Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal!!!

5 juli had ik de punctie en 8 juli de terugplaatsing. aanstaande vrijdag prikken.. erg spannend!!! we hadden 9 embryo's 7 en 8 cellig. zouden nog horen hoeveel er ingevroren konden worden. het is me eerste ivf dus laat t meeste nog even over me heen komen..

lees een hoop verhalen.. wat een hoop sterke vrouwen toch allemaal.. wens iedereen het mooiste toe!!! we weten allemaal wat dat momenteel is!!!!

Geplaatst

Hoi medien! Jeetje wat zijn we weer met veel! Fijn hoor. Liever hadden we hier allemaal niet gezeten, maar nu dat dan toch het geval is... Dan maar fijn samen!

Na een weekendje weg kan ik weer even bijlezen. Wat veel weer! Ik ga natuurlijk weer heel veel meiden vergeten...

@ wendy, volgens mij is er niets aan de hand hoor. Gewoon naar het ziekenhuis gaan en afwachten. Als ze een TP doen, kijken ze altijd nog even van te voren. Als het niet goed is zien ze dat dan wel. Niets aan de hand lijkt me!

@annelies, hoe voel je je? Oh, zo spannnend, gewoon twee emmy's aan boord. Wanneer mag je eigenlijk testen? Als je dat niet wilt zeggen begrijp ik dat ook hoor. Maar vind het altijd fijn om je succes en geluk te wensen als het zover is! We helpen je deze weken wel doorheen!

@beanie, ik heb het denk ik even gemist, maar weet je al wanneer je mag beginnen?

@moon, geniet van de tijd met zijn 2en. Jullie hebben het dik en dik verdiend. Beterschap met je ontstoken wond.vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.

@all, wie van jullie heeft ervaring met progynova? Deze moet ik vanaf zaterdag slikken voor de TP van een cryo en ik heb er zo'n hoofdpijn van. Word helemaal gek!

Geplaatst

En nog even apart voor @chrisje.... Meid toch. Jou is gebeurd wat wij allemaal vrezen. Ik heb ook maar 1 cryo en de kans is zo groot dat alles voor niets is. Ik begrijp je boosheid en machteloosheid zo goed. Neem je tijd, wees boos, verdrietig en teleurgesteld. Uiteindelijk vind je weer de mracht, maar wel in je eigen tijd. Deel vooral hier je verhaal als je datwilt. We luisteren graag. Daar zijn we met zijn allen voor! Dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

@Veerle, als je kijkt bij: Behandelingen->Cryo en dan zoekt op 'ziek van progynova', vind je mijn ervaring en die van nog twee meiden met progynova. Ik werd er echt ontzettend beroerd van, ik kan het dus echt niet meer gebruiken, maar het schijnt heel erg per vrouw te verschillen. Sommige vrouwen merken er echt helemaal niks van, een vriendin van mij heeft de behandeling afgebroken, zo ziek werd ze er van. Als je er hoofdpijn van krijgt en het wordt niet erger, zou ik gewoon rustig aan doen als dat mogelijk is en het zo goed en zo kwaad als het kan uitzingen. Echt, het verschilt heel erg per persoon, dat heb ik me vorige week nog door mijn IVF arts laten vertellen... Dus kop op, houd de moed er in en misschien zijn er wel dames met hele positieve ervaringen! Sterkte!!

Geplaatst

Lieve monica, ik hoop zo dat de ontsteking gauw over is, zodat jullie nog even lekker kunnen genieten van een paar dagen weg.

Wat gaat dit topic snel, kan nu niet op iedereen reageren.

Maar ik ben het er helemaal mee eens, je kunt uit dit forum zoveel steun halen!

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes, zaterdag was een rotdag, maar na een nachtje slapen, ging het zondag al weer een stuk beter.

Het komt hard aan, maar we hebben hopelijk nog een hoop kansen.

ga zo even bellen met het zh, kijken wat ze te vertellen hebben.

Geplaatst

Hallo lieve meiden!

Jeetje wat word er veel geschreven, lastig om op iedereen individueel te reageren! Sorry als ik iemand vergeet!

@ lieve Beanie; meid hoe is het ondertussen met je knietje? hopelijk weer wat beter, ik hoop dat je snel weer uit de "voeten" kunt, beetje stomme woordkeuze sorry haha! Maar je zal vast uitkijken naar volgende week, het begin weer!! Met mijn wondje gaat het ondertussen gelukkig beter, heb hem gisteren goed schoongemaakt met Dettol en er toch maar weer even een wondpleister opgeplakt...dacht echt dat ik vandaag moest gaan bellen om er iets aan te laten doen, maar het ziet er prima uit en de pijn die gisteren nog vreselijk was is nu zo goed als weg!! Dus gelukkig maar! Morgen nacontrole voor de operatie.. knuff!

@ Lieve Floortje; ik denk er hetzelfde over als jij, wij hebben ook slechte kwaliteit embryo's, we hadden 17 bevruchtingen en maar 2 cryo's, mochten ze beide goed ontdooien plaatsen we ze allebei terug, en als er 1 goed ontdooit natuurlijk maar 1. Je moet de min en pluspunten tellen, wij zouden dolgelukkig zijn met een tweeling, maar de risico's worden ook groter dan, daar moet je rekening mee houden.. En als je net als ik en Beanie en jij dus ook, een miskraam meegemaakt hebt, wil je vooral gewoon graag een gezonde zwangerschap en die ellende niet nog een keertje meemaken.. Maar goed, kun je ooit een juiste keuze maken op dat gebied? Het blijft moeilijk.. Hoe is het met de kamer van je zoontje? Bijna klaar? :)

@ Lieve Schorpioentje, bij jou nog nieuws meid? Wachten duurt altijd te lang, was je nou ondertussen al begonnen met de 2e IVF? Ik kan het af en toe niet meer volgen, sorry!

@ Lieve Chrisje; thnx meid, we gaan niet meer weg hoor, mijn dochter is wel nog de hele vakantie regelmatig naar oma's en naar haar "echte" vader.. Ik hoef eventjes helemaal nergens meer heen, met al die ziekenhuisverblijven, vind ik het gewoon heerlijk om alleen maar lekker thuis te zijn! Kan geen ziekenhuis meer zien eigenlijk, maar heb ook geen zin om van huis weg te gaan, geniet veel meer nu van alle kleine dingetjes om me heen :) En gelukkig is de ontsteking zo goed als weg, herstel ik snel en kunnen we ons richten op de toekomst en hopelijk eindelijk een goede zwangerschap. Ik hoop dat jij ook weer een beetje hoop hebt verzameld om weer verder te gaan, ik ken je gevoel meis als het steeds tegen zit en niet loopt zoals je graag wilt.. Maar neem je tijd, het komt echt goed, ondanks alles blijf ik ook positief dat het ooit een keer goed moet gaan!! Knuff

@ Lieve joanna, hoe is het nu met jou?? Je hebt inderdaad teveel gedaan na de punctie, net als mij toen....alleen had ik ook overstimulatie en lag 2 dagen later (nadat ik de volgende dag gewoon naar een bruiloft van mijn vriendin was geweest) in het ziekenhuis met een mega dikke buik vol vocht en verging van de pijn.. Je moet echt ook al heb je geen overstimulatie een paar dagen rustig aan doen, vooral de eerste, lekker niets en daarna langzaam aan je bezigheden hervatten... Ik hoop dat het beter gaat met je!! En heb je ondertussen een TP gehad???

@ Lieve Annelies: hoe voel je je meisje? Met jouw 2 kanjers lekker dichtbij je? Ik hoop dat ze een goed plekje bij jou vinden, wens je die 2 toppertjes heel hard toe over 8,5 mnd in jouw armen!! Knuff

@ Lieve Remmir, meid spannend met je nieuwe poging bezig te zijn he! Ik gun het jou ook zo na al die ellende die je gehad hebt, weet ook zo goed wat je allemaal doorgemaakt hebt.. Effe doorzetten met de spuitjes, hopelijk krijg je er deze keer iets heel moois voor terug!!! Knuff

@ Lieve Rackster: door de Pregnyl krijgt de follikel een boost en zet je eiblaasje uit totdat hij knapt, dat kan soms best gevoelig zijn, dus ik denk dat je dat gewoon voelt! Maar dat bloedverlies kan ik ook niet verklaren, bel gewoon even het ziekenhuis en dan kunnen hun waarschijnlijk je zorgen wegnemen!! Succes meid!!

@ Lieve Veerle: hoe is het met jou meis? Hopelijk een beetje bijgetankt van je weekendje weg!! Ik duim zo hard voor jou, en Marielle uit het andere topic dat jullie ene cryo goed ontdooit...hou moed en blijf positief he meid!! Knuff

@ Lieve Booboo, we hebben in het andere topic al even kennis gemaakt, ik wens je heeeeel veel succes meid, hopelijk een dikke positieve test voor jou!! Succes met afwachten!!

@ Lieve Jansuhh: even doorzetten met de spuitjes, hopelijk heb je er over 9 maanden iets prachtigs voor terug, daar doen we het allemaal voor!!!!

Hopelijk ben ik niemand vergeten, als dat wel zo is, sorry! En alle meiden die meelezen natuurlijk ook heel veel succes... Ik hoop dat mijn menstruatie binnen een paar weekjes op gang komt ondanks alles wat mijn lichaam heeft meegemaakt de laatste tijd en dat we dan de menstruatie erna misschien weer aan onze 2 cryo's mogen denken... Ik voel me gelukkig wat beter, begin langzaam weer een beetje in huis te rommelen en de ontstoken wond is gelukkig heel veel beter... Morgen nacontrole van de operatie en dan kunnen we hopelijk weer naar de toekomst gaan kijken..

Lieve knuffel voor iedereen hier en succes met alles!!

Geplaatst

Monica bedankt voor de

lieve woorden. Ik ben even net zo spraakzaam want ik ga lekker 12 dagen de zon opzoeken. Heel veel sterkte met je wond. En succes in het z huis. Alle andere heel veel succes en ik zal voor jullie duimen. Stuk voor stuk.

Geplaatst

Dag dametjes allemaal!

Ik reageer even algemeen doordat ik niet veel tijd heb deze keer.. Alles gaat goed met mij.. Deze morgen op controle gemoeten om bloed te laten prikken om te kijken of ik niets moet bijnemen bij utrogestan.. De gyne belt me vnvd. Ik heb wel deze voormiddag wat slijmpropjes gehad en weet echt niet wat dat te betekenen heeft maar goed ik maak er mij niet echt druk om.

Een heel kort berichtje maar ik heb het druk,druk,druk!

Lieve groeten

Geplaatst
Lieve Beanie,

Ik zal later nog wel uitgebreider schrijven, maar ik heb de vorige keer ook heel erg getwijfeld over een of twee embryo's, omdat ik mocht kiezen. Ik heb toen alles uitgezocht op internet en uit onderzoek van de Universiteit Utrecht blijkt dat 2x1 gelijk is aan 1x2, dus dat zou inhouden dat je met de terugplaatsing van twee embryo's in een keer net zo veel kans hebt op zwangerschap als wanneer er twee keer een embryo wordt teruggeplaatst. Ik kwam op een kans op een meerling van 10% in plaats van 25% en dat geldt als percentage van het aantal vrouwen dat zwanger raakt, dus als je een keer zwanger bent is de kans op een meerling 10%. En ons probleem is nu juist dat we het zo moeilijk worden.... Dus dan gaat het slechts om enkele procenten kans op een meerling per terugplaatsing.

Mijn IVF arts vertelde dat er vorige jaar, over het hele jaar twee tweelingen zijn geboren, waarvan eentje na een terugplaatsing van twee embryo's en eentje na terugplaatsing van een embryo, dat dus was gedeeld. Dat alles bij elkaar maakte dat we er maar gewoon voor zijn gegaan. Hoewel ik het rationeel nog steeds moeilijk vond, want het gaat toch om het belang van je kindje(s) en je wilt complicaties natuurlijk het liefst voorkomen, maar ergens moet je ook keuzes maken en de kans op zwangerschap is bij twee embryo's nu eenmaal hoger dan bij een. Een keer ben je op en kan je niet meer en tot die tijd wil je je kansen zo goed mogelijk benutten.

Uiteindelijk blijft het natuurlijk heel persoonlijk, maar als je pertinent geen tweeling wilt krijgen, vanwege de kans op complicaties, of omdat je bang bent dat het te zwaar zal zijn, of om wat voor reden dan ook, dan moet je gewoon vasthouden aan een embryo.

Nou ja, toch weer een lang verhaal, misschien helpt het een beetje bij het ontwikkelen van je gedachten.

Wij gaan nu voor een of twee afhankelijk van de kwaliteit. Top: eentje, mindere kwaliteit: twee embryo's. Ik weet dat ik niet heel veel behandelingen ga trekken, dus ik wil graag er maximaal uit halen wat er in zit. Dat terwijl ik tot de laatste terugplaatsing een groot voorstander was van altijd een embryo terugplaatsen. Je mening verandert ook in de loop van de tijd.

Liefs,

Floor

Lieve Floortje,

Wat raar eigenlijk dat ze in elk ziekenhuis wat anders zeggen! Tegen mij werd dus gezegd dat de kans maar iets groter is als je er 2 laat terugplaatsten. Is toch wat anders dan 1x2=2x1. Daarbij komt: je weet nooit of er cryo's zijn... Dus wat dat betreft gaat dit lang niet altijd op! Ik had de eerste ronde 4 eicellen, waarvan 3 bevrucht. Toen zou er sowieso maar 1 teruggeplaatst worden, en dat werd de beste (een topper). Uit hoeveel cellen de andere 2 bestonden weet ik niet, wel dat ze niet goed genoeg waren om in te vriezen. Die kans is nu natuurlijk ook weer aanwezig, zo niet groot, dus kun je er dan idd niet beter voor kiezen om er wel direct 2 terug te laten plaatsen, zodat ze niet 'verloren' gaan? Daarbij is het ook zeker niet zo dat ik pertinent geen tweeling zou willen krijgen. Sterker nog, ik zou er minstens net zo gelukkig mee zijn... En waarom? Omdat ik inmiddels 40 ben en het m.i. niet reëel is om te denken dat ik nog 2x een zwangerschap zal doormaken. Dus word ik zwanger van 1 kindje, dan blijft het bij die ene. Is dan natuurlijk leuker voor hem of haar om er direct een brusje bij te krijgen, toch? Ik ben ook niet heel bang voor de risico's, eigenlijk alleen voor de grotere kans op een miskraam bij een tweeling zwangerschap, dat is het enige. Aan de andere kant moet ik zeker ook meenemen dat de uiteindelijke kans op een tweeling eigenlijk relatief heel klein is, dat ik denk dat we dat 'risico' op de koop toe moeten nemen... (en het idiote is, dat ik altijd het idee heb gehad dat als ik moeder word, dit van een tweeling zal zijn. Wie weet... De toekomst zal het leren). Aangezien we toch geen ervaring hebben als papa&mama zouden we geen vergelijkingsmateriaal hebben, dus als een eventuele tweeling (keep on dreaming) geboren zou worden dan zouden we toch niet beter weten...

Het wordt in ieder geval tijd om dit eens goed met manlief te bespreken!

Over wat jij zegt over de keuze ter plekke: die kunnen we ook nog maken. De eerste keer hadden we die keuze dus niet, maar nu kunnen en mogen we ter plekke bij de TP beslissen, als we meer weten over de kwaliteit. Ik denk dat bij mij zeker zal meewegen hoe groot de kans is dat er wat over blijft om in te vriezen... Maar eerst maar eens kijken wat er uitkomt met het gebruik van menopur ipv gonal!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve allemaal,

Hoop dat het goed is met allen? We zijn inmiddels met zoveel... Maar ontzettend leuk om regelmatig te lezen hoe het gaat!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve beanie,

Het is net wat je zegt, de keus blijft heel persoonlijk. Maar als bijna 40 bent en er zijn bijvoorbeeld een topper en eentje van mindere kwaliteit, dan is het wel heel verleidelijk die tweede ook terug te laten plaatsen, omdat de kans (volgens mij, dat is nergens op gebaseerd) minder groot is dat die tweede embryo een keer ingevroren en ontdooid nog aanslaat, dan wanneer die vers wordt teruggeplaatst. De embryo's krijgen hoe dan ook toch een tik van dat invriezen, ze hebben toch een extra 'gevecht' te voeren. Iemand zei laatst tegen mij: 'Ja, maar als zo'n cryo het dan wel gaat doen, dan weet je ook zeker dat het een knokkertje is'. Dat vind ik ook wel weer een leuke redenering.

Ik zit zelf niet in Utrecht, maar als je even googlet op internet kan je het onderzoek over 2x1 = 1x2 vast wel vinden. Ik ben zelf onderzoeker van beroep, dus weet ook wel dat ieder onderzoek vaak wel weer door een ander onderzoek wordt tegengesproken, en bovendien hangt het natuurlijk ook van het laboratorium af, maar ik denk dat we kunnen concluderen - en logisch beredeneren - dat de kansen op zwangerschap hoe dan ook groter zijn bij terugplaatsing van twee embryo's (met een bandbreedte van iets groter tot twee keer zo groot).

Een voordeel van een tweelingzwangerschap - naast de nadelen, die wil ik zeker niet uitvlakken - is dat je gedurende de hele zwangerschap onder controle van de gynaecoloog blijft en niet bij de verloskundige belandt. Ik vond dat eerlijk gezegd wel een prettige gedachte, omdat de verloskundige tegen het einde van mijn zwangerschap (dat is een heel lang verhaal) een paar behoorlijke steken heeft laten vallen.

Ik denk dat het streven moet zijn een tweelingzwangerschap te voorkomen, maar mijn idee is sinds mijn laatste ronde en miskraam: 'Liever een tweelingzwangerschap, dan geen zwangerschap!' Ik heb die kreet nog net niet boven mijn bed hangen, haha!

Kortom: reden om er inderdaad heel goed over na te denken en nog eens rustig samen over te praten. Er komt vanzelf wel een moment dat je samen weet wat je wilt!

Liefs, Floor

Geplaatst

Lieve Monica,

Wat ben jij toch een lieverd! Je bent zo geïnteresseerd in iedereen en zo betrokken, terwijl je zelf zo veel hebt meegemaakt! Hoe is het met de wond op je buik? Gaat het wat beter?

De kamer van mijn zoontje is prachtig geworden! Helaas is slapen er niet echt bij, hij vindt het heel erg moeilijk in zijn bedje te blijven liggen, terwijl hij er uit kan stappen. De wereld is ineens zo groot en hij nog maar zo klein. We slapen nu al een week gemiddeld 3 tot 4 uur per nacht. Vanmorgen kwam hij om 3.40 de kamer binnen en zei: 'Hiii!', terwijl hij bij ons in bed dook. Hij viel weer in slaap, maar wij niet, niet in de de laatste plaats, omdat we dan ons wonder liggen te bewonderen, terwijl hij lag te slapen.

Sorry dames, even off topic...

Liefs,

Floor

Geplaatst

Lieve Floortje,

Nog even snel een reactie (mijn laptop is bijna leeg en ik verwacht zo de apotheek met de menopur!). Ga zeker eens goed met mijn man babbelen, we komen er vast wel uit.

Wil vooral even reageren op wat je zegt over de verloskundige. Ik werk zelf in het ziekenhuis (op de operatiekamers om precies te zijn, alleen zit ik nu even thuis door dat ongeluk) en zie idd met eigen ogen welke steken de verloskundigen soms laten vallen, nog afgezien van de verhalen die ik hoor... Voor mij is het makkelijk, ik heb een stollingsafwijking waardoor ik sowieso gynaecologisch begeleid moet worden tijdens een eventuele zwangerschap. Nou heb ik inmiddels in verschillende ziekenhuizen gewerkt (ik werk voor een detacheringsbureau) en wel grote verschillen gezien tussen de verschillende ziekenhuizen.

Wat ik zie op de OK zijn met name de te laat ingestuurde patiënten die thuis zouden bevallen en dan opeens voor een spoedspoedspoed keizersnede komen. Dit zijn natuurlijk wel de extreme gevallen... En ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit een 'normale' bevalling heb gezien terwijl ik denk ik inmiddels een keizersnede of 300??? (kunnen er ook 200 of 500 zijn, gewoon 1-2-veel) heb mee mogen maken... Overigens altijd bijzonder hoor! Wat trouwens wel maakt dat ik geen enkele angst zou hebben voor een keizersnede, wel voor een normale bevalling! Maar ja dat is weer een ander verhaal, gaat over het bekende zeg maar...

Wat voor mij ip wel makkelijk is is dat ik kan kiezen voor een bekende gyn, die mij ook kent als 'collega' van de OK. Maakt toch dat je wat anders behandeld wordt. De IVF loopt in het Sint Lucas Andreas (satelliet van de VU) maar of ik daar een eventuele zwangerschapsbegeleiding zou laten doen weet ik nog niet. Gynaecologen zijn daar prima hoor, alleen een beetje veel waardoor het kan dat je elke keer een ander ziet. Ik heb nu net 15 maanden in Amstelveen gewerkt, een heel prettig, persoonlijk maar relatief klein ziekenhuis. Daar ben ik overigens ook gecurreteerd met de MA in april, daar wilden ze het snel doen, terwijl ze in het SLAZ eerst nog wilden afwachten (wat ik niet wilde). Dus dat is dan weer een prettige bijkomstigheid van daar werken - hoewel het gedeeltelijk ook weer lastig was aangezien het wel mijn eigen collega's waren die er bij waren... Maar ze waren zo lief voor me!

Is het niet zo dat je mag kiezen of je naar de verloskundige of naar de gyn gaat, als je wordt ontslagen van de poli fertiliteit? In sommige ziekenhuizen is dit wel het geval volgens mij!

Liefs, Beanie

Geplaatst

@ Floortje, haha leuk hoor, al zullen jullie er nu niet zo blij mee zijn dat de kleine man steeds zijn bedje uit komt! Ik kan dat van mijn dochter ook nog herinneren, ze bleef maar uit haar bed komen en moeders zat ondertussen al 2 uur gebroken op de gang om haar steeds weer terug te leggen hihi..ze kunnen behoorlijk vasthoudend zijn en lijken tig x zoveel energie te hebben als hun ouders he! Ik moet nu lachen als ik eraan terug denk, maar toen was ik gesloopt hoor! Ze is nu alweer bijna 11 jaar dus gelukkig gaat het nu heel anders. Toch mis ik die tijd ook regelmatig, geniet er maar van ook al is het uitputtend af en toe, ze worden zo snel groot!

En met mij gaat het gelukkig een stuk beter, de wond is niet meer zo ontstoken en doet gelukkig ook niet zo'n pijn meer, dank je wel! En ik kan me gewoon heel goed voorstellen wat iedereen meemaakt, gun t iedereen dat hun wens uitkomt, juist als je veel meemaakt weet je hoe rot het soms kan zijn als iets weer tegen zit. En ik kan me ook t geluk voorstellen als t eindelijk een x goed gaat. Ik vind jullie hier allemaal kanjers, we hebben allemaal onze portie ellende gehad en allemaal moeten we heel wat doorstaan om onze wens uit te zien komen, en sommigen moeten deze wens zelfs loslaten. Dat vind ik vreselijk, heb heel veel respect voor alle meiden hier. Van buitenaf weten ze vaak niet of begrijpen ze niet wat ivf mama's of wannabee mama's meemaken. Knuff!

Geplaatst

Lieve beanie, je maakt vast de juiste keuze, en kan me ook echt in jouw woorden vinden dat je liever meer kans maakt met een TP van 2 emmy's dan dat ze er 1 terugplaatsen en je het risico loopt geen cryo's over te houden. Daar heb je goed over na gedacht. Ik denk dat je een verstandige beslissing zal maken! Ik ga even snel eten, later meer reactie voor jou in t andere topic! Liefs

Geplaatst

Lieve Beanie,

In mijn geval was het zo dat ik na 10 weken werd ontslagen van de ferti-poli en zelf een verloskundige moest zoeken. Begeleiding door de gynaecoloog was niet echt een optie, ik zou nu proberen dat anders te doen, mocht het mij gegeven zijn weer zwanger te raken...

Liefs,

Floor

Geplaatst

Lieve Monica,

Als het al een keer geluk is, dan geeft het je misschien wel een extra steuntje in de rug om door te zetten. Je weet dan ook dat het in ieder geval wel kan. Op een of andere manier duim ik altijd nog veel harder voor de dames die het wonder (nog) niet hebben mogen meemaken dan voor de dames die al een wonder hebben mogen ontvangen. Dat ondanks het feit dat ik zelf onder de laatste categorie val. We moeten het een beetje eerlijk verdelen!!! Snap je wat ik bedoel?? Ik bedoel het niet negatief (ik hoop ook dat ik niemand hiermee kwets), naar niemand, want de wens is net zo groot, maar toch, ik gun iedereen minstens één keer het grote wonder te kunnen ervaren, want het verandert je leven voorgoed!

Liefs en een dikke knuf!

Floor

Geplaatst

lieve Floor, Ik snap wat je bedoeld, helemaal heel goed. Want ik heb een man die nog geen kinderen heeft, en zo graag al heel lang dat geluk zou willen ervaren. Hij houdt als van een eigen kind van mijn dochter hoor, maar heeft toch de zwangerschap, geboorte en eerste 6 jaar van haar niet meegemaakt. En zijn doel op aarde is echt om een kindje te krijgen, ik ken echt niemand die dat liever wil als hij. Hij is zo gek op kinderen en zou er zijn benen voor geven om er zelf te kunnen krijgen. Ik heb een zeer gevoelig type mannetje. Ik wil hem zo graag dat geluk laten meemaken, juist omdat ik weet hie bijzonder het is. Maar ik denk wel dat mensen die al een kind hebben zeker niet minder de wens hebben als iemand die nog geen kindjes hebben hoor, juist omdat je weet hoe speciaal het is om ern lebentje in jezelf te voelen groeien, de echo's mee te maken, de geboorte, de eerste lach, de eerstetandjes en woordjes. Ik zou er nog veeeeeeel meer van genieten dan toen ik voor t eerst een kind kreeg. Klinkt misschien stom, maar ze is nu zo snel groot, ik had graag nog meer genoten van alle kleine dingetjes. En mocht ik nog een kindje krijgen samen met mijn huidige lieve mannetje dan gaan we daar zeker enorm van genieten, van elk moment! En ik kan alleen maar tegen nieuwe mama's zeggen: geniet, geniet, ze zijn zo snel groot! Ik weet het uit ervaring! :)

Geplaatst

Wat ben je toch en lieve schat Monica, en wat zal het een prachtige bezegeling van jullie geluk zijn om samen ouders te zijn voor jullie dochter, maar voor je man om ook voor het eerst helemaal vanaf het begin vader te zijn! Hoewel hij natuurlijk nu ook al vader is, begrijp me niet verkeerd. Dan zal hij alles vanaf het begin kunnen meemaken en waarschijnlijk nog meer dan hij nu al doet beseffen hoe bijzonder het is om vader te zijn!! Zo stel ik het me in ieder geval voor!

Ik duim voor jou en voor jullie driedubbel!!!

X, Floor

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben even een paar dagen niet on line geweest. Ik zie nu dat ik jullie raad heb opgevolgd want heb echt een paar dagen, voor mijn doen, rustig aan gedaan en het heeft geholpen! Sinds zondag heb ik geen pijn meer en ben ik ook niet meer zo moe. Heerlijk!

Ik heb net jullie adviezen gelezen en ik vind het super lief dat jullie mij advies hebben gegeven. Jullie zijn allemaal zo met elkaar begaan. Mooi...

Ik kom net van mijn werk dus ga zo lekker in mijn bedje liggen en hopen dat ik de slaap kan vatten want dat gaat nog moeilijk. Morgen neem ik de tijd om terug te komen en alles op mijn gemakje te lezen want ik ben erg benieuwd hoe het jullie de afgelopen dagen is vergaan.

Slaap lekker allemaal en tot morgen!

Liefs Joanna

Geplaatst

Ook ik ben een moeder van een zoon van 20! Maar de wens om ooit nog eens een zwangerschap mee te maken en zo'n lief kleintje op je buik te krijgen is super, super groot.

Ik begrijp heel goed wat Monica zegt maar ook wat Floortje bedoeld.

Ik was 18 toen ik mijn zoon kreeg. Ik heb zelf het gevoel dat als ik nog een keer zwanger mag raken, ik het heel anders zou beleven. De relatie waar mijn zoon uit is geboren was verschrikkelijk. Ik heb heel veel meegemaakt in deze relatie en ook tijdens mijn zwangerschap en mijn kraamtijd gingen de "verschrikkingen" door. Jullie zullen denk ik wel begrijpen wat ik hiermee bedoel. Ik zeg niet dat ik niet heb kunnen genieten hoor, want ik heb zo erg genoten, en nog steeds geniet ik, van mijn zoon. Maar het lijkt mij zo erg fijn om dit alles op een andere manier mee te maken met een hele, hele lieve man, want mijn mannetje is zooooooooo lief voor mij.

Ik denk ook dat ik het veel bewuster mee zou maken want wat is nou 18 jaar? Wel besef ik dat het een voorrecht is om dit mee gemaakt te mogen hebben en dat er zoveel vrouwen zijn die dit nog niet mee hebben mogen maken. Dus in dat opzicht begrijp ik wat je bedoeld Floortje.

Ik vind gewoon dat alle stellen die deze, toch wel zware, behandelingen ondergaan een kindje MOETEN krijgen! Het lijkt allemaal vaak zo oneerlijk verdeeld. Vrouwen en meisjes die abortus na abortus plegen, vrouwen waar je maar hoeft te wijzen als man en ze zijn zwanger en ga zo maar door. Ik zeg altijd : kinderen die neem je niet, die mag je krijgen.

En ik hoop dat wij allemaal, ook een kindje MOGEN KRIJGEN...

@Monica. Ik krijg nog geen terug plaatsing omdat ze eerst willen onderzoeken hoe het komt dat ik al langer dan een jaar tijdens ieder cyclus, op verschillende momenten in de cyclus, bloedverlies heb. Ook heb ik een "extreem" dik baarmoederslijmvlies, zeker 2 x groter dan wat normaal is. Dus zijn ons embryo's ingevroren en hopelijk komen ze achter de oorzaak van die bloedingen en dikke slijmvlies. ik hoop zo dat het iets is wat goed en snel te verhelpen is zodat we weer verder kunnen met onze kers op de taart!

Geplaatst

@monica: las in onze oude topic van mei dat je als je wilt volgende cyclus weer kan/mag beginnen, wat fijn om te horen, maar goed dat je het even overlegt met je man omdat jullie in korte tijd zoveel meegemaakt hebben, Ben blij dat je weer een beetje bent opgeknapt na alles wat jullie hebben moeten door maken.

Er word hier zoveel geschreven dat ik het soms niet meer bij kan houden, wie wat wanneer moet gaan doen, maar meelezen doe ik elke dag. Ik verwacht zelf mijn menstruatie, ongeveer aankomende maandag en dan mag ik beginnen met progynova, en dan dat 17 dagen lang slikken en dan terugplaatsing van onze enige cryo, dus hoop dat ie goed ontdooit. Duim duim en nog duimen.

Ik duim voor iedereen hier voor een dikke vette postieve test, we hebben het allemaal verdiend, en zullen allemaal goede moeders zijn.

Ik wens iedereen veel sterkte toe, en hoop op een heel groen bankje hier, het is iedereen zo gegunt.

Geplaatst

Hallo lieve dames!

@ joanna ik ben t helemaal met jou eens wat betreft je gevoelens over je kind en een hopelijk toekomst kindje! En wat een rotsituatie zit je in met dat te dikke baarmoederslijmvlies, heb je een teveel aan progesteron? De meeste dames hier gebruiken die rotbolletjes utrogestan om het slijmvlies mooi dik te maken. Maar bij jou is dat dus het probleem. Ik hoop.dat ze er snel achterkomen wat het is en ze er iets aan kunnen doen meid! Ik blijf je hier volgen :)

Hoe is t met de andere dames? Floor bedankt weer meid! En ik heb eindelijk ook eens goed nieuws. Ik heb vandaag nacontrole gehad van de operatie. De hechtingen zijn verwijderd, wondjes zien er nu gelukkig goed uit. En eigenlijk alles ziet er goed uit, mijn gyneacologe hier ziet geen reden waarom ik de volgende cyclus al! niet zwanger zou mogen raken. Dus ik ga dadelijk met mijn mannetje overleggen of hij alweer een nieuwe afspraak wil maken in eindhoven ziekenhuis om de cryo TP te bespreken. Of dat hij liever nog even wil wachten, we hebben toch allebei veel meegemaakt de laatste tijd. Maar ik ben wel blij! Nu nog hopen dat ze in eindhoven ook zo snel al met de TP willen beginnen! Ik zelf zou het liefst meteen weer verder willen, helpt me ook bij t verwerken van alles. Mijn man zou denk ik liever willen dat ik even rust neem voor mijn lichaam.

Meiden een fijne avond!

Beanie ik reageer later even in t andere topic op jou! Knuff

Geplaatst

Monica,wat een fijn nieuws meidje! Vanaf nu zal het alleen maar beter en beter gaan lieverd en dat verdien je!! Ben zooo blij voor jou! zoenx

Gisteren zat ik te wachten op een telefoon van m'n gyne maar er kwam maar geen. Jullie kunnen het zich wss voorstellen,op van de zenuwen! Deze morgen zelf gebeld naar Aalter en Decleer had een verkeerd nummer opgeschreven,haha.. Maar goed, ik moet geen extra hormonen bijnemen,ook geen pregnyl zetten!! Gewoon m'n 3 utrogestanballetjes innemen.. Fijn! Dus de hormoonwaarden zijn goed! Ik zit nu op WD4 en voel helemaal niets! Wel pijnlijke borsten maar ik denk dat het komt door de spuitjes hoor.. Maar goed,positief blijven!!

Andere dames,succes met alles!

Fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden