Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Goed nieuws,ongeveer een uurtje geleden is er een meer dan 11~cellig cryootje teruggeplaatst, een topembryo dus, het was al een klompje aan het worden :)...Jeeeeee! Joepie! Nu thuis en ga me zo lekker op de bank installeren en oude afleveringen van Seinfeld kijken. Lachen is goed voor het immuunsysteem en dus voor de groei van de kleine:)...

Spreek jullie later, fijne avond allemaal!

Vrolijke groet,

Kirsten

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag lieverds allemaal!!

Alles goed met jullie? Het wordt weer even superkort hoor dames!

Eerst en vooral: Lieve Beanie: Ik duim enorm voor jou! En,je kleine smurfje zal gewoon blijven plakken.. Ik heb hier een supergoed gevoel bij!

Voor de zwangere dames onder ons: Van harte proficiat!

Moontje:Alles goed met jou? Ja,ik heb de laatste tijd echt héél erg weinig tijd! Zaterdag al terug op controle bij gyn.. Ben sinds gisteren begonnen met clomid te nemen,dus hopelijk is het deze keer prijs! Lieve zoenx

Lieve Floor: Hoe gaat het met jou? Alles goed?

Nyon: Hoi lieverd! Ja,idd,dit wordt een cryo-tp (als alles goed gaat natuurlijk!) En laten we hopen dat het blijft deze keer! Hoe gaat het met jou?

Schorpioentje:alles goed met jou meidje?

Als ik iemand zou vergeten zijn,m'n excuses!

Lieve groeten xxx

Geplaatst

@Beanie haha deze dag duurt echt zoooolang! nog een uurtje ongeveer en dan weten we wat! :D had vandaag eigenlijk m'n menst moeten krijgen maar nog niks gezien... loop wel heel de dag te broeloeren haha

in het begin had ik totaal geen hoop eigenlijk, en merk ook niet veel behalve dat ik ontzettend moe ben en last van me onderrug heb... maar ik kijk wel echt naar de test uit en zit er niet tegenop :) voel me zelfs overdreven 'blij' en ben wel een beetje bang dat ik straks een harde klap in me gezicht krijg mja time will tell... laten we hopen dat al dat geduim uiteindelijk niet voor niksgeweest is :) ik zal het straks gelijk laten weten ! :)

@kirsten dat is mooi nieuws! en nu die verschrikkelijke wachtweken in pff succes!

Geplaatst

Dag lieve dames,

allereerst voor iedereen hier een dikke knuffel. Jullie verdienen het! Succes met alles!

Hier vandaag aan gekomen op wd 9. Hopelijk komen we morgen ook nog door en dan donderdag testen. Vorige keer kreeg ik mijn menstruatie namelijk op wd 10. Eigenlijk wilde ik van het weekend al testen maar vriend lief vond dit geen goed idee. Daarom had hij allerlei leuke dingen geregeld voor het afgelopen weekend. De test ligt wel al klaar dus als ik het morgen op mijn heupen krijg.....hahaha. In ieder geval laat ik jullie direct iets weten als ik een test gedaan heb. Fijne avond allemaal!

Lieve groet schorpioentje.

Geplaatst

hoi dames!

even ego: we hebben net de test gedaan en ben ZWANGER!!! ben zoooo blij en kan het nog niet echt geloven! zullen ook nog wel een aantal testjes doorheen gaan :P

hoop zooo dat het dit keer goed zal gaan... morgen zhuis bellen en afspraak maken voor 1e echo!

fijne avond allemaal!

Geplaatst
hoi dames!

even ego: we hebben net de test gedaan en ben ZWANGER!!! ben zoooo blij en kan het nog niet echt geloven! zullen ook nog wel een aantal testjes doorheen gaan :P

hoop zooo dat het dit keer goed zal gaan... morgen zhuis bellen en afspraak maken voor 1e echo!

fijne avond allemaal!

Soentje!!!! Wat ontzettend gaaf!!!! Gefeliciteerd meid!!,! Superrrr

Geplaatst
Dag lieve dames,

allereerst voor iedereen hier een dikke knuffel. Jullie verdienen het! Succes met alles!

Hier vandaag aan gekomen op wd 9. Hopelijk komen we morgen ook nog door en dan donderdag testen. Vorige keer kreeg ik mijn menstruatie namelijk op wd 10. Eigenlijk wilde ik van het weekend al testen maar vriend lief vond dit geen goed idee. Daarom had hij allerlei leuke dingen geregeld voor het afgelopen weekend. De test ligt wel al klaar dus als ik het morgen op mijn heupen krijg.....hahaha. In ieder geval laat ik jullie direct iets weten als ik een test gedaan heb. Fijne avond allemaal!

Lieve groet schorpioentje.

Ik duim ook voor jou, kom op schorpioentje !!,! Ik hoop ook voor jou een positieve test!,! Spannend hoor, dus het wordt na het weekend pas testen.... Wat een uithoudingsvermogen!!,

Veel liefs Sometimes

Geplaatst

sOentje: gefeliciteerd! Super!

*geloof dat ik nog niet meeschrijf in dit topic - er zijn er best veel merk ik - maar ook hier een cryo in augustus en een positieve test*

Geplaatst

Soentje,fantastisch meid! Ben zoooo blij voor je! Proficiat lieverd xxx

Schorpioentje: op naar een fantastisch resultaat. Ik duim superhard voor je!

Hoe gaat het met de andere dametjes? (Beanie,Moontje,Nyon,Floortje en de rest!)

Lieve zoenen xx

Geplaatst

Hoi Dames!

bedankt voor juliie lieve woordjes allemaal!

heb vandaag het zhuis gebeld en een afspraak gemaakt voor een echo.. pas 24 sept!

@Schorpioentje hou je het nog uit tot morgen?? ben zooo benieuwd voor je!

Geplaatst

Hi dames,

@s0entje: nog een beetje kunnen slapen vannacht? Of was het helemaal niks? Jeetje, je moet wel lang wachten zeg, voor je eerste echo... Dan ben je al dik 7 weken! Moet je ook nog HCG laten prikken of dat niet meer? Is het nu gewoon de eerste echo afwachten?

@Annelies: jij bent dus ook weer in de aanloop naar je cryo TP? Heb je al enig idee wanneer dat gaat zijn? Ook weer spannend...

@Schorpioentje: kom je deze dag ook door? Of ben je nu heel erg aan het broekloeren? Morgen ga je dus testen? Op welke WD zit je dan? Wat goed trouwens van je vriend dat hij voor zoveel afleiding heeft gezorgd afgelopen weekend... Ik hoop dat manlief dat komend weekend voor mij ook gaat doen!

Tja, hier pas WD 2 dus dat schiet totaal niet op... Wat last nog van de pregnyl (goed ruiken) en van de utrogestan (moe en gevoelige boops). Ik mag pas volgend weekend testen dus dat duurt nog ff! Hoe kom ik de tijd door???? Ach jullie kunnen het ook en de vorige keer kon ik het ook. Weet ook niet of ik eerder zou durven te testen maar heb nu nog geen testen in huis, ip kopen we die pas volgende week. Dus nu eet ik maar gezond en zo en hou ik mijn voeten warm, meer kan ik niet verzinnen!

Fijne en zonnige dag allemaal, liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi Beanie!

Ik ben sinds maandag begonnen aan de clomid (2pilletjes/dag) en dit tem vrijdag. Zaterdag op controle bij gyn en dan weet ik meer! Maar idd,het zit er héél vroeg aan te komen die cryo-tp! Dat wordt terug spannend en laten we hopen, 4e keer goeie keer! Lukt deze keer niet dan lig ik voor een tijdje plat! (zoladex) Maar goed,laten we positief blijven!

WD2 voor jou meid! Mijn duimen draaien volle bak hoor.. Hou je het een beetje vol? Lieve zoenx

Geplaatst

Soentje gefeliciteerd! echt geweldig!

Hier volgens mij einde verhaal. Vanmiddag begonnen met "bruin" verlies. Ik weet het even niet meer. Het was zo'n SUPER duo, volgens de artsen. Ik hou vanavond maar mijn gemak en kijk morgen maar weer verder.

Een lieve groet voor iedereen.

Geplaatst

He nee, Schorpioentje... Weer op WD 10? Heb je al een test in huis? Zet het door? Misschien toch voor de zekerheid morgen een testje doen? Dan heb je tenminste zekerheid.. Maar eigenlijk mag je pas as dinsdag toch testen van het ZH?

Bahbahbah. Dit was niet de afspraak!

Heb je trouwens al wat gehoord over cryo's? Is daarover al iets bekend?

Dikke knuffel, Beanie

Geplaatst

Soentje, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Ik had het al van Beanie gehoord! Was even uit de lucht, omdat ik ziek was....

Geniet er lekker van! Balen dat je pas 24 september de echo hebt, bij mij doen ze dat altijd binnen twee weken om een bbz uit te sluiten, maar het verschilt erg per ziekenhuis. Maar hoe dan ook, geweldig!!!!

Schorpioentje, hoe is het nu? Is het doorgezet of gestopt? Ik hoop zo het laatste? Heel veel sterkte, ik duim voor je!

Beanie, wd 3 vandaag, wat duurt het lang hè? Kon je maar gewoon twee weken slapen en dan wakker worden en weten of het is gelukt!

Geplaatst

goedemorgen Dames!

@Floortje dankje meid! hoe is het nu met jou? al wat beteR?

jaa ik denk dat ik ook even het zhuis ga bellen want vind 24ste wel heel erg laat :( ene kant wel fijn want je ziet denk wat meer maar andere kant wil ik indd ook wel graag weten of het wel goed zit etc

@schorpioentje nee toch meid?! hoop sooo dat het niet is doorgezet! duim voor je meid

@Beanie indd wd3 lijkt soms wel alsof de tijd achteruit gaat he ?! m'n duimen draaien al hoor voor je!

@all hier echt al last van misselijk vlagen en heb echt zooooooo een honger! vorige keer had ik dit hongergevoel ook al maar kan nu blijven eten en blijf dat hongergevoel hebben... denk steeds jaahooorr... nu al?! dat kan echt niet.... maar mooi wel dus hihi misschien ook gewoon toeval maar hoop dat het een goed teken is :)

Geplaatst

Soentje, sometimes en hobbesje, van harte gefeliciteerd!!!!

schorpioentje, hoe is het nu met je?? ik duim voor je!

Beanie, verschrikkelijk he die ww!! veel afleiding zoeken!

berteltje ook succes in de ww!

Voor de rest, iedereen veel succes, ik hoop dat er vanaf nu veel meer mensen net als de andere 3 dames positief gaan testen!

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Floor: blij dat je er weer bent hoor! Is het thuis ook alweer wat rustiger?

@Schorpioentje: hoe is het nou met jou? Heeft het doorgezet of is het bij een beetje gebleven? Heb je nog gestest? Een knuffel voor jou!

@s0entje: is het al een beetje geland? Heb je al gebeld of je eerder voor een echo kunt komen? Bij mij in het ziekenhuis doen ze zo'n 2-2,5 week na de positieve test de eerste echo. Ze hopen dan net een hartje te zien kloppen (was bij mij het geval op 6,3 weken). Hoop dat je eerder kunt! En vwb eten: kan best hoor! Hcg en zo... Gewoon en vooral eten waar je trek in hebt, je lichaam geeft het zelf het beste aan!

@Crisje: hoe is het met jou? Al helemaal hersteld? Hoe gaat het met prikken? Hoe was je uitgangsecho? Ben je al aan het stimuleren??

@Annelies: is het de bedoeling dat met de clomid je eisprong wordt opgewekt? (sorry ik heb daar niet zoveel verstand van) En dat je daarna voor de cryo's kunt gaan? Zaterdag weet je dus meer... Ook weer spannend!

Hier gaat het idd tergend langzaam.... Pas op wd3. Nou ja ik moet de tijd toch gewoon uitzitten, al zou nu een korte 'winterslaap' van ongeveer nog 10 dagen zeer welkom zijn... Nou ja, geen gezoek op internet, gewoon lekker lezen en mijn wandelingetjes maken... En misschien volgende week weer starten met werken op therapeutische basis, maar dat hoor ik pas op maandag.

Fijne dag allemaal! Liefs, Beanie

Geplaatst

hoi dames!

@crisje thanks meid! hoe is het nu met jou??

@Beanie jaaa heb de afspraak kunnen verzetten naar de 21ste haha is maar paar dagen eerder maar toch weer een paar dagen :laugh: ze zeiden dat ze zeker weten een hartje willen horen kloppen (als alles goed is natuurlijk) dus vandaar was 21ste de vroegste datum :)

voor jou alweer een dagje verder meid... een winterslaapje zou wel lekker zijn ja :) lekker elke dag vroeg je bedje in, deste sneller is het weer een dagjeverder ;) m'n duimen draaien nog steeds hooor

Geplaatst

Wat fijn Soentje! Toch weer een paar dagen eerder!

Haha een winterslaapje, lijkt mij ook wel lekker! Zullen we samen een winterslaapje doen Beanie???

X, Floor

Geplaatst

he dames,

@s0entje: hoe ver ben je op de dag van de echo? Volgens mij al ruim 7 weken toch? Ze verwachten net na de zesde week (6,2-6,3) een hartje te zien... Waarom zou je dan nog ruim een week langer moeten wachten? Heb je niet al genoeg gewacht? Btw: gaat BB dan mee om te filmen? Of mag je de eerste echo samen met je mannetje doen?

@Floor: goed idee, maak je me volgende week zondagmorgen wakker??? Das voor mij wel lang genoeg. Wanneer ga jij weer van start? Hoe gaat dat er precies uitzien?

@all: kunnen we de naam van dit topic niet gewoon aanpassen, september er lekker ook nog bij doen?

Fijne avond allemaal, liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@beanie: erg hé dat wachten. Ik vond het deze keer ook veel langer duren als de eerste keer. Zo'n winterslaap lijkt me ook wel wat. Misschien kunnen ze me dan laten slapen tot ik zwanger ben, lijkt me net zo handig.....haha.

@Floortje: hopelijk voel je je al weer beter. Jammer zeg dat jullie eerder van jullie minivakantie terug moesten komen. Weet je al iets meer over je cryo?

@soentje: haha, wat leuk om te lezen! Nu al last van de eerste kwaaltjes, geweldig! Zet hem op meid!

@crisje: hoe is het nu met je?

@annelies: hopelijk slaat de medicatie goed aan en kun je snel verder. En dan spreken we af dat ze gewoon blijven plakken oké?

@all: bedankt voor het duimen en de lieve woorden

Helaas heeft het ook deze ronde niet zo mogen zijn. Vanmorgen had ik nog hoop dat het een nestelingsbloeding was maar helaas heeft het vanmiddag goed doorgezet. Dus nu weer nieuwe moed gaan verzamelen en even een kleine pauze om een aantal dingen te gaan onderzoeken. Kijken of ik mijn arts zover krijg? Morgen maar eens bellen met het ziekenhuis.

Fijne avond!

Lieve groet schorpioentje

Geplaatst

Lieve Schorpioentje,

Wat jammer, wat spijtig... Vervelend is het dan dat je toch nog even hoop hebt. Nu de tijd nemen om deze klap (want dat is het toch elke keer weer) te boven te komen en dan heb je gelukkig nog cryo's. Heb je daar al wat van gehoord? Niet dat dat het makkelijker maakt of zo... Het is nu gewoon even k*t, dus huil, schreeuw en laat de rest van Ramses maar even achterwege. Eerst dit. Dan de rest...

Knuffel voor jou, liefs, Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden