Ga naar inhoud

1e keer cryo terugplaatsing in augustus/septmber

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mia wat jammer meid! vind knap dat je er zoo positief onder bent! maar indd lekker genieten van je kleine meid en de vakantie!

De volgende poging moet gewoon raak zijn!

• Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Breek even in..

@Mia, wat jammer dat je negatief getest hebt... balen zeg! Ondanks deze teleurstelling wel een goede vakantie hehad met je gezinnetje?

Met ons mannetje gaat het heel goed, een flinke lange vent en heel vrolijk. Lopen doet hij nog niet los. Wel langs de tafel etc. Duurt vast niet lang meer! Jouw meisje loopt al los begrijp ik? Genieten he!

Toi toi toi aan alle meiden!

Lfs Jet

Breek weer uit..

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik kom me ook even melden. Ik heb zondag 26 april een 5 cellige cryo teruggeplaatst gekregen. Ben nu dus net mijn tweede wachtweek ingegaan. Voor ons is dit een hele spannende terugplaatsing. Deze cryo is van onze 4e IVF poging en we hebben besloten dat dit de laatste poging is die we doen. Dus als dit niet lukt, zullen we hergroeperen en een nieuwe koers gaan plannen voor de rest van ons leven. Een dood enge gedachte.

Op dit moment rommelt het in mijn buik, alsof ik elk moment ongesteld kan worden. Ik ben zo bang dat het mislukt is. Ik kan me ook niet helemaal herinneren wat de arts als testdatum heeft gegeven. Omdat ik utrogestan krijg, ga ik er van uit dat mijn menstruatie niet vanzelf op gang komt. Wanneer zouden jullie testen?

Geplaatst

Spannend matroosje! Ik heb op dag 7 nog negatief getest en op dag 10 heel licht positief.

Misschien verstandig om een paar dagen te wachten nog. Hoop dat het lukt!

Geplaatst

@Hobbesje: Voor ik je berichtje had gelezen had ik vanochtend natuurlijk al getest. Vandaag is dag 9 en de test was Omo wit. Maar jouw verhaal geeft me weer hoop. Ik heb ook het ziekenhuis maar eens gebeld. Als ik zondag (14 dagen na tp) dan mag ik een bloedtest laten doen.

Ik had verwacht dat ik al eerder zou mogen testen, maar goed. Kijken of ik me kan beheersen de komende dagen. Gelukkig heb ik de wereld aan kruidvattestjes in huis liggen, dus een paar keer extra testen kan ook nog ;-)

Geplaatst

Nu net weer een testje er aan gewaagd. vandaag is 14 dagen na mijn ovulatie. Dus normaal gesproken zou ik vandaag ongesteld moeten zijn geworden. Ik heb voor nu even de hoop bij deze poging opgegeven. We hadden afgesproken dat dit onze laatste behandeling zou zijn, dus het is nu over en uit :-(

Nu moet het verwerkingsproces dus gaan beginnen. Maar goed dat die begint met ontkenning, ik heb zojuist een informatiepakket voor DD aangevraagd. Misschien wil ik tog nog even kijken of er op diagnostisch gebied nog e.e.a. te ontdekken is bij ons?

Geplaatst

@Matroosje wat balen meid! :( lijkt me erg moeilijk om indd te zeggen hier stoppen en niet verder... wie weet hebben ze in DD nog andere mogelijkheden om te onderzoeken indd... heele heele dikke knuffel voor jou meid

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik meld me hier ook even. Deze maand willen wij gaan voor een cryo terugplaatsing in eigen cyclus. Afgelopen zaterdag op cyclusdag 12 naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Alles zag er goed uit, eitje was 17mm.

Zaterdagavond om 18:00 uur de Ovitrelle gespoten. Donderdagochtend worden wij tussen 10 en 12 uur gebeld of de ontdooiing goed is gegaan. Zo ja, dan vindt een paar uur later, tussen 14:00 uur en 16:00 uur de terugplaatsing plaats.

Wij hebben maar 2 cryo's, dus ik hoop dat de ontdooiing meteen goed gaat. Even een vraagje, wie lopen er ook in het UMC in Utrecht? Alleen antwoorden als je dat wilt. Lijkt me wel leuk om ervaringen uit te wisselen.

Heel veel succes allemaal!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wilde mij ook even aan melden. Ik ben hier ook net voor het eerst op de site. Wij zijn op het moment ook bezig voor de eerste cryo terugplaatsing, alleen niet in een spontane cycles want die is vorige maand gecanceled. Nu ben ik gestart met het slikken van de progynova en dan straks ook die utrogestan bolletjes. Wel spannend allemaal, wij hebben maar 1 cryo, dus eigenlijk dubbel spannend of het door kan gaan of niet. Anders word het weer op voor een 2de punctie voor ivf. Zijn er mensen met positieve zwangerschappen van een cryo? ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

groetjes Carina

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ik wil me ook graag aansluiten hier. Vandaag heb ik cryo tp in natuurlijke cyclus gehad en ik ben (natuurlijk) erg aan 't zenuwen voor de komende weken...

@NorwegianSky; gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik geloof dat ik je hier ook heb gezien toen je (we tegelijk) zwanger was van je dochtertje :happy:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden