Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

sorry ik ben even weinig aanwezig, voel me ook weer kiplekker na alle ellende.. Kon ook niet anders, heb me maanden slecht gevoeld en nu gaat het de goede kant weer op, dus ik ben er lekker van aan het genieten, ben eergister met de kleine dame wezen winkelen en gisteren met mijn mannetje geshopt :)

Meiske: welkom hier, inderdaad ook al heel wat ellende meegemaakt, maar ook een mooie meid uit het hele traject mogen krijgen.. En nu op voor een brusje, heel veel succes meid!!

Lieve Annelies, het kan gewoon innestelingsbloed zijn, zolang je geen helder rood bloedverlies hebt zou ik me nog niet te druk maken meissie!! En als er 1 wel innesteld en de ander niet, lost dat vruchtje zich gewoon op in het lichaam, je krijgt daar geen bloed of bruinverlies door hoor! Zolang het donker is, is het oud bloed, dus probeer nog eventjes de moed erin te houden!! Ik duim heel hard voor je lieve meid!! Knuff

Lieve Beanie, ik zag Lott weeer in het andere topic, maar moet even opschieten, we gaan zo weg, ik zal daar proberen later vandaag nog te reageren.. En je zit natuurlijk nog met je knie, dus bent behoorlijk aan huis gebonden.. Morgen wel weer starten!!! Spannend hoor!! En over de vitamientjes, voor vrouwen die duidelijk een tekort hebben aan bepaalde vitaminen, of ze niet opnemen kan ik me dat voorstellen dat het een positieve invloed heeft natuurlijk! Maar bij mij hebben ze alles gechecked, omdat de dokter dacht aan een B12 tekort vanwege mijn hele lichte blauwe ogen (schijnen mensen dan vaak te hebben zei hij) maar alle vitamientjes zijn in orde bij mij, dus in principe heb je het dan niet nodig, ik denk wel dat ik genoeg heb aan de Davitamon, aangezien ik ook heel gezond eet en regelmatig vis erbij.. Maar ben het zeker met je eens dat het voor bepaalde vrouwen wel invloed kan hebben.

Lieve Marielle, met mij gaat het goed!! Heel goed zelfs, ik voel me fantastisch.. Misschien omdat ik me zo lang slecht gevoeld heb dat ik me nu juist zo top voel. Ik hoop voor je dat die rotmenstruatie snel komt, je bent er wel elke keer op aan het wachten he!! Vorige keer ook al, maar misschien komt het wel door de spanningen dat het op zich laat wachten, succes meissie!!

Lieve Joanna, wat goed meid!!! Wij hadden er 17 en maar 2 cryo's, zo zie je maar het gaat niet om het aantal maar om de kwaliteit!!! Hopelijk mogen er snel 1 of 2 bij jou tereuggeplaatst worden!

Floortje, hoe gaat het ondertussen met de Deca? Hopelijk voel je je wat beter!!

Andere dames~die ik nog niet genoemd heb, ik moet gaan, maar ik denk ook aan jullie hoor, zowiezo een dikke knuff!!

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Jullie waren allemaal zo positief en dat geeft me een goed en zeker gevoel! Ik wist wel, toen ik bij dit forum kwam dat ik er veel aan zou hebben, dank jullie wel!

@Mariëlle. Laat die Duvels maar komen! Gek he dat je ze nu zo graag wilt zien...

@Monica. Geweldig dat je je zo top voelt. Lekker van genieten. Positieve energie is alleen maar goed! Het is idd heerlijk om te beseffen dat we 4 hele goeie embryo's hebben. Wel lachen want mijn mannetje zei steeds "het kan niet anders dan goed zijn" en toen die brief van het VU kwam liep hij natuurlijk helemaal trots als een pauw rond en riep "het kon gewoon niet anders zijn! " Hahaha dan zijn het ook echt weer "echte mannen" he.

@Meiske: Verschrikkelijk wat jullie is overkomen.

Prachtig wat jullie 1,5 jaar later is overkomen...Imke...

Ik hoop dat jullie met een kleine 10 maanden nog eens iets prachtigs overkomt.

@Beanie. Zo lief voor iedereen...maar hoe gaat het eigenlijk met jou?

@Floortje. Moeten jullie nu weer voor een eicel punctie gaan?

Alle andere meiden: hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Hi lieve dames, op deze mooie zomerse dag!

Hoop dat jullie allemaal lekker aan het genieten zijn van het zonnetje... Blijft geloof ik nog een paar dagen zo. Soms is het helemaal niet verkeerd om even thuis te zitten....

@Joanna: volgens mij vriezen ze in de VU echt alleen maar goede embryo's in, die een goede kans maken om ook weer goed te ontdooien... Als ze iets minder van kwaliteit zijn dan vriezen ze ze niet in! Dus jullie hebben echt een mooie score! Nu maar hopen dat je er binnenkort 1 of 2 mag gaan opwarmen!

@Moontje: ja, ik was blij te zien dat L.ott weer wat van zich had laten horen! Heb gisteren al even gereageerd, maar wil vanavond ook nog even een berichtje plaatsen om ons andere topic-vriendinnetje voor morgen heel veel sterkte te wensen! We gaan zo even weg, manlief wil 'spelen' met de vlieger (uhh.. vlieger van 22 of 26 vierkante meter??) en daarna eten bij zijn ouders. Wat heerlijk dat jij je zo goed voelt, dat mag ook wel na zo'n lange tijd! Heb je gisteren en eergisteren leuke dingen gekocht?

@Annelies: wat ontzettend onzeker zal dat je maken, dat bloedverlies. Maar zoals andere dames hier ook al schrijven, zolang het bruin is en niet rood, hoeft het nog niet echt veel te betekenen... Daarbij komt dat het al snel veel lijkt, zeker door die vieze bollen. Het is anders dan de vorige keer.... Misschien geen slecht teken? Ik hoop zo dat je emmy of emmy's zich gewoon lekker bij je aan het innestelen zijn! Ik blijf doorduimen voor je!

@Marielle: vervelend he, dat wachten... Zeker als je wilt dat het komt, duurt het altijd langer, dat heb ik tenminste zelf al meerdere keren meegemaakt. En mijn laatste menstruatie heb ik gewoon volledig overgeslagen. Het is dat ze met de echo hebben gekeken of mijn cyclus wel in orde was, anders had ik pas in september weer kunnen starten met de volgende poging! Maar bij jou komt het gewoon vandaag of morgen, dat moet gewoon. Lekker dat je weer kunt lopen met tape! Ik loop (of liever gezegd, hinkel) nog steeds rond op krukken. Als het goed is gaan we dat nu in vier weken afbouwen, dan moet ik rond 20 augustus weer zonder kunnen lopen. Daar verheug ik me nu al op!

@Floortje: lekker naar de Efteling geweest... Was het daar gisteren een beetje lekker weer? Hier was het eigenlijk tot het eind van de middag bewolkt, pas daarna werd het zonnig. Maar nu wordt de schade aardig ingehaald! Dus gaan wij zo ook maar even het mooie weer opzoeken!

@rest: iedereen lekker buiten aan het genieten van EINDELIJK zomer???

Zonnige dag nog! Liefs, Beanie

Geplaatst

Vroeg in de middag op vrijdag de 13e mijn eerste cryo terugplaatsing gehad. In de avond het vliegtuig gepakt naar spanje. Deze ronde wilde ik verzekerd zijn van rust en geen stress. Maar het wachten blijft moordend. Een paar dagen geleden kreeg ik buikpijn. Het waren geen ongisteken. Vanmorgen een beetje hoofdpijn en lage rugpijnen maar deze zijn ook weer weg. Mijn eisprong was op de tiende dag. Op de echo dag dus. Umc besloot vooralsnog een terugplaatsing zonder hormonen te doen. Mijn kleine eskimo was 9 celdelig. Op de vierde dag haar iglo in gegaan. Weten jullie hoe het zit met de telling na de eisprong? Afgelopen vrijdag was de veertiende dag na de eisprong, dan moet je normaliter je menstruatie krijgen. Maar vandaag is het pas negen dagen na mijn terugplaatsing. Vanmorgen getest maar deze was negatief. Verder voel ik niets. Heeft de 14 dagen na de eisprong iets te maken met de wachtdagen? 14 dagen na terugplaatsing moeten wachten blijft moordend. Als ik niet zwanger blijk te zijn, wanneer kan ik dan mijn menstruatie verwachten? Ik ben blij met jullie reacties. Onwetendheid maakt het wachten veel moeilijker.Liefs Liekske

Geplaatst

Tja dames.. Ik bloed nu toch wel redelijk,rood en vieze slijmpropjes.. Dat zal het dan wel weer geweest zijn hé.. 2toppers,zeker voor een endo-patiënte,en dan nog niets.. Ik blijf wel die utro-bolletjes doornemen want dat moet ik.. Tja,vrijdag bloedtest maar ja weet al wat de uitkomst is.. Zonnige dag,dat wel,maar hier enorm veel traantjes! :((

Geplaatst

Lieve Annelies,

Arme, meid, wat ontzettend vervelend! Ik had het je zo gegund deze keer! Natuurlijk kan het toch nog positief zijn, vandaar dat je door moet met de bolletjes, maar meestal is dat natuurlijk niet zo als het bloeden doorzet. Ik vind het heel erg voor je! Ik, weet hoe je je voelt en leef met je mee. Mijn vriendin - zij zit niet op het forum - is vandaag ook ongesteld geworden na twee cryo's. Wat een rotdag!!!

Heel veel sterkte, huil alles er maar uit, dat mag hoor!

Dikke digiknuffel,

Floor

Geplaatst

@Joanna, daar zijn we hier voor hè, om elkaar een beetje te steunen. Gelukkig dat dat ook lukt!

@Monica, wat fijn dat je je zo lekker voelt, het is je gegund! Gewoon lekker genieten en schrijven als je zin hebt hoor! We vergeven je wel een dagje afwezigheid... ;-))

@Beanie, wat zal je blij zijn als je van die krukken af bent en weer lekker mobiel bent. Zeker als het zulk lekker weer is, is het fijn om je vrij te kunnen bewegen lijkt me!

@Liekske, spannende dagen! Ik heb onder 'wachtbankje' een paar maanden geleden een poll uitgezet over na hoeveel dagen positief na cryo. Ik haal 'ma wel even voor je naar boven. Meestal testen vrouwen tussen de 7 en 10 dagen na de terugplaatsing positief, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik testte de laatste keer al na 6 dagen positief. Je kunt het beste de dagen van de terugplaatsing en de leeftijd van de cryo optellen. Dus cryo 4 dagen, en dag 9 na terugplaatsing is 13 dagen. Dan zou morgen je fictieve menstruatiedag zijn. De bollen, als je die wel gebruikt, kunnen je menstruatie tegenhouden, maar dat hoeft niet. Kortom, er lijkt me zeker nog hoop! En anders zal je waarschijnlijksnel ongesteld worden. Sterkte, laat je de afloop weten?

Ik moet inderdaad weer een eicelpunctie ondergaan en ik weet nog niet hoe ik dat ga opbrengen na de 30+ follikels slachting van de vorige keer. De verpleegkundige hing met haar volle gewicht op mijn buik om mijn eierstok naar beneden te duwen en ik maar huilen, etc. Ik heb er echt een trauma van, stom hè? Normaal ben ik niet zo'n aansteller.

Maar goed, ik had gisteren de uitgangsecho en die was goed, dus gisteren de eerste puregon gespoten. Ik ben al meteen minder misselijk en beroerd van de deca. We spuiten de laagste dosering, in de hoop 3 tot 5 mooie follikels te krijgen. Dat zou super zijn. Het is wel spannend, want in december hebben we op deze dosering al een keer moeten afbreken wegens te weinig follikels. Alleen op de (iets) hogere dosering kregen we er zo ontzettend veel, dus het is gewoon heel moeilijk met die pcos eierstokken.... Maar goed, we wanhopen niet, want uit deze dosering is onze zoon ontstaan, dus we gaan er nu van uit dat dit weer onze 'lucky shots' gaan worden ; -)) Ik hoop dus over een dag of 10/12 richting Pregnyl of Ovitrelle te kunnen.... Iemand ervaring met Ovitrelle?

Liefs,

Floor

Geplaatst

Dank je wel voor je antwoord Floor. Ik hoef deze cryo ronden ook geen ustrogan te gebruiken. Pffff nu word het echt spannend. Ik ben normaal altijd een vroeg vogeltje. Na mijn eerste icsi poging ben ik na 12 wachtdagen gaan vloeien. Het was een heftige bloeding. Na 2.5 weken kreeg ik weer een bloeding. De verpleegkundige van het Umc dacht aan een ovulatie bloeding. Precies 28 dagen later kreeg ik weer mijn menstruatie. Achteraf gezien vermoeden ze nu dat de tweede embryo bij de tweede bloeding is af gekomen. Ik heb een aantal testen moeten doen maar ze waren altijd negatief. Kan het zijn dat ik gewoon weinig hcg aanmaak. Als de 2e embryo later af gekomen is moet er dan toch geen stijging in de waardes zijn geweest? Pffff ik ben geen onzeker type maar ik ben nog nooit zo onzeker geweest dan vanaf het moment dat we met het traject bezig zijn. Liefs Liek

Geplaatst

Liekske, ik hoor wel eens dat sommige vrouwen gewoon traag op gang komen met de aanmaak van hcg. Ik las van iemand, volgens mij hier op het forum, dat haar moeder en zus daar ook last van hadden. Dus het kan wel traag op gang komen en je kunt ook een late innesteling hebben. Dat fenomeen heet een 'diapauze' schijnt en houdt in dat het embryo wat langer dan normaal in de baarmoeder rondzweeft voordat het innestelt en waardoor dus pas later hcg wordt afgegeven. Het verschilt gewoon heel erg per vrouw, dus staar je niet helemaal blind op de ervaringen van een ander, die geven slechts een indicatie. Jouw lichaam is toch weer anders. Hoe het met dat eventuele vruchtje en de aanmaak van hcg zit weet ik niet. Misschien kan je dat nog eens in het ziekenhuis vragen? Nogmaals sterkte! X

Geplaatst

Hey meiden,

wat gaat het hard hier met alle reacties! Kan het gewoon niet bijhouden als ik een paar dagen niet kan typen!

@floor, fijn dat je echo goed was. Ik heb ook pcos, drama is dat met stimuleren. Heb al 1 keer overstimulatie gehad, geen pretje idd. Ik was toen erg boos dat de poging gecancelled werd, maar heb later gezien bij monica wat er kan mis kan gaan. Het maakt de aanloop naar de punctie gewoon nog spannender en bij de punctie zelf is het ook geen pretje.

@lieske: wat spannend meid! Ik mag van het umc pas na 16 dagen testen, maar dat lijkt me wat aan de late kant. Volgens mij kan je idd na 10 dagen al testen. Dan zit je immers op 4+10 dagen= de normale testdatum in een gewone cyclus/zwangerschap! Laat je ons het resultaat weten, we duimen voor je!

@monica, eindelijk! Eindelijk voel je je iets beter! Fijn dat jullie ook de cryos gaan proberen. Komt dus weer een spannende tijd aan!

@beanie, hoe gaat het met je? Lekker van het mooie weer aan het genieten of is het lastig om naar buiten te gaan met je enkel?

@joanna, succes morgen!

@marielle, je menstruatie inmiddels gekomen? Zo balen dat je daar op moet wachten. Dan duurt het gewoon altijd langer, al is het maar voor je gevoel!

@annelies, tot slot aan jou meid. Wat balen toen ik je berichtjes las. Ik had het echt de hoop dat het goed zat. Ik hoop nog steeds dat het stopt bij je en dat het toch vals alarm was. Zo niet, sterkte. Ik denk aan je en weet hoe klote je voelt. Niets of niemand kan jullie verdriet minder maken. We denken aan je!

@hier stijgt de spanning. Dinsdag voor controle naar het umc en als alles goed is dan mogen we zondag voor de TP van die ene enkele cryo.... Hopelijk kaat dat allemaal goed!

Geplaatst

Dag dames

Het blijft hier maar raar hoor.. Ik verlies geen bloed meer,enkel bij het 'afvegen'.. En het is meer slijm dan iets anders maar zal wel door die bollen komen zeker? (sorry voor de woordkeuze maar ik zou niet weten hoe het anders moet geformuleerd worden) Ik ben nu van niets meer zeker..Ik heb dit nog nooit voorgehad. De vorige keren hielden die bollen mijn menstruatie tegen en nu.. Ik was deze namiddag zeker dat het mijn menstruatie was die doorkwam maar dan zou het toch 'volle bak' moeten zijn,zoals anders.. Of zouden die bollen m'n menstruatie voor een stuk niet volledig laten doorkomen? Goh,goh,ik ben nog nooit zo onzeker geweest!! M'n mannetje gelooft er nog steeds in en zegt dat ik niet mag doemdenken. Héél erg lief van hem maar ik denk dan,man,ik ken m'n eigen lichaam wel zeker? Tja..

Sorry voor dit ego-berichtje maar moest het kwijt dametjes!

Floor en Veerle:dank je meiden maar zoals je hierboven leest weet ik dus niet meer wat ik er nog moet van denken..

Geplaatst

Lieve Annelies,

Zoals ik al heel uitgebreid in het juli topic heb geschreven heeft mijn gynaecoloog mij echt dubbel en dwars verzekerd dat zelfs helderrood bloedverlies niet altijd einde verhaal is. Daarom moet je ook de bollen blijven gebruiken. Een vriendin van mij heeft 9 weken helderrood bloedverlies gehad, mijn tante werd negen maanden lang iedere maand 'ongesteld'. Natuurlijk komt het niet vaak voor, maar het komt voor... En als het binnen een paar dagen stopt kan het ook innesteling zijn. Ik wil je, nogmaals, echt geen valse hoop geven, maar feiten zijn feiten. De kans is heus groot dat het over is, maar het is niet zeker, dus er is nog hoop. Op welke dag zit je nu ook alweer? Waarom doe je niet gewoon een testje? Of durf je dat niet?

Sterkte!

xxx

Geplaatst

Lieve Annelies,

Jeetje, wat vervelend... ik denk dat alles wel al gezegd is, maar ik wil toch even laten weten dat ik aan je denk.

Liefs, Beanie

Geplaatst

Dag lieve Floor,

Ik heb je berichtje idd gelezen op het wb juli maar toen was ik te emo om er op te reageren.. Ik zit nu op WD9 meidje.. Het is gewoon héél raar dat,de vorige keren mijn menstruatie doorkwam na het stoppen van de bollen. (de 1e keer,dag erna en de 2e keer 4/5dagen erna) Ik weet echt niet meer wat te denken meidje.. Een testje,dat durf ik nu helemaal niet.. (heb er trouwens geen in huis liggen wat mss wel beter is) Dit is echt killing!! Ik hoop gewoon dat het ofwel morgen doorzet,dat ik dan echt weet of het menstruatie is ofwel dat het stopt.. Sorry voor mijn ego-berichtjes hoor

Geplaatst

En jij Beanie? Hoe is het? Morgen de eerste deca??? Spannend!

De Efteling was trouwens leuk, onze kleine was helemaal wild van de sprekende trol in het Sprookjesbos. Het weer was niet super, maar droog en eigenlijk was het wel goed dat het niet zonnig was, want anders was die kleine waarschijnlijk oververhit geraakt in combinatie met alle indrukken en opwinding ;-) Vandaag was het echt geweldig weer! Dat doet echt goed. Ik heb mijn arme bont en blauwe striaebuik eens even lekker een kwartiertje in de zon gelegd om een beetje bij te komen.... Lekker zo even het zonnetje, als het maar niet te lang is, dan krijg ik de kriebels, haha, zal misschien ook wel door de deca komen....

Geplaatst

Meisie toch, ik weet zo vreselijk goed hoe je je voelt! Bij mij was het bloedverlies vorige keer vanaf wachtdag 6 en eerst zwanger, maar uiteindelijk een miskraam met vijf weken en een beetje. Die onzekerheid sloopt je echt! Maar lieverd, ik was dus ook gewoon zwanger ondanks helder bloedverlies.... Het is wel mis gegaan, maar toch!!!

Probeer te slapen, neem een kop thee, warme melk, of wat dan ook! Zet een suffe romantische komedie aan en zoek afleiding. Als je toch zwanger bent is het helemaal niet goed om zo te stressen!!

Geplaatst

@Annelies: dat kan ik me zo goed voorstellen.... ik zou zeggen ga lekker proberen te slapen, is misschien beter dan afwachten.... Wat er ook gebeurd, je kunt er niks aan veranderen. Hoe zuur het ook is. Maar die onzekerheid is killing...

@Floor: en heeft het geholpen, de zon op je buik met blauwe plekjes??? Was idd misschien maar beter dat het gisteren nog niet zo warm was, dat was het vandaag wel! Wij zijn vanmiddag ff naar Nieuwegein geweest, ik heb met een boek in de zon gezeten en mijn man heeft gepield met zijn vlieger (was uiteindelijk die van 24 vierkante meter geworden). Eigenlijk was er te weinig wind (voor manlief dan) maar het was wel heerlijk om even buiten te zijn. Daarna bij mijn schoonouders gaan eten, lekker in de tuin gezeten. En laatste glaasjes wijn gedronken, heb me voorgenomen dat nu niet meer te doen. Dus daar maar van genoten! Mijn buik heeft gelukkig nog de blauwe plekken van de Clexane van de afgelopen 2 weken, dus vanaf morgen zal dat er niet beter op worden!

@Veerle: voor jou dus ook weer heel spannend... Dinsdag is al overmorgen! En dan over een weekje al een TP, we gaan er gewoon van uit dat je cryo goed gaat ontdooien...

@rest: Genoten van deze mooie warme dag?

Liefs, Beanie

Geplaatst

Dank je lieve Floortje.. Ik ben nu,half en half :),aan het kijken naar iets en ga dan in m'n bedje kruipen en hopelijk goed slapen.. Morgen is een nieuwe dag en hopelijk een betere! Bedankt voor je steun! Wat ben jij een lieverd! Dikke slaapwel-zoenx

Lieve Beanie: Idd die onzekerheid is killing.. Maar goed,morgen een nieuwe dag en we zien wel verder. Dank je wel voor je steun meid! Ook voor jou een welverdiende slaapwel-zoenx..

Het negatieve eruit! Wat moet zal komen..

Geplaatst

@Beanie, nou het ziet er nog steeds niet uit. Mijn buik heeft nog steeds erg veel weg van een rood/witte zebra met blauwe en paarse stippen, haha. Maar goed, ik ben een trotse mama-zebra en zou die strepen en hun oorzaak niet willen missen ;-) En de blauwe plekken heb ik er ook weer graag voor over! Alleen de spuiten lijken steeds gevoeliger te worden. Vandaag deed zelfs de Puregon zeer, dat heb ik nog nooit gehad. Raar hè? Ach, lieve Beanie, die arme buik van jou ook! Inderdaad nog blauw en nu moet je nog 'verse' plekjes zoeken voor de deca... Maar wel een lekker dagje gehad zo te horen en lekker een laatste wijntje gedronken. Heerlijk hoor! Ik ben ook wijn vrij hoor, maar bij mij mengt het ook nog eens niet echt lekker met de Metformine... Maar het allerbelangrijkste is dat ik niet achteraf met wil afvragen of er misschien iets mis was met de follikels doordat ik wijn heb gedronken....

@Veerle, een pcos-lotgenoot! Tja, het is wat hè? Maar goed, follikels hebben we, dus laten we het van de positieve kant bekijken! Voor jou gelukkig geen punctie deze keer en hopelijk is dat ook niet meer nodig! Het gaat nu snel 29 juli komt snel dichterbij! Spannend hoor!

Meiden, ik ga lekker tukken, slaap lekker allemaal, en zeker voor Annelies hoop ik dat ze kan slapen!

X, Floor

Geplaatst

Goeiemorgen dametjes!

Een nieuwe dag en ik moet zeggen,ik voel me goed.. WD 10 en het bloeden is zo goed als gestopt wat toch weer raar is maar maak me er eigenlijk geen zorgen meer in.. We zien wel wat vrijdag geeft.. Ben al een uurtje op,moet om 7uur m'n 1e fantastische bolletje nemen en kon niet meer slapen.. Ondertussen al volle bak bezig zodat ik deze namiddag kan genieten van het zonnetje ;)

Floortje,ik heb een toch wel goeie nachtrust gehad hoor.. Doorgeslapen tot 6u55,dus goed. Anders kom ik gemiddeld toch wel zo'n 3-4keer wakker.. Hoe is met jou meidje? Niet te misselijk van die spuitjes hoop ik? Ik hoop voor jou dat deze ronde, DE ronde wordt voor je!!

Lieve Beanie: Straks je eerste spuitje van deze nieuwe ronde zeker? Ik wens je alvast veel succes en laat dit nu jouw ronde worden!! :)

Hoe gaat het met de andere dames?

Lieve ochtendgroeten

Annelies

Geplaatst

Hoi iedereen,

Mag ik me bij jullie groepje voegen?

Ik heb twee weken geleden voor de 1ste keer een ivf terugplaatsing gehad.

Nu woensdag zou ik bloed moeten laten trekken om te weten of ik zwanger ben, maar heb sinds deze ochtend zeurende buikpijn en af en toe een streepje bloed.

Precies een adertje dat gesprongen is.

Dus we weten al genoeg vrees ik :-(

Ondanks het feit dat het de eerste keer is hoop je toch dat het lukt.

Ik lees al een tijdje mee, maar durfde niet echt te reageren.

Maar nu kom ik een beetje steun en verhaal halen bij jullie.

Zijn er nog mensen die toch zwanger bleken ondanks die zeurende buikpijn?

Wij hebben een dochter van 4,5jaar die via 7 inseminaties is verwekt.

Nu gaan we voor een tweede, eigenlijk al wat leeftijd tussen, maar de droom voor twee blijft toch.

En de druk zit er goed op want mijn man wil maar drie keer proberen, kosten zijn zo hoog hé.

Dus veel kans dat het gaat lukken lijkt me toch niet, drie keer is niet veel hé? :-(

Heb serieus last van een emo bui precies.

Sorry dames voor mijn zeur moment.

Aan iedereen trouwens veel succes!

Dat jullie allemaal snel gelukkig zwanger mogen zijn.

groetjes Bie

Geplaatst

Dag dames!

Hier ben ik alweer.. Het bloeden is volledig gestopt! Raar toch? Nou ja,zoals ik al zei,we zien vrijdag wel!! Ik ben in een héél goeie bui vandaag,totaal anders dan gisteren! Ik heb volle bak energie,ondanks het feit dat ik al vroeg wakker ben.. Des te beter,het zonnetje schijnt,de vogeltjes fluiten en ik voel me herboren,zalig!!! :))

Bie, welkom meidje! Héél erg spannend voor jou komende woensdag.. Ik duim alvast!!

Lieve groeten van een herboren Annelies ;))

Geplaatst

Lieve meisjes!!

Wat is het hier druk aan het worden zeg!! Ik kan het haast niet meer volgen :23: ik hoop dat ik niemand vergeet of iets door elkaar haal...moet het echt 20 x terug lezen!

Annelies, lieverd...ik hoop zo voor jullie dat het toch gewoon oud bloed is en je hoort bij heel veel vrouwen die toch gewoon een goede zwangerschap hebben dat ze iets bloedverlies hebben gehad in het begin van de zwangerschap.. Geef de hoop nog niet op meid, pas als je het zeker weet! Ik duim voor jou heel hard dat er toch in ieder geval 1 emmy is blijven plakken, ik had zo'n goed gevoel erbij!! En ik gun het je zo! Sterkte meissie!

Lieve Floor, hoe voel je je? Met je blauwe buikje? Hopelijk ben je er snel vanaf en kun je je druk gaan maken om striemen ipv blauwe plekjes!! Ik hoop dat het de laatste x prikken is voor jullie!!

Liekske welkom hier, ik kan je verhaal niet zo goed volgen sorry, het is zoveel informatie, maar ik geloof dat sommige andere dames hier je wel kunnen helpen met een antwoord! Succes in ieder geval!

Bie, ook welkom meid! En pas als je menstruatie echt doorzet weet je dat het klaar is, zeurende buikpijn heb ik ook elke zwangerschap gehad, dus dat zegt niets... Zwanger zijn voelt in het begin haast hetzelfde als je menstruatie krijgen, dus blijf nog even hoop houden! Succes!

Lieve Beanie, succes vandaag meid met je eerste Deca spuitje weer!! Op naar een positief resultaat!! Knuff

Lieve Marielle, heb je je menstruatie al?

Lieve Veerle, eindelijk meid, ik duim zo voor jullie dat die cryo goed ontdooit!! Heel veel succes!!!

En met Schorpioentje, Chrisje, Joanna (en sorry als ik iemand niet noem) hoe gaat het met jullie meiden??

Hier gaat alles nog steeds heel goed, het zonnetje is er en ik ben blij! Ik heb het gevoel dat ik nu na ruim 2,5 week vanaf de operatie, rondom mijn eisprong zit (doorzichtig uitrekbaar slijm) dus ik hoop dat ik het bij het juiste eind heb, dat zou betekenen dat mijn cyclus niet erg verstoord is. Normaal is die maar 26 dagen, nu zou dat dan een aantal dagen tot een weekje langer kunnen zijn.. Morgen moet ik naar het ziekenhuis om te bespreken over onze cryopoging, ik verwacht dat ik van onze doc een maand moeten wachten als deze menstruatie doorgebroken is.. Haar kennende.. Maar goed, daar zijn we dan ook al wel heel tevreden mee!

Geniet allemaal van het mooie weer en dikke knuff voor allen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden