Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zeg lieve dames,

Ik ga jullie toch maar eens ernstig toespreken.

DIT WAS NIET DE AFSPRAAK!!!!

We willen positieve testen zien!! Laten we bij deze afspreken dat er hier verder alleen nog maar Omo-color wordt getest, niet dat omo-witte geneuzel....

Nou weer terug tot de orde van de dag. Lieve Floortje, lieve Remmir, wat k*t en wat balen. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen... Baal echt voor jullie! De testen zijn natuurlijk wel aan de vroege kant, maar ja je wilt gewoon dat 2e streepje zien!

Even resumeren: hoop is nu gevestigd op Marielle, jij bent nu de eerste in de race als ik het goed heb. De volgende is dan Schorpioentje, en dan ben ik aan de beurt. Mis ik nu nog dames? Joanna kan pas volgende week bellen, maar is misschien dan de volgende?? Al met al is dit een niet al te positieve tijd aan het worden zo... Veel niet goed ontdooide cryo's, de eerste verse terugplaatsingen ook al negatief... Sjips!

@Remmir: ik heb bewondering voor je hoe je er mee om gaat. Neem nu eerst ff rust en ga er dan voor in DD!

@Floortje: hebben de koeien je kunnen helpen? Heb je nog getest verder vandaag of wacht je nu rustig af?

Knuffel, Beanie

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@beanie: ik mag volgende week vrijdag testen van het ziekenhuis. of je nu een verse terugplaatsing of een cryo terugplaatsing heb gehad hun standaart protocol is gewoon 14 dagen na terugplaatsing testen, maar een cryo is wat ouder dus ik denk dat ik wel wat eerder kan gaan testen toch? mijn cryo was 5 dagen met de terugplaatsing, wat vinden jullie?

Ik hoop zo dat ik positief mag testen maar dat hoop ik voor iedereen hier,

@floortje en remmir: vind het zo rot voor jullie, veel sterkte ermee....

Geplaatst
@beanie: ik mag volgende week vrijdag testen van het ziekenhuis. of je nu een verse terugplaatsing of een cryo terugplaatsing heb gehad hun standaart protocol is gewoon 14 dagen na terugplaatsing testen, maar een cryo is wat ouder dus ik denk dat ik wel wat eerder kan gaan testen toch? mijn cryo was 5 dagen met de terugplaatsing, wat vinden jullie?

Ik hoop zo dat ik positief mag testen maar dat hoop ik voor iedereen hier,

@floortje en remmir: vind het zo rot voor jullie, veel sterkte ermee....

Lieve Marielle,

Volgens mij kun je die vraag het beste aan Floortje stellen... Zij is de testexpert!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve meisjes, even kort want ikke behoorlijk pijn! Alles is goed gegaan, al lijkt t alsof er een olifant op me borst zit pfff . Maar komt goed...

Wat lees ik hier nu treurig bericht remmir en floortje, ik hoop dat t te vroeg was en alsnog positief is.. Ik ga even rusten.

Dikke knuff voor alle lieve dames en succes!

Geplaatst

Lieve Marielle, met een cryo test je meestal eerder positief dan met een verse terugplaatsing. Zo rond dag 6 of 7 is er misschien al een streepje te zien. Ik heb met mijn cryo voor het eerst positief getest op WD 6. Een heel licht streepje. Een verse doet er in de regel iets langer (een of twee dagen) over. 10 tot 14 dagen na je DPO zou je een positieve test moeten krijgen. Dus tel de dagen van je emmy op bij je wachtdagen en dan weet je wanneer je een streepje moet gaan zien...

Monica! je bent er petje af!!! We willen nu geen buikfoto, maar een borstfoto! XXXXX Floor

Geplaatst

Marielle sterkte in de o zo moeilijke wachtweken, ik hoop snel mooie berichten te mogen lezen.

zoals Floor zegt, kun je met een Cryo een stuk eerder testen hij loop namelijk paar dagen voor..

ik werd elke keer op dag 10 al ongesteld dus best snel, je kan vanaf dag 9 wel een goeie streep

verwachten.. suc6 meid!

Geplaatst

Hoi Dames!

@Beanie i'm hereee :) haha ben ik weer :) heb jullie de laatste dagen wel in de gaten gehouden hoor ;)

hoe is het nu met je meid?

hier eindelijk een posi ovulatietest :D moet vanmiddag het ziekenhuis bellen en dan hoor ik wanneer we eventueel TP krijgen :D

@monica fijn om wat van je te horen meid!ben blij dat alles goed is gegaan en nu hopelijk een snel herstel :)

@remmir balen meid! een hele dikke knuff voor jou!

@Floor ook voor jou balen meid :( ik blijf nog even duimen voor je dat hij alsnog posi wordt :D maar in ieder geval ook een hele dikke knuff voor jou!

Geplaatst

Dag dames!

Even een kort,algemeen,berichtje van me!

Net terug van gyn en er zit een cystje en daarom komen m'n regels niet door.. Nu 2weken duphaston nemen en dan zouden ze er moeten doorkomen.. Dan clomid en cryo-tp.. Dus binnen een goeie 3weken terug op controle. Na de cryo-tp,als deze niet lukt,2maanden onder zoladex zodat de endo kan krimpen en uitgeblazen kan worden.

Groetjes

Geplaatst

Hi meiden,

Net de eerst sliert bloed afgeveegd.... Ik lig in bed met bamisoep, mijn troostvoer toen ik een tiener was! Shit!

Ik baal meiden! Morgen ben ik weer gezellig!

Xxx

Geplaatst

Hoi meisjes,

Lieve Annelies, wat een gedoe weer meid, sterkte!

Lieve Floortje, he neeee meis, wat ontzettend jammer! Had je het zo graag gegunt.. Sterkte!

Lieve mijnbaby, fijn dat t zo goed gaat en de magische 12 wkn gehaald, top!

Lieve marielle, succes met wachten meid.

Hoe is t met de andere dames? Ik typ later meer. Heb veel pijn, maar ben erg blij ermee, heb verschrikkelijke pijn ook van de bh en band, ze snijden, daarnaast is t lastig ademen. Maar dat wist ik van tevoren, over paar weekjes is dat vast beter :)

Lieve knuff voor allemaal!

Geplaatst

@mijnbaby: fijnd dat de echo goed was nu fijn van je zwangerschap genieten

@annelies: succes

@monica: beterschap, en hoop dat je je snel wat beter gaat voelen

@floortje: wat rot voor je, doe lekker rustig aan vandaag...

Geplaatst

Hi lieve dames,

Het is hier niet zo vrolijk vandaag... Statistisch kan dit toch helemaal niet?

@Moon: wat fijn dat het achter de rug is! Hoe voel je je vandaag? Nog steeds overreden door een vrachtwagen? Maar wat belangrijker is: hoe ziet het er uit? Of kun je er nog weinig van zien omdat het ingepakt is of omdat de BH niet af mag? Wanneer moet je op controle? Ben je eigenlijk al thuis? Idd in plaats van een buikfoto een borstenfoto....

@Floor: arme meid.... Ik had er zo op gehoopt voor je.... Neem even je rust!

@s0entje: wat fijn, een positieve ovulatie test! Is er vandaag in ieder geval 1 test positief! En en en, weet je al meer? Ben jij de volgende na Marielle?

@Marielle: ben je er al uit wanneer je gaat testen? Hoe voel je je? Is het een beetje uit te houden?

@Annelies: je hebt nu in ieder geval duidelijkheid. Maar helaas, weer een fijn traject voor de boeg....

@Sometimes: zag dat jij vandaag TP hebt: veel succes! En vooral op naar een positieve test! Het moet toch nog gaan lukken in augustus???

@Mijnbaby: wat fijn, de 12 weken bereikt! Gefeliciteerd!

@Schorpioentje: moest jij vandaag niet weer voor een FM? Gaat het goed met groeien? Is er al een punctie datum bekend?

Hier een uurtje geleden bericht van mijn mannetje: operatie is goed gegaan, hij was weer op de afdeling. Nu maar afwachten wanneer hij naar huis mag. Het voelt zo niet goed dat ik thuis zit terwijl hij in het ziekenhuis is... Helaas logistiek gewoon onmogelijk om het anders te doen. Ben in ieder geval blij dat het achter de rug is!

Gisteren was ik weer bij de fysio en die vindt het nog te vroeg om 27 augustus weer aan het werk te gaan. Nou ja, eerst maar eens komende maandag afwachten wat de orthopeed zegt, als die een ander advies geeft dan de bedrijfsarts (die geloof ik helemaal niet geïnteresseerd was in het herstel van mijn knie) dan neem ik aan dat het allemaal weer heel anders wordt. Daarbij moet mijn werkgever een ziekenhuis bereid vinden om onder de gestelde voorwaarden me te willen opnemen (en bij die voorwaarden is nog afgezien van de 'leefregels' van de zwangere op een operatiekamer, wat inhoudt dat er nogal wat ingrepen zijn waar ik niet bij kan of mag aanwezig zijn). Ik denk dat dat nog niet zo eenvoudig zal zijn. Dus het wordt een gevalletje van eerst zien dan geloven!

Fijne dag allemaal... Op naar goed nieuws! Het moet toch een keer komen?

Liefs, Beanie

Geplaatst

@BEANIE: ik voel me wel goed, en denk dat ik volgende week maandag wel durf te testen, dan is het wachtdag 9, ppfff spannend.

Fijn dat de operatie van je man goed is gegaan, wanneer mag hij naar huis?

Geplaatst

Sometimes! Hoera! Ik vroeg net in het andere topic al of je ze al voelt schoppen?? ;-))) Broeden geblazen, zet 'm op, je gaat het beter doen dan ik!

Lieve Beanie, wat fijn dat je mannetje weer op de afdeling is! Heb je hem al gesproken? Ik hoop dat de napijn meevalt... Maar daar heb jij gelukkig een remedie voor: PA-RA-CE-TA-MOL ;-))))

Monica, hoe is het met je? Bont en blauw? Of valt het mee? Ik ben benieuwd! Doe rustig aan hè, dat is belangrijk!

Bij mij zet mijn menstruatie niet echt goed door. Vorige keer was dat wel zo, maar blijkbaar houden de bollen het toch een beetje tegen. Pffff.... Ik ben zo moe meiden, ik weet niet hoe ik nu weer moed moet verzamelen voor de volgende ronde.... Misschien hebben we nog een cryo, maar als we weer voor een verse poging moeten, dan weet ik niet of ik dat aan kan.... Ik ga in ieder geval eerst een vakantie boeken. Ik moet nog even een artikel afronden en dan kunnen we lekker weg! Pfffff...

Dikke knuffel voor allemaal!

Geplaatst

Hi dames,

@Floor: misschien helpt paracetamol hiertegen ook wel? Je weet het niet he.... (en ja, hij is inmiddels voorzien van een panadolletje). Hij belde trouwens rond 12 uur zelf op. Toen klonk hij best helder (afgezien van een zwaar verstopte neus, maar wat wil je als daar tampons in zitten?). Nu is hij minder helder!

@Sometimes: Pas goed op Emmie en Semmie! Wanneer ga je testen? Net zo vroeg als Floor?

@Marielle: over een kleine week al... spannend hoor!

Manlief is thuisgebracht door zijn moeder... Ziet er uit alsof ie een stevig robbertje heeft gebokst! Nu ligt hij in bed, tampons irriteren hem nu al heel erg (die mogen er donderdagmorgen weer uit) en hij was moe dus dan kan je maar beter gaan slapen toch? Gelukkig voelt hij zich verder goed, niet misselijk of zo. Alleen nog wat suf van de narcose en wat last van zijn keel van de tube. En een enorme blauwe plek waar het infuus heeft gezeten! Ben wel blij om hem weer thuis te hebben hoor.... Als is het dan de wat suffe variant...

Fijne avond! Liefs, Beanie

Geplaatst

Hallo lieve dames,

@monica: wat fijn dat alles zo goed gegaan is! Zorg goed voor jezelf en herstel maar snel.

@floortje: o nee, wat is dat nou? dat was niet de afspraak, we zouden voor groen gaan en andere kleuren zijn niet toegestaan! Sterkte!

@sometimes: super! geef emmie en semmie maar een lekker warm plaatsje en dan lekker broeden! Mijn duimen draaien.

@marielle: succes met wachten, mijn duimen draaien ook voor jou!

@annelies: balen zeg, die rot endo ook! Hopelijk slaat de medicatie goed aan en kun je snel verder. succes!

@soentje: al nieuws uit het ziekenhuis? spannend!

@beanie: hoe gaat het met spuiten? nemen de klachten al wat af?

Hier vandaag idd naar het ziekenhuis geweest. Na het bezoek van afgelopen zondag gingen ze er van uit dat as vrijdag de punctie zou zijn. Maar volgens mij heeft het zonnetje goed zijn werk gedaan want ik heb as donderdag mijn punctie. Ze waren in 1 keer super gegroeid! minimaal 9 follikels tussen de 21mm en 17 mm. Dus om 5 uur de laatste decapeptyl en menopur gespoten en straks de brevadictide (duits merk pregnyl) As donderdag om half 9 punctie onder narcose. Spannend!

Fijne avond!

Groetjes schorpioentje

Geplaatst

Hey Meiden!

Wil even iets laten horen hoor. Ik lees iedere dag (bijna) mee en zie dat er weer heel veel gebeurt.

Allemaal spannende dingen fm's, tp's. Spannend allemaal zeg!

Maar ook vervelende dingen. Remmir en Floortje ik wens jullie heel veel sterkte en kracht meiden. Knap hoe jullie ermee omgaan zeg. Ik vind het heel erg jammer voor jullie.

En Monica, te gek he. Je kan je nu tot de rondborstige dames scharen hé! Geweldig! Sterkte met het herstel.

Beanie het is toch wat. Jij en je mannetje allebei in de lappenmand. Zorg maar lekker goed voor elkaar.

Ik kan zelf niet wachten tot volgende week maandag. Dan kunnen wij gelukkig ook weer verder want dan is de fertiliteit weer terug van vakantie en dan gaan we de hysteroscopie bespreken en dan horen we wat we nu verder gaan doen. Terug plaatsen van een cryo in een natuurlijke cyclus of misschien toch nog meer onderzoek naar die vervelende bloedingen en dat dikke bms. Ben benieuwd. Maar ja...als we maar weer aan de slag kunnen.

@ all. Ik wilde even iets van me laten horen en iedereen laten weten dat ik op de hoogte blijf van wat er met jullie allemaal gebeurt en natuurlijk dat ik met jullie mee leef.

Liefs X

Geplaatst

Joanna, leuk om van je te horen! Fijn dat er binnekort weer wat gaat gebeuren! Houd je ons op de hoogte??

Schorpioentje, hoera, wat goed! Je hebt duidelijk goed voor je follikels gezorgd!

Beanie, hoe is het met je mannetje? Gaat het een beetje en is hij de nacht een beetje goed doorgekomen? Ik zal je ook nog PB-en, maar ben vandaag een deel van de dag de deur uit.

Hier is de menstruatie losgebarsten.... Dus waar misschien nog heel stiekem een laatste sprankje hoop was, is het nu definitief voorbij met de pret! Ik ben 10 kilo aangekomen van de stress en alle pillen, dus ik ga eens even lekker lijnen en lekker paardrijden! Daar verheug ik me op! En dan op naar de volgende ronde, maar eerst even op vakantie!

Gisteren heb ik trouwens de helft gemist! Ik was echt een beetje in shock, de held van de berichtjes herinner ik me niet... Vandaag is het al wat beter....

Nou dames, ik ga gauw, even afscheid nemen van mijn oude buren die eind van de week naar Spanje verhuizen en misschien ook nog even naar de dierentuin!

Dikke knuffel!

Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden