Jump to content

Hoi allemaal!!

Jordan

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben Jordan, (bijna) 31 jaar en 10 jaar samen met de man waar ik inmiddeld bijna 5 jaar mee ben getrouwd. Helaas 3 vastgestelde vmk-en gehad en na jaren steggelen met de huisarts vorig jaar eindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog. Kijkoperatie en bloedonderzoeken gehad, mijn man zijn zaad is onderzocht. Bij mij bleek het ok, in het ziekenhuis gaven ze aan dat de kwalitiet van mijn mans zaad verminderd is maar niet ernstig dus we werden naar huis gestuurd om nog een half jaar met ovulatietesten aan de gang te gaan, daarna zouden we IUI krijgen, dan IVF. Maar het zat me niet lekker, heerlijk toch die vrouwelijke intuïtie :happy: dus zijn we naar Medisch Centrum Kinderwens gegaan in Leiderdorp. Hier bleek inderdaad dat de kaarten anders lagen. Het zaad van mijn is te weinig maar ook veel niet of traag bewegend. Zelf proberen, IUI én IVF bleken geen optie, het is ICSI geworden. Gisteren, 26 juli, ben ik gestart met Decapeptyl, zaterdag komt daar de Pregnyl bij en 6-8 hebben we de eerste voortgangsecho. Erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Ik zit ook op een ander forum maar kom hier ook gezellig met jullie meekletsen.

Liefs,

Jordan

Hallo!

Van harte welkom hier. Heel jammer dat t nodig is alleen.

Gelukkig ben je in een goed zkhs terecht nu!

Dat is heel belangrijk.

Ps niet zaterdag pregnyl erbij doen hoor! Eerst puregon of wat anders maar pregnyl doe je pas na de stimulatie.

Groetjes

Noor

@Sorpresa Zijn jullie onder behandeling geweest in een ziekenhuis? Ik heb soms echt het gevoel dat ze daar een standaard protocol doorvoeren. Maar jij bent zwanger! Wat super zeg. Gefeliciteerd. Heeft inderdaad wel even geduurd, sinds 2006 he. Maar nu lekker genieten van je zwangerschap!! :)

@Noor, ja stom ik schrijf Pregnyl en ik bedoel Puregon. Al die namen hahaha. Jullie moeten nu weer nieuwe ronde in he? Wat jammer :( Dat je ook net een uitzonderingsgeval bent. Wanneer ga je opnieuw starten?

Ja wij begonnen in t plaatselijke ziekenhuis en daar werden we, zeker ivm mijn leeftijd, in een standaard molentje rondgedraaid. Pas toen we werden doorverwezen voor IVF zagen we hoe t ook anders kon. De IVF en ICSI behandelingen hbben we in Voorburg gehad en daar hebben ze ons beiden goed doorgelicht. De filosofie was eerst zo gezond mogelijk worden en dan evt aanvullen met medische techniek. Duurde alsnog wel even maar er gebéúrde wat! Ben daar in een jaar vaker en grondiger onderzocht dan in 'ons' ziekenhuis sinds de diagnose PCOS. Zelfa nog geopereerd en alles. En met resultaat inderdaad :-) de aanhouder wint! Nu nog twee gezonde kindjes op de wereld zetten ;-)

Hoe gaat het prikken? Last van bijwerkingen? Succes voor je eerste echo vast!

Oh dan hebben jullie ook zeker al een flinke geschiedenis erop zitten ja. Voorburg staat trouwens ook heel goed bekend. Ik zat te twijfelen maar eenmaal bij MCK beviel het goed dus zijn we meteen blijven plakken daar. :) En jij bijna SEO. Spannend joh! Ik ga voor je duimen! :)

Het prikken gaat wel. Het doet me geen pijn maar het blijft raar om een naald naar binnen te werken. Gisteren kreeg ik de naald van de Decapeptyl er niet in dus schoot er als het ware in dus toen 'ie er weer uitging ging het bloeden en toen moest ik de Puregon nog doen. Pfff... dan heb ik het wel even moeilijk. Kan niet zo goed tegen bloed bij mezelf dus ja hihi. Bijwerkingen vallen gelukkig mee tot nu toe. Alleen iedere dag moe en veel opvliegers. Zaterdag had ik hoofdpijn, zondag was ik misselijk en zondagnacht werd ik wakker van een raar 'trillerig' gevoel rechts onder in mijn buik waarna maandag wat buikpijn maar nu geen van allen dus zo hou ik het wel vol :)

Klinkt heel herkenbaar allemaal! Sommige deca naalden zijn ook gewoon bot, ik maakte dan met een ijsklontje mn huid wat 'steviger' en dan ging het met minder geweld (en minder bloed) ook erin. Thnx voor het duimen! Ben best nerveus...

Hai Jordan,

Welkom hier!

Ik loop ook in Leiderdorp. Ook tegens ons hadden ze in het zkh gezegd dat we eerst maar met ovulatietesten aan de gang moesten en het nog ff een jaar moesten aankijken en anders werd het IUI...eerste IU poging in Leiderdorp gedaan, had geen goed gevoel bij me eigen ziekenhuis, Daar zagen ze meteen als dat IUI voor ons geen zin had. Het zaad van me vriend is daar te traag/slecht voor, dus ook ICSI. Terwijl het zaadonderzoek in het zkh echt top was, een goeie uitslag. Heel vreemd...maar we zitten nu wel op de juiste plek. In MCK helpen ben ik nog nooit met een raar gevoel naar huis gegaan, Welke behandelarts heb jij?

Gaat het een beetje met prikken? Ja die deca naalden zijn rot naalden he...

x

@Sorpresa Ja, kan me echt goed voorstellen dat je zenuwachtig bent hoor. Toch een belangrijke echo. Laat even weten hoe het is gegaan? Ben wel erg benieuwd!! Sowieso succes mocht ik je niet meer spreken hier voor de 3e. En ik ga je ijsklontjes tip uitvoeren :)

@Marieke Dank je wel :) Jij allereerst gefeliciteerd!!!! Wat super dat je zwanger bent ook! Ik heb Omtzicht. Ken je haar? Ze zit er nog niet heel lang geloof ik maar ze is wel aardig, zakelijk, maar aardig :) Ik denk ook dat we hier echt goed zitten. Je merkt met alles dat ze weten waarover ze praten. Ik vind de verpleeging tussen 13.30 en 14.30 wel wat stug. Niet echt veel medelevend. Maar goed, otherwise weet je wel waar je aan toe bent hahaha. Het prikken lijkt me steeds lastiger af te gaan terwijl je juist zou denken dat het makkelijker zou moeten gaan. Vooral de Puregon vind ik rot met die pen. Hoewel die me het makkelijkst leek. En inderdaad de naalden van de Deca zijn helemaal niks. Gisteren had ik echt een baalmoment met prikken. maandagavond was dat prikgaatje van deca gaan bloeden, gisteren was die plek blauw. Ik weet dat sommigen helemaal blauw zijn hoor dus ik mag niet klagen maar ik was er ineens zo klaar mee. Echt van die momenten dat ik denk....waarom doe ik dit ook alweer? Hihi. Maar goed, we gaan lekker verder. Ik zie alleen op tegen punctie en evt. bijwerkingen maar tot nu toe gaat het goed. :)

Dank je wel! Het is nog steeds erg onwerkelijk hoor.....:-)

Nee haar ken ik eigenlijk niet..ik heb zelf Hulsbergen. Ik heb het nog niet zo ervaren van de verpleging tussen die tijden, misschien heb je net de verkeerde getroffen :-) de Puregon vond ik zelf altijd het minst erg. Ik kneep altijd zo hard in me buik dat ik de prik zelf niet voelde..ook niet goed, want daardoor kreeg ik die blauwe plekken. Doordat prikken elke avond rond dezelfde tijd ben je er eigenlijk nog meer mee bezig, dat vond ik ook erg moeilijk. Maar het is allemaal voor een goed doel! De punctie is mij Beide keren erg meegevallen, alleen de verdoving voel je, daarna is het echt wel dragelijk. Maak je er niet te druk over, het is ook zo gebeurt!

Ja dat kan ik me goed voorstellen. Wij hebben een aantal keren (v)mk meegemaakt en dan sta je zo sceptisch tegenover een positieve test. Hoop dat ALS er een positieve test uit de ICSI volgt ik het wel durf te geloven hahaha. Maar voor je het weet is het de 13e en ga je hét bewijs zien hihi. Leuk hoor. Spannende maar ook leuke tijd! Wel van proberen te genieten hoor anders is het ook zo zonder ;)

Gisteren ging het prikken weer super goed. Puregon doe ik meestel als 2de nu als 1e en die schoot er zo in. De Deca wilde weet niet. Echt rot want ik druk hem m'n buik in tot 'ie doorschiet en dat is niet zo lekker. Kl*te naalden! Heb jij bij de punctie ook Morfine gehad? En wat voel je dan? Ben ik wel benieuwd naar :)

Ik heb mijn puncties gehad op fortral (soort morfine) en dormicum. Je voelt wel pijn maar op de een of andere manier blijf je heel rustig en heb je weinig besef van tijd. In mijn geval wel prettig met zo'n 30 follikels die aangeprikt moesten worden. Ik weet niet hoe het op enkel pijnstiller gaat en moet zeggen dat ik de laatste keer een dubbele dosis fortral had whoeii! Ik werd ook echt mega stoned van de dormicum hihi dat was lekker spul ;-)

Ik zal niet beweren dat een punctie een groot feest is, maar de pijn is snel weg en ik had het me zelf veel vreselijker voorgesteld.

Ik ben het met Sopresa eens, ik had me de punctie ook veel erger voorgesteld dan dat het uiteindelijk was.

ik kreeg beide keren morfine, werd er super relaxed van en kwam daardoor in een roes, voelt heerlijk eigenlijk :-) Je voelt de rest daardoor minder of niet.

Ohh dan verheug ik me nu al op de Morfine hahaha. Ik maak me er maar niet te druk om maar stiekem word ik al een beeeetje zenuwachtig. We hebben vanmorgen echo gehad, ik heb rechts 3 en links 6 grote follikels (van 8 tot 13 mm.) En nog een paar kleintjes. Zondag opnieuw echo, misschien zijn die kleintjes dan ook wat bijgetrokken hihi. Ze zei dat ik op schema lig en verwacht dinsdag of woensdag punctie. Benieuwd haha.

Spannend hoor! Gaat toch best snel als je eenmaal van start bent he. Nou ja...de eerste twee weken dan! De SEO was goed! Onze zoon wilde er niet mooi voor gaan liggen dus met wat kunst en vliegwerk gegaan maar tis gelukt :-)

Nu lekker weekendje weg met zn vieren (hihi) fijn weekend !

Sorpresa, goed nieuws. :) En hoe was jullie weekend?Marieke ja he, ook best blij mee. Hoe gaat het met jou?Updatje, gisteren bleek ik 13 follikels te hebben, grootste 23mm doorsnede en 1 ukkie van 8 mm dus die is nog een twijfelgeval. Gister de laatste Deca gezet en toen de Pregnyl. Morgenochtend ben ik aan de beurt. Al best beetje zenuwachtig. Ik hou jullie op de hoogte! Oh en sorry voor spelfouten maar ik typ vanaf mijn mobiel. Liefs!

Sorpresa, gelukkig. Goed bericht! Leuk weekend gehad?Marieke, ja he. Blij mee ook. Hoe gaat het met jou?Updateje, gisteren laatste echo gehad, 13 follikels van mooi formaat waarbij de grootste 23mm doorsnede en waarvan 1 ikkie van 8 mm dus die is nog twijfelachtig. Gisteravond mijn pregnyl shot gezet en morgenochtend ben ik aan de beurt. De punctie. Ik hou jullie op de hoogte.

Weekend was heerlijk! Alleen zat ik vandaag in t ziekenhuis omdat ik de hele dag wegtrekkers had. Maar kindjes en ik zijn gezond dus geen oorzaak waar ze iets aan kunnen doen. Hoort erbij en dus weer wat om rekening mee te houden.

Spannend morgen!! Hoe laat mag je? Mooie score vooralsnog, 13 follikels geven kans op veel mooie eitjes zonder een héle lange punctie :-) ben benieuwd wat je van de morfine vindt. Ik snap wel waarom mensen pijnstillers als drug gebruiken in elk geval h

ihi

Joh. Wat rot. Gaat het nu wel goed met je? Gelukkig dat het met de kids goed gaat maar nu hopelijk met jou ook!Gisteren punctie gehad. Ik vond het pijnlijk incl de napijn. Resultaat 9 eitjes. Morgen uitslag :)

Ja gaat wel beter maar de duizeligheid komt en gaat dus dat is lastig. 9 eitjes, mooie score! Jammer dat het zo pijnlijk was. Mijn eerste punctie was ook geen pretje maar dat kwam in mijn geval ook grotendeels door de spanning en het onbekende. Ach dit is gewoon jouw enige punctie! We blijven positief toch?

Zou je ook morgen een tp hebben als het goed is? Ik duim voor mooie emmies :-)

Jordan welkom

Jouwn verhaal komt overheen met die van ons ook eerst Iui en naar tijd gestopt door Fam. Omstandigheden en toen naar ander ziekenhuis bleek ook icsi eindige oplossing zaad was ook weinig

Ik wens je heel veel succes

Liefs Jessica

Sorpresa, hoe gaat het nu? Weten ze niet waardoor het komt? Rustig aan doen maar! Balen voor je meis! Jessica, dank je wel :) Hoe is het bij jullie verder gelopen? Ik ben vandaag gebeld. Van de 9 zijn er nu 4 embryo's over. Morgen heb ik tp. Ik laat er 1 terugplaatsen. Benieuwd hoe het gaat. Zit nu aan de Utrogestan. Wat een zooi geeft dat hahahaha. Maar goed :) het hoort erbij. Geniet van het weer! X oh ik typ vanaf mijn mobiel en die plakt alles aan elkaar vandaar geen enters dus :)

Nee het hoort erbij zeggen ze, je kunt er weinig aan doen. Lastig maar ook hier vind ik mn draai wel weer in hoor. Moet me gewoon steeds aanpassen aan mijn lichaam en dat ben ik niet gewend!

Wat een lekkere score, 4 embryo's! En een tp, dan breken de vreselijke wachtweken aan. Succes met de terugplaatsing en met aftellen daarna!