Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag lieverds allemaal!!

Even een korte update.. Dinsdag terug naar gyn geweest en hij wil me gn stimulatie geven ivm m'n endometriose. (de endo wordt door de hormonen en medicatie ook enorm gestimuleerd dus niet zo goed) Zaterdag moet ik terug op controle en dan gaat m'n tp (eindelijk!!) door ten vroegste volgende week donderdag,dus spannend allemaal!

Beanie,lieverd! Hou je het nog een beetje vol?

Moontje,alles goed met jou? Ik hoor je niet meer..

sOentje,alles goed met jou? En met je hondje? Wat een akelig verhaal was me dat zeg..

Aan de andere dames,hoe gaat het met jullie?

Lieve groetjes

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Soentje, wat goed dat het moet jouw en de hond weer beter gaat! wat zul je geschrokken zijn!

Annelies, eindelijk een terugplaatsing!!!!!!

Morgen mogen we ons melden voor een fm! net nog even met de longafdeling gebeld, ik vind het zo raar dat ik niet voor controle hoef te komen.

Maar als mijn klachten erger worden moet ik naar de huisarts, dan kan zij me doorverwijzen.

Geplaatst

@ soentje, gelukkig gaat het weet wat beter met je hondje. Kan me voorstellen dat dat schrikken is. Doe je beetje rustig aan meis, je hbt belangrijke lading aan boord.;)

@ hobbesje, gelukkig gaat het ook met jou weer wat beter, die buikpijn is gelukkig dus een bijverschijnsel van de zwangerschap? Gek he hoe we dingen vergeten.. ik weet niets meer van alle pijntjes, het is volkomen net de eerste keer. Nou jij ook rustig aan hé.

@ beanie, spannend, nog 1 dagje.. het ziet dr goed uit, toch. Geen bloed daar.. ik duim voor je meid.

@ test van de meiden, dikke knuffel..

Ik moest vandaag helaas weer aan het werk. Hb gelukkig geen koorts meer, maar voel me nog niet optimaal. Helaas moest ik wat dingen afwerken voor de vakantie. Alleen nog morgen en zaterdag werken en dan maandag lekker Nasr de zon. Gelukkig want ben doodmoe.

Liefs sometimes

Geplaatst

Soentje,

Ik lees hier niet meer zo heel vaak, maar jeetje wat een schrik!!! Doe je een beetje rustig aan??? Sterkte voor jou en beterschap voor je hondje!!! Ik ben blij dat het bloedverlies is gestopt!!!

XXX, Floor

Geplaatst

Hoi allen,

Lig alweer bijna continu op de bank van pijn in de buik en in mijn onderrug, daarom had ik nog niet de uitslag van de FM van woensdag komen opschrijven.

Eerst en vooral

Beanie: is spannend aan het worden hoor bij je, ik zit volop mee te duimen op positieve test voor je.

Sometimes: gelukkig gaat het met jou al wat beter en fijne vakantie

Soentje: met jou en de zwangerschap ook alles ok?

Annelies: mooi voor je dat je eindelijk terugplaatsing hebt

Hobbesje: gelukkig gaat het beter met je hondje en is het bij jou gestopt, doe maar voorzichtig aan.

Crisje: Hey goed dat je morgen voor de FM mag gaan, hoop dat ze al goed gegroeid zijn en je verder mag met het volgende in het traject.

Nu even ego srr:

Dus ja woensdag voor de 2de FM geweest en toen ja kreeg ik ergens wel goed nieuws.

Ipv van 3 foliekels had ik er nu al 6, enige was dat er eentje eigenlijk al klaar is voor de punctie en de andere 5 nog niet.

Dus ja we konden eigenlijk gaan kiezen, of die ene vrijdag met punctie of nog even spuiten en dan vrijdag 3de Fm en als die er goed uitzag, dan zondag of maandag punctie van de overige 5 foliekels. Uiteraard hebben we voor de laatste optie gekozen.

En wie weet als we geluk hebben is die ene der ook nog.

Dus morgen om 10.30u gaan we het hopelijk horen wat er nu gaat gebeuren en of ze eindelijk groot genoeg zijn.

Ow ja, Beanie heb je advies opgevolgd en met de gyne besproken of het niet beter zou zijn voor een roesje of zo. Omdat ze al zo moeilijk men linkereierstok kunnen zien en ik hierdoor dus meer last ga hebben van de punctie, en ja niet te vergeten de pijn die ik nu al heb.

En ze zei dat het roesje voor me mss niet zo een goed idee was maar beter om een infuus met een morfine preparaat aan te leggen. Ik zei als jij denkt dat het beter is als dat roesje nou dan kiezen we daarvoor. Moet het morgen aan de betreffende fertiarts nog eens melden maar het ging normaal al in men dossier staan, ze zei is beter dat er meer mensen vanaf weten dan zal het niet vergeten worden. hahaha Zal ze het wel helpen onthouden ;)

Nah succes allen en tot gauw xxx

Geplaatst

Hoi dames!

@annelies spannend meid! ga voor je duimen voor een mooie tp volgende week! hier gaat het wel weer gelukkig :) was erg schrikken en me hondje knapt gelukkig ookal weer op... hij is niet meer zo hangerig (zijn net kids als ze ziek zijn) en begint alweer beetje te spelen met me andere hond :)

@ Crisje succes vandaag meid! hopen op een mooie FM

@Sometimes haha doe rustig aan hoor meid maar het was even schrikken ja, en juist als je dan denkt: ik moet rustig zijn want.... dan wordt ik nog meer gestresst hihi maar gelukkig alles goed gekomen :) jij nog vandaag en morgen werken en dan heerlijk genieten !

@Floortje jaa de grote schrik is al voorbij gelukkig :) hondje knapt alweer stukje op :) hoe is het met jou meid?

@Blondine hier gaat het wel goed :) erg moe en af en toe misselijkheidsvlagen maar voor de rest niks raars :) behalve dat ik geen koffie meer lust! echt heeeel vies haha

goed nieuws dat er meer follikels zijn! succes vandaag en hoop dat de andere ook groot genoeg zijn nu!

ook ik heb tijdens de punctie morfine gehad... het helpt wel enorm! zodra je de morfine krijgt voel je je beetje raar en merk je niks van wat ze daar beneden doen, enige nadeel is dat het maar 10sec werkt ofzo dus je voelt het tussendoor wel, maar alles beter als zonder morfine..

owjaa en heb me opgegeven voor MvM en ze komen Dinsdag langs om nog een testje te doen en aantal vragen te beantwoorden :)

Geplaatst

Hi dames,

Helaas, vanmorgen negatief getest... op WD11. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dat nog positief gaat worden... Nu eerst maar mijn menstruatie afwachten. Maandag ZH bellen en afspraak maken voor een evaluatie. Nu even heel hard balen....

Liefs, Beanie

Geplaatst

hii Beanie! nee toch meid! :( dit was niet het bericht wat ik wilde lezen :(

maar nog geen menst? gebruik je utrogestan bolletjes?

ik hou nog even een klein beetje hoop voor je meid maar snap goed dat je flink loopt te balen al :(

heele heele dikke knuff voor jou!

Geplaatst

Beanie, nee, wat ontzettend shit!!! baal maar even goed!! is er nog een sprankje hoop dat het nog een restje pregnyl kan zijn?

Blondine, goed nieuws dus! ben benieuwd hoe het er vandaag uit zag!

Soentje, echte zwangerschapskwaaltjes al!

Ego: Ben net terug uit het ziekenhuis. Tja wat zal ik er eens van zeggen, het zijn er veel, misschien wel te veel!

Als je de arts tegen de verpleegkundige hoort zeggen, het loopt vast wel los, dan word het nog even spannend!

Maandag weer komen en hopelijk hebben we woensdag, donderdag of vrijdag de punctie

Geplaatst

Lieve, lieve Beanie,

Wat ontzettend balen! Ik heb zo hard voor je geduimd!!! Neem je tijd, je hebt nu vast geen zin om te kletsen, maar zodra dat anders is, weet je me te vinden!

Heel veel liefs en een dikke knuffel,

Floor

Geplaatst

Hoi allen,

@Beanie1: Wat ontzettend jammer voor je wijffie, onze vingers waren gekruist. Hoop voor je dat het toch nog positief word, maar snap wel al dat het heel teleurstellend moet wezen.

We duimen nog even verder voor je, en in ieder geval veel sterkte meisje.

@Soentje: Dank je wel hoop ook dat de morfine iets uithaalt, baal nu al van de buikpijnen. Hey wat mooi van je dat je je aangemeld hebt bij MVM, als het hier lukt doe ik ook mee, maar eerst maar het volgende deel gaan afleggen.

@Chrisje: Jij had dus heel veel foliekels las ik net, Wens je er alvast veel sterkte mee. Maar wel goed he. Toch weer wat extra kansen mss...

Ego: Vanmorgen dus de 3de FM gekregen, en ja we hebben dus op zijn minst 5 goede foliekels, kan nog meer blijken te zijn omdat ze men linkerkant weer niet goed te pakken kregen. We zijn net gebeld door het UMCU en mogen vanavond om 22.30 te ovitrelle spuiten en zondag moet men man om 10 uur er zijn en ik om 10.30 de punctie.

Meer kan ik nu nog niet vertellen, eerst zondag maar eens afwachten dus.

Veel sterkte allemaal en heel veel succes

groetjes Inge (Blondine)

Geplaatst

Ik even een baal momentje. Na een mislukte IVF poging moest ik wachten op mijn menstruatie. Afgelopen woe moest ik terug komen voor een echo. Maar eenmaal daar aangekomen kreeg ik alleen provera mee. Dus nu duurt het weer even voordat we kunnen starten my de tweede ronde. Erg balen. Sorry voor mijn ego momentje.

Iedereen heel veel geluk!

Geplaatst

Jansuhhh, provera heb ik ook gehad om de menstruatie op te wekken, werkte bij mij heel goed, binnen 3 dagen!

Hier vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest voor een meting!

Er gebeurde bijna waar ik na vrijdag al bang voor was, hij wou de poging eigelijk stop zetten.

Maar gelukkig kon ik aangeven dat ik niet al te veel last heb van de buik! Dus, donderdag punctie!!!

Geplaatst

@Jansjuhh balen meid! hoop dat door de provera je menstruatie snel komt!

@Crisje spannend meid! donderdag punctie veel succes! en gelukkig kan het gewoon doorgaan :)

Geplaatst

Hi lieve dames,

Hier is het definitief over en uit. Het is niet anders en ik had er (gelukkig) van te voren al ernstig rekening mee gehouden... Of ik achteraf blij ben dat ik al eerder had getest weet ik niet. Wel weet ik dat mijn menstruatie er nog niet is, hoewel ik nu het idee heb dat ie er aan komt. Maar als ik dus gisteren voor het eerst had getest dan had ik misschien nog wat hoop gehad, nu niet meer. Test bleef helaas witter dan wit...

Vandaag de poli gebeld. We hebben nu op 24 september een gesprek met de fertiarts. Wel heb ik me direct op de 'wachtlijst' gezet, hoewel we niet weten of we nog voor een derde ronde gaan. Maar als we er voor gaan dan kan het ip nog dit jaar. Het zou kunnen zei de verpleegkundige, dat we nu een ander schema gaan krijgen, met eerst een tijdje de pil. Eerst nu maar deze menstruatie afwachten, en dan nog een en dan kan alles ingepland worden. Tenzij we anders beslissen. Ons leven staat nu al een tijdje 'on hold' en we hebben het gevoel dat we verder moeten... Nou ja, we zien het wel. Eerst nog even balen (hoewel dit beter is dan na 9,5 week een MA) en dan gaan nadenken over hoe nu verder!

@Mariska: ik hoop dat de provera helpt en dat je menstruatie snel komt. Kan me zo goed voorstellen dat je verder wilt...

@Crisje: super, de punctie komt er weer aan! Ik duim voor je dat je geen last krijgt van overstimulatie en dat je gewoon een hoop goede eicellen en bevruchtingen hebt!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Ohh nee beanie!!! ik had het nog zo gehoopt voor jullie!

Baal maar even flink! ik hoop dat jullie 24 september een goed gesprek hebben in het ziekenhuis en dat er een goed plan van aanpak komt waar jullie weer vertrouwen in hebben!!!!

Geplaatst

Nou, we zijn er weer van de punctie!

Het zijn er 27 geworden, er bleken er nog heel wat verstopt te zitten.

Aangezien ik de vorige keer lichte overstimulatie had na de punctie, waren ze na het horen van dit aantal behoorlijk bezorgt.

Moet mezelf heel erg goed in de gaten houden en als ik ook maar denk dat er iets mis is meteen aan de bel trekken.

Morgen horen we of er zondag een terugplaatsing is!

Geplaatst

Hi dames,

@Crisje: wat een punctie-from-hell moet dat zijn geweest! Jeetje, wat een score! Ik hoop toch zo voor je dat je er niet al te veel last van hebt... En nu op naar een mooie verse TP (zondag?) en veel cryo's die je gewoon helemaal niet nodig gaat hebben! Ik ga zo hard voor je duimen meis!

@Mariska: is je menstruatie al doorgekomen? Jeetje, wat duurt dat allemaal lang he!

@Annelies: ik zag dat je sinds vandaag 2 eskimootjes warm houdt? Super, gefeliciteerd! Nu maar hopen op een positieve uitslag! Wanneer mag je voor bloedafname?

Hier nog steeds wat balen maar eigenlijk hebben we ons er ook wel snel bij neergelegd. Ik ben maandag weer begonnen met (therapeutisch) werken, 3 halve dagen deze week, en ik moet zeggen het leidt in ieder geval lekker af. We hebben ons al op de lijst laten zetten voor IVF3 (om niet met de sluiting aan het eind van het jaar in de knoop te komen) maar nemen daar pas een definitieve beslissing over als het gesprek met de fertiarts (24 september is dat) is geweest. Nu eerst volgend week nog een paar daagjes weg, even ontspannen en de zinnen verzetten!

Liefs, Beanie

Geplaatst

@Mariska: dat schiet echt niet op! Bij mij is het maandag begonnen, en vandaag ging geloof ik de sluis even open.... Hoop dat ik het nu weer snel achter de rug heb. Ben blij dat het in ieder geval lijkt te functioneren! Daar begon ik me om eerlijk te zijn wel wat zorgen over te maken, na het overslaan van mijn menstruatie in juni en een hele lichte onttrekkingsbloeding bij de deca....

Maar ik hoop voor jou dat het nu ook heel snel gaat komen, je wilt natuurlijk verder!

Geplaatst

Beanie, fijn dat je je lichaam het weer een beetje op orde heeft, ik hoop echt voor jullie dat jullie weer met een postief gevoel aan de eventuele volgende poging kunnen gaan beginnen na het gesprek!

Jansuhh, wat balen hoop echt dat het snel komt! hoeveel dagen slik je die provera nu?

Punctie uit hel, viel wel mee, duurde ong. 15 minuten, het deed wel zeer, maar even doorbijten des de eerdere is het klaar.

Hier net het telefoontje gehad uit zwolle ( wij hebben transport ivf, deventer echo's en punctie en zwolle doet de bevruchtingen en de terugplaatsingen).

Van de 27 zijn er 22 bevrucht, zondag om kwart voor 1 hebben we een terugplaatsing, onder voorbehoud van dat het echt goed met me gaat. ook hun waren niet heel erg blij met het aantal, maar ja dat is allemaal achteraf gepraat. ik voel me wel oké, nog een beurs en pijnlijk gevoel in de onderbuik en wat moeite met plassen, maar niet meer dan de vorige keer!

Moest me echt rustig houden en heel erg veel drinken. dat doe ik dan ook braaf, want manlief heeft me gisteren en vandaag veroordeeld tot de bank.

Geplaatst

even een ego berichtje, want ik voel me niet echt top!

Gisterochtend gewogen, nog prima op op gewicht, overdag en s'avonds voelde ik me buik groeien en aan het eind van de avond leek ik wel 5 maand zwanger en was ik 3,5 kilo aangekomen.

Vanmorgen gewogen wel weer 2 kilo eraf, maar dus wel ruim een kilo meer als gisterochtend, mijn buik was ook minder, maar nog wel opgezet.

Gebeld en ze wouden alles even controleren.

Dus op naar de eerste hulp, bloedwaardes zijn inderdaad veranderd, conclusie, lichte overstimulatie.

Gyn. gebeld met zwolle, morgen weer controleren en dan horen we of de terugplaatsing nog wel doorgaat.

Zwolle zei wel dat ik goed in de gaten gehouden moest worden, want we zitten pas op dag 2 na de punctie en ze vonden dat ik hier toch wel erg snel last van had.

Moest heel veel blijven drinken en blijven bewegen, want ook de kans op trombose nam toe!

Geplaatst

Dag dametjes!

WD5 aangebroken en ik heb sinds dag na tp steken in m'n onderbuik (rechts) en soms wat pijn in m'n lies.. Maar goed laten we ons niet gek-maken hé? Hoe gaat het met jullie meiden? Ik mis jullie hoor!! :)

Lieve Beanie,ik heb idd 2 eskimootjes bij me,die ik goed soigneer hoor! 4e keer goeie keer hopelijk.. 26september om 17u20 bloedafname maar bon genoeg over mezelf hoe gaat het met jou lieverd? Blij je weer te horen meidje!

Lieve Crisje:opletten hé meid met die overstimulatie.. Ik wens je het allerbeste toe!

Andere dames: laat maar iets van jullie horen!!

Lieve groeten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden