Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff, dames. Ik reageer zondag ff uitgebreid. Ik heb gisteren wederom bloed laten prikken. Ze hadden verwacht dat de hcg nu 0 zou zijn, maar niets is minder waar. Het is gestegen van 11 naar 41. Het ziekenhuis vindt het nog steeds te laag, maar willen nog niets doen uit zekerheid. Maandag ga ik weer bloedprikken en als het dan weer gestegen is. Krijg ik eind volgende week een echo. Herkent iemand dit? Mogen wij toch nog hopen op een verrassing? Wat is een normale hcg? Voor 5 weken?

Liefs

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Pfff, dames. Ik reageer zondag ff uitgebreid. Ik heb gisteren wederom bloed laten prikken. Ze hadden verwacht dat de hcg nu 0 zou zijn, maar niets is minder waar. Het is gestegen van 11 naar 41. Het ziekenhuis vindt het nog steeds te laag, maar willen nog niets doen uit zekerheid. Maandag ga ik weer bloedprikken en als het dan weer gestegen is. Krijg ik eind volgende week een echo. Herkent iemand dit? Mogen wij toch nog hopen op een verrassing? Wat is een normale hcg? Voor 5 weken?

Liefs

Lieve Els, ik hoop ontzettend op een groot wonder voor jullie! Hopelijk is het gewoon een lekker dwars kindje of een late innesteling geweest! Ik duim voor jullie!!! Kan je niet eerder een echo krijgen, eind volgende week is wel erg laat, dan zit je nog een week in spanning...

@ de rest: bedankt voor jullie lieve steunende berichtjes! Net even flink gehuild bij mijn visite. En nu toch besloten dat we na deze poging echt een rustperiode inlassen... Als we ons kunnen beheersen... en... ...als deze poging niet raak is. Naarmate de dag vordert krijg ik steeds meer last van mijn borsten, zou het dan toch??? Ondertussen wel naar de w.c. geweest, dat geeft in ieder geval verlichting! Nou meiden, fijne dag, ik ga naar een vriendin en ik lees vanavond wel alle updates!

@ Annelies: ik zit te branden van nieuwsgierigheid, hoe is het gegaan???

Geplaatst

Liefs

Geplaatst

An en happinez: Ziezo,ZE,ja je leest het goed,zitten er in! Dokter Decleer,m'n gyne,vroeg hij er 2mocht terugplaatsen.. Nu heb ik 2 emmy's aan boord waar ik alles aan doe dat ze er lekker blijven zitten hoor deze keer! :)) Blijkbaar was het van topkwaliteit,alle 5! Hij zei dat hij bijna nog nooit zo'n goeie kwaliteit van embryo's had gezien bij endometriose-patiënten.. Er zitten er dus nog 3 in de vriezer en wij zijn natuurlijk héél erg blij met dit positieve nieuws..Dus zit ik nu officieel op het wachtbankje. Ik moet 27juni bloed laten prikken,om 7u50 en dan weet ik in de loop van de avond wat het resultaat zal zijn.. Spannend! Nu maandag moet ik nogmaals lang om te weten of m'n progestran goed is,zo niet, meer utrogestan-bolletjes nemen :(( Maar kom het is voor een goed doel!

An, ik herken de situatie maar al te goed hoor meidje! Mijn vriend,wij zijn niet getrouwd,en ik hebben ook al een paar keer heftige woorden gehad hoor.. 't Is gewoon zo frustrerend allemaal en door het nemen van hormonen enzo worden we een beetje gevoeliger dan anders en ik denk dat mannen dat héél erg moeilijk kunnen inschatten.. Ivf is enorm psychisch belastend voor ons allen en het gaat bij ons ook met ups en downs maar ik heb het hem,proberen,duidelijk te maken dat het echt lastig is en dat m'n humeur soms de loop me neemt maar dat dit niet door hem komt en hij begrijpt me toch al wel wat beter.. 't Is potverdorie niet simpel hé meid? Maar kop op lieve meid en weet dat ik enorm voor je duim! xx

Elsje,ook ik hoop voor een wondertje voor jullie! Ik blijf ook duimen voor je.. Idd,de echo is wel héél erg laat hoor,zou die niet wat vroeger kunnen doorgaan want nu mag je nog een ganse tijd wachten!

Aan allen een fijne dag gewenst!

Groetjes

Annelies

Geplaatst
Happinez: Dank je wel meidje.. Het is een superbegin van ons weekend! :)) Alles goed met jou meidje? Hou je het nog een beetje vol dat ellendige wachten? Mijn duimen draaien voor je! xx
Dankjewel Annelies. Ik moet zeggen dat ik vandaag minder positief ben. Ik voel helemaal niets meer:-(. Heel gek maar je gaat de pijn(tjes) missen. We houden vol. Ik durf ook echt niet eerder te testen als ik al die verhalen lees. Jullie in iedere geval een fijn weekend met deze goed nieuws. Groetjes, Tina
Geplaatst

Zal ik proberen het lijstje te voorschijn te toveren. Vullen jullie hem zelf aan?

Punctie:

10/07 Annelies

Angélique

Terugplaatsing:

01/07 * Tinkerbell

03/07 Ellie71

05/07 Wendy (Rackster)

07/07**HVR

08/07 Ancoliene (Dromenvan)

10/07 * Natasja (Otjes)

17/07 * Roxanne

Testen:

08/07 Els1987

Jolanda80 - rood

13/07 * Denise - rood

14/07 *Nienke -rood

16/07 * Ellie71

16/07. Tinkerbell

Doortje

Tina

21/07 * HVR

22/07 Natasja

Geplaatst

Poeh, op de iPhone lijstje maken valt niet mee. Ik hoop dat het nog een beetje klopt. Geen idee hoe de sterretje erin komen, maar misschien dat iemand van jullie ze eruit kan halen en verder weet aan te vullen..

Geplaatst
Zal ik proberen het lijstje te voorschijn te toveren. Vullen jullie hem zelf aan?

Punctie:

10/07 Annelies

Angélique

5/7 Tina (Happinez)

Terugplaatsing:

01/07 * Tinkerbell

03/07 Ellie71

05/07 Wendy (Rackster)

07/07**HVR

07/07 Tina (Happinez)

10/07 * Natasja (Otjes)

17/07 * Roxanne

Testen:

08/07 Els1987

Jolanda80 - rood

13/07 * Denise - rood

14/07 *Nienke -rood

16/07 * Ellie71

16/07. Tinkerbell

Doortje

21/07 * HVR

22/07 Natasja

22/07 Tina (Happinez)

Geplaatst

Ups, dat ging mis. Heb de lijst aangevult ,maar er is iets mis gegaan, dus bij deze hopelijk nog een keer:

Punctie:

10/07 Annelies

Angélique

5/7 Tina (Happinez)

Terugplaatsing:

01/07 Tinkerbell

03/07 Ellie71

05/07 Wendy (Rackster)

07/07 HVR

07/07 Tina (Happinez)

10/07 Natasja (Otjes)

17/07 Roxanne

Testen:

08/07 Els1987

Jolanda80 - rood

13/07 Denise - rood

14/07 Nienke -rood

16/07 Ellie71

16/07. Tinkerbell

Doortje

21/07 HVR

22/07 Natasja

22/07 Tina (Happinez)

22/07 Tina (Happinez)
Geplaatst

Hoi meiden, even snel voor het slapengaan het lijstje aangepast:

Punctie:

10/07 Annelies

Angélique

5/7 Tina (Happinez)

Terugplaatsing:

01/07 Tinkerbell

03/07 Ellie71

05/07 Wendy (Rackster)

07/07 HVR

07/07 Tina (Happinez)

10/07 Natasja (Otjes)

17/07 Roxanne

Testen:

08/07 Els1987

Jolanda80 - rood

13/07 Denise - rood

14/07 Nienke -rood

16/07 Ellie71

16/07. Tinkerbell

Doortje

20/7 Ancoliene (Dromenvaneenwonder)

21/07 HVR

22/07 Natasja

22/07 Tina (Happinez)

Hopelijk wordt het verder een groen bankje!

Morgen reageer ik wat vollediger! Slaap lekker allemaal!!! Xxx

Geplaatst

Punctie:

10/07 Annelies

Angélique

5/7 Tina (Happinez)

Terugplaatsing:

01/07 Tinkerbell

03/07 Ellie71

05/07 Wendy (Rackster)

07/07 HVR

07/07 Tina (Happinez)

10/07 Natasja (Otjes)

17/07 Roxanne

Testen:

08/07 Els1987

Jolanda80 - rood

13/07 Denise - rood

14/07 Nienke -rood

16/07 Ellie71

16/07. Tinkerbell

Doortje

21/07 HVR

22/07 Natasja

22/07 Tina (Happinez)

30/07 Roxanne

Ook aangepast met mij test..

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Jaja,ik ben al wakker.. Een erg onrustige nacht gehad waardoor ik nu al wakker ben! (moet om 7uur utrogestan nemen maar kom,had ik graag iets langer en beter geslapen)

Hoi Tina, ja,ik begrijp dat je onzeker bent nu je niets meer voelt maar dat wil niets zeggen hé meidje? Kom op! Ik weet,die wachtweken zijn echt ellendig maar probeer toch ietwat positief te blijven meid! Mijn duimen draaien alvast overuren voor je! xx

Geplaatst

Punctie:

10/07 Annelies

Angélique

5/7 Tina (Happinez)

Terugplaatsing:

01/07 Tinkerbell

03/07 Ellie71

05/07 Wendy (Rackster)

07/07 HVR

07/07 Tina (Happinez)

10/07 Natasja (Otjes)

13/07 Annelies

17/07 Roxanne

Testen:

08/07 Els1987

Jolanda80 - rood

13/07 Denise - rood

14/07 Nienke -rood

16/07 Ellie71

16/07. Tinkerbell

Doortje

21/07 HVR

22/07 Natasja

22/07 Tina (Happinez)

27/07 Annelies

30/07 Roxanne

Zo,heb mij ook op het lijstje gezet!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Hoe is het met iedereen?

Wat lekker overzichtelijk dat lijstje, ik hoop dat er veel groen mag kleuren!

@ Annelies: wat een heerlijk begin van je weekend! Wat fijn dat er twee zijn teruggeplaatst en dat het zulke toppers zijn!

Hier vandaag beland op wachtdag 6. Gisteren was een rotdag in alle opzichten. Ik was er ineens van overtuigd dat de poging mislukt was en mijn hormonen gingen op de loop met me. Tot nu toe is deze dag al beter verlopen! Vanmorgen kon ik het niet laten en heb ik getest. Ik zie een streepje, maar mijn man niet. Haha, ik kijk het streepje er gewoon op. Ik ging mezelf uittesten door een paar millimeter naast 'mijn streepje' te staren en toen meende ik daar ook een streepje te zien, kortom wishfull thinking, maar geen tastbare bewijzen. Ik weet ook dat het veel te vroeg is, maar de vorige zwangerschap testte ik op wd6 al positief, en ik wilde het gewoon even uittesten.

In ieder geval nemen de kwaaltjes wel toe: maagzuur en zere borsten. Ook emotionele momenten. Omdat ik een herhaling van gisteren wil voorkomen loop ik best een beetje op mijn tenen om gezellig te doen naar mijn omgeving toe en mezelf niet binnen op te sluiten. Dus ik ga nu naar mijn ouders toe, even kletsen en weet ik het wat doen en niet denken aan een eventuele zwangerschap.

Gisterenmiddag is erg leuk geweest! 's morgens kwam mijn schoonmoeder op visite. We hebben vooral veel gekletst, thee gedronken en gekletst. Het was gezellig!

Daarna ben ik met een vriendin naar Rotterdam geweest. We hebben lekker wat gedronken, zijn naar de film geweest (LOL! Laughing Out Loud), het was best een puberfilm, maar we vonden hem allebei wel erg leuk! En daarna nog even bij een kroegje wat gedronken, bittergarnituurtje en omdat het steeds later werd uiteindelijk ook maar ergens gezellig gegeten. Om half tien was ik thuis en dat is een goede afleiding geweest, ik was de vervelende emotionele ochtend weer vergeten.

Mijn man kwam pas om twaalf uur thuis van zijn werk. Dus we hebben lekker gekletst om de toestand van die morgen uit de lucht te halen en elkaar te laten weten dat we er voor elkaar zijn en dat we er samen doorheen komen! Vanmorgen heb ik lekker voor hem gezorgd met een ontbijtje op bed om te laten zien dat ik het echt wel goed wil en goed bedoel! Nu denk ik wel dat we hier samen wel doorheen komen!

Ik ga lekker naar mijn ouders toe! Fijne dag allemaal, tot schrijfs!!!

Geplaatst

Lieve An! Dank je wel voor je reactie meid.. Ja,ons weekend is goed begonnen,zeg dat wel! Nu hoop ik dat ik ze lekker warm kan houden :))

Vervelend om te lezen dat je een rotvoormiddag achter de rug hebt.. Maar goed,herpakken is de boodschap,niet? ;) Zo lief van je dat je je ventje zo lekker verwend! Ben ik ook van plan één dezer dagen want ze verdienen dat toch wel hé? Geniet maar van je dagje meid en maak je hoofdje maar es volledig leeg!

Lieve groeten

xx

Geplaatst

Wel vervelend en naar die emo momenten. Ben blij dat ik ze deze keren niet meer heb. Voordat ik zwanger was van ons dochtertje hadden we bijna echtscheiding en de laatste drie ivf's incl deze cryo tp niet. Zooo blij haha.

Fijne dag allen.

Geplaatst
Hoi,

@An, hoezo nu al testen? Heb je geen Pregnyl gespoten dan?

Hoi Natasja,

Ik gebruik geen pregnyl bij cryo terugplaatsingen. Alleen estradiol en progesteron. Vandaar dat ik al eerder kan testen, hoewel deze negatieve test ook weer nikszeggend kan zijn.

Heeft iemand hier daar ervaring mee trouwens? Een negatieve test die later toch positief wordt? Ach wat een onzekerheid, geduld is het enige antwoord...

Geplaatst
Goeiemorgen dames!

Jaja,ik ben al wakker.. Een erg onrustige nacht gehad waardoor ik nu al wakker ben! (moet om 7uur utrogestan nemen maar kom,had ik graag iets langer en beter geslapen)

Hoi Tina, ja,ik begrijp dat je onzeker bent nu je niets meer voelt maar dat wil niets zeggen hé meidje? Kom op! Ik weet,die wachtweken zijn echt ellendig maar probeer toch ietwat positief te blijven meid! Mijn duimen draaien alvast overuren voor je! xx

Ook een goedemorgen van mij dames!

Weer een heel rare nacht achter de rug. Slaap zeer onrustig en droom ontzettend veel (vooral volledig chaotische dingen:). Moet ook nog steeds elke nacht ca. 2 x uit om te plassen - heb ik normaal nooit.... Daardoor was ik wel zo moe vandaag dat ik altijd weer in slaap/droom gevallen ben en eerst om 8:30u opgestanden ben.

@Annelies: Lief van je! Ik duim natuurlijk ook voor jou mee en voor alle wachtendende dames hier!! Nou, we kijken maar wat deze WD 7 zo met zich mee brengt. Heb tenminste weer wat afleiding gepland en manlief is ook het weekend thuis (hij werkt door de week in Brussel...), dus dat is al fijn.

Ik wens jullie allen een fijne dag en sterkte met alles!

Geplaatst

Dames,

Vandaag stiekem ff getest. "niet zwanger".

Helaas. Kennelijk zijn de "ingespoten" hormonen al uit mijn lijf. Als de embryo zich zou innestelen dan was het al gebeurd en was mijn hcg al meetbaar. En dat zou in fit stadium (7dagen na tp) de test onbetrouwbaar maken. Het lijkt me heel sterk dat de innesteling alsnog gaat geschieden. Ook voelt t alsof ik ongesteld moet worden. Voel het aan alles. Ik wil eigenlijk al met utrogestan stoppen met diens nare bijwerkingen...

Op naar een cryo en ik wens jullie allemaal voor deze ronde een betere afloop! Ik duim voor jullie!!

Geplaatst

Punctie:

10/07 Annelies

Angélique

5/7 Tina (Happinez)

Terugplaatsing:

01/07 Tinkerbell

03/07 Ellie71

07/07 HVR

07/07 Tina (Happinez)

10/07 Natasja (Otjes)

13/07 Annelies

17/07 Roxanne

19/07 Wendy (Rackster) als de cryo's goed ontdooid zijn!

Testen:

08/07 Els1987

Jolanda80 - rood

13/07 Denise - rood

14/07 Nienke -rood

16/07 Ellie71

16/07. Tinkerbell

Doortje

21/07 HVR

22/07 Natasja

22/07 Tina (Happinez)

27/07 Annelies

30/07 Roxanne

31/07 Wendy (Rackster)

Geplaatst

Ik kan ook op rood. Mag maandag past testen maar heb vandaag getest (morgen is de tp 14 dagen geleden) helaas een mega witte test, geen streep te zien.

Gelukkig 2 cryo's in de vriezer. Eerst vakantie en dan maar een nieuwe poging.

Ben soms wel wat wanhopig, nu al 4 TP achter de rug met elke keer toch 1/3 kans maar helaas nog steeds niet raak. Bij ons is het probleem de zaadkwaliteit en toch komen er elke keer top emmys terug dus je zou zeggen dat je daar dan geen last meer van hebt. Ergens in het proces gaat het alsnog mis. Zijn er positieve verhalen van meiden die na veel terugplaatsingen toch zwanger werden? Kan wel wat positiviteit gebruiken ;-))

Alle andere rode wachtbankjers, sterkte!

En voor de anderen: ik duim voor jullie. Hoe meer zwangeren hoe beter. Al zit ik er zelf deze maand niet bij we doen allemaal zoveel moeite dus ik gun het zeker ook alle andere wachtende dames!

Geplaatst

HVR, niet stoppen hoor met die bollen!

Het kan echt nog wel. Tot en met dag 9 kan de innesteling plaats vinden dus niet te snel opgeven.

Je HCG is aan het begin nog erg laag en dus niet meteen te meten.

Wie weet loopt het nog goed af. En die krampen kunnen ook de innesteling zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden