Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sky, Dirks is ermee gestopt. Is nu een andere arts Berk oid. Had hem toen alles verkeerd ging. Fijn (not).

Heb mijn kleine meid ook al eens een paar keer meegenomen. Vonden ze ook zo schattig.

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Natas, leuk dat je ons hebt toegevoegd. Heb alleen mijn testdatum gewijzigd in 23 juli ipv 27 juli, voor mij wel gunstig ;-)Volgens mij is Corina verdwenen? Groetjes,Ciska-

Punctie:10/07 AnneliesAngélique5/7 Tina (Happinez)Terugplaatsing:01/07 Tinkerbell03/07 Ellie7107/07 HVR07/07 Tina (Happinez)08/07 Ancoliene (Dromenvan)10/07 Natasja (Otjes)13/07 Annelies17/07 Roxanne19/07 Wendy (Rackster) als de cryo's goed ontdooid zijn!Testen:08/07 Els1987Jolanda80 - rood13/07 Denise - rood14/07 Nienke -rood16/07 Ellie7116/07. TinkerbellDoortje20/7 Ancoliene (Dromenvaneenwonder)21/07 HVR22/07 Natasja22/07 Tina (Happinez)23/07 Ciska (Franny)27/07 Annelies30/07 Roxanne 31/07 Wendy (Rackster)
Geplaatst

Hallo meiden, ik MOET evn mijn verhaal kwijt! Half Juni ben ik van het wachtbankje gesukkeld :( Ik moet tot half aug wachten voordat ik kan beginnen met de volgende IVF. Ik ben nu dus aan het wachten op de russen, want dan 'mag' ik met de pil beginnen (lang schema met eerst min 3 weken de pil).

Maarrrrr.....gaan die russen wel komen?.......

Ik ben zoooooooooo in de war en voel me zoooooooo onzeker!!!

Dinsdag moet ik mijn menstruatie krijgen. We hebben rond mijn ovulatietijd gevreeën, de vroedvrouw had dit aangeraden onder het motto "je weet maar nooit". Een paar dagen na mijn ovulatie (voor zover dat dat juist in te schatten is), had ik een paar sliertjes bloed in mijn slip. Toen ik dan vanmiddag de zwangerschapstestjes zag liggen, dacht ik, "wat als die sliertjes innestelingsbloedinkjes waren?...misschien toch eens testen?...ach, waarom niet, t is maar een suuuuuperkleine kans, maar je weet nooit, stel je voor icon_wink.gif

Ennnnn...na 5 à 10 min kwam er een tweede streepje...!!! Weliswaar een redelijk licht streepje, maar duidelijk een streepje! Aaaaaahhhh!!!! Zou het ECHT?!?!?!?! Ik durf en kan het bijna niet geloven!! Wat als dit nu toch een indroogstreepje is? Dan klaag ik het kruidvat wel aan!!!! Mijn vriend vindt het een duidelijk licht streepje en absoluut donkerder dan die ene keer dat we een indroogstreepje hadden.

Pffffff.....

Morgenvroeg nog maar eens met ochtendurine testen! Hopelijk is er dan nog steeds dat tweede streepje èn hopelijk ook wat donkerder! Pfiew, zoooooooo spannend!!!!

Ik durf er niet op te hopen...Kan jullie duimen wel gebruiken!!!!! Ik zit dus net als jullie in volle spanning te wachten....pffffff

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben heel lang weggeweest maar ik ben weer terug!

Laatste poging was sept 2011, daarna veel onderzoeken in AMC ivm herhaalde miskramen, maar daar kwam niets uit. Even rust genomen en van het leven genoten, maar nu heb ik 9 juli 2 cryo's teruggeplaatst gekregen van 13 en 9 cellen. 24 juli tetsdatum.

Dit is onze allerlaatste poging. We hebben geen behandelinge of cryo's meer over, dus duim duim duim dat het dit keer goed mag aflopen!!!!

Geplaatst
Punctie:

10/07 Annelies

Angélique

5/7 Tina (Happinez)

Terugplaatsing:

01/07 Tinkerbell

03/07 Ellie71

07/07 HVR

07/07 Tina (Happinez)

08/07 Ancoliene (Dromenvan)

09/07 Caro- lin

10/07 Natasja (Otjes)

13/07 Annelies

17/07 Roxanne

19/07 Wendy (Rackster) als de cryo's goed ontdooid zijn!

Testen:

08/07 Els1987

Jolanda80 - rood

13/07 Denise - rood

14/07 Nienke -rood

16/07 Ellie71

16/07. Tinkerbell

Doortje

20/7 Ancoliene (Dromenvaneenwonder)

21/07 HVR

22/07 Natasja

22/07 Tina (Happinez)

24/07 Caro- Lin

27/07 Annelies

27/07 Franny

30/07 Roxanne

31/07 Wendy (Rackster)

Geplaatst

@otjes ah wat zonde dat dirks gestopt is. vond der wel streng en soms wat ongevoelig maar als je er wat langer kent merk je wel dat ze heel kundig was. ze kwam uit het vu. ze beantwoorde emails zelfs om 22.00 savonds als er noot aan de man was wat ik een keer heb meegemaakt.

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb vrijdagochtend de pregnyl mogen spuiten, maar nu heb ik al vanaf gisterenochtend enorme steken aan de rechterkant(waar ook mijn eiblaasje zat)We hebben vrijdagavond nog wel "geklust" . Maar nu het volgende, ik heb net heel licht bloedverlies gehad, moet ik dit morgen ook melden in het ziekenhuis? Straks is mijn bms alweer aan het afzakken en heeft het voor donderdag geen zin meer als mijn cryo's worden teruggeplaatst. Wat zouden jullie doen?

Geplaatst
Hoi dames,

Ik heb vrijdagochtend de pregnyl mogen spuiten, maar nu heb ik al vanaf gisterenochtend enorme steken aan de rechterkant(waar ook mijn eiblaasje zat)We hebben vrijdagavond nog wel "geklust" . Maar nu het volgende, ik heb net heel licht bloedverlies gehad, moet ik dit morgen ook melden in het ziekenhuis? Straks is mijn bms alweer aan het afzakken en heeft het voor donderdag geen zin meer als mijn cryo's worden teruggeplaatst. Wat zouden jullie doen?

Ik zou als ik jou was even bellen.. als het in je koppie zit.. krijg je het er niet uit alleen met bewijs en dat is een echo!

@Bettyboopke.. een streepje is een streepje.. dus dat betekend zwanger! Echt als je NIET zwanger bent maak je nooit niet HCG aan..

Dus voorzichtig feliciteer ik je alvast!! Maar verstandig is inderdaad om morgen met ochtendurine te testen!! Succes..

Spannend hoor over twee dagen hoor ik of we een tp gaan krijgen van twee cryo's, hopelijk ontdooien ze beide goed en hebben

we er straks nog twee in de vriezer.. pff spannend.. !!

Fijne avond!!

Geplaatst

Schrik mij net rot! Op het toillet tijdens het afvegen een klein beetje bloed. Morgen is het een week geleden dat er 2 cryo's zijn teruggeplaatst. Het is toch veel te vroeg om ongesteld te worden? of kan dat wel?

Zou het innestellingsbloeding zijn? Ik heb dat tijden alle 4 de zwangerschappen nooit gehad dus ik heb er geen ervaring mee.

Wie weet wat het zou kunnen zijn...

Geplaatst

Bettyboopke: dat zou toch wel erg leuk zijn als het spontaan voor jullie gelukt is!!! Mijn duimen heb je zeker:)!

Carolin: Ik heb er helaas (nog) geen ervaringen mee, maar na alles wat ik gelezen heb hoeft een klein beetje bloedverlies nog niet een ramp te zijn. Het kan bijv. zoals je zelf al zegt innestelingbloed zijn, maar ook andere redenen hebben. Dus even afwachten of het doorzet. Ik duim voor je dat het niets is!!! (of juist wel wat maar dan de innesteling!) Sterkte!

Ik moet ook even weer mijn hart luchten. Ik vind dit wachten toch een echte kwelling.. In het begin van de behandeling was ik bang voor de spuiten en bijwerkingen daarvan, maar dat deze 14 dagen zoooooo lang zullen zijn had ik niet verwacht. De eerste dagen vond ik dan nog meevallen omdat ik nog van alles en nog wat voelde in mijn buik, maar nu is er niets, nul komma niets - of toch ?? was dat net een steekje?? Zo gaat het de hele dag. Ik wordt er moe van. En dat is dan ook het enige - ik ben moe, voel me 's middags al wat futloos, maar verder NIETS. Ik krijg erdoor steeds meer het gevoel dat het misschien niet gelukt is, ondanks ik weet dat dat helemaal niets te betekenen heeft. Gisteren heb ik een test gekocht. Ik heb me voorgenomen niet voor de testdatum te testen. Achteraf denk ik had ik de test ook dan maar beter eerst kunnen kopen. Nu is de verleiding wel groot om toch eerder te testen.

Allen nog een fijne avond!

Geplaatst

Breek in

Caro-lin, wat ontzettend vervelend. Ik had na twee cryo's na 6 dagen een positieve test en ook vrijwel direct bloedverlies. Ik was gewoon zwanger, dus het zegt niks. Het is wel mis gegaan uiteindelijk, maar dat hoeft natuurlijk niet. Het kan echt heel goed een innestelingsbloeding zijn. Als het bloeden erger wordt gewoon het ziekenhuis bellen, dan kunnen ze je misschien gerust stellen. Maar niet wanhopen, want het hoeft niets te betekenen, bloedverlies komt heel vaak voor vroeg in de zwangerschap. Als het bloeden morgen of overmorgen helemaal weg is, lijkt het me juist eerder een goed teken!!!

Veel sterkte, ik weet hoe je je voelt!

Breek uit

Geplaatst

Gelukkig wat gerustellende woorden. Net weer naar het toillet en een ieniemini beetje bloed. Nauwelijks zichtbaar. Dus laten we ervan uit gaan dat het innesteling was:)

@floortje; 6 dagen na terugplaatsing een positieve test?! Ik wist niet eens dat dat mogelijk was haha. Dat zou bij mij vandaag betekenen. Maar ik ga pas op zijn vroegst woensdag testen (9 dagen erna)

@happinez ik herken je onzekerheid. Ik voelde mij de hele week erg moe. Vooral bij het op moeten staan (zwaar gevoel in mijn lichaam) maar vanmorgen voelde ik het niet dus dacht ik meteen...het is mis. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Jammer genoeg kunnen we de gedachten niet uitschakelen....

Geplaatst

@caro-lin, als het echt maar een veegje is hoeft het echt niets te betekenen! Misschien heb je wel een klein vaatje geraakt met het inbrengen van de bollen. Als het stopt, geen zorgen proberen te maken en gewoon pas testen als je er zelf aan toe bent!! Nogmaals sterkte, ik blijf je verhaal volgen!

Geplaatst

Had ook een heel heel heel licht streepje dat ik testte de avond voor de off. testdatum, de dag erna was dat streepje iets donkerder, maar nog niet veel. Was wel zwanger en heb nu een prachtig meisje van 2 jaar en 2 mnd!!

Morgen nog een keertje testen dus. Mijn duimen draaien hoor.

Hallo meiden, ik MOET evn mijn verhaal kwijt! Half Juni ben ik van het wachtbankje gesukkeld :( Ik moet tot half aug wachten voordat ik kan beginnen met de volgende IVF. Ik ben nu dus aan het wachten op de russen, want dan 'mag' ik met de pil beginnen (lang schema met eerst min 3 weken de pil).

Maarrrrr.....gaan die russen wel komen?.......

Ik ben zoooooooooo in de war en voel me zoooooooo onzeker!!!

Dinsdag moet ik mijn menstruatie krijgen. We hebben rond mijn ovulatietijd gevreeën, de vroedvrouw had dit aangeraden onder het motto "je weet maar nooit". Een paar dagen na mijn ovulatie (voor zover dat dat juist in te schatten is), had ik een paar sliertjes bloed in mijn slip. Toen ik dan vanmiddag de zwangerschapstestjes zag liggen, dacht ik, "wat als die sliertjes innestelingsbloedinkjes waren?...misschien toch eens testen?...ach, waarom niet, t is maar een suuuuuperkleine kans, maar je weet nooit, stel je voor icon_wink.gif

Ennnnn...na 5 à 10 min kwam er een tweede streepje...!!! Weliswaar een redelijk licht streepje, maar duidelijk een streepje! Aaaaaahhhh!!!! Zou het ECHT?!?!?!?! Ik durf en kan het bijna niet geloven!! Wat als dit nu toch een indroogstreepje is? Dan klaag ik het kruidvat wel aan!!!! Mijn vriend vindt het een duidelijk licht streepje en absoluut donkerder dan die ene keer dat we een indroogstreepje hadden.

Pffffff.....

Morgenvroeg nog maar eens met ochtendurine testen! Hopelijk is er dan nog steeds dat tweede streepje èn hopelijk ook wat donkerder! Pfiew, zoooooooo spannend!!!!

Ik durf er niet op te hopen...Kan jullie duimen wel gebruiken!!!!! Ik zit dus net als jullie in volle spanning te wachten....pffffff

Geplaatst
Schrik mij net rot! Op het toillet tijdens het afvegen een klein beetje bloed. Morgen is het een week geleden dat er 2 cryo's zijn teruggeplaatst. Het is toch veel te vroeg om ongesteld te worden? of kan dat wel?

Zou het innestellingsbloeding zijn? Ik heb dat tijden alle 4 de zwangerschappen nooit gehad dus ik heb er geen ervaring mee.

Wie weet wat het zou kunnen zijn...

Ongesteldheid is inderdaad wat vroeg voor.. dus kan heel goed een innesteling zijn hoor!!

Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook niet.. maar tja wie weet de volgende wel! Succes!

Geplaatst

Hoi, heel veel succes meisje.

Wij zijn ook voor de laatste keer bezig. Ik duim voor jullie.

Hoi meiden,

Ik ben heel lang weggeweest maar ik ben weer terug!

Laatste poging was sept 2011, daarna veel onderzoeken in AMC ivm herhaalde miskramen, maar daar kwam niets uit. Even rust genomen en van het leven genoten, maar nu heb ik 9 juli 2 cryo's teruggeplaatst gekregen van 13 en 9 cellen. 24 juli tetsdatum.

Dit is onze allerlaatste poging. We hebben geen behandelinge of cryo's meer over, dus duim duim duim dat het dit keer goed mag aflopen!!!!

Geplaatst

Wachtdag vijf bijna voorbij. Hoe is het gegaan: ben moe, heb hoofdpijn, ben kortaf, voel me alsof ik door een bus ben overreden en heb bij vlagen beetje gevoelige (.)(.). Niet heel erg. Verbouwingsstre, gewoon stres omdat het de allerlaatste keer is of .... We wachten rustig af.

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Hoe is het met iedereen?

Ik heb even een dagje meegelezen en niet gereageerd, want mijn telefoon had gisteren kuren en ik heb heel wat gemist!!!

@ Tina: ik heb het ook heel erg, van die wazige dromen, slecht slapen (kijk maar naar de tijd waarop ik wakker ben...). Dat kan komen door de utrogestan, staat zelfs in de bijsluiter. Ik vind het maar raar, maar schijnbaar kunnen hormonen dat met je doen...

@ HvR: balen dat je negatief getest hebt, maar het is echt nog te vroeg om dan maar te stoppen met de bollen. Ik snap het helemaal hoor, je wilt zo snel mogelijk deze (voor jouw idee) mislukte poging stoppen om met een nieuwe (hopelijk wel succesvolle poging) te kunnen beginnen. Maar het kan nog, echt waar. Ik heb een vriendin die pas 4 dagen na NOD positief testte en ze is deze week de 13 weken grens gepasseerd. Het zijn de uitzonderingen dat weet ik, maar een late innesteling is altijd mogelijk en het kan ook zijn dat je lichaam iets langer doet over het aanmaken van HCG.

@ Trix: hoe is het ondertussen? Heb je al een nieuwe test gedaan of zijn de duivels nu echt doorgebroken? De utrogestan kan een menstruatie tegenhouden, bij mij is het meestal zo dat ik drie dagen na het stoppen met de estradiol en utrogestan ongesteld word.

@ Els: hoe is het met je? Nog vier nachtjes slapen voor je controle in het ziekenhuis. Ik heb een en ander voor je uitgezocht en het is mogelijk dat je de eerste twee weken van je zwangerschap (dus officieel week 3 en week 4) een HCG hebt tussen 5-50. Dat zou betekenen dat je wel in verwachting bent en dat het ook nog wel goed kan zitten. Ik vind de wachtweken al erg, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor jou helemaal moeilijk is. Ik ben erg benieuwd hoe het met je is en mijn gedachten zijn bij je!

@ Roxanne: Heb je lekker genoten van je bier / biefstuk en sangria? Haha, het klinkt zo zielig maar ik hoop dat je dat straks 8,5 maand niet mag eten en drinken. Dat zou geweldig nieuws zijn. Het kan een bakerpraatje zijn, maar na mijn laatste miskraam (april) vertelde iemand mij dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Dus ik hoop voor je dat dit echt waar is en dat je deze ronde alweer op het 12-wekenbankje terecht komt! Wat je schrijft over de misselijkheid is heel herkenbaar. Dat heb ik ook gehad toen ik zwanger was. Een paar dagen flink beroerd en er uiteindelijk achterkomen dat ik zwanger was. Sjee, vorige week heb ik dat ook gehad, ik was heel beroerd, kon niet naar de w.c. ik hoop dat het een goed teken is!!!

@ Floortje: bedankt voor je informatie over vroeg testen. Fijn als je zulke polls doet en een algemeen beeld kan schetsen van wanneer er positief getest kan worden. Ik ben ondertussen aangekomen op wachtdag 8 en ik denk dat ik vanmiddag naar de drogist ga om testen in te slaan...

@ Norwegian-sky: Welkom meid! Leuk dat jullie voor een brusje gaan! Ik hoop dat het een succesvolle poging mag zijn!

@Corina: welkom meid! Je schrijft dat dit je laatste poging is. Heb je nog cryo's over, of is dit echt de allerlaatste terugplaatsing binnen IVF 3? Ik ken het syndroom van Turner niet, betekent dat alleen dat je geen eicellen produceert of heeft het ook nog andere gevolgen?

@ Franny: welkom meid! We lopen bijna gelijk, spannend he! Kom je de wachtweken een beetje door? Ik ben het al helemaal zat hoor, van mij mag het al een week verder zijn!!!

@ Bettyboopke: wat een geweldig nieuws. Ik kan me voorstellen dat je helemaal flabbergast bent! Geniet van de wolk, probeer niet te onzeker te zijn! Ben benieuwd wat je gyn zegt, laat je het weten als je meer weet?

@ Caro-Lin: Welkom! Spannend meid! Ook wij lopen bijna gelijk, hoe kom jij de wachtweken door? Ik heb woensdag (wachtdag 3 na tp) ook wat bloedverlies gehad. Maakte mij er ook erg veel zorgen over, maar de vorige keer dat ik dat had bleek ik in verwachting te zijn, dus het kan heel goed een innestelbloeding zijn. Spannend allemaal, en onzeker!

@ Wendy: Als ik jou was zou ik echt de gyn even bellen! Het kan zomaar zijn dat je menstruatie al op gang aan het komen is en dan is een terugplaatsing nutteloos, zou ook zonde van je embryo's zijn! Ik heb toevallig bij de laatste terugplaatsing aan de arts gevraagd of bloedverlies tussendoor mogelijk en normaal is. Zij vertelde dat het best mogelijk is en onschuldig kan zijn. Door alle hormonen die je moet gebruiken wordt je baarmoeder heel goed doorbloed, dat kan ertoe bijdragen dat het ook gevoeliger wordt en dan kan er makkelijker een adertje springen wat licht bloedverlies tot gevolg heeft.

Ik ben ondertussen aangekomen op wachtdag 8 . Het wachten kost me moeite, energie en mijn geduld is op! Ik probeer me druk te houden en niet aan een eventuele zwangerschap te denken, maar dat is echt heel moeilijk. De wachtweken zijn killing, iedere dag wordt de spanning een beetje meer opgebouwd...

Na een negatieve test op wachtdag 6 ben ik de hoop niet verloren... Ik ben er van overtuigd dat die test niks zegt omdat het te vroeg was en daarom zet ik mij eroverheen. Met de nieuwe informatie van Floortje wil ik wel een test wagen, dus ik ga vanmiddag even wat testen inslaan en ik denk dat ik dan morgenochtend een testje doe, maar misschien ook niet omdat ik bang ben voor negatief resultaat... Aaah, onzekerheid, bleeh!

Qua lichamelijke gesteldheid merk ik dat er wel iets gebeurt. Ik kan er natuurlijk weinig zinnigs over zeggen, want de utrogestan en estradiol doen ook hun werk, maar op het moment heb ik erg gevoelige borsten. Mijn darmen rommelen behoorlijk aan en ik heb erg veel last van winderigheid. Sorry voor het vieze verhaaltje... Verder voel ik mijn borsten behoorlijk goed en ze zijn ook wel gezwollen als ik naar mijn bh kijk, het hangt er allemaal een beetje overheen. Als ik op mijn lijf afga zou ik me inderdaad wel eens zwanger kunnen wanen. Eigenlijk is het best gemeen spul die hormonen. Doordat we van alles naar binnen moeten werken lijkt het steeds alsof we zwanger zijn, maar dat kan natuurlijk ook van de medicatie komen!

Gisteren had ik een babyshower van een vriendin van me. Ik vond het heel knap van mezelf dat ik erheen ben gegaan en ik heb geprobeerd te genieten. Maar dat is moeilijk meiden, dat kan ik wel vertellen. Ik kon alleen maar heel jaloers naar haar dikke buik kijken en ik zat iedere keer weg te dromen dat ik ook zo graag een kleintje wil en hoe dat zou zijn. Verder kende ik bijna niemand, dus ik vond het moeilijk om contact te maken... het was best een saaie bedoeling, maar ik geloof dat mijn vriendin het heel erg naar haar zin had en dat ze echt heel verrast was (tranen toen ze binnenkwam en ons allemaal zag). En dat was het allerbelangrijkste!

Ik wens iedereen een heel fijne dag vandaag. Tinkerbell, volgens mij is vandaag jouw officiele testdag, ga je er nog één doen of heb je al jezelf bij een negatief resultaat neergelegd?

Liefs en tot schrijfs! Ancoliene

Geplaatst

Ooooh Annelies sorry hoor! Ik dacht dat ik op iedereen had gereageerd!

Hoe is het met je meid? Hoe voel je je? Je bent door het weekend heen, ben je nog steeds in die glorieuze stemming die je vrijdag had?

Mijn gedachten zijn bij je hoor!!! xxx

Geplaatst

Lieve Bettyboopke,

Ik weet niet wat ik lees, val zowat van mijn stoel!!!!! Laat alsjeblieft weten Hoeselt vanmorgen was!! Het is je zo gegund!

liefs, Floor

Geplaatst

Bedoel je die tweede roze streep rechts? Ik ken deze tests niet. Maar als hij om die streep gaat ben je hartstikke zwanger! De foto is supervaag en de streep is toch heel duidelijk te zien. Als ik zo'n test had, zou ik een gat in de lucht springen!

ik zou dus zeggen: Hoera!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden