Ga naar inhoud

1e keer cryo terugplaatsing in augustus/septmber

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha dames. Ook wij hebben deze maand onze eerste cryo terugplaatsing. Aankomende maandag mag ik komen voor echo en als het bms dan dik genoeg is worden er 2 cryo's ontdooid (net als bij s0entje hebben we ze per 2 ingevroren) en wat ontdooid wordt teruggeplaatst. Ook wij laten de 'natuur' z'n keus maken.

Succes dames!

• Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè meiden!

Het is weer weekend, heerlijk!

Meiske, wat een bijzondere dag! Jullie meisje ook al weer een jaar! Wat zijn meisjes van een jaar toch leuk he😍! Het is dus woensdag een dubbele speciale dag!

Marielle, ik zit op dag 5 en slik 3 van die dingen! Hallo zeg?!? Wat een verschil eigenlijk. Ik lees ook wel eens dat vrouwen ze door moeten slikken tijdens de eerste 12 weken van de zwangerschap? Ook dat weet ik niet. Moet de volgende afspraak echt even wat vragen stellen.

Soentje, ik zou het ook wel graag in natuurlijke cyclus willen doen hoor. Al die hormonen, jak! Helaas werkt mijn cyclus niet mee.

Hobbesje, hebben wij niet samen op het uitgerekend okt 2010 bankje gezeten? Wat leuk dat jullie er weer voor gaan. Of heb je al eerder een poging gedaan?

Hoe is het met de andere dames?

Slaap lekker!

Geplaatst

Mia: wij hebben idd op het uitgerekend okt 2010 bankje gezeten. Dit is onze eerste poging.

Hier ook met hormonen. Wij konden ook meedoen met een studie, dan heb je ook kans dat je zonder hormonen meedoet. Maar gezien onze reisafstand hebben wij hiervan af gezien. De kans dat je dan vaker terug moet komen is dan groter en met ruim een uur rijden enkele reis + dat we elke keer oppas moeten regelen was dat voor ons niet echt een optie. Ik slik 2 keer per dag progynova en weet eigenlijk niet of ik daarmee moet doorgaan na de echo overmorgen. Dan mag ik iig beginnen met de utrogestan bollen als het bms dik genoeg is.

Zit alleen met de oppas een beetje te kijken.... mijn ouders zijn op vakantie - die weten er al van - en ik wil niet aan iedereen vertellen dat we weer in Nijmegen lopen voor mogelijk nog een kindje. Maandag gaan ze naar mijn schoonmoeder en ik hoop heel erg dat zij donderdag ook kan oppassen.... maar dan moeten we het haar denk ik haast al wel vertellen (eigenlijk is het een luxeprobleem dat we oppas nodig hebben weet ik, maar het zit me toch niet helemaal lekker dat er een kans is dat ik alleen naar de terugplaatsing moet gaan - dan zit mijn man boven te wachten met de kids).

Geplaatst

Echo was goed! Dus beginnen met de utrogestan en dan hopenlijk woensdag goed nieuws over dat er wat ontdooid is en dan donderdag de terugplaatsing! En de oppas is ook geregeld gelukkig.

Ik moet de progynova blijven slikken (tot de evt. 12 wekengrens van de zwangerschap) net als de utrogestan.

Geplaatst

Hoi Dames!

@hobbesje spannend meid! hoop voor je dat de cryo's goed ontdooien!

wij willen het dit keer ook aan zo weinig mogelijk mensen vertellen hoor... alleen tegen mijn ouders en m'n vriend z'n ouders. me vriend wilde het tegen niemand zeggen maarja als het uiteindelijk fout gaat is het toch ook wel fijn om erover te kunnen praten :)

@mia jaa als ik het zo hoor hier sommige dames dan mag ik wel van geluk spreken in eigen cyclus... wanneer weet jij meer? tp etc?

@marielle hoe is het met jou meid? al begonnen met de bolletjes?

Geplaatst

@soentje: Met mij gaat het goed, zit nu op 3 keer per dag progynova en geen bijwerkingen gelukkig, morgen de laatste dag 3 pilletjes, en vanaf woensdag nog 1 per dag en nee ben nog niet begonnen met de bolletjes vanaf woensdag moet ik die erbij pakken (inbrengen).

Morgenvroeg 8.15 heb de echo, spannend.

Hoe gaat het met jou? nog een paar dagen dan mag jij beginnen met je ovulatietesten toch?

Het komt steeds dichterbij voor ons, echt spannend weer...

@hobbesje: fijn dat de echo goed was, nu op naar donderdag voor je terugplaatsing, veel succes.

@mia: hoe is het met jou? wanneer moet jij naar het ziekenhuis voor een echo?

Als ik morgen terug kom van de echo laat ik wel weten hoe het gegaan is, fijne dag iedereen...

Geplaatst

Hallo allemaal . Ik heb op 25 juli een terugplaatsing gehad van 2 embryo,s. Op 9 augustus heb ik een bloedheet,maar kon niet wachten en heb vandaag een testje gedaan,maar die was helaas negatief.ik weet nu niet wat ik moet denken.............Groetjes Nora

Geplaatst

Hoi dames

Ben net terug uit het ziekenhuis, mijn baarmoederslijmvlies was goed, het moest op zijn minst 6 mm zijn en bij mij was het nu 7.7 mm dus was heel goed.

Ik word vanmiddag gebeld voor hoelaat ik zaterdag mijn terugplaatsing heb, spannend weer allemaal...

Geplaatst

Hè meiden!

Fijn marielle! Nu maar heel hard duimen voor een pracht ontdooiing! Nu dus de utrogestan, lijkt me best vies?!? Of niet, Heb ik nooit hoeven gebruiken. Nu dus voor het eerst.

Nora, ik hoop ook voor je dat de bloedtest beter voor je uitpakt. Killing deze dagen he!

Soentje, (mijn tel wil je naam in zoentje veranderen, ha ha) eigen cyclus lijkt me wel fijn. Al heb ik tot nu totaal geen klachten van de progynova. Ondanks de 3 per dag! Wij gaan het aan niemand vertellen dit keer, hopelijk over een week of 12 het supernieuws vertellen! Lijkt me gaaf!

Hobbesje, heel veel succes morgen met het wachten! Duim duim!!! Donderdag al een terugplaatsing! Gaaf!

Meiske! Morgen voor jullie een dubbele bijzondere dag! Hoe gaat het met het meissie? Hopelijk wordt het morgen een geweldige dag!

Verder weet ik maandagochtend pas meer. Hopelijk dan een mooi dik bms. Dan utrogestan en dan!!!!!! Maar wanneer, geen idee. Weet ook nog niet hoe ik het met mijn werk moet gaan doen. We zullen zien!

Spannende week voor een aantal!

Slaap lekker!

Mia

Geplaatst

Norali: jammer dat je negatief test. Maar het kan nog!

Marielle: fijn dat je bms dik genoeg is. Op naar de terugplaatsing.

Mia: Utrogestan is echt knoeizooi.... vind het zo smerig! Het bijt zelfs vlekken in je kleding :( . En je toilet wordt er lekker vettig van (witte waas op het water). Maar alles voor het goede doel! Vandaag worden wij gebeld over hoe de ontdooiing is gegaan. Vind het wel spannend worden nu!

Geplaatst

goedemorgen Dames!

@Mia haha grappig...

wel fijn dat je in ieder geval geen last heb van de progynova... ik ben er zelf niet bekend mee maar hoor veel meiden die er allerlei kwaaltjes door krijgen... waarvoor krijg je dat eigenlijk? spannend weer maandag! als je bms dik genoeg is krijg je tp?? weet je ook niet ongeveer hoe of waT?

ik vind het ook lastig hoor met werk te combineren maar heb gister alvast gezegd dat ik waarschijnlijk volgende week ziekenhuis moet maar dat ik hopelijk dit weekend of maandag precies weet wanneer... ze zijn er niet zo blij mee maarja...

wie weet hebben we wel tegelijk tp!

wij proberen het oko niet te vertellen hoor.. maar weet niet of ik tot 12 weken me mond kan houden haha maar in ieder geval tot de 8 weken minimaal :)

@nora en? heb je nog een testje gedaan of wacht je de bloedtest af? duim voor je!

@hobbesje en? en? en? goed nieuws?!

Geplaatst

@mia: Bedankt voor het duimen en ja klopt die utrogestan bollen zijn smerig haha maar ja het moet.

En bij mij weet deze keer ook niemand het, lijkt me ook leuk om het met de 12 weken te vertellen, maar ja eerst afwachten of me cryo ontdooit en of de kleine emmy blijft plakken, ik hoop het zo.

Heb jij maandag je echo?

@hobbesje: Heb je al wat gehoord over hoe de ontdooing is gegaan? Ik hoop op een mooie ontdooing

@soentje:Jij mag over een paar dagen beginnen met je ovulatie testen toch, hoop dat je volgende week ook terugplaatsing heb dan lopen we allemaal een beetje gelijk, spannend.

@norali: heb je nog getest?

Ik ben vanmorgen begonnen met de utrogestan bollen, nu op naar zaterdag, ben nog niet zenuwachtig maar denk dat dat zaterdagmorgen wel anders word, geen bericht is goed bericht, mijn man zij nog als grapje we zetten zaterdag morgen de telefoon uit haha dan kunnen ze ons ook niet bellen als het nodig is.

Maar goed we wachten het af, vind het wel heel spannend...

Succes voor julie allemaal....

Geplaatst

Zit nog te wachten op het telefoontje. Maar in de online agenda staat voor morgen iig een afspraak voor terugplaatsing gepland, dus er is wel wat ontdooid. Nu ben ik nieuwsgierig naar hoeveel en de kwaliteit. (toch handig zo'n online dossier - scheelt weer in het wachtleed).

Haha Marielle: lekkere man heb jij ;). Succes met het afwachten voor de tp.

s0entje: hoe gaat het eigenlijk met de ovu testen? Moet je dan elke dag 2 keer testen ofzo? Lijkt me best slopend....

Geplaatst

@hobbesje: wat ideaal die online agenda, dat is wel makkelijk, kun je daar normaal altijd elke afspraak inkijken, wanneer je moet komen enzo?

Hadden wij dat ook maar is wel makkelijk..

Geplaatst

Dat is idd een agenda waarin je je volgende afspraken kan zien. Superhandig!

Je kan daar ook het verloop van je behandling/behandelplan zien. En morgen zullen daar ook fotootjes van de embryo's opstaan. (zelfs die van Mikai staan er ook nog op)

Er stond al een afspraak gepland met een gekke tijd, maar als de tijd veranderd weet je genoeg.

En ze hebben net gebeld: ze zijn allebei goed ontdooid en worden dus ook beide teruggeplaatst. Kwaliteit is morgen (pas) bekend. Maar dit is natuurlijk heel goed nieuws (ben helemaal blij nu).

Geplaatst

Hobbesje!!! Goed nieuws, fijn hoor. Het begin is er. Lijkt me een enorme opluchting!

Soentje, ik weet niet wanneer ik dan een evt terugplaatsing heb, stom he. Ik hoor maandag meer, dan hoef ik me ook nog niet zo druk te maken, ha ha. Niks voor mij, ik ben altijd volledig in controle en helemaal ingelezen. Maar nu, tja! Werd gisteren opeens een beetje zenuwachtig dat we gewoon weer in de race zijn, zo raar! Had misschien toch wel gehoopt op een spontane zwangerschap. Naïef, dat wel.

Die bollen meiden, wat is dat een fijn vooruitzicht!! Een bonus aanbiedingkje inlegkruisjes hamsteren dus?!?!

Het is ook een charmant circus ook he!

Marielle, jij bent ook al aan de bollen dus! Voel je daar nog iets van?!? Hormonaal dan he!!

Meiske, gefeliciteerd met je moppie! En heb je nu nog een moppie bij je? Duim duim!

Kissie mia

Geplaatst

@mia: nee voel er niks van haha maar bij mijn 1e ivf behandeling had ik ze ook maar geen hormonale bijwerkingen ofzo daar heb ik geen last van maar verder is het wel te doen, ik heb er niet zo erg last van als ik ze ingbracht heb ga ik even kwartiertje liggen en daarna heb ik er wienig last van.

Dat het maar snel maandag is dan weet je ook wat meer, ik duim voor je....

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Ik heb gisteren wel naar de poli gebeld, maar de ass kon mij niet echt duidelijk vertellen hoe en wat. Zij had het over pregnyl spuiten. Dat klopt Vlgs mij niet aangezien mijn cyclus plat ligt! Wel denk ik dat er vlgd week een terugplaatsing kan plaats vinden als het bms maandag goed is. Maar wanneer?!? Zit enorm met mijn werk vlgd week, heb oproepbaarheids dienst en die ben ik dus niet zonder veel moeite en uitleg kwijt. Uk wil het zo graag stil houden dit keer!!! Grrr!

Hobbesje

Geplaatst

Mia dank je!

En lekker warrig zo over hoe en wat. De pregnyl is niet nodig lijkt me.... In Nijmegen is het als je bms goed genoeg is starten met utrogesten en dan 3 dagen later terugplaatsing.

Zag net op de digipoli dat de embryo's allebei goed ontdooit zijn en allebei zelfs nog A zijn. Beter kan niet! Kan helaas alleen de foto niet zien... dat is een kruisje helaas.

Geplaatst

Hoi Dames!

@marielle fijnnn die bolletjes! maar je doet het voor een goed doel :) zaterdag komt al dichterbij! spannend meid ik duim voor je hoor

@Hobbesje en? de TP al gehad? fijn dat ze allebei goed ontdooid zijn :) heb je verder nog wat over de kwaliteit gehoord?

@mia jeetje.. lekker onduidelijk allemaal :( pregnyl lijkt me inderdaad raar als je cyclus plat lig... dat is normaal toch om je eitjes te laten springe...

ik moest op m'n werk ook helaas wel 'iets 'vertellen... m'n collega is er volgende week niet dus ja ik moest wel aangeven dat ik volgende week naar zh moet maar dat ik nog niet weet wanneer... ook lekker fijn maarja heb niet vertelt waarvoor precies.

@hier vandaag 1e ovu test gedaan... stond wel een licht streepje maar nog niet positief... is ook pas dag 8 :P jullie enig idee of dat zegt dat je eisprong eraan zit te komen of dat dat niks betekend?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden