeprikt. Hier heb ik ook na het aanprikken enorm last van gehad maar mijn bloedwaarde en echo sloten overstimullatie uit. Heb namelijk bedrust genomen en erg veel water gedronken.

Uiteindelijk waren er 7 relevante bevruchtingen, 6 morula's en 1 8-cellige

welkom H! Spannend zeg, wat veel follikels zijn er aangeprikt!!! Bij mijn punctie hadden ze er 29 aangeprikt en overstimulatie, dus ik heb drie weken bedrust moeten houden, dat viel echt heftig tegen! Wat goed dat je zelf al zoveel maatregelen hebt genomen! Nu wel uitkijken hoor, want als je zwanger blijkt kan het terugkomen!!!

In ieder geval welkom op het wachtbankje! Als je wil, mag je je naam en testdatum op het lijstje aanvullen!

Liefs An

Geplaatst
welkom H! Spannend zeg, wat veel follikels zijn er aangeprikt!!! Bij mijn punctie hadden ze er 29 aangeprikt en overstimulatie, dus ik heb drie weken bedrust moeten houden, dat viel echt heftig tegen! Wat goed dat je zelf al zoveel maatregelen hebt genomen! Nu wel uitkijken hoor, want als je zwanger blijkt kan het terugkomen!!!In ieder geval welkom op het wachtbankje! Als je wil, mag je je naam en testdatum op het lijstje aanvullen!Liefs An
Dank je dromenwonder. Ik ben iid erg rustig aan het doen uit angst voor eventuele complicaties. ;-)Heb jij al uitzicht op wanneer jouw tp zal zijn?
Geplaatst
Dank je dromenwonder. Ik ben iid erg rustig aan het doen uit angst voor eventuele complicaties. ;-)Heb jij al uitzicht op wanneer jouw tp zal zijn?

hoi H,

Mijn tp was zondag, ik mag 20 juli testen! Bedankt voor je interesse...

Geplaatst

Hoi Dames.. (Onbekend en bekend :laugh: )

Ik kom me hier ook weer melden! As dinsdag 17 Juli als het goed is een terugplaatsing van 2 cryo's!

Even kort me verhaaltje;

24 Mei een terugplaatsing gehad van twee mooie cryo's, 8 Juni ZWANGER..

Na een zwangerschap van 7 weken en 4 dagen zijn we er achter gekomen, dat het vruchtje niet

verder als vijf weken is gekomen.. een flinke domper want er was niets afgekomen..

Op 28 Juni kregen we dit verschrikkelijke nieuws en 1 Juli is het vruchtje afgekomen..

Ik heb weinig tot geen bloedverlies gehad en de pijn was nergens te bekennen..

Ik moest ongeveer na een week weer op controle komen, en dat was vandaag.

Ik was erg bang dat ik nog gecuretteerd moest worden ivm weinig bloedverlies.

Maar wat bleek ik was schoon! EN mijn baarmoederslijmvlies was al 9mm!!

We zijn die zondag 1 Juli gelijk gestart met Estradiol 4 tbl, om gelijk weer door te gaan.

We zijn heel blij dat het allemaal al weer zo snel kan, maar ook weer de onzekerheid

en de angst komt terug..

Wel mag ik nu na 5 weken op echo controle komen, dan kijken of het vruchtje goed zit.

Daarna echo op week 6,7 .. dus gelukkig geen drie weken wachten na een positieve test!

Hopen dat de twee cryo's weer goed ontdooien want dan hebben we nog twee cryo's

in de vriezer zitten!!

We zijn hier volop aan het duimen..

Ik kom hier dus af en toe eens lekker spieken.. :happy:

Liefs Roxanne

Geplaatst
Hoi Dames.. (Onbekend en bekend :laugh: )

Ik kom me hier ook weer melden! As dinsdag 17 Juli als het goed is een terugplaatsing van 2 cryo's!

Even kort me verhaaltje;

24 Mei een terugplaatsing gehad van twee mooie cryo's, 8 Juni ZWANGER..

Na een zwangerschap van 7 weken en 4 dagen zijn we er achter gekomen, dat het vruchtje niet

verder als vijf weken is gekomen.. een flinke domper want er was niets afgekomen..

Op 28 Juni kregen we dit verschrikkelijke nieuws en 1 Juli is het vruchtje afgekomen..

Ik heb weinig tot geen bloedverlies gehad en de pijn was nergens te bekennen..

Ik moest ongeveer na een week weer op controle komen, en dat was vandaag.

Ik was erg bang dat ik nog gecuretteerd moest worden ivm weinig bloedverlies.

Maar wat bleek ik was schoon! EN mijn baarmoederslijmvlies was al 9mm!!

We zijn die zondag 1 Juli gelijk gestart met Estradiol 4 tbl, om gelijk weer door te gaan.

We zijn heel blij dat het allemaal al weer zo snel kan, maar ook weer de onzekerheid

en de angst komt terug..

Wel mag ik nu na 5 weken op echo controle komen, dan kijken of het vruchtje goed zit.

Daarna echo op week 6,7 .. dus gelukkig geen drie weken wachten na een positieve test!

Hopen dat de twee cryo's weer goed ontdooien want dan hebben we nog twee cryo's

in de vriezer zitten!!

We zijn hier volop aan het duimen..

Ik kom hier dus af en toe eens lekker spieken.. :happy:

Liefs Roxanne

Hoi Roxanne,

Welkom terug op het wachtbankje! Wat verschrikkelijk voor je dat de zwangerschap niet heeft doorgezet! Je zal wel een nare periode achter de rug hebben! Wel fijn dat je meteen door kunt voor de volgende terugplaatsing en dat je je hier alweer komt melden! Wij moesten een maandje afwachten na de mk, nou dat was echt killing hoor! Iedere dag was er één te lang, want het liefste wil je zo snel mogelijk weer zwanger worden.

Iig hoop ik dat dit een succesvolle poging mag zijn en dat je snel de angst en het verdriet van deze miskraam kan vervangen met het geluk van een nieuwe zwangerschap!

Extra veel succes voor jou!!!

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Hoe is het met iedereen?

Ik ben geloof ik extreem actief op dit forum, maar ik vind het heerlijk om mijn zorgen en onzekerheden lekker van me af te schrijven...

@Denise: hoe is het met je? Hoe voel je je?

@Natasja: hoe is het met jou? Hoe voel jij je?

@Annelies: morgen is het zover, spannend meis! Ik denk aan je hoor

@Roxanne: dinsdag gaat al opschieten, je moet nog even een lang weekend door!

@HvR: hoe voel je je vandaag?

@Jolanda en Els: hoe is het met jullie?

@Ellie: hoe is het ermee?

Ik ben vanmorgen aangekomen op wachtdag 4. Ik merk dat mijn geduld minder wordt, ik zou willen dat het een week later was! Verder geen kwaaltjes, alleen rommelende darmen. Eigenlijk voel ik me gewoon supergoed! O ja, gisteren had ik last van maagzuur, maar het lijkt me stug dat dat van een zwangerschap kan zijn, want daar is het nog veel te vroeg voor... Gisterenavond had ik wel een beetje rozige afscheiding. Mocht er sprake zijn van een innesteling dan is dat een heel positief teken, maar het kan natuurlijk ook betekenen dat de duivels in aantocht zijn...

Al met al heb ik een heel goed gevoel over deze poging, maar ik durf ook niet teveel te hopen uit angst dat de teleurstelling zo groot wordt.

Gisteren ben ik bij mijn collega op visite geweest. Zij is nu 8,5 maand zwanger en sinds gisteren mocht ze officieel bevallen. Ik moest van te voren best wel wat energie verzamelen om naar haar toe te gaan, maar toen ik er eenmaal was, was het echt supergezellig! Van 11.00 tot 16.00 uur ben ik bij haar gebleven. We hebben over van alles en nog wat gekletst en heel openlijk gesproken over kinderen en alles. Het was fijn en gezellig. Ik snap niet dat ik daar zo tegenop zag. Tegelijkertijd is mijn wens zo groot! Als ik haar zo zie kan ik alleen maar denken: dat wil ik ook! Ach, wij komen ook wel aan de beurt!

Het is een heel verhaal geworden! Allemaal een prettige dag vandaag!

Geplaatst
Hoi Dames!

Aller eerst zit iedereen op dit forum in spanning en emotie, ik duim voor iedereen dat zn dromen en wensen uitkomen!!!!!!!!!!!

Ik zit op wachtdag 9 na terugplaatsing (als punctie dag 0 is zit ik nu op dag 12 na punctie).....en ik word nu echt zooooo onrustig! Heb een kruidvat test gekocht net, maar ben zo in dubio of ik zal testen. Heb overigens nergens last van, ook geen eens zere borsten meer zoals in week 1. Voel echt niets, ook niet in mn buik....Wat zouden jullie doen?Help!

Liefs Nienke

Hey Nienke,

Hoe is het met jou? Jij zit vandaag op wd11, heb je nog vroeg getest of niet?

Liefs An

Geplaatst
@Jolanda, oh vreselijk, wat kan je lichaam je toch voor de gek houden zeg! Helaas weet ik er alles van, sterkte!

@An, spannend, duimen is begonnen, succes!

@Annelies, succes met je punctie morgen, ben blij dat ik dit een ronde mag overslaan.

Hier vanochtend voor de 2de fm geweest zit op 14+(grote v/d eicel) donderdag terugkomen en dan gaan ze ervan uit dat ik de pregnyl kan spuiten en dan nog hopen dat de cryo's goed ontdooien. Tenminste als het pregnyl wordt want kreeg net bij de apotheker te horen dat er geen pregnyl meer was.....dus dan mss ovitrelle.

Heeeej Wendy,

Laat je weten hoe het vandaag is gegaan?

Liefs An

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden