Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames, vinden jullie het goed als ik mee ga schrijven? Ik zou in september beginnen met ivf maar het komt zo uit dat ik nu al kan beginnen! Ik zit nu op dag 4 van het korte schema. Vanavond de eerste menopur spuit gezet. Zijn er meiden actief die hier ervaring mee hebben gehad? Ik vind het best lastig om te mengen. Ik moet 300 eenheden spuiten dus 4 van die potjes met 4 ampullen. Kan iemand mij een tip geven? Ik heb nu 1,5 ampul met vloeistof gemengd met 4 potjes. Ik heb best veel belletjes die achterblijven en die ik niet kan opzuigen.

Annelies, hoe gaat het nu met je? Ik weet dat het helaas niet gelukt is maar heb je nog een cryo of ga je door naar de volgende poging? Zijn er meer meiden hier die ook net gestart zijn met een nieuwe behandeling?

Ik lees dat het een spannende tijd is voor een aantal hier. Het wachten is begonnen. Vinden jullie het zwaar? Veel succes! En sterkte voor jou Floortje. Goed om te lezen dat je nog een cryo hebt, dat geeft hoop! Fijne avond.

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi ladies!

@Floor: wat lief van je man dat hij thuis is gebleven! Ben zo blij voor je dat je goed nieuws hebt gekregen! Ga je nu ook aansluiten bij het wachtbankje september? En is jullie vakantie al rond? Wel lekker om nu even veel afleiding te zoeken...

@s0entje: ja, het duurt gewoon enorm lang... Nog bijna 2 weken... Of nog anderhalve week, afhankelijk hoe je telt. Spannend hoor! Wat heb je voor vriendlief bedacht voor morgen? Gefeliciteerd alvast! Lekker het weekend door feesten (heerlijk met een sapje of een spaatje...) en dan nog maar 6 dagen voor je mag testen? Of ga je een bloedtest in het ziekenhuis doen?

@Marielle: wat fijn dat je weer wat opknapt.... Het blijft dus even spannend! Kun je niet die enorme krampen hebben gehad van een eventuele innesteling? Misschien ook wel even goed om het nu af te wachten en pas zaterdag weer te gaan testen.

@Nyonyacilla: tuurlijk is het goed als je meeschrijft! Alleen wordt het hier waarschijnlijk steeds rustiger... Nou ja, dat kan alleen de tijd leren. Anders sluit je je toch ook aan bij het wachtbankje september? Wanneer heb je je eerste FM? En je hebt dus toch nu menopur gekregen? Volgens mij had je mij daarover in het begin van dit topic een vraag gesteld. Ik heb geen ervaring met het korte schema, alleen het lange schema. Maar wel inmiddels met menopur. Ik heb vanavond mijn laatste spuiten gezet! (ik moet 6 ampullen spuiten, los er 3 op per ampul oplosmiddel en injecteer dus in 2x). Misschien handiger voor jou om 2 ampullen per spuitje te mengen, en ook in 2x te injecteren? De spuitjes zijn echt veel minder vervelend dan de deca spuitjes. Dus dat is te overleven naar mijn mening. Wat ik steeds heb gedaan is de hele ampul oplosmiddel in de ampul leegspuiten en dan weer alles opzuigen. Het is belangrijk dat je niet schud om de menopur op te lossen, maar het lost heel makkelijk op dus is ook niet nodig. Op zich is het geen drama als er wat luchtbelletjes achter blijven, ip is het namelijk zo dat daar rekening mee wordt gehouden in de 'dosering'. Ik heb nooit een helemaal vol spuitje van 1 ml gespoten, het is altijd net iets minder doordat er een heel klein beetje achterblijft. Maar qua dosering klopt het echt wel! Misschien dan je 299 iE spuit ipv 300 maar dat zal het verschil toch niet maken? Succes in ieder geval!

Fijne avond allemaal dames,

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@beanie: joehoe!!!!!! Gelukkig zijn ze lekker doorgegroeid! Nu op naar vrijdag idd niet iets waar je om zit te springen maar wel iets wat erbij hoort. We gaan gewoon kaarsjes voor je branden en duimen zodat alles snel voorbij is en helemaal goed komt. Wat grappig dat de schema's per ziekenhuis zo verschillend zijn. Ik moest namelijk op de dinsdag om 17 uur de laatste deca en menopur spuiten en om 22 uur de brevactide (pregnyl) Bij mij was op donderdagmorgen de punctie.

@floortje: wat een lekker vooruitzicht, even lekker op vakantie. Even helemaal lekker opladen voordat jullie verder gaan met jullie cryo.

@soentje: vervelende wachtweken hé. Het lijkt idd niet voor uit te gaan. Goed van je om allerlei leuke dingen te plannen, gaat het hopelijk toch wat sneller.

@mariëlle: fijn dat je je weer wat beter voelt. En gelukkig nog steeds geen menstruatie, goed zo. Gewoon pas testen als je er zelf klaar voor bent. Hier blijven we gewoon door gaan met duimen en kaarsjes branden.

@nyonyacilla: welkom! Ik heb ook 300 eenheden menopur gespoten. Ik heb deze gemengd in anderhalve ampul vloeistof met 4 potjes. Soms bleef er bij mij ook wat over in de potjes maar zoals beanie al zei maakt dit volgens mij niets uit. Wat bij mij ook hielp was om zo weinig mogelijk lucht op te zuigen en niet te schudden. Veel succes met spuiten! Ik heb op dit moment net mijn 2de tp erop zitten en zit nu in de ww. Hopelijk gaan ze snel.

@ all: veel succes met wachten, spuiten en alle andere dingen die een mens zo bezig kan houden.

Hier zijn we vooral aan het wachten. Volgens het ziekenhuis mag ik pas 16 dagen na de tp testen. Ik weet niet of ik dat vol ga houden, maar eerder testen weet ik nog niet of ik dat durf. Misschien in het weekend de eerste test in het kader van de experimenten ( 10 dagen na de brevactide) Verder alleen nog een paar pijnlijke plekjes in mijn buik van de punctie en ontzettend moe. Maar goed alles voor het goede doel.

Fijne avond.

Groetjes schorpioentje

Geplaatst

Lieve Schorpioentje,

Dat is nog lang.... 16 dagen na TP? Vind ik wel erg laat. Ik mag 13 dagen na TP testen of voor bloedonderzoek naar het ZH. Er is van de week een link gepost hier op het forum op welke wachtdag na een verse TP (en een cryo, dat is nl eerder) je positief kunt gaan testen, is geloof ik vanaf wachtdag 9 of zo. Maar het is een kunnen. Je zou even kunnen kijken, volgens mij is er een topic over geopend.

Ik zat net nog even in je handtekening te kijken, conclusie: deze IVF is het bij jou echt zo veel beter gegaan dan met de eerste! Nu maar hopen en duimen dat het resultaat ook positief is!

Zouden die verschillende schema's niet ook te maken kunnen hebben met het verschil kort/lang schema, of met de hoeveelheid HCG die je voor de punctie moet zetten? Ik heb idd gisteravond de laatste deca/menopur gezet, vanavond 20.45 uur moet ik de pregnyl zetten (5000 iE, dus niet heel veel). Nu ben ik wel een beetje bang voor een vroege ovulatie, en waarom? Vorige keer is het ook goed gegaan en de fertiarts weet echt wel wat ze doet.... Nou ja laten we het er maar op houden dat deze hele periode stressvol is! En dat dat voorlopig ook nog niet over is.... Vrijdag punctie. Afwachten hoeveel eicellen.... Zondag bellen of er maandag een TP is.... (dat vond ik de vorige ronde het allerergste!!). Na de TP 13 dagen wachten voor ik mag testen... Ik weet niet of ik deze keer zo lang ga wachten, heb ik in de eerste IVF wel gedaan. Maar toen had ik op WD 11 (precies 14 dagen na de punctie dus) 's morgens een beetje bloedverlies, wat mij enorm veel stress en verdriet bezorgde aangezien ik toen echt dacht dat poging 1 klaar was. Achteraf was dat dus innestelingsbloed. Dus misschien dat ik deze ronde, mits het tot een TP komt uiteraard, wel op die dag voor het eerst ga testen....

Fijne dag! Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie,

Tja, wat is het toch een slopende periode he? Je leeft van de ene drempel naar de andere en steeds is het weer zo spannend. En dan ook nog de punctie en al die hormonen, het is echt een zware periode. Ik ga ontzettend voor je duimen dat het allemaal goed gaat, maar het ziet er in ieder geval qua aantal follikels goed uit, dus de eerste stap is genomen!

Dat testschema klopt niet met mijn ervaringen. Er staat - even uit mijn hoofd - dat je 'pas' vanaf dag 9 met een cryo positief kunt testen, maar mijn ervaring en die van andere dames op het forum is dat je echt eerder positief kunt testen. Maar goed, het is ook een Amerikaanse site, misschien zijn de tests daar wel minder gevoelig ofzo, ik weet het niet.

Ik werd vanmorgen helemaal kapot wakker. Na het bloedprikken en het telefoontje van gisteren komt nu denk ik pas de ontlading. We zitten nog te wachten op een offerte van het reisbureau, maar ik heb best zin om er even uit te gaan en even mijn zinnen te verzetten...

Ik ga nog even niet op het wachtbankje september zitten, tot ik zeker weet wanneer ik ga beginnen, maar naar verwachting zal ik nog wel in september in de wachtweken belanden. Ik moet het nog even uitrekenen.

Liefs,

Floor

Geplaatst

goedemorgen dames!

@schorpioentje... 16 dagen is indd laat! ik mocht vorige poging al 11 dagen na de tp (14 dagen na puntie) en ik teste na 10 dagen al positief :) heel vervelend die wachtweken he! zit nu pas op dag 4 pfff...

@Beanie bedankt meid! gister een super gezellige dag gehad, had een verrasingslunch geregeld... zaakje was helemaal versierd en z'n bord stond gefeliciteerd op enzo echt leuk :) toen z'n cadeautje gehaald en savonds weer lekker uit eten geweest ;P ik mag denk rond de 28/29 testen.. dan zou ik eigenlijk m'n menst moeten krijgen.. heb van het ziekenhuis geen testdatum gehoord ofzo

voor jou ook spannende tijden he meid! morgen punctie! ga voor je duimen meid

Geplaatst

Beanie, succes morgen met de punctie!

schorpioentje, 16 dagen is indd lang zeg, zo zie je maar dat ieder ziekenhuis anders werkt!

Marielle, succes met de laatste slopende dagen!

Hier ben ik inmiddels weer lekker thuis, de enige tegenvaller was, dat ik te horen kreeg dat ik de komende 6 weken niets mag tillen wat zwaarder is als 1,5 kilo en mijn arm niet boven mijn hoofd mag steken.

Hij zei, hou je er aan, anders sta je hier zo weer!

ben er inmiddels achter dat het wel erg moeilijk is om je er aan te houden.

helaas is de kans dat ik het weer krijg 40 %, vond ik toch wel veel!

Moet zeggen dat de opname me alles is mee gevallen, misschien ook omdat het team van verpleegkundige en de 2 longartsen erg jong waren, waardoor de omgang heel makkelijk en vrij was!

Kreeg nog bezoek van één van de ivf verpleegkundige, ze waren geschrokken en wouden even zeker weten dat ik klaar was om te beginnen met de 2e ivf poging, !

inmiddels zitten de eerste 3 deca spuiten erin!

Geplaatst

Hey lieve meisjes!

Jee wat is hier veel geschreven, ik heb buikgriep gehad en heb weinig meegekregen de afgelopen dagen.. Ben nog niet helemaal opgeknapt maar voel me gelukkig wat beter..

@ Crisje, jee meid wat een schrik en gedoe! Beterschap, en gelukkig ben je weer thuis en mag je toch beginnen met de IVF!! Wat een pechclubje hier, het lijkt wel af en toe een soap serie! En dat 6 weken niet tillen en je armen niet boven je macht mogen houden heb ik ook, lastig he, dan weet je pas hoe vaak je je bovenarmen gebruikt en dingen moet tillen!!

@ Beanie, lieverd wat ben ik blij voor je met je goede vooruitzicht met minstens 4 kwaliteit eitjes!! En de punctie morgen, heeeeeeel veel sterkte en succes, even doorheen bijten en dan mag je heel snel 1 of 2 kanjers bij je dragen!! Ik duim zo voor je dat het de laatste keer zal zijn!

@ Floortje, gefeliciteerd met julli cryo meis, toppie!! En even lekker ertussen uit, groot gelijk heb je!

@ Schorpioentje, bij mijn ziekenhuis moet je ook zo lang wachten met testen, ik moest 16 dagen wachten en teste op dag 10 positief :) succes meid!!

@ sOentje, wat spannend he meid, ik duim voor jullie en dat de tijd maar snel voorbij gaat!!

@ Joanna, hoe is het nu met jou meid?? Ik weet even niet of je nou al mocht beginnen en hoe het nu zit met de bloedingen? Sorry als je het al verteld hebt, kan het moeilijk bijhouden hier!

@ Sometimes, spannende wachtdagen, al op wd 9 toch? Heb je alweer getest? Ben benieuwd!!! Succes meid!

@ Marielle, hoe is het meisje? Ben je nog bloedingvrij? Ik hoop zo voor je dat je gewoon te vroeg getest had!!

@ Lieve Annelies, hoe is het met jou meid? Heb jij nog van het weer genoten? Ik niet zo, ben alleen maar ziek geweest, gelukkig gaat het nu wat beter, ook met de pijn van de operatie :)

@ Nyonyacilla: welkom hier en leuk dat je meetypt, het is wel lastig bij te houden af en toe hoor! Veel succes met jouw poging!

Alle andere dames; jullie ook succes!! Knuff

Hier gaat alles wel weer, heb me even flink ziek gevoeld (buikgriep), en word knetter gek van die mega strakke bh en band die ik 6 weken moet dragen, daarnaast mag ik niet liggend slapen, omdat je dan gaat draaien in je slaap, dus ik moet 6 weken met kussens in mijn rug slapen en verga nu toch wel van de pijn overal in mijn rug en spieren. Maar allemaal voor een goed doel :) ik zit nu op de 1,5 week, zaterdag op controle en misschien mogen de hechtingen er dan uit. Ik heb de afgelopen week weer een buik gehad alsof ik overstimulatie had, maar dat was wondvocht is mij verteld en schijnt bij veel vrouwen te gebeuren na een borstoperatie, ondertussen is dat bijna weg gelukkig. Het is verder lastig dat mijn mannetje bijna alles moet doen, mij douchen, me haren wassen, en kammen en fohnen en daarnaast het huishouden enz.. Dus toch allemaal wel wat zwaarder dan ik gedacht had, ik hoop dat we in oktober als alles goed is voor onze cryo's kunnen gaan.

Fijne dag allemaal!! Liefs xx

Geplaatst

@ Hoi Monica, fijn dat je je iets beter voelt. Maar het zal zoals ik het hoor nog wel efe duren voor je weer de oude bent. Maar het is voor een goed doel, straks heb jij mooie nieuwe boobs ;)

@ Crisje, beterschap meid en succes met spuiten. De aanzet is al gedaan met de deca spuiten, nu op naar een goeie FM. knuffel

@ Schorpioentje, ik mag pas 18 dagen na de punctie volgens het ziekenhuis testen, maar dat lijkt me echt een beetje lang. Ik zit nu op wachtdag 9 en vorige keer was ik toen ongesteld geworden, maar ik test nu al 3 dagen positief, met een steeds donderder wordend streepje ;)

@ Marielle, hoe gaat het met je, meid. Trek je het nog een beetje? Heb je alweer getest? Of laat je dat nog even achterwege?

@ Beanie, succes met de punctie, Op naar een flink aantal follikels en anders toch zeker goeie. Succes meid!! Het gaat niet om de kantiteit, he, maar om de kwaliteit. Kus en knuffel voor die vervelende punctie.

Andere meisjes, succes en liefs

Geplaatst

Hoi dames

Vandaag wachtdag 12 en nog geen bloed en heb ook niet meer getest.

Ppff nog een paar dagen afwachten, moet het helaas kort houden, moet nu bij me dochter op school helpen, jullie horen me nog.

Succes iedereen...

Geplaatst

Hi dames,

@Marielle: je houdt de spanning er wel in hoor! Ga je idd overmorgen weer testen?

@Moon: heb ff op je gereageerd in het andere topic!

@Sometimes: super! Ben zo blij hier eindelijk iemand te zien die positief test! Echt super! Wanneer is het 'officieel'?

@Crisje: lekker weer thuis... weet je nou ook hoe dit gekomen is? En 40% kans op herhaling, das best veel! Nu lekker rustig aan doen meis! Wel lekker dat je ondanks alles wel kon starten met de deca. Klopt het dat je volgende week je uitgangsecho hebt? Het wordt voor jou dus ook al weer spannend...

@s0entje: is het nog een beetje uit te houden? Jij mag dus in de loop van volgende week gaan testen... Ik duim zo hard voor je voor een positieve test! Zo te lezen heb je gisteren in ieder geval een dag gehad die heerlijk snel voorbij is gegaan! En je hebt toch ook een druk weekend voor de boeg? Voor je het weet 'mag' je testen!

@Schorpioentje: hoe is het met jou? Kun je het volhouden of ben je de tijd vooruit aan het kijken? Ga je eerder testen? WD 16 is idd wel heel laat... Ik vind dat ze bij mij al redelijk laat zijn met WD 13 (is 16 dagen na de punctie dus). Als je normaal een cyclus van 28 dagen hebt, dan zou je toch minstens op WD 11 moeten kunnen testen, en zoals je hier vaak genoeg leest zijn er mensen die al op WD 6,7,8 positief testen. Voel je eigenlijk iets? Spannend hoor... Heb je wel wat afleiding? Uiteraard duim ik ook voor jou voor een positief resultaat!

@Joanna: weet jij al wat?

@Floor: wat ben jij stil vandaag? Allemaal leuke dingen aan het doen hoop ik?

Krijg zo langzamerhand wel de bibbers voor morgen... Maar al jullie succeswensen doen me goed! Ach, jullie weten allemaal zo goed waar ik nu voor sta... Hoop dat ik morgenmiddag goed nieuws kan posten, in ieder geval hoeveel eicellen er zijn gevonden en dan ga ik maar aan mijn nagels beginnen tot zondagmorgen half 10, mits er eicellen zijn natuurlijk (dan hoor ik of ik maandag naar de VU moet voor een TP).... Morgenochtend moet ik me om 8.30 uur melden, punctie is dus lekker vroeg. Ben neem ik aan aan het einde van de morgen wel weer thuis. Alleen manlief moet met de stoof naar de VU, daar zijn aandeel leveren en daarna mij weer ophalen... Nou ja, komt wel goed!

Fijne avond allemaal! Liefs, Beanie

Geplaatst

Dag lieverds!

Hier ben ik weer. Helaas kort maar jullie weten hoe het komt hé? Vandaag zijn m'n maandstonden er doorgekomen en ik ben natuurlijk blij!! Morgen bellen voor een afspraak.. Normaal volgende week zaterdag.. Nu op dag 5 clomid beginnen nemen tem dag 9 en dan zien we wel weer.. En,mss héél erg ego,ik hoop dat het deze keer raak mag zijn!!

Beanie,Moontje,schorpioentje,marielle: Hoe gaat het met jullie lieverds?

Nyon,zo fijn dat ik je hier weer tegenkom meidje! Hoe gaat het met jou?

Alle andere meiden die ik vergeten ben: Hoe gaat het met jullie?

Lieve groeten

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Hier even een berichtje van mij. Ik heb een aantal dagen niet gelezen en gereageerd omdat ik me gewoon k* voel. Sorry hoor dit gaat een ego berichtje worden.

Misschien kunnen jullie mij wat wijzer maken over bepaalde dingen. Ik vraag me af of het kan dat de hormonen die we prikken nog een langere tijd, nadat je de laatste prik hebt gezet, een depri gevoel kunnen geven. Ik ben zo emotioneel, prikkelbaar, depri, achterdochtig bla bla bla noem maar op.

Ik heb maandag gebeld naar de fertiliteit omdat ze terug waren van vakantie. We kunnen pas 5 september terecht! Dan gaan we de uitslag van de hysteroscopie bespreken en hoe we nu verder gaan in het traject. Maar waarom moeten we nu weer zo lang wachten? Ik zit tegen mijn menstruatie aan, ben wel al wat laat. Ik heb menstruatie pijn als ik plat lig, verschrikkelijke koppijn (al dagen), duizelig, pijn in mijn nek(spanningspijn) en al een week last van mijn darmen met soms verschrikkelijke diarree(sorry hoor voor het vieze praatje). Dus al met al voel ik me gewoon klote. Vandaar dat ik me een beetje stil heb gehouden op het forum deze dagen. Ik kan gewoon n iet in een andere bui komen. Ik word er helemaal gek van. Kan dit komen van het prikken van de lucrin en menopur?

Ik wil toch wel even zeggen dat ik heel blij ben voor de meiden met goede berichten. Beanie toppie! Toch nog een positief vooruitzicht en heel veel sterkte morgen. Monica doe rustig aan en lief dat jij en Beanie toch steeds aan me denken ook al ben ik een poosje n iet in beeld.

Sometimes jij hebt toch positief getest of verwar ik je met een van de andere dames? Geweldig voor je meis! En als ik de verkeerde heb: Geweldig voor je meid! hahaha.

Soentje ik begrijp dat het moeilijk is dat wachten. Heel veel succes ermee!

Floortje ik hoop dat je vakantie door gaat. Even alles van je af zetten meid!

Voor alle andere meiden heel veel sterkte met alles en ik denk aan jullie allemaal hoor.

Oh ja wilde nog wel even iets positiefs vertellen. Ik heb na de hysteroscopie helemaal geen enkele bloeding meer gehad, geen druppel (buiten de normale bloeding van de hysteroscopie dan hé). Dus das wel weer mooi hé!

Liefs Joanna

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@beanie: heel, heel, heel veel succes morgen! En morgenmiddag post je hier gewoon ontzettend goed nieuws. Uiteraard blijven mijn duimen voor je draaien. Nog een dikke digitale knuffel voor jou. Ik denk aan je.

@monica: wat fijn om te lezen dat het al weer een klein beetje beter met je gaat. Maar wat een ontzettende pech heb jij zeg. Nu weer ziek geweest. Zullen we afspreken dat het vanaf nu alleen nog maar de goede kant op gaat met je? Succes zaterdag.

@annelies: goed om te horen dat je weer van start kunt, succes!

@mariëlle: geen bloed is goed nieuws, we houden het er gewoon op dat je gewoon te vroeg hebt getest. Spannend die laatste daagjes!

@crisje: jeej meid, dat is schrikken! Gelukkig dat het nu al weer iets beter met je gaat en dat je toch gewoon door kunt met de ivf. Succes met herstellen en met spuiten.

@soentje: hoe is het met je? Kom je de ww een beetje door? Weet je al wanneer je gaat testen? En voel je al iets?

@floortje: al een vakantie geboekt? Of zo lekker aan het genieten?

@joanne: jeej bel je zo snel en moet je weer wachten, net of we dat al niet genoeg doen? Sterkte!

Hier alles oké! Ik ben weer aan het werk dus afleiding genoeg. Denk dat ik er van het weekend maar eens een testje aan ga wagen. Vorige keer begon op wachtdag 10 mijn menstruatie. Even nog een vraagje? Hoe tellen jullie? Tel je de dag van de tp ook als een dag of niet? Ik heb afgelopen zondag mijn tp gehad dus ik zit nu op wachtdag? Nou alvast bedankt!

Lieve groeten schorpioentje

Geplaatst

Marielle, wat spannend, ik snap wel dat je niet durft te testen en ik duim voor een mooi bericht!

Schorpioentje! De dag van de terugplaatsing tel je als dag 0, dus de eerste dag ná de terugplaatsing is dag 1, je hebt dus nog even! Ik DUIM!

Annelies, je hebt toch eigenlijk nooit tijd? Wat knap dat je toch nog tijd weet te vinden zo af en toe een heel kort berichtje te plaatsen, maar voel je niet verplicht hoor meisje, het is vrijwillig zo'n forum.

Lieve Joanna, het duurt gewoon heel heel lang! Het vergt zo verschrikkelijk veel van je lijf en je hele wezen en het is echt heel logisch dat je je zo rot voelt! Schaam je niets om zo'n bericht te plaatsen! We zijn allemaal vrouwen die door een hele moeilijke periode gaan en snappen - vaak beter dan de mensen in je directe omgeving - hoe je je voelt! Dus schrijf het van je af! Je gaat je er niet beter door voelen, maar een beetje steun en begrip kan je soms wel een beetje moed geven! Goed nieuws dat het bloeden is gestopt: zie je wel, er zot vooruitgang in, ookal is het langzaam. Het komt heus goed!

Lieve Monca, ook nog buikgriep! Toch een dipje in je weerstand, dat is ook wel te begrijpen! Sterk maar lekker aan en neem je tijd!

Lieve Beanie, wij hebben elkaar al 'gesproken' vandaag, maar nog een keer laat ik je weten dat ik aan je denk! Morgen wordt een goede dag voor jou!

Dit topic is een beetje aan het indutten, dus ik open een nieuw topic voor de meiden die er zin in hebben. Ik doe het in het babbelzieke en noem het 'Bomen die bomen'. Want wij zijn allemaal grote sterke bomen, maar we vangen veel wind... En soms hebben we zin om een potje te bomen! Ik zie wel wie aansluit! Maakt niet uit waar je zit in de behandeling, we weren elkaar daar te vinden als we er zin in hebben!

Dikke knuffel en tot snel allemaal!

Floor

Geplaatst

Hoi Dames

Vandaag wachtdag 13, en het bloeden is vanmorgen begonnen, ben ongesteld geworden. Nu net me 1e pil erin, en dat 17 dagen en dan mag ik weer gaan spuiten wat gaat dit snel, na de eerste keer dat het mis ging in mei moest ik een rust maand houden en daar achter volgde een maand vakantie van het ziekehuis, en nu mag ik vandaag de dag dat het mis is gegaan meteen starten voor me 2e poging, dat voelt ook wel weer goed.

Helaas is het niet gelukt met onze cryo maar ben blij dat we die kans mochten hebben en ben ook blij dat ik vandaag meteen van start kan gaan voor de volgende behandeling.

Ik schrijf later later vandaag even meer, heb een bakje thee gezet en die ga ik op drinken (klink raar misschien) met een lekker sigaretje, die heb ik vandaag wel verdiend vind ik zelf.....

Geplaatst

Hoi Dames!

@Beanie succes vandaag meid! hoop dat het een beetje meeevalt :)

@Schorpioentje ik voel echt nog niks... maar is ook pas wachtdag 5... pff heb wel een 5 dagen oude cryo terug gekregen maar geen idee eigenlijk wanneer ik mag testen. ik hou m'n eisprongdag maar aan 14e dus denk 28ste testen :)

@hier wel leuk nieuws... we hebben ons opgegeven voor Babyboom! en zijn geselecteerd :) ik wilde eerst van het weekend al beginnen met testen maar aangezien de test moet opgenomen worden zal ik toch moeten wachten! vind het wel heel spannend en leuk allemaal :) weet alleen niet of ik zo blij zal zijn als de test negatief is... maarja we willen aan andere laten zien wat het allemaal met ons doet... :) en hopelijk met een goede afloop natuurlijk :)

Geplaatst

@ marielle, aaaaa wat jammer meid, ik had zo gehoopt dat je gewoon te vroeg getest had... Maar wel meteen verder, dat is wel fijn! Komt allemaal goed meis, komende keer moet t gewoon goed gaan! Sterkte!

@ beanie, ik had je al succes gewenst ook in t andere topic, je hebt t ondertussen achter de rug als t goed is. Ik duim voor een mooi aantal goede eitjes!

@ floortje, ja misschien inderdaad een dipje in mijn weerstand, al ben ik zowiezo wel vaak.ziek, er hoeft maar iets te heersen en ik heb t te pakken. Ondanks alle vitamines en gezond leven. Hoe is t met jou? Ik zou graag wat meer meekletsen, maar heb t zo druk, alles gaat natuurlijk sloom en veel werk blijft liggen. Doe nu 3x zo lang over een factuur of offerte maken voor mijn mannetje. Maar over een paarweekjes gaat t vast weer sneller allemaal. Ben iig blij met t resultaat!

@ schorpioentje, hoe gaat t met wachten meid, spannend!

En sOentje natuurlijk ook, hoe is t met jou?

@ joanna, wat goed dat er geen bloeding meer tussendoor geweest is! Dat er dan nu ook maar vaart.achter komt!

Andere dames, hoe is t met jullie?

Liefs xx

Geplaatst

Hi dames,

Ben ik weer!

@Moon: heb net gereageerd in het andere topic!

@s0entje: wat leuk dat jullie zijn geselecteerd! Aan de andere kant ook wel eng, dan weet echt iedereen dat jullie daarmee bezig zijn... Dat geeft natuurlijk niet als jullie lekker zwanger zijn, maar wat nou als het niet lukt? (wat natuurlijk helemaal niet de bedoeling is...). Weet je dan al wanneer je wel mag testen? Komen ze dat opnemen of moet je vriend dat doen? Natuurlijk ben je niet blij als de test negatief is, met of zonder camera er bij. En je hebt gelijk, het gaat om het totale plaatje dus die emoties horen er ook bij, van verdriet tot blijdschap!

@Marielle: he wat jammer nou. Je had natuurlijk al dat gevoel... Maar toch een domper. Wel fijn dat je al zo snel weer aan de slag kunt! Heb je genoten van je sigaretje? Je hebt gelijk hoor, nu kun je ff die dingen doen die niet mogen tijdens zwangerschap, of tenminste, die je beter kunt laten... Ik zou zeggen: trek vanavond een lekker flesje wijn open!

@Floor: lekker genieten van je weekend!

@Schorpioentje: wat fijn dat je zoveel afleiding hebt! Floor heeft al duidelijk uitgelegd hoe het zit met WD nummers... en sommige dames testen al positief op WD 6. Aan de andere kant is de kans heel groot dat dat te vroeg is en dat je dan alleen maar teleurgesteld wordt. Wel lastig hoor!

@Joanna: wat vervelend dat je nog steeds die moodswings hebt... Kan denk ik idd wel een nasleep van de hormonen zijn, of anders de stress van de MMM. Het duurt gewoon even voor je weer volledig 'gereset' bent. En dan nu weer dat lange wachten en de PMS-klachten, dat is wel heel erg vervelend... (mocht je nog overwegen om daar eens naar te laten kijken dan kan ik je de mesoloog aanraden, zij vinden PMS niet normaal en wie weet is er wel wat aan te doen? En dan niet met hormonen of zo, maar met homeopatische middelen en supplementen...). Sterkte meis!

@all: dank voor jullie medeleven, succeswensen en positieve vibes! Heeft me echt veel goed gedaan. Ben wel blij dat de punctie achter de rug is, al viel het me nogal mee. Heb nu wel buikpijn... Vannacht weinig geslapen, ondanks de oxazepam. Vanmorgen nog een oxazepam en daarna het infuus met pijnstillers (een morfine-achtige) maakte me wel redelijk stoned! Het was eigenlijk zo klaar. Er zijn 5 grote en 2 kleine follikels aangeprikt en uiteindelijk 4 eicellen gevonden, dezelfde score als de vorige keer dus. Zondag bellen of er maandag een TP is.... Maar eerst maar eens even rustig aan doen, veel drinken en slapen, en dan moet het maar snel zondagmorgen zijn!

Fijne avond dames! Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi dames!

@monica het uiteindelijke resultaat daar gaat het om he :) hoop dat je snel wat dingetjes zelf kan doen en het ook wat makkelijker wordt :) hier op wachtdag 5 pas pfff hihi

@Beanie, jaa ik denk dat dat best meevalt, de uitzendingen worden pas 2013 uitgezonden en eigenlijk weet ik wel dat alleen mensen die bezig zijn met kinderen eigenlijk naar babyboom kijken ;) en zullen heus wel een paar te weten komen... en misschien wel iedereen maar uiteindelijk is het wel iets wat je 'overkomt' en niet iets waar we ons voor moeten schamen toch? ik zeg altijd maar... (misschien niet de juiste vergelijking) maar als mensen ziek zijn of een ziekte hebben dan wordt daar ook gewoon over gepraat en dat 'overkomt' je ook en kan je niks aan doen. mocht het mislukken horen die emoties er indd ook bij helaas, maar ook dan zullen ze van babyboom ons verder blijven volgens in ons traject :) en hopelijk uiteindelijk afsluiten met een mooie zwangerschap :) ikzelf heb er best veel aan gehad om babyboom te kijken, je ziet hoe andere er mee omgaan en dat je in veel dingen niet de enigste bent :) en dat willen wij ook graag laten zien aan andere... waarschijnlijk mensen die net in de mmm zullen komen :)

ons is verteld dat over ongeveer 3 jaar... 1 op de 5 kindjes in een klas een ivf of icsi kindje zal zijn met de resultaten die tegenwoordig behaald worden dus over 3 jaar is het de normaalste zaak van de wereld ;) (om erover te praten dan)

we moeten de test zelf opnemen (met ziekenhuisbezoekjes zullen ze wel meegaan) maar we moeten samen op de camera staan dus dat gaat nog leuk worden haha.. even verzinnen hoe we dat gaan doen :)

voor jou meid ben blij dat de punctie achter de rug is! en nu lekker rustig aan doen en je lekker in de watte laten legge ;) en op naar zondag ja! spannend!

Geplaatst

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Schorpioentje. Wat spannend dat je een testje gaat wagen van het weekend. Ik ben heel benieuwd en hou het in de gaten ;b

Floortje wat heb je me een lieve reactie gegeven. Deed wel wat met me en ik voelde me zo begrepen. Dank je wel meid en ik ga zeker proberen om het af en toe een beetje van me af te schrijven.

Mariëlle: Wat rot voor je meid, ook al wist je het eigenlijk zelf al wel wat het zou worden. Het is toch moeilijk en balen. Sterkte.

Beanie ik denk ook dat het idd de hele MMM is die een groot deel van al mijn gevoelens veroorzaakt. Daar komt bij dat ik de laatste tijd heel veel ellende heb meegemaakt in de familie. Mijn moeder die 7 jaar geleden is begonnen met borstkanker, 3 jaar later uitzaaiïngen, heeft nu weer uitzaaiïngen in haar buik en kreeg daar boven op een longembolie en een gebroken voet. Ze is alleen dus heb veel voor haar moeten zorgen. Ze is nu aan de chemo. Tegelijkertijd, in dezelfde maand mei, kreeg ik een telefoontje dat mijn vader een hartinfarct had en met loeiende sirenes naar het OLVZ is gebracht. Hij is daar gedotterd maar ze zagen dat de andere kant ook dicht zat dus moest hij een aantal weken later terug om de andere kant te laten dotteren. Toen we daar waren bleek dat hij niet gedotterd kon worden omdat ze er niet bij konden en het op een gevaarlijke plek dichtzat. Dus conclusie...open hart operatie. Dat was schrikken! Die is op zich goed verlopen maar mijn vader kreeg ook een longembolie! Dat geloof je toch niet?! Daarboven op ging de wond aan zijn been ( daar hebben ze een ader uitgehaald voor de omleiding bij zijn hart) onsteken dus hebben ze daar dood vlees weg moeten snijden. Dit was allemaal aan de hand toen we met onze behandeling bezig waren. Het is dus heel veel wat er te verwerken is. Gelukkig gaat het met beide ouders nu goed. De chemo van moeders slaat aan. Haar tumor waarde is gigantisch gedaald. Wel is ze al haar haren kwijt en draagt ze nu een mooie pruik of een mooie doek om haar hoofd. Dat is best moeilijk om te zien maar ja...belangrijker. Ons moedertje kan er nog wat jaartjes aan vast plakken gelukkig. Mijn vader gaat ook steeds beter. Heeft wel een hele moeilijke tijd achter de rug. Heel erg depressief en hij was heel boos op zichzelf dat dit hem was overkomen. Schijnt vaker zo te zijn bij mensen die dit doormaken. Hij eet gelukkig weer en hij lacht weer. Dat is mooi.

Nu ben ik aan de beurt. Ik heb een hele tijd op de automatische piloot geleefd. Mensen zeiden tegen mij dat de klap nog komt maar die kwam maar niet. Ik dacht -ach wat ben ik toch sterk. Ik sla die klap over of ik heb die klap al gehad. Was dit het nou? Valt best mee....-

Zal ik het dan nu toch nog krijgen?

Ik ben nu op het werk en werk tot 22 uur. Dan heb ik bijna anderhalve week vakantie! Heerlijk...ben er zo aan toe. Ik ga dan ook proberen om me te ontspannen. En....ik ga echt nadenken over die mesoloog. Het klinkt wel goed. Dank je wel voor de tip.

Dan wil ik je nog even zeggen dat ik heel blij voor je ben met je 4 eicellen meid. Best mooi he! Ik hoop dat je zondag een tp hebt. Ik hou ook jou in de gaten!

Liefs Joanna

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties! Jullie schrijven al zo lang met elkaar, het is idd lastig om bij te blijven. Maar ik vind het fijn dat ik als wat te vragen heb ik het hier kan doen,

@ beanie, bedankt voor je uitleg!! Ik lees dat jij vandaag je punctie heb gehad. Gelukkig heb je 4 eicellen. Hopen dat er mooie embryo's ontwikkelen! Lekker rustig aandoen nu en jezelf eraan over geven.

@ Schorpioentje, spannend voor jou deze wachttijd. Dat vond ik het meest verschrikkelijk. Het is jouw tweede poging lees ik. Heb jij zelf gekozen voor de terugplaatsing van 2 embryo's?

@ Annelies, ja zo kom je elkaar weer tegen. Jij gaat zo te lezen gelijk door voor de volgende poging?!!

@ Soentje, wat bijzonder dat je mee gaat doen met babyboom. Ik keek daar ook altijd naar en dat stel dat ook ivf moest doen (blonde vrouw met een oudere man) maakte zoveel indruk, toen wist ik nog niet eens dat ik ook ooit ivf zou moeten gaan doen. Ik heb daar echt veel aan gehad en heb het zelfs nog teruggekeken.

@ Joanna, wat een verhaal, jeetje wat heb jij het zwaar gehad en nog steeds. En dan ook nog de kinderwens wat niet helemaal gaat zoals gehoopt. Je moet ook verder maar je moet het toch maar doen. Heel knap! Dit gaat je niet in je koude kleren zitten. Alvast een fijne vakantie. En een fijn weekend voor iedereen en veel succes!

Geplaatst

Goedemorgen lieve dames,

@s0entje: Idd, het overkomt je en je kunt er niks aan doen... Is het inmiddels niet zo dat 1 op de 6 kinderen die geboren worden er eentje uit een IVF/ICSI behandeling is? Het heeft mij verbaasd toen we in de MMM begonnen, hoeveel mensen die we kennen zich eerder hierin hadden bevonden. Is ook wel prettig want je kunt het dan wel makkelijker delen. Ik denk trouwens dat het wel goed is dat ze in Baby Boom ook aandacht besteden aan mensen die fertiliteits problemen hebben. Tenslotte is dat zeker 1 op de 6 paren met een kinderwens. En je merkt toch dat er soms ook zoveel onbegrip heerst. Niet van mensen die zelf in de MMM hebben gezeten of ongewild kinderloos zijn, wel van mensen die zich er gewoon nooit in hebben verdiept. Zoals bijv. de leidinggevende van manlief. Die vond het maar lastig dat hij gisteren een halve dag afwezig zou zijn ivm de punctie en zijn aandeel. Hij snapte gewoon niet dat dit niet planbaar is... En het kwam slecht uit op het werk! Nou ja zeg. Bij de eerste ronde was dit geen probleem, toen had hij nog met een andere leidinggevende te maken die zelf ooit een documentaire had gemaakt over IVF. Dus hij snapte het wel... Daarom is het extra goed dat jullie meedoen aan dit programma! Trouwens, voor het opnemen van de test: heb je niet toevallig een statief? Of kun je die van iemand lenen? Het is dat je niet echt bij mij in de buurt woont, anders had je er van ons wel een kunnen lenen.

@lieve Joanna. Hoeveel kan een mens hebben? Jeetje meis, dat is toch echt teveel tegelijk wat jij voor je kiezen hebt gekregen... Kan best dat je daar nog een terugslag(je) van krijgt. Maar zo te horen ben je een hele sterke vrouw, en gaat het allemaal weer goed komen. Gelukkig dat het met je beide ouders weer beter gaat! Zou toch helemaal mooi zijn als je dan als je eindelijk verder kunt snel met goed nieuws kunt komen... Hebben je ouders iets enorm moois om naar uit te kijken, toch?

Ga je nog weg met je vakantie? Of ga je thuis blijven en jezelf een heleboel 'me-time' gunnen? Dat is waarschijnlijk wel wat je nu het hardste nodig hebt!

Je kunt even kijken op deze website: http://www.mesologie.nl/ voor meer informatie, volgens mij kun je daar ook een mesoloog bij jou in de buurt zoeken. Ik ben zelf in het I.ntegraal M.edisch C.entrum geweest, in A'dam, en heb daar goede ervaringen.

Morgenochtend hoor ik alleen maar of er een TP is, als die er is dan is het op maandag! Dus morgen ben ik of heel verdrietig of heel opgelucht... (de vorige keer heb ik echt gehuild van blijdschap toen ik hoorde dat ik de volgende dag kon terugkomen voor een TP...)

@Nyonyacilla: gewoon lekker meeschrijven hoor! Is toch fijn als je alles kunt delen en af en toe wat peptalks nodig hebt en zo... We zijn er voor je! Maakt helemaal niet uit dat wij al een tijdje samen schrijven, er vallen dames af en er komen dames bij.

Fijne dag allemaal, liefs Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden