Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ floor, ik heb alle schelp, schaal, eigengekweekte bacterien en andere enge beestjes nu echt de deur uit. Ik check en dubbel check bij het eten koken en uiteten gaan of er geen dingen in het eten zitten waar ik allegisch voor ben, dus ik ga dr vanuit dat het nu goedd gaat.

Bah ik vind het zo balen voor jou meid, het is toch iedere keer weer een tombola.. Gelukkig wel voor iedereen weer nieuwe kansen en nieuw geluk bijnelke nieuwe poging, dat houdt ons op de been :)

@ sproet, op een groene test :)

Twee streepjes of zwanger 2-3 weken als je voor digitaal gaat :)

Hoe het ook zei, jij bent onze aanvoerder nu :)

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden!! Vanaf ons hotelletje. HeerlIjk om even in een andere omgeving te zijn. Maatje, spannend meis. Go go!! Floor, is er al bloed want kan het niet gewoon ontzettend lekker aan het nestelen zijn bij je? Sometimes, lieverd heel veel sterkte morgen met hè embryootje! X en blijf van die garnalen!! In de categorie helemaal niet vol hier mee bezig. Wij rijden de bergen in vanmiddag en ik zeg tegen m'n lief 'oef, dat hoogte verschil. Als dat maar goed gaat!!' waarop hij natuurlijk heel droog reageert ..."gelukkig krijgen ze hier geen kindertjes'..... Zucht!!Slaap lekker meiden en ik hoop jullie niet teleur te stellen. Xxx

Geplaatst

Sproet! DE dag voor jou! Kom op! Maak ons blij!!!!!!

Groen groen groen!

Hier gister de ovitrelle gespoten zodra onze kleine draak op bed lag. Moesten even verzinnen hoe we dat ook alweer moesten doen ;-)

Heeft 1 van jullie ook gelijk zoveel "slijmverlies" gehad? Vandaag een dag werken en het voelt alsof ik een slakkenspoor ga achterlaten!

Nou, ik kom straks nog ff spieken!

Xxx van Daan

Geplaatst

Nou... Negatief.

Kan te vroeg zijn. Ze zeiden in het ziekenhuis pas vanaf donderdag. Dus ik Probeer morgen nog eens. :-( maar vandaag negatief op wd10.

Is er nog hoop?

Geplaatst

Even niet gereageerd, door alle drukte. Bij de 2e FM waren de grootste 18mm en was er dus nog een 3e FM nodig. Daarvoor zaterdag op en neer naar Düsseldorf geweest. Er werd slechts naar 1 follikel links en 1 rechts gekeken. Toen was het we moeten even gaan kijken hoe we dat gaan doen. WAT?! Nog half aan het aankleden en staande naast de echostoel krijg je dan weer plompverloren wat voor je kiezen. Misschien dat er dus GEEN TP kan zijn, want het neigt toch wel naar overstimulatie. Dan bloed afgeven en gesprek met Irma over het zetten van de Ovitrelle en de rest. Dan opeens is het als er minder dan 3 bevruchtingen zijn dan geen embryoscoop en al woensdag TP in plaats van zaterdag. Zo ga je dan weer 3 uur in de auto naar huis.

Gisteren dus de punctie. Ik was NIET gebeld door de anthesist, terwijl dit wel toegezegd was, dus weer een minpunt. Ik ben zo blij dat dit niet mijn eerste poging is en dus een beetje weet wat me te wachten staat. Communicatie is niet de beste kant van dr.S. blijkt wel weer. Ook nog eens een man die zenuwachtig loopt te doen en ik heb het al niet op injecties. Ging dus niet ontspannen richting de punctie.

Nadat ik bijkwam was mijn eerste vraag of het er meer dan 8 waren (de opbrengst de vorige keren) en dat was het geval. Dr.S. komt en zegt dat het er 23!!! zijn geworden. Ik moet daarom donderdag een extra echo laten maken om te kijken of er geen overstimulatie is, want anders zaterdag geen TP.

Nu wachten tot ik vandaag tussen 10 en 12 gebeld word met het aantal bevruchtingen.

Er was gisteren trouwens nog een Nederlands stel met een punctie op dezelfde tijd.

Geplaatst

Ik probeer m'n koppie recht te houden maar ik heb ook onwijze buikpijn.... Blegh. Had zo gehoopt. Ik heb alles goed gedaan. Morgen toch nog testen extra. Als ik niet ongesteld word ook nog naar het z'huis vrijdag. Ben verdrietig.

Geplaatst

Sproet! Nee! Lieve schat, dit moet helemaal niet! Er is natuurlijk nog hoop, maar vaak is WD 10 wel al positief.... Kijk maar in de poll. Ik denk dus dat het minder hoopvol begint te worden. Bij mij vandaag WD 8.... Ook niet echt hoopvol.... Kop op! Als het allemaal achter de rug is gaan we er eens een goede borrel op drinken en heel hard huilen en daarna alleen nog maar lachen! Sproet, ik voel me echt ook zo shit, houd je taai, ik weet hoe zwaar het is!!!

Geplaatst

Sproetje! Ik ben ook verdrietig! En ik ben nog meer verdrietig voor jou!

Maaikie, wat een zooitje is het daar zeg! Ik vond dat al bij Pf. Ook, maar bij S. Klinkt het ook als een rommeltje! Dat geeft een onrustig gevoel. Ik kan me voorstellen dat je baalt. Bij mij hebben ze vorige keer 30 + aangeprikt en gewoon een TP en geen overstimulatie hoor. Moest wel heeeeeeel rustig aa doen.

Maatje, ik was ook een slak met pootjes! Direct! Een vieze, druiperige, wandelende slak! Niks aan de had dus, zou ik zeggen!

X

Geplaatst

Ach sproet wat een teleurstelling!!! Dat had ik echt niet verwacht! Ook statistisch niet je gewoon groen zijn hoor na al dat vele rood!

Floor heb je nog getest vanochtend?

Maaik wat een zootje qua communicatie. Het zou je eerste keer maar zijn geweest dan was je direct genezen!!!

Hier voelt het ook al niet goed. Stond vanmorgen op met alle PMS verschijnselen en de kramp wordt steeds erger. Ik ga morgen testen want ik word gek van tussen hoop en vrees te blijven zitten.

Geplaatst

Net te horen gekregen dat er slechts 3 bevrucht zijn en dan dr.S besloten heeft in te vriezen. HALLO en ik ben klant en heb niets meer te zeggen? Er kon niet beantwoord worden waarom. Met 20 van de 23 is er ICSI/IMSI gedaan en de kwaliteit van het zaad was wel goed. Nou ergens klopt er iets niet, maar mijn vragen konden niet beantwoordt worden.

Er was niet bekend of de echo nu nog moet donderdag, er niet gezegd of ik met de Utrogestan verder moet. Ik word straks weer gebeld over de echo. Nou ik heb al een lijst met vragen en die gaan toch echt vandaag beantwoordt worden. Wie denken ze voor zich te hebben? Straks overleeft geen van de 3 cryo's het ontdooien en dan is alles voor niets geweest en zijn alle pogingen op.

Ik ben zo boos en gefrustreerd!

Geplaatst

Maaikie, invriezen vanwege het risico op overstimulatie?? Wat een rot zooi zeg! Volgens mij hebben ze het gewoon te druk daar, daar lijkt het in ieder geval wel op! Ik aan me voorstellen dat je woedend bent! Ik zou ze gewoon nog een keer bellen en staan op tekst en uitleg en anders er gewoon naartoe rijden! Nu ben ik nogal opvliegerig in dit soort dingen, dus waarschijnlijk ben ik niet je beste raadgever en mot je niet naar mij luisteren! Maar goed, ik begrijp in ieder geval wel je woede en frustratie!

Faye, oh nee toch hè? Wat is dit voor maand, wat is hier aan de hand???? Gooi er gewoon een test tegenaan, dan weet je een beetje waar je aan toe bent! Kan je gewoon lekker een potje janken en alles er uit gooien! Ik vond het heel,erg voor je en baal met je mee!

Hier net de eerste sliert bloed afgeveegd.... Mijn moeder en zus zijn gekomen om op de kleine man te passen, ik kan het vandaag echt even niet. Ik lig in bed, met bamisoep - mijn troostvoer toen ik een tiener was - en een fles Orangina!! Ik ben nu even zo murw dat ik niet eens kan huilen. Ondertussen zou ik de hele huisraad wel aan gort willen gooien! Nou ja, zo is het dagje balen en morgen gezond weer op! Morgen ga ik naar de dierentuin met mijn kleine wondertje!

X

Geplaatst

Maaikie, wat ontzettend balen. Ik zou gewoon bellen en antwoorden eisen. Jij bent de betalende partij. Kom meid, kom voor jezelf op hoor.

@ floor, lekker in bed blijven en ff balen. Je was de positiviteit zelve in de afgelopen dagen, dus je mag nu ff balen. Het komt goed meiss, in de volgende ronde. Nu even uithuilen en elkaar beetpakken, iets kapotgooien en misschien ff jezelf verbaal uiten ;) daarna komt het goed, weet het zeker

@ sproet, wat een teleurstelling. Ik weet niet als het nog goed kan komen, maar we zitten op dinsdag, dus ik zou zeggen gooi dr nog wat testen tegenaan tot donderdag. De wonderen zijn de wereld nog niet uit en misschien gebeurt het zelfs voor jou. Geen bloed nog toch?

@ faye heel veel succes met testen, meid.

Ik hoop dat het goedkomt en je ongi niet doorzet.

@ ego ik heb vanmiddag een TP van Emmie en Semmie, mijn dappere 2 embryootjes. Vol goeie moed de 2 ellendige wachtweken in.

En uiteraard vanmiddag naar het Kruidvat. Morgen doe ik de controle test. Ik hb donderdag 6500eh Otrivelle gespoten.

Floor help je me met de berekening, volgens mij zou ik 22 augustus op zijn vroegst positief kunnen testen en dan dus niet van de Otrivelle

Fingers crossed

Geplaatst

Oh Maaikie. Daar wordt je idd boos en gefrustreerd van zeg! Hoop dat je iig snel gebeld wordt over hoe en wat je nu verder moet doen.

Floortje: *kus*

Faye: nee.... ben benieuwd naar je test morgenvroeg.

En Sproet ook al geen goed nieuws...

Hoop toch dat er nog wat groen wordt op dit wachtbankje. Lijkt het rode bankje wel :(

Geplaatst

Sometimes, nee lieverd, de Ovitrelle is de 19e zeker weg. Bij mij was het zelfs een dag eerder. Vandaag Emmy en Semmie betekent dat je rond dag 7 positief kan testen. Ik zeg dinsdag of woensdag positief!!!

Geplaatst

Ps. Heb net bijna een kruk door het raam gesmeten, maar wist me gelukkig te bedwingen.... Anders kan ik ook nog de glaszetter gaan bellen, heb ik helemaal geen zin in!

Geplaatst

Heel stom, ik schreef dat je cryo's had, maar dat is helemaal niet zo! Heb nog gevraagd of je was bijgekomen van de punctie. Was in de war, vergeef me, ik heb ook niet geslapen vannacht.... Heb het bericht aangepast. De Ovitrelle is in ieder geval de 19e weg, dus vanaf dat moment is positief ook echt positief! Vaak test je met een verse íets later positief dan met een cryo. Cryo's kunnen al op dag 6 positief resultaat geven (soms zelfs dag 5), verse vaak rond dag 7, 8, 9. Ik zet in op dinsdag of woensdag eerste positieve testje!!!

Geplaatst

Nou ja zeg Maaike!! Ik zou helemaal door het lint gaan! Maar ik ben er dan ook zo eentje in de categorie die FLoortje omschrijft! Tikje emo hahaha.

Ik snap dat je vol vragen zit en dat ze in ieder geval de beleefdheid moeten hebben om die te beantwoorden. Ja toch!? Zit je bij het VU?

Ach FLoortje...........dikke knuffel. Wat is en blijft het toch een veldslag die wachtweken. Bij mij komen de tranen pas 's avonds of de volgende ochtend en dan als toetje een flink portie ruzie met mijn man. Stom is dat, maar in onze emotie hebben we dan ook altijd even strijd....

Laat je lekker verwennen meis!

Ik heb de test al klaar liggen voor morgen. Ik weet het is dan nog maar dag 8 maar dan moet je met een 5 daagse cryo toch wel al wat zien of niet denk ik? Hoewel...dan ga ik daarna natuurlijk weer hopen dat er pas op dag 10 iets te zien is hahaha. Wat zijn we toch af en toe een stelletje met z'n allen!

Ik prijs me al heel, heel erg gelukkig dat ik al het mooiste geschenk heb gekregen, maar elke poging is toch stiekem weer een veldslag!

Geplaatst

Nou zeg. Wat een hoop treurige verhalen bij elkaar. En het is nog wel feest. Want ik ben jarig. Zal deze niet licht vergeten.... Wat een verhaal Maaike!! Bah zeg!! Floor ik gooi heeeeeel hard vanuit Duitsland een dikke knuffelkus jouw kant op! Oeh Some, Emmy en Semmy... Lekker blijven zitten hè jullie!

Geplaatst

Faye...vOlhouden hoor!! Go go go slak Daan!! Xxx

Kussen voor jullie.

Ik wacht m'n menstruatie af. Tot die tijd toch maar braaf utrogestan, niet drinken, niet rOken. Morgen nieuw testje.

Wat een klote gevoel zeg. Stiekem hoop je gewoon. Blegh. Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden