Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@beanie: o gelukkig het duimen draaien heeft geholpen. 4 mooie eicellen die nu lekker aan het spelen zijn. Ze zoeken het leukste mannetje uit en delen zich super goed. Zodat jij morgen te horen krijgt dat jullie gewoon 4 mooie embryo's hebben en dat je maandag terug mag komen voor een schitterende tp. Mijn duimen blijven draaien en straks branden de kaarsjes gewoon weer. Succes!

@ all: reageer straks even meer op iedereen, succes allemaal! Ga dadelijk even lekker naar de stad, even iets anders aan mijn hoofd dan die verschrikkelijke wachtdagen, pfff het is pas dag 6. Tot straks!

Lieve groet schorpioentje.

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi lieve dames,

Even ego, ben zo blij... Morgen om 13.30 uur TP! Ik weet verder nog niks... Behalve dan dat er een TP is!

Fijne dag allemaal! (de mijne is vast goed begonnen), liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie, gefeliciteerd!! Wat een geweldig nieuws. Nu lekker een beetje ontspannen..wederom... en dan morgen een goeie terugplaatsing van je toppertjes. Fingers Crossed!!!!

Kunffel

Geplaatst

Dank dames! Op naar morgen!

@Schorpioentje: hoe is het met jou? Is het nog een beetje vol te houden?

@Sometimes: ben jij al een beetje gewend aan het idee? Gaat het goed met je?

@Jansuhhh: hoe is het met jou? Misschien heb je het wel gepost, maar wanneer mag jij weer aan de slag?

Liefs en een fijne avond, Beanie

Geplaatst

Hoi dames,

Allereerst een welgemeende gefeliciteerd voor degene die zwanger zijn.

Succes aan allen die bezig zijn met de IVF.

Ik heb mijn verhaal hier al op het forum geschreven, maar voor degenen die het nog niet gelezen hebben hier nog eens mijn verhaal...

Ik ben 39 word er nog 40 dit jaar.

Ik heb 4 kinderen waarvan de oudste 22 en de jongste 5.

Drie zoons en een dochtertje.

Nu zouden jullie natuurlijk wel kunnen denken wat doe je hier in hemelsnaam dan...

Nou ik heb de andere kinderen wel op een normale manier kunnen krijgen zonder problemen.

Mijn huidige man is 34 en heeft nog geen eigen kindje.

Is niet dat hij de andere kinderen niet ziet als zijn kinderen maar we hadden toch graag nog een kindje van ons samen gekregen.

Na drie jaar vruchteloos proberen zijn we even bij de gyne geweest, na talloze onderzoeken kregen we te horen dat er met hem niets aan de hand was , alleen bij mij was er een probleem met mijn linkereierstok en ook sprake van verninderde eicelproductie.

Wij gaan nu naar het sint antonius en voor de punctie en tp naar het umcu.

Ik ben deca, gonal 300ie, pregnyl (niet te verkrijgen) dus ovitrelle 250mc en de bolletjes voorgeschreven.

Gisteren ongesteld geworden, vandaag echo gekregen en vanavond begonnen met de eerste spuit deca...

Wat een prikkend, brandend gevoel gaf dat... maar ja alles voor het goede doel...

En ja om een lang verhaal kort te maken, ondanks dat ik hier later in kom is voor mij ook net als voor jullie het gevoel van iets te missen..

Hoop voor iedereen dat zijn/haar dromen mogen uitkomen...

Vele groetjes

Geplaatst
Dank dames! Op naar morgen!@Schorpioentje: hoe is het met jou? Is het nog een beetje vol te houden?@Sometimes: ben jij al een beetje gewend aan het idee? Gaat het goed met je?@Jansuhhh: hoe is het met jou? Misschien heb je het wel gepost, maar wanneer mag jij weer aan de slag?Liefs en een fijne avond, Beanie
Even een kort berichtje van mij, nee, ik kan het nog steeds niet geloven en blijf iedere dag testen. Ik denk dat ik dinsdag als ik het ziekenhuis mag bellen er een beetje gerust op wordt.. ik weet het ik ben gek.... Verder gaat alles prima...Knuffel en succes morgen, meis.
Geplaatst

He Beanie! wilde je even succes wensen vandaag! wij merken indd ook heel erg dat de mensen die hier niet bekend mee zijn er heel koeltjes over zijn en indd de 1e keer is nog geen probleem maar bij de 2e keer ziekenhuis wordt het al 'vervelend' uiteindelijk denken veel bedrijven alleen aan hetgeen dat je afwezig bent en niet hoe of wat waarom helaas...

@Jansuhh hoop dat je menst snel komt meid!

@schorpioentje hoe is het meid?! en al testdrang? :P

@sometimes dat begrijp ik best meid! hoever ben je nu?

@Nyonyacilla jaa die uit spijkenisse? wij (vooral ik) hebben ook erg veel gehad aan het programma, nu zitten we er zelf in en weten we wat ons te wachten staat maar vooral in het begin is het erg fijn en hebben de meeste vaak zoveel vragen! wat daardoor toch wat duidelijker wordt :) en je ziet veel herkenningen in andere stelletjes, problemen tussen hun maar ook verdriet en onbegrip, we weten nog niet zeker of het uitgezonden zal worden en intensief gevolgd worden maar dat ligt er beetje aan wat onze toekomst ons zal brengen :) anders zullen alleen de fragmenten op de site zelf komen maar ook dat is goed natuurlijk :)

@hier kan niet meer wachtennnn!!! pff vandaag dag 8! vanmiddag maar alvast testjes in huis halen :D

Geplaatst

Hi dames,

Weer even kort, we zijn net terug uit het ZH: er is een 8-cellig top-smurfje teruggeplaatst. Waren er uiteindelijk maar 2 bevrucht, de ander bleef erg achter (was pas 4-cellig) dus werd het ons afgeraden die ook terug te plaatsen. Nu maar hopen dat dit ene smurfje bij ons wil blijven!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Dag dames,

Ik kom vol positiviteit mezelf aanmelden....we horen morgen tussen 9 en 10 of er een cryo tp zal plaatsvinden. We hebben er nog twee over van onze 1epoging....dus twee kansen:)! Ik hoop morgenmiddag een bericht te kunnen plaatsen dat de tp gelukt is....keeping my fingers crossed :)

Vrolijke groet,

Kirsten

Geplaatst

Beanie super meid! en nu hopen dat julie 8-cellig smurfje lekker 9 maandjes bij je blijft!

@Berteltje Welkom en succes! hoop dat de cryo's goed ontdooien :)

Geplaatst

Hallo dames

Hoe is het hier?

@beanie: zorg goed voor jezelf, ik hoop met je mee dat emmy blijft plakken.

@blondine: welkom hier en veel succes

@berteltje: welkom hier en veel succes

@soentje: hoe is het met je? wanneer ga je testen?

@floortje: hoe is het met jou?

@schorpioentje: hoe gaat het met je?

Met mij gaat het wel zit alweer 5 dagen aan de pil, moet het slikken tot en met volgende week zaterdag, en dan ga ik weer beginnen met spuiten, ik krijg morgen me recept thuis gestuurd en die ga ik dan gelijk bij de apotheek halen, ik kan het maar vast hebben.

Iedereen veel succes...

Geplaatst

Dag lieve dames,

Dank voor alle positieve reacties weer.... Doet me goed!

@Schorpioentje: hou jij het nog vol? Weet je al wanneer je gaat testen? Of wil je dat niet zeggen omdat iedereen dan steeds gaat vragen: en, en, en? Weet je al wat? Dat is ook wel heel vervelend... Maar ik vind het nu al lang duren die wachtweken, maar weet van de vorige keer dat ik de tweede week lastiger vond dan de eerste. En daar zit jij nu toch in? Spannend hoor!

@Blondine: dank je wel! Gaat het goed met prikken? Wanneer mag je voor de eerste follikelmeting?

@s0entje: ga je morgen testen? Ohw ik hoop zo dat we morgen goed nieuws van je krijgen... Heb je al een oplossing voor het opnemen van dat moment?

@Kirsten: veel succes voor morgen, ik ga voor je duimen dat je cryo goed ontdooit!

@Jansuhhh: hoop zo dat je menstruatie snel komt... Weet hoe frustrerend het is als je daar lang op moet wachten! Als het je te lang gaat duren gewoon de poli bellen hoor!

@Sometimes: morgen het ZH bellen met het goede nieuws! Dan is het echt echt! Ga je ook nog je HCG laten prikken? En morgen een afspraak maken voor de eerste echo? Spannend hoor!

Fijne avond allemaal, liefs Beanie

Geplaatst

Lieve Marielle,

Jij had gepost toen ik aan het typen was... ook dank voor je reactie. Wat fijn dat je zo positief bent en vooral snel verder kunt gaan! Heel veel succes weer met alles, op naar een tweede wondertje!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Blondine, ik snap er inderdaad geen bal van! Natuurlijk ben je welkom, ookal heb je een heel elftal aan kinderen! Voel je niet bezwaard og vreemd, we delen allemaal hetzelfde, of nu wel of niet al moeder zijn en of we nu moeder van een of meer kinderen zijn! Zet 'm op!

Berteltje, welkom!

Marielle, kom lekker bomen in het 'Bomen' topic als je zin hebt. We zijn niet meer echt in het juli/augustus topic, dus ik heb het 'Bomen' topic geopend. Gewoon lekker kletsen, in welke fase van de behandeling je ook zit!

Sometimes, lekker blijven testen lieverd, wat is er mooier dan ieder uur een positieve test te hebben?? ;-))

Lieve Beanie, ik zie nu je bericht! Eentje terug! Geweldig! Ik ga duimen. Maar waarom niet ook die 4-cellige? Dat begrijp ik niet. Nooit geschoten is altijd mis toch? Of hebben ze daar een goede reden voor?

Hier lekker een dag eerder teruggekomen van een lang weekend weg, omdat mijn kleine man ziek is en wij dat volgens mij op hele korte termijn gaan worden... Helaas, het is niet anders, het kan niet altijd maar meezitten (maar de roomservice was wel lekker ;-)))

Geplaatst
Dag lieve dames,

Dank voor alle positieve reacties weer.... Doet me goed!

@Schorpioentje: hou jij het nog vol? Weet je al wanneer je gaat testen? Of wil je dat niet zeggen omdat iedereen dan steeds gaat vragen: en, en, en? Weet je al wat? Dat is ook wel heel vervelend... Maar ik vind het nu al lang duren die wachtweken, maar weet van de vorige keer dat ik de tweede week lastiger vond dan de eerste. En daar zit jij nu toch in? Spannend hoor!

@Blondine: dank je wel! Gaat het goed met prikken? Wanneer mag je voor de eerste follikelmeting?

@s0entje: ga je morgen testen? Ohw ik hoop zo dat we morgen goed nieuws van je krijgen... Heb je al een oplossing voor het opnemen van dat moment?

@Kirsten: veel succes voor morgen, ik ga voor je duimen dat je cryo goed ontdooit!

@Jansuhhh: hoop zo dat je menstruatie snel komt... Weet hoe frustrerend het is als je daar lang op moet wachten! Als het je te lang gaat duren gewoon de poli bellen hoor!

@Sometimes: morgen het ZH bellen met het goede nieuws! Dan is het echt echt! Ga je ook nog je HCG laten prikken? En morgen een afspraak maken voor de eerste echo? Spannend hoor!

Fijne avond allemaal, liefs Beanie

Lieve Beanie,

Ik mag morgen bellen en hb woensdag een afspraak gemaakt met de huisarts voor het hcg te laten prikken. Ik hoor morgen ook idd wanneer de eerste echo is. Ik ben nu 4 weken en dat zal wss met 7 weken zijn. :)

Wat fijn dat je een topper heb teruggeplaatst gekregen. Supergoed, meid. Maar waarom die 4 cellige niet? Die van mij waren 4 en 7 cellig. Gek hoe verschillende ziekenhuizen verschillende protocollen erop na houden. Maar goed, het gaat drom dat deze blijft plakken en dat gaat ie doen. Ik duim in ieder geval voor je. Veel liefs, meid en probeer je niet te gek te maken.. ( hoor wie praat hihihi)

Liefs Sometimes

Geplaatst

Berteltje, welkom!

Sometimes, lekker blijven testen lieverd, wat is er mooier dan ieder uur een positieve test te hebben?? ;-))

Hier lekker een dag eerder teruggekomen van een lang weekend weg, omdat mijn kleine man ziek is en wij dat volgens mij op hele korte termijn gaan worden... Helaas, het is niet anders, het kan niet altijd maar meezitten (maar de roomservice was wel lekker ;-)))

Hihihi, dat testen is jouw schuld, floor, deed ik vroeger nooit.....

Nee zonder gekheid, ben als de dood dat het niet echt is... Maar hoop morgen niet meer obsessief bezig te zijn..

Geplaatst

Hi dames,

@Floor: niet ziek worden hoor! Das niet leuk!

Het is idd zo dat de verschillende ziekenhuizen er verschillende protocollen op na houden. Ze zijn hier heel terughoudend met de TP van 2. Overigens bleek (en daar was ik al bang voor) ook in mijn papieren te staan dat er 1 zou teruggeplaatst worden, dat hadden we namelijk voor de eerste IVF idd afgesproken. Maar manlief en ik hadden afgesproken dat we er alleen 2 terug zouden laten plaatsen als ze een beetje gelijk van kwaliteit waren en het verschil tussen 4 en 8 cellen vonden we sowieso te groot. Dit ivm groter risico op een miskraam... En dat hebben we al te vaak meegemaakt. Dus deze 8-cellige smurf moet het maar gaan doen! Die andere zal niet ingevroren gaan worden... Dus dit is ook meteen het einde van IVF 2. Ik hou mijn voeten nu maar goed warm... En kijk wel wanneer ik durf te gaan testen!

@Sometimes: Kan me zo goed voorstellen dat het nog steeds niet echt is.... Maar wanneer wordt het echt? Als je de eerste echo hebt gehad? Of als de wc-pot je beste vriend is geworden? Als je buik groeit? Of pas na de bevalling? Als je er 4x 's nachts uit moet? Meis, het is gewoon echt en de strepen op al je tests bewijzen het!

Fijne dag, liefs Beanie

Geplaatst

Goede morgen lieve meisjes,

als eerste voor de nieuwe dames: welkom hier, hopelijk hebben jullie er net zoveel aan als ons hier om je verhaal kwijt te kunnen bij lotgenoten!! Het is hier wel erg druk, dus lastig bijhouden en te volgen af en toe!!

Lieve beanie, ik had het al in het andere topic gezegd; maar gefeliciteerd nogmaals lieve meid, komt vast goed!! Dit word hem gewoon en heb je die 3e IVF helemaal niet nodig!!

Lieve Sometimes, wat leuk he, maar na zoveel positieve testen: JE WORD GEWOON MAMA!! Je mag er nou wel in geloven hoor!!! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan, en ben heel benieuwd of het er 1 of 2 zijn!!

Lieve sOentje: hoe staat het ermee meid? Spannend weer, heb je al gestest??? Succes!! En ik ken Babyboom niet, dus weet niet wat het is, blijkbaar een programa ofzo?

Lieve Marielle, het gaat alweer snel, voor je het weet mag je inderdaad alweer gaan spuiten, succes meid!

Lieve Schorpioentje, weet je al meer?? Succes!!!!

Lieve Joanna, voel je je al wat beter? Ik hoop het voor je, ik heb zelf ook heel veel last van PMS, ben echt altijd ziek, maar gelukkig is het bij mij wel regelmatig en altijd hetzelfde.. Ik hoop dat je geen tussentijdse bloedingen meer gehad hebt!

Lieve Janssuh, dat de rode duiveltjes maar snel komen en je snel verder mag meid, succes!!

Lieve Annelies, hoe is het nu met jou meisje, we horen je niet zoveel meer, is waarschijnlijk ook weinig te vertellen he? Liefs

Lieve Nyonyacilla en Floortje, hoe is het met jou/jullie?

Lieve andere dames, met jullie alles goed en natuurlijk ook heeeeeel veel succes!!

Hier gaat alles goed, ik heb veel minder pijn, al kan ik nog lang niet alles. Maar het gaat de goede kant op en ben erg blij met het resultaat, ben vandaag maar begonnen met een dieet om de overtollige hormoonkilo's eraf te krijgen (proberen iig) Voordat we weer voor een eventuele terugplaatsing mogen gaan, wat waarschijnlijk oktober word (ligt aan wanneer de 2e menstruatie komt) ik verwacht die zo rond 9 september, en dan misschien de volgende voor de cryo's gaan als ik me goed voel :) Te lang dieeten ga ik niet doen, is niet zo goed als je zwanger probeerd te worden natuurlijk, dus doe het maar een paar weken en stop ruim voordat we voor de cryo's willen gaan.

Nou meisjes, fijne dag en succes allemaal!!

Geplaatst

@Monica hee meid... hier goed hoor! today mag ik testen maar pas na werk :( vonden het te lastig om sochtends voor werk te doen aangezien we het moeten opnemen :) Babyboom is indd een programma wat gaat over allemaal stelletjes die een kinderwens hebben, waarvan sommige op de natuurlijke manier en sommige via behandelingen zoals ons :) elk stel heeft weer een ander verhaal en ervaringen, net als hier op het forum eigenlijk! alleen wordt het dan op camera opgenomen dus hebben vooral mensen die er niet veel van begrijpen een beter inzicht wat het allemaal met ons doet :)

goed om te horen dat het met jou steeds een stuk beter gaat :) en hopelijk okt mag beginnen met volgende poging :)

@marielle we gaan vandaag testen :) wilde eigenlijk al vanochtend maar dat werd lastig helaas :( tot nu toe nog geen menst achtige krampen of iets gehad alleen wel errgg moe en erg last van me onderrug... wat ik ook wel vaak heb voor m'n menst... zit lekker te broekloeren vandaag haha

jij alweer aan de pil :) hoe is het verder met je?

Geplaatst

Hi ladies,

@s0entje: kom je de dag wel een beetje door? Wat doe je jezelf toch aan! Maar hoe voelt het? Wat zegt je gevoel? Ik ben zo hard voor je aan het duimen dat je vanavond positief test...

@Moontje: ik ga zo ff in het andere topic reageren!

@Floor: nog niks van je gehoord, je bent toch niet echt ziek geworden?

@Sometimes: en nu is het dus echt echt echt officieel... Voelt het nou anders, nu je het ziekenhuis hebt gebeld? Geintje! Je mag het nu echt gaan geloven hoor!

Fijne middag allemaal, liefs Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden