Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natasja wat slordig zeg...... hopelijk kan het allemaal nog op tijd geregeld worden. Inmiddels al tel gehad?

Rackster: ik ken je nog van een wachtbankje (begin dit jaar?).... veel succes met jullie cryo poging!!

Geplaatst

1e fm:

03/07 Natasja (Otjes) wacht op tel vu ivm tp cryo

05/07 Wendy (RACKSTER) cryo tp in eigen cyclus

Bms meting:

04/07 Ancoliene (Dromenvaneenwonder) cryo tp in gesimuleerde cyclus, bms 8,2 mm, wacht op telefoontje Erasmus

heb ik mezelf zo goed ingevuld?

Spannende dagen! Op naar zondag!

Geplaatst

1e fm:

03/07 Natasja (Otjes) fm

04/07 Natasja (Otjes) pregnyl zetten

05/07 Wendy (RACKSTER) cryo tp in eigen cyclus

10/07 Natasja (Otjes) cryo tp

Bms meting:

04/07 Ancoliene (Dromenvaneenwonder) cryo tp in gesimuleerde cyclus, bms 8,2 mm, wacht op telefoontje Erasmus

Geplaatst

Hoi meiden,

Natascha, wat een ellende zeg! Tis je goed recht om kwaad te zijn!

Ik las ook een aantal reactie van meiden die ook alweer goed inspanning zitten voor de tp. Ik duim voor jullie en heel veel succes! (ben nu aan't werk, dus kan even niet op iedereen persoonlijk reageren, sorry!)

Ik heb sinds gisteren behoorlijke last van baarmoederkrampen, alsof ik ongesteld ga worden. Bekend verhaal, want dat had ik bij mijn vorige tp's ook. Ik heb nu geen utro, estra oid, heb alleen afgelopen maandag pregnyl gespoten. Ik baal als een stekker. Voor mijn gevoel weer een mislukte poging. Sorry voor mijn geklaag, maar moet ff mijn frustratie kwijt.

Lieve groetjes, Denise

Geplaatst

Dag dames allemaal,

Deze morgen voor een echo geweest en de linkerkant is zo goed al volledig verkleefd door die prachtige,geweldige,god****** endometriose,pffff :( Rechterkant is wel goed en er waren al enkele goeie follikels te zien.. Puregon verhoogd naar 300EH en hopelijk doen de follikels hun best.. Zondag terug voor 2e echo en als alles 'goed' is normaal dinsdag punctie. Toch wel eventjes een domper dit nieuws maar goed,zoals mijn mannetje het zegt,we moeten erdoor en ons kopje niet laten hangen want wie weet lukt het deze keer,ondanks de endo..

Groetjes

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Vanochtend voor de eerste meting geweest en bms was nog te dun, dus maandag terug en dan kijken wanneer de pregnyl gespoten mag worden. Het is de bedoeling dat er 2 eskimootjes teruggeplaatst gaan worden.

@Anneliesbulckaen: vervelend van de endemetriose, heb je er veel pijn aan?

@Denise: Dit hoeft idd niets te betekenen zoal natas zegt!!

@Natas: Hoe gaat t nu verder?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hoi rackster,

Deze morgen heb ik,toen de gyne me onderzochtte,had ik toch wel pijn en had ik wat bloedverlies.. :( Tja,heb er normaal niet zoveel last van maar ja..

Alles goed met jou? Ik duim voor je eskimootjes :)

Geplaatst

Hey annelies, hier alles oke. ik vind het heerlijk dat ik een tp kan krijgen zonder hormonen, lees alleen pregnyl. Heb nu 4 behandelingen achter de rug, alle 4 een overstimulatie gehad, dus dit is heerlijk zo! Jij ook s6!

Geplaatst

Meiden, merk dat ik nu zenuwachtig ben. 't Is echt de allerlaatste keer en ik hoop zo dat onze twee cryo's het ontdooiingsproces doorstaan. Hopelijk geen herhaling van de vorige keer (3 cryo's en allen niet overleefd).

Houd me maar vast aan de pogingen in 2008 en 2009, toen hadden we alleen van ifv nr 3 twee cryo's waarvan 1 het niet overleefd heeft en uit de andere onze prachtige dochter is geboren.

Maw: kan niet wachten tot het dinsdagochtend is.

Hoe hebben jullie dat?

Geplaatst

Hoi meiden!

Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het goed! Ik heb er een goed gevoel over zondag. De spanning valt nog erg mee, ik heb zoiets van: 'we zien wel!' de cryo's zitten per twee ingevroren. Als beide cryo's het overleven worden ze ook beide teruggeplaatst. O, ik denk er wel veel over na hoe geweldig het zou zijn als we deze zomer in verwachting raken en als alles een keer goed zal blijven gaan!

@ Denise: die krampen hoeven echt niks te betekenen hoor, ik heb bij al mijn zwangerschappen ook krampen gehad onderin mijn buik, dus de hoop is nog zeker niet vervlogen! Hoe voel je je verder? Wanneer mag je testen?

@ Els en Ellie: hoe is het met jullie? Jullie mogen toch rond dit weekend testen?

@ Annelies: Ik hoop op goed nieuws voor jullie zondag! Dat er maar snel een terugplaatsing mag volgen.

@ Wendy: Ik hoop ook op goed nieuws voor jullie op dinsdag! Dat er voor jullie ook snel een terugplaatsing mag volgen.

Ik hoop dat we veel positieve berichten krijgen de komende week, het wordt een spannende week!

Nou dames, ik ga naar mijn werk, mijn allerlaatste werkdag en dan VAKANTIE!!! Hebben jullie nog plannen voor de vakantie?

Lieve groetjes An

Geplaatst

Natasja,dit is m'n 2e poging,ronde 1.. Normaal dinsdag punctie.. maar zie het niet zo erg positief in door de endo maar goed,we zien wel..

dromenvan,dank je wel! Ik hou jullie allesinds op de hoogte! Héél erg veel succes en ik duim voor je!

xx

Geplaatst

Hi meiden,

Weer even een berichtje van mij.

@natascha: wat vreselijk spannend/zenuwslopend. Ik hoop echt voor je dat je eskimo's mooi mogen ontdooien en dat je er toppertjes aan over mag houden die zich prachtig nestelen.

@dromenvan: thnx voor je berichtje. Ik had heel even een dipje. Heb gisteren ontzettend veel lage rugpijn/kramp gehad en buikpijn. Op een gegeven moment zo erg dat we gewoon op mijn buik de baarmoeder konden voelen aanspannen. Heel eng. Bij de vorige tp's heb ik dit niet zo extreem gehad en bij mijn zwangerschap van mijn dochter had ik pas rond de 8e week. Vrijdag de dertiende mag ik testen. Verder voel ik me moe, moe, moe, misselijk en duizelig. Maar dit kan allemaal aan de pregnyl liggen. Onze hond laat me al niet meer met rust, net zoals de vorige keer hahaha.

Meiden, ik wens jullie allemaal een zorgeloos en prettig weekend toe. Voor de dames die in spanning zitten: ik duim voor jullie!!!

Een dikke kus vanuit een regenachtig Limburg

Geplaatst

Ik lees al een tijdje mee en wilde graag mijn onzekerheid en verdriet met jullie delen!

23 juni een terugplaatsing gehad van 2 embryo`s! Gister wachtdag 12 een beetje roze afscheiding..vandaag wachtdag 13 in alle hevigheid bloedverlies. Maar wilde graag een bevestiging dus heb een test gedaan en die is positief! Helaas ging het de vorige keer op wachtdag 9 mis en had ik 1 dag voor de testdatum ook een positieve test...een paar dagen later was de test negatief. Zou het nog van de pregnyl kunnen komen heb 19 juni 2x5000eh gehad?

Helaas zie ik het somber in want bij Geertgen zeggen ze dat het eigenlijk niet kan dat er 1 embryo afkomt doormiddel van bloedverlies en de andere blijft zitten! Ik probeer hoop te houden maar dat is zo moeilijk!

Geplaatst

Oh, Jolanda. Dat klinkt niet goed. Er zijn tal van voorbeelden te noemen van meiden die lange tijd een beetje vloeiden en nu toch zwanger zijn. Ik hoop van harte dat dat bij jou ook het geval is.

Geplaatst
Ik lees al een tijdje mee en wilde graag mijn onzekerheid en verdriet met jullie delen!

23 juni een terugplaatsing gehad van 2 embryo`s! Gister wachtdag 12 een beetje roze afscheiding..vandaag wachtdag 13 in alle hevigheid bloedverlies. Maar wilde graag een bevestiging dus heb een test gedaan en die is positief! Helaas ging het de vorige keer op wachtdag 9 mis en had ik 1 dag voor de testdatum ook een positieve test...een paar dagen later was de test negatief. Zou het nog van de pregnyl kunnen komen heb 19 juni 2x5000eh gehad?

Helaas zie ik het somber in want bij Geertgen zeggen ze dat het eigenlijk niet kan dat er 1 embryo afkomt doormiddel van bloedverlies en de andere blijft zitten! Ik probeer hoop te houden maar dat is zo moeilijk!

Hoi Jolanda,

Een positieve test is goed nieuws. Kort na de innesteling kan er nog veel misgaan. Dan heb je een positieve test, ben je blij en gaat het toch mis. Ik heb dat vorige maand ook gehad. Mijn ivd-arts vertelde dat dit bij heel veel vrouwen gebeurt, alleen hebben zij het zelf niet door. Bij IVF is het toch anders, dan weet je vanaf dag 1 dat je een vruchtje bij je draagt en als er dan in de vroege fasen van de zwangerschap iets misgaat weet je dat ook. Dat is de reden dat er best een lange wachttijd wordt gehanteerd om te testen. Oké, dat is de optie als je zwangerschap zou zijn afgebroken. Je kan om de dag testen en controleren of de teststreep donkerder wordt. Als je HcG toeneemt betekent het dat je zwangerschap doorzet.

De andere kant van het verhaal heb ik ook meegemaakt in april. Ik was zwanger na een cryo terugplaatsing. Op een nacht ging ik naar de wc en zag ik dat ik bloed verloor. Even later verloor ik stolsels en verging ik van de krampen. Dit is de hele nacht zo doorgegaan. De volgende ochtend ben ik mrt mijn man naar de huisartsenpost gegaan. De huisarts heeft me onderzocht (bloeddruk, temperatuur, getoucheerd, bloedverlies bekeken enz) en geconcludeerd dat ik een miskraam had gehad. Met naproxen naar huis gestuurd met het bericht:ziek maar even uit en dan kan je weer voor de volgende poging. Ik ben toen gestopt met de progynova en utrogestan. De dagen erop werd ik erg ziek. Ik viel steeds flauw en verloor heel veel bloed. Vijf dagen later heeft mijn man me bewusteloos op het toilet aangetroffen en meegesleurd naar het ziekenhuis. Ik kreeg een controle-echo voor curretage, bleek er nog een levend vruchtje met prachtige hartslag in mijn baarmoeder te zitten. Ik ben toen meteen opgenomen, maar vanwege een tekort aan progesteron is het vruchtje gestorven en ben ik alsnog gecurreteerd. Het punt dat ik wil maken is: ik heb toen echt ongelooflijk veel bloed en stolsels verloren maar was nog steeds zwanger. De arts vertelde dat er in het geval van bloedverlies 50% kans is dat de zwangerschap toch doorzet.

Het is moeilijk Jolanda, maar het enige wat je kunt doen is afwachten en eventueel om de dag testen om te kijken of het HCG toeneemt of afneemt. Als je jezelf echt heel erg ongerust maakt zal je gyn je toch wel willen ontvangen?

Sterkte ermee en houd ons op de hoogte!

Dikke virtuele knuffel!

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik mag mij hier ook weer komen melden. Ik heb vandaag de tp gekregen van een emmy en mag 8 juli testen. Dit is voor onze de 2e IVF/ICSI poging. Uit de 1e poging( IVF ) heb ik een vroege miskraam gehad en nu mogen we wachten op een positief resultaat ( daar gaan we vanuit natuurlijk ). Deze poging is een ICSI-behandeling geworden.

Hoi Els,

Hoe is het met je? Nog twee dagen totdat je mag testen, hoe voel je je? Houd je het nog vol of er stiekem al een test tegenaan gegooid?

Groetjes An

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden