Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,

Bedankt allemaal, ik mag nu straks gelukkig door naar een ander forum, vind het ongelofelijk spannend allemaal, vorige keer bij 11 weken een miskraam maar we gaan er voor!!! Succes allemaal en sommige van jullie zal ik straks wel weer tegenkomen. Bedankt voor jullie steun en verhalen, daar heb ik veel van geleerd.

Liefs Maartje

Geplaatst

Maartje en sometimes gefeliciteerd!

En Floortje, super dat je iig nog een cryo hebt. Hopelijk gaat m dat worden.

Sproet, ik heb nu TP gehad in natuurlijk cyclus met alleen pregnyl. Ik kan je helaas (nog?) geen succes verhaal geven, maar ik vind het wel een verademing, zonder al dat gepuit, geslik en geprop! Dus ik zou er zeker voor gaan.

Nikki, geniet van je rust.

Ik heb gisteren nog wel een brief verstuurd naar het ziekenhuis over die verloren embryo, gewoon om gevoel daarover weer te geven. En ook om te vertellen dat ik blij ben dat ze eerlijk zijn geweest en dat dat ook vertrouwen schept. Ben benieuwd of ik er nog reactie op krijg.

Geplaatst

Nou Hobbesje, ik ben wel overtuigd! Je bent hartstikke zwanger! Gefeliciteerd!X

Lizzy ik zou zeggen: morgenvroeg opnieuw testen! Ik zie wel vaag wat, maar als je pas heel laat wat ziet is het wel een beetje tricky (hoewel ik nog nooit met deze testen een lijntje heb gehad zonder zwanger te zijn....).

En Sometimes: heb vandaag weer getest en het lijkt wel ietsje dikker te worden, maar niet echt overtuigend veel meer (ik ben laat met veel hormonen aanmaken, dat weet ik). Dus donderdag nog een keer testen.

[ATTACH=CONFIG]4486[/ATTACH]

Geplaatst

Lieve Lizzy wat balen zeg! Morgen toch nog een keer proberen??? Ik duim voor je! X

Wachtdag 8 negatief.. Verse test laat echt niks zien hoor.
Geplaatst
Helaas ik ben van het bankje gekukeld...Ongesteld geworden 13 dgn na ovulatie en 9 dgn na TP.

Ooh Liz, wat balen zeg. Sterkte meid. Tsjee, echt heel erg voor je. Gelukkig heb je nog cryo's, toch. Knuffel meid en veel liefs

Geplaatst

@ Dames, weer getest vandaag, streepje wordt echt donkerder. Je kan hem nu zien zonder leesbril ;)

Ik krijg hem nog steeds niet op het forum, helaas. Want ik heb alleen een ipad en daar werkt het volgens mij niet mee.

Maar feit is dat ik nu officieel op wachtdag 9 zit en nog steeds positief test :)

Vorige keer was ik ongesteld op wachtdag 9. Nu voel ik niets, soms wat steekjes in mijn onderbuik, in de buurt van ik denk mijn baarmoeder of eierstokken, maar niet noemenswaardig. Ik vind het zo spannend, loop op mijn werk met een grote smile, maar kan uiteraard nog niets zeggen. Maar het is zoooooo spannend en eng. Ik kan het gewoon niet geloven. Blijf ook gewoon stug testen, 1x per dag tot de officiele test dag (is 29 augustus) volgens het ziekenhuis, 18 dagen na de punctie.

Pffff ik hoop zo dat ze alletwee blijven zitten....

Geplaatst

Hihihi je hebt gelijk Hobbesje maar kan het haast niet geloven, maar jou testen lijken precies op die van mij :)

hahahaha

Kijk maar .....

Poe op de foto komt het heel slecht over, gek hoor

[ATTACH=CONFIG]4493[/ATTACH]

Geplaatst

Lieve Lizzy, wat balen, heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt!

Sometimes en Hobbesje, meiden! Toppié! Goed gedaan meiden!

X, Floor

Ps. Voor wie zin heeft om te kletsen heb ik 'bomen die bomen' geopend in het babbelhoekje. Wel zwanger, niet zwanger, gewoon gezellig!

Geplaatst

Hi meiden,

Ik kreeg een berichtje van Floortje over wachtbankje augustus en toen was ik op vakantie. Beetje laat dus, maar ik kom toch nog even aansluiten ;)

Meiden met een positieve test, gefeliciteerd!!!!

Meiden met een negatieve test, ik hoop heeeeeel hard voor jullie op snel alsnog een positieve test! :)

Ik zit vandaag 14 dagen na TP (ICSI). Ik heb 12 dagen na TP (dat was afgelopen woensdag) getest maar die was erg negatief. Helaas. Ik heb best wat kwaaltjes. Misselijk (kan van de Utro komen waar ik sinds woensdag mee mocht stoppen), opgeblazen buik, soms maagzuur, hoofdpijn, gevoelige (.)(.) met duidelijkere aders erop en rare pukkeltjes op m'n rug, borst en kin... Oh ja, en hartkloppingen. Hahaha. Maar woensdag einde van ochtend kreeg ik ook ineens buikpijn die me ERG bekend voorkomt. Tot op heden alleen nog geen spatje bloed gezien. Morgen ga ik weer een poging wagen! :)

Geplaatst

Verdorie lizzy! Welkom Jordan! Ik wil nog niet van het bankje af. Vind jullie te lief. :-) eindelijk ongesteld geworden hier bijna 5 dagen na stoppen met utrogestan bizar!! Ging bijna aan de bloedtest twijfelen sufferd die ik ben. :-)

Ik heb het zwaar de laatste dagen. Kan er niet precies m'n vinger opleggen. Veel huilen, vrij zwaar in m'n hoofd. Hebben meer dit na de behandeling. Soort van achterlijk zwart gat? Volgende maand cryo, nog 2 behandelingen tegoed. Het eind is niet in zicht en ik zit telkens te piepen. Zucht. Vermoeiend....

En ook ben ik zo blij voor jullie positieve meiden!! Hoop dat alles goed gaat!! Xx

Geplaatst

Jordan, welkom! Dag 12 negatief zou voor mij al betekenen dat het niet gelukt is, maar er zijn meiden die pas echt later positief testen. Vervelend he als je aan de bollen zit, dan weet je echt niet wat van 'jezelf' is en wat van de bollen. Bovendien houdt het je menstruatie ook nog eens tegen dus je kunt er gewoon niks van zeggen. Al ben je natuurlijk woe met de bollen gestopt...Ik werd altijd 3 dagen later ongesteld. We horen graag wat de test morgen zegt. Knap hoor dat je er 3 dagen tussen kan laten. Het zit hier vol nieuwsgierige vroeg- en veeltesters...waaronder ik.

Sproet, het is gewoon ook allemaal wel zwaar. Elke keer die teleurstelling... Ik moet zeggend at het me deze keer het minst zwaar van alles is gevallen. Heb er zelfs nog geen traan om gelaten, maar ik voel me lichamelijk ook veel beter dan de vorige keren. Maar je kunt er gewoon niks over zeggen. Soms kun je ineens overvallen worden door zo'n verdriet. Ik had het na de tweede keer, toen die was mislukt en de donor zou stoppen en we ook nog eens geen cryo's hadden. Zo'n intens verdriet en radeloosheid... Ik zou zeggen, laat het vooral toe...het zit er en moet er toch uit. Dan komt er vanzelf wel weer een moment dat je het weer kunt relativeren. Sterkte!

Bedankt voor jullie woorden. Wie gaat er nog meer door in september?

x Lizzy

Geplaatst

Nou, dit was er 1 van HEEL korte duur.... Ik heb net wat licht bloedverlies ontdekt. Het is nog niet veel maar ja, we weten allemaal wat het betekend...Morgen geen test meer nodig. Ik had er al op gerekend na die test van woensdag maar ja. Het blijft balen. Ik heb 3 cryo's dus hopelijk blijft 1 van die 3 wel gezellig bij me hangen. Ik denk alleen dat de volgende TP pas in oktober is. Mijn arts is nu op vakantie en ik kan pas 7-9 terecht. Dan zit ik exact 2 wkn na vandaag.

@Lizzy Ik ben normaal ook niet zo geduldig hoor hihi. Ik denk dat het nu vooral een voorgevoel was gezien mijn buikpijn. Normaal sla ik het liefst een dozijn testen in hahaha.

@Sproet Kan me goed voorstellen dat je jezelf zo voelt hoor. Ook een beetje de ontlading denk ik. Ik hoop het je lukt jezelf weer een beetje op te vrolijken. Maar het blijft een teleurstelling.

Geplaatst

Ach Jordan, wat jammer!! Sterkte. Ik heb na mijn verse TP ook een maand rust gehouden. Heel veel ziekenhuizen raden dat ook aan om je hormooncyclus weer even te resetten.

Hopelijk kun je even bijtanken deze maand en dan op naar een mooie cryo TP.

Geplaatst

Getsie Jordan!! Hoop ook dat je cryo's plakwaardig zijn. ;-)) lief zijn jullie! Dacht echt dat ik gek werd. Ik ga in m'n volgende menstruatie een cryo terugplaatsing doen. Maar denk wel aan alle twee... Of is dat zonde?? X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden