Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Faye, ik zie het heel goed hoor! Volgens mij ben je gewoon hartstikke zwanger!

Hobbesje, geef de moed nog even niet op! Je bent nog niet ongesteld en het is pas WD 6, dus het kan nog alle kanten op!

Sproet verdorie, dat was niet de bedoeling! Gaat het een beetje? Je klinkt wel sterk en positief en inderdaad, YOU DID IT!!!

Sometimes, hoe voel jij je? Emmie en Semmie oké?

x

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou meiden het is wel een struikelbankje he? Maar wel een fijn bankje, jullie zijn allemaal schatten!

Hobbesje; het is wel erg vroeg hoor! kijk hoe superlicht mijn streepje is, 1 dag later en cryo's van 5 dagen oud. Er is echt nog hoop hoor!!!!!

Sproet een dikke, dikke knuffel voor jou, sterke vrouw!

En Floor, jij uber-vrouw, eerst lekker op vakantie en dan weer verder toch?

Sometimes; heb je al wachtweken-fever? :)

Moeke; onze testen zien er inderdaad hetzelfde uit! We houden maar gewoon weer moed toch?

Geplaatst

Sproet: :( dikke kus van deze kant. En idd: you did it! Hoop dat je cryootjes wel netjes blijven plakken.

Faye: zoeken op internet levert op dat een test op wachtdag 6 eigenlijk niet eens positief zou kunnen zijn (doordat mijn computer vastliep heb ik moeten restoren en nu ben ik die link dus kwijt....). Dus ik blijf wel een beetje hopen hoor. Mijn test was de vorige keer op 16 dagen na de punctie zelfs nog licht gekleurd.

De test zou nu eigenlijk pas op wachtdag 9 positief kunnen zijn - zo ongeveer als bij jou. Als je eerder positief test heb je 'gewoon' veel geluk. Ik test nu voorlopig iig niet meer, misschien van het weekend nog een poging en anders wacht ik tot volgende week woensdag.

Heb het linkje weer:

http://www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer

Geplaatst

Hoi!

Nou, ivfmoeke en Faye, dat ziet er heel positief uit hoor! Een streep is een streep toch. Ik staar er altijd honderd keer naar, maar nooit zoiets te zien gehad.

Ik begin soms bijna te geloven dat die tweede streep niet bestaat, maar gelukkig bewijzen jullie het tegendeel.

Floortje, wat ontzettend balen dat het niet gelukt is. Sterkte.

Enne Hobbesje, wachtdag 6 is idd nog wel heeeel erg vroeg. Ik ben zelf ook een vroegtester, maar meestal vanaf dag 8.

Ik ben vandaag gebeld door het ziekenhuis: er is (waarschijnlijk gisteren) een rietje uit de stikstofvriezer gevallen en die zagen ze vandaag liggen. Dat was een cryo van ons! Verloren gegaan dus door een stomme menselijke fout. Wat een verhaal. En o, wat zonde van alle moeite. De arts vond het echt heel erg en ze gaan het ook echt uitgebreid bespreken hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar ja daar kopen wij helaas niks voor... Bizar he? Dus, nu hebben we i.p.v 4 cryos er nog maar 3.

Hoe is het met iedereen verder?

Geplaatst

Lieve Hobbesje, mijn test was op dat 6 na twee cryo's positief hoor. Het kan dus wel degelijk, maar het hóéft niet!! Meer dames op het forum hebben op dag 6 na een cryo positief getest, maar nog meer hebben pas later positief getest (check de poll maar)! Dus er is nog niks verloren, het was slechts leuk geweest als je test nu al positief was ;-))

Faye en Moeke, jullie gaan dit vervelende bankje gewoon lekker groen maken en de andere meiden gaan jullie volgen!

Lizzy, wat afschuwelijk! Dat is toch not te geloven?? Het is nog netjes dat ze het eerlijk zeggen, maar dit is onvoorstelbaar! Wat zal je balen!! Gelukkig zijn er nog drie over, maar toch!!!

Fijne avond dames!

Geplaatst

Nog even ter aanvulling Hobbesje, mijn cryo's waren 5 dagen oud en dat klopt dus met wat in het linkje staat. Op wachtdag 6 start de afgifte van Hcg. Ik weet niet hoe oud jouw cryo's waren, maar dat aalt dus uit! Maar echt niet stressen hoor! Je kan nog makkelijk over een paar dagen positief testen!

X

Geplaatst

lizzy wat erg zeg maar wat oprecht en eerlijk van het ziekenhuis!! overal waar mensen werken worden helaas fouten gemaakt :( zo k*t als het jezelf betreft.

Zet hem op meid

floor bij mij zou de test dan toch wel heel vroeg zijn geweest als ik het schema lees tp dag 3

om net van een haptotherapeut en zij is positief er is leven, de vraag alleen is blijft het leven of gaat het heen! Vandaag enorm veel krampen en steken maar geen bloed goddank.

Nog twee lange dagen en dan is het 14 dgn na punctie (isci 2 ongesteld geworden). Mijn gevoel zegt dat het goed zit! daar moet ik op vertrouwen, let's hope

Geplaatst

wat typte ze gisteren: ik test niet meer pas weer zaterdag

nou gisteren na dat bezoekje Hapto in bed behoorlijk nog wat krampen en bij inbrengen bolletjes lichtroze ieniemiene. Vanochtend om 6.00 uur wakker!!

altijd de eerste weken van mijn zwangerschappen- test gedaan en KNALpositief. Zo duidelijk is hij bij onze zoon niet geweest en toen testte ik later ( 1 dag voor 14dagen na punctie)

ik blijf positief en laat volgende week HCG bepalen bij huisarts :)

[ATTACH=CONFIG]4465[/ATTACH]

Faye hoe is het met jou? Nog getest? en liesje?

Geplaatst

Moeke, dat schema klopt niet, je kán écht eerder positief testen, maar het hoeft niet!

Jij bent het levende bewijs, ik ga je feliciteren!!!!

Nu iets minder miepen en iets meer genieten!!!

Xxx Floor

Geplaatst

Hoera moeke!!! Super goed en heel erg gefeliciteerd!!!!

Hier helaas bijna geen streepje meer te bekennen. Ik test morgen nog en dan gooi ik de bolletjes in de plee!

Geplaatst

O, Faye echt waar? Ik vond die foto er zo veelbelovend uitzien! Had je niet toevallig wijn op de dag ervoor ;-)? (heb die discussie nog eens terug zitten lezen, hoe bizar!)

Geplaatst

Heb al een tijdje niet meer geschreven, maar heb wel nog af en toe meegelezen hoor!

Floortje, hoe is het nu met jou? Heb je al nieuws over evt cryo's?

Moeke: proficiat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En zoals Floortje al zei: probeer er ècht van te genieten!!!!! Super fijn om eens wat groen te zien!!!

Nee, Faye....ben je zeker dat het lichter is geworden?! Toch niet op een ander tijdstip getest? Of een andere test gebruikt? Of toevallig net veel meer gedronken (water oid)? ..... Ik hoop zo voor je dat het gewoon zoiets is!!!!! Helaas heb ik de vorige maand ook zo'n lichter wordend streepje gehad... Eerst die hoop, zou het?!?!?! En je buik begint al te kriebelen, je hartje maakt al sprongetjes...om dan een slag te krijgen... Maarrrrr het betekent wèl dat het kan hè?! Du het moet gewoon eens lukken!!!!! Kan niet anders!!!!!

Nikki, ik weet niet of je hier nog mee leest? Hoe is het met je? Mis je positieve vibes wel... Meid, houd je goed en wie weet tot op het bankje van september?

Zelf heb ik vandaag mijn basisecho gehad: 14 follikels!!! Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn (heb nl een lage amh waarde). De vorige keer had ik er ook een stuk of 12, maar daar zijn er maar 6 van doorgegroeid. Dit keer is de dosis menopur verhoogd en de gynae schat dat er toch een 10tal zouden moeten reageren en doorgroeien... Klinkt hoopvol!!!!! Ben benieuwd en kijk ernaar uit!!!! Vanavond de eerste spuit gezet, op naar die mooie emmy's, op naar dat lieve brusje voor ons kleine Iza

Ik ga bij deze verhuizen naar het wachtbankje van september, ik ga mijn tp waarschijnlijk pas 31 augustus of 1 sept hebben. Ik wens jullie allemaal heeeeeeeeeeeeel veel groen geluk en hoop jullie alleen nog ar te tegen te komen op het 12weken bankje :)

xxx

Geplaatst

Gefeliciteerd moeke!!! Fijn meis! Ik ben onderweg naar het ziekenhuis. Geen menstruatie nog. Blijf wel negatief testen. Maar ze wilden toch bloed afnemen. Als her verdriet nog niet groot was blijft er dat kloterige sprankje hoop toch tegen beter weten in... Ik hoor over 2 uur de uitslag. Eerst maar ff bloed.

X

Geplaatst

Hè sproet wat shit.... Je wil het gewoon afronden en dan toch weer zo een test.

Ik heb hetzelfde mijn test in nu weer maagdelijk wit. Maar ik zal ook wel maandag bloed moeten prikken. Bah

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb eigenlijk een paar vraagjes... In het begin dacht ik god, wat testen jullie vroeg maar ik moet eerlijk toegeven dat ik die neiging ook begin te krijgen, want het wachten duurt zo lang...ik mag maandag de 27e pas testen, op mijn verjaardag. Hoe dan ook ik zal die dag nooit meer vergeten, positief of negatief. Maar stel dat ik het nu toch echt niet meer hou, wanneer kan ik dan al gaan testen?

En ik heb de afgelopen week op de 2e dag naar tp ontzettend veel pijn gehad in mijn buik, echt van die steken alsof de menstruatie eraan komt. Het was zelfs zo erg dat ik een werkbespreking in mijn favoriete restaurant ervoor heb afgezegd en ik ben wel wat gewend. Nu heb ik nog een klein beetje last, vooral na een drukke dag op werk, maar ik probeer gewoon even wat minder te lopen en minder zwaar te tillen. Maar door al die pijnen heb ik nu al 2 weken niet kunnen sporten, ik mis het vreselijk. Heb gister ook echt een vreselijke baaldag gehad waarin ik misschien 12 van de 24 uur gehuild heb. Omdat ik alle dingen die ik normaal zo leuk vind niet kan doen op terwijl ik juist in deze tijd wel wat afleiding kan gebruiken. Is dat normaal dat gejank?? Hebben jullie die pijn ook??

Geplaatst

Jeetje sproet... Ben heel benieuwd! Succes meissie.

Hier op van de zenuwen voor morgen. Voel me vreselijk!

Wat leuk om te lezen dat iedereen zo vroeg test. Met mijn verse pogingen heb ik altijd op de dag zelf getest... Bij poging 2 had ik een positieve test en bloedverlies en bij de laatste poging heb ik volgens mij pas in de avond getest. Ben benieuwd hoe ik het deze keer ga doen.

Geplaatst

Hoi meiden, hier gaat het oke. Ben verschrikkelijk moe, kan me ene voet bijna niet voor de andere zetten. Ik lees dat dat een bijwerking kan zijn van de utrogestan. Verder ga ik morgen uiteraard testen in het kader van het wetenschappelijk onderzoek gestart door Floortje. :)

@ Faye ,meid balen dat je nu weer witte testen hebt. Succes dan maandag met bloedprikken, hopelijk gebeurt er nog een wondertje.. :(

@ Sproet, meid hopelijk levert het bloedprikken toch een soort van afsluiting op, dan kun je energie verzamelen voor de volgende poging.. Sterkte hoor

@ Hobbesje, trek je het nog? de daagjes gaan al best wel snel, toch. Op welke wachtdag zit je nu? op 8 volgens mij, toch?

@ MaartjeMG ik k zit constant tussen huilen en dweilen in. Na de punctie had ik erg pijn en de TP ging ook niet zonder slag of stoot. Mijn baarmoeder ligt gekanteld dus ze kon niet makkelijk in de opening.Ik ben nu nog gevoelig daar beneden.. :)

Succes meid, zet hem op, die huilbuien horen dr bij.

Voor alle meisjes die ik ff vergeten ben, knuffels!!

Geplaatst

Ach... Huilen is goed voor de huid toch? Uiteraard negatief. Dikke tranen toch nog weer. Utrogestan stoppen nu en wachten op menstruatie. Rustmaand en na volgende menstruatie cryo terugplaatsing afspreken. En de vraag of ik er 1 of 2 moet laten terugplaatsen (er vanuit gaand dat ze goed ontdooien)... Kortom. Nieuwe fase maar eerst......... Wijn. Veel. X

Geplaatst

Sterkte sproet. Gelukkig is het goed wijndrinkweer!

En Maartje, ik heb nooit pijn gehad na TP maar ben ook nooit zwanger geweest. Heb je last Vd punctie gehad?

Ik hoor wel dat sommige meiden soort menstruatiepijn hebben als er innesteling plaatsvindt.

Ik voel overigens nu weer helemaal niks. Het is dag 3 na cryo TP...

Maar voel me wel goed en relaxed. En de rest? Zijn jullie allemaal aan de bollen?

Gr lizzy

Geplaatst

Sproet: dikke kus! Geniet ondanks alle tegenslag maar lekker van je wijntje!

Maartje: ik ben eigenlijk sinds vandaag pas buikpijnvrij - als ik stilzit nog wel, maar verder niet meer. Dit keer een makkelijke terugplaatsing, maar toch niet prettig. De vorige keer was drama en ook toen veel last van mijn buik.

Hier idd wachtdag 8. Ik voel me vandaag eigenlijk beter dan de hele afgelopen week (denk ook door de buikpijn en het vroege bloedverlies). Maar ben wel licht-ontvlambaar.... Een kleuter met grote mond en een moeder aan de hormonen zijn geen goede combinatie zeg maar. Weet niet of ik wel durf te gaan testen morgen of zondag. We hebben morgen en zondag nl. de hele dag wat. En als het negatief is gaat mij dat niet echt een stralend humeur opleveren ben ik bang.

En lekker aan de bollen idd. Haha! Heb 2 verschillende merken gekregen van de apotheek en d'r zit best verschil in de hoeveelheid geknoei merk ik. Ik ben blij met m'n 2e batch - veel minder geknoei ;).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden