Ga naar inhoud

uitgerekend in maart & april 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kimmie en rox: morgen veel succes bij de vk respectievelijk gyn.

Kimmie, ik ben benieuwd naar de ligging van jullie kindje, al dan niet ingedaald zijn. Pff. Spannend.

Rox, nog bedankt voor de links betreffende het geboorteplan. Ik ga ermee aan de slag en zodra ik vragen heb mbt het invullen, ga ik je gewoon even lastig vallen.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wen, fijn dat het er weer goed uitzag vandaag bij de echo! Heerlijk weer even te mogen spieken he!:) Wel wat rustiger aan gaan doen dus, weet je al hoe je dat aan gaat pakken?

Ik mag donderdag weer naar de gyn. Ben benieuwd of er dan weer een echo gedaan wordt?

Geplaatst

@Wen thanx meid! Zondag een hele slechte dag gehad.

Kon geen pap meer zeggen. Ook de kleine niet gevoeld dus

Maakte me flink zorgen. Maar aan het eind van de dag werd ie wakker

3uur lang schoppen voelde hem beneden en boven tegelijk hihi.

Helaas moet me meisje spugen aan het eind van de dag.

We weten niet wat ze heeft misschien oorpijn. Overdag is er

Niks aan de hamd. Nu al 2 dagen echt zielig.

Gister weer een hele.goede dag veel in huis gedaan en vanmorgen

Weer erg moe wakker geen touw aan vast te knopen dus. Zucht...

Vandaag lekker rustig aan heb niks op de planning dus we rusten uit vandaag!

Musschien even een klein rondje buiten lopen.

Geplaatst

Sky, ten eerste beterschap voor je meisje! Hopelijk is ze snel opgeknapt!

Vaak is zo'n slechte dag toch het gevolg van teveel hebben gedaan (in bijvoorbeeld de dag ervoor). Op het moment dat je je goed voelt, doe je vaak van alles en dan merk je er ook weinig van. Pas veel later komt de klap en merk je dat je toch teveel van jezelf geeist hebt.

Ik ben zelf bijna iedere zaterdag gewoon beroerd. Hele week gewerkt, boodschappen, huishouden etc. En dan lig ik op zaterdag echt zo'n beetje ziek te zijn op bed en de bank. Blijkt dan toch dat het allemaal te intensief is geweest.

Rustig aan doen, dus!

Rox, hoe was het vandaag? ik begreep op fb dat het niet allemaal even lekker soepel i gelopen?

Geplaatst

Tja... waar moet ik beginnen..

Ik heb vrijdag een gesprek gehad bij de chirurg die adviseert keizersnede.. ik heb gezegd wil je dit

VOOR dinsdag 8 Januari door geven aan de gyn want dan heb ik een gesprek en wil ik verder..

Kom ik daar zegt ze ik heb hem nog proberen te bellen maar hij is nu 2 dagen vrij.. ik zeg heeft

hij niets gemaild.. nope..

Dus ik alles uitgelegd maar blijkbaar wilt ze alles nog een x van hem horen .. en pas in week 30/32

word er een datum geprikt.. en ze wilt het laten zitten tot 39 weken..

Met de opmerking dat als mijn bevalling spontaan begint we nog genoeg tijd hebben..

Nou daar ben ik het niet mee eens.. dus ik ben nog niet klaar met vechten blijkbaar.. het voelt

echt wel als een gevecht voor een keizersnede.. jammer want wat mij is aangedaan.. heb ik nooit

zelf gewild.. de wens om normaal te bevallen is echt wel aanwezig.. maar dat gaat echt niet..

Dus ik voel me een beetje down.. ook niet lekker nu.. pijn in me rug hoofd .. fijn bedankt chirurg en gyn!

Geplaatst

Rox, wat balen meis, dat het zo is gelopen.

Waarom wordt er dan pas in week 30/32 een datum geprikt? Kunnen ze dat niet eerder doen?

En wat was het argument van de gyn om te wachten tot 39 weken terwijl de chirurg het had over omstreeks 37 weken?

Nou, jij zal vast met nog meer vraagtekens en onzekerheden rond lopen.

Sterkte meis!

Ik heb vandaga contact gehad met onze bedrijfarts en ga per direct nog maar 3 (maximaal 4 uurtjes als ik mij goed voel) werken. Hopelijk ga ik mij dan weer iets beter voelen en worden de harde buiken ook wat minder.

Morgenavond voor het eerst naar zwangerschapsyoga.

Geplaatst

Syl, ik zie nu net je banner / ticker. Jeetje, wat gaat dat snel! (voor je eigen gevoel kan het mischien niet snel genoeg gaan).

Heel veel succes bij de gyn, aankomende donderdag.

Je was benieuwd of je dan weer een echo krijgt? Ik zou eigenlijk niet weten of iedereen die bij een gyn loopt, ook iedere keer automatisch een echo krijgt.

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje, liep ik gewoon bij een vk en had dus daardoor geen extra echo's.

Nu heb ik een medische indicatie en loop dus bij de gyn. Ik gebruik prednison en heb een lichte stollingsneiging., waarvoor ik de eerste 12 weken fraxiparine moest spuiten.

De prednison kan een groeiachterstand veroorzaken, waardoor ik bij iedere controle een echo krijg. De groei van ons kindje wordt dan in de gaten gehouden alsmede de conditie van mijn placenta (vanwege het medicijngebruik). Ik heb dus geen idee of een echo krijgen bij alle controles, standaard is bij de gyn.

Hopelijk heb je een leuke gyn, die jou sowieso even een kijkje laat gunnen naar jullie uk.

Ondanks de medische reden, kan ik er elke keer weer helemaal blij van worden als ik ukkie weer even heb mogen bekijken.

Geplaatst
Rox, wat balen meis, dat het zo is gelopen.

Waarom wordt er dan pas in week 30/32 een datum geprikt? Kunnen ze dat niet eerder doen?

En wat was het argument van de gyn om te wachten tot 39 weken terwijl de chirurg het had over omstreeks 37 weken?

Nou, jij zal vast met nog meer vraagtekens en onzekerheden rond lopen.

Sterkte meis!

Ik heb vandaga contact gehad met onze bedrijfarts en ga per direct nog maar 3 (maximaal 4 uurtjes als ik mij goed voel) werken. Hopelijk ga ik mij dan weer iets beter voelen en worden de harde buiken ook wat minder.

Morgenavond voor het eerst naar zwangerschapsyoga.

Chirurg heeft niets gezegd hoor over 37 weken.. maar ik zelf heb de voorkeur tussen de 37 en 38 weken..

Met 39 weken zijn ze nog beter gerijpt.. ja en met 40 nog meer maar met 42 HELEMAAL..

Me broek zakt er van af...

En waarom niet eerder te lui zeker ofzo!

Geplaatst

Hè meiden,

De echo was goed, kindje loopt wel klein weekje achter maar ik moest me geen zorgen maken.

de groei was goed, alleen net alles onder het gemiddelde maar nog wel binnen de lijnen.

weegt nudenken ze rond de 1600 gram. Over 4 weken weer een echo en opnieuw controle. De kleine ligt idd al vri ver ingedaald. Dit verklaart ook dat gevoel tussen me benen.

nu snel weer me bedje in, vandaag erg duizelig. Dus ga lekker op tijd slapen meiden

Geplaatst

Kimmie, Fijn dat alles in orde was! Heeft de lage ligging nog verdere gevolgen of maakt het verder niets uit? (behalve het vervelende gevoel daaronder dan...)

Rox, je hebt een pb met mijn adres. Mocht het makkelijker zijn om ook mijn mailadres te hebben, dan moet je het maar even laten weten.

Slaap lekker allemaal

Geplaatst

Nee geen gevolgen, het ene kindje daalt schijnbaar sneller in als de andere.

Het is idd alleen vervelend voor het gevoel, merk als ik lange stukken loop het vooral pijnlijk word. Dus dat doen we dan maar wat minder.

Nog maar 8 weekjes meiden en dan is het al zover. Wat gaat de tijd toch snel zeg!

Geplaatst

Kimmie, voordat je het week zijn die 8 weken ( + maximaal 2 ) voorbij en ligt jullie wondertje lekker in je armen. Is alles helemaal geregeld en klaar mbt de babykamer, kaartjes, eventuele nieuwe kamer voor Le.vi etc of moeten jullie nog het eea doen / kopen?

Geplaatst

Kimmie, wat ga jij al lekker snel zeg! Nog maar zo'n 8 weekjes te gaan en dan kan de kleine er zomaar al zijn, wauw!

En ukkie is bij jou dus al wat aan het indalen? Dat is mooi op tijd:) wel vervelend gevoel lijkt me, dan moet je toch nog best even!

Rox voor jou dus nog een hoop onduidelijkheid over wanneer je de keizersnede krijgt! Lastig hoor, je wilt gewoon een beetje weten waar je aan toe bent lijkt me!

Wen; da's waar ook, jij gebruikt Prednison. Vandaar ook al die echo's, fijn dat ze het zo goed in de gaten houden hoor! En heerlijk dat je kleine het zo goed doet! En altijd leuk om weer even te mogen kijken natuurlijk!

Hopelijk kunnen wij morgen ook nog even kijken bij de gyn! zo niet is het ook goed hoor, ik voel de kleine gelukkig goed dus dat is de mooiste bevestiging die je kunt krijgen he!:)

Geplaatst

Ik hoorde indd dat baby's al vanaf week 31 kunnen indalen! Maar lijkt me vervelend gevoel..

Tja ik word er een beetje moe van.. merk ook dat ik weinig kan hebben meer.. ik wil haar gewoon

in me armen hebben.. zodat alles achter de rug is.. en wij kunnen gaan genieten!

Wen ik ga straks beginnen .. ik stel het maar uit .. word niet goed van mezelf .. nu weer iets

wat ik wil maken.. die lamp die al eens eerder had laten zien maar dan vol met veren.. en het

uilen gezichtje! Ik zal je zodra ze klaar zijn het rekening nummer mailen..

De mail is verstuurd met de adressen..

Geplaatst

Goodmorning! Helaas slecht geslapen erg veel hoofdpijn grrr...

Vandaag weer naar de gyn. We zijn er nog steeds niet achter wat ik nou heb

Maar beroerd voel ik me nog steeds. Laatste dagen misselijk hoofdpijn en duizelig.

Kan soms amper op mijn benen staan.

@ wen heb bij senna ook yoga gedaan heerlijk ontspanne !

Was dit keer te laat met inschrijven dus doe niks helaas.

Maar heb denk ook genoeg aan me eigen gezondheid al haf ik graag

Gaan zwemmen helaas zou ik niet weten hoe ik er moet komen.

Met bus of fiets red ik niet. En omdat me meisje dan in bed ligt

Kan me man me ook niet brengen helaas

Geplaatst

Hoi dames, vanmorgen weer controle gehad bij de gyn en alles was goed! We hebben weer even een echo gehad, zo leuk!:) Meisje ligt goed op schema.

Verder hier ook ziekjes, erg hoesten en verkouden, blegh.. Maar niemand lijkt er nu haast aan te ontkomen he:(

Bah Sky, wat vervelend! Sterkte met die hoofdpijn!

Wen, wat leuk naar yoga! Lijkt mij ook wel wat.

Ik ga over 2 weekjes starten met zwangerschapsgym, ben benieuwd!

Gaan jullie trouwens verder nog cursussen doen? Ik heb me ook opgegeven voor een borstvoedingscursus. Lijkt me ook wel nuttig. Iemand van jullie dat wel eens gedaan? En heb je er veel aan gehad?

Geplaatst

Sky, wat naar dat je, je zo beroerd voelt. Kan het geen overmoeidheid zijn? Dat je toch teveel vraagt van jezelf. Alleen al de verzorging van een ander kindje, kan er behoorlijk inhakken. Ik neem aan dat je goed gecontroleerd wordt mbt je bloed, zoals ijzer, suiker etc?

Syl, fijn dat alles in orde was met jullie meiske.

Ik heb zelf nooit een borstvoedingscursus gedaan, maar heb mijn zoontje wel 1 jaar borstvoeding gegeven. Nou, had ik gelukkig een kraamverzorgster die mij super goed kon begeleiden hierin. Verder heb ik veel info gehaald van een borstvoedingsforum. Ik denk dat zo'n cursus of voorlichtingsmiddag best nuttig kan zijn.

Doordat ik mijn zoontje zolang bv heb gegeven, ga ik daar nu dus ook geen cursus oid in doen. Ik ga er eigenlijk een beetje van uit, dat ik het nog niet geheel verleerd ben.

De yoga was heerlijk! Ik had al eens zwangerschapsyoga gedaan bij de zwangerschap van mijn zoontje, maar dat was in een spiritueel centrum en bestond eigenlijk bijna alleen maar uit mediteren en visualiseren en bepaalde yoga oefeningen. Er werd amper aandacht besteed aan puffen en baarhoudingen om weeen op te vangen.

Nu dus zwangerschapsyoga ergens anders. Wat een verschil. Ik heb gisterenavond al meer geleerd als tijdens mijn vorige zwangerschap. Nu al aandactt voor houdingen om de weeen op te vangen, te puffen etc. Daarnaast goede praktische tips tegen kwaaltjes etc. Ik ben dus helemaal blij.

Geplaatst

@wen; dat klinkt dan nu wel een stuk leuker zeg die yoga! Dat was de vorige keer dus een heel stuk zweveriger, zou ook niet iets voor mij zijn op die manier hoor. Ik hou het dan ook maar gewoon bij gym, eens kijken hoe dat is is:)

jij hebt je zoontje best lang borstvoeding gegeven joh! Fijn als dat allemaal goed lukt! Je zult het vast nog niet verleerd zijn nu hoor, met zoveel ervaring moet het ook deze keer wel weer gaan lukken toch!:) Ik hoop dat ik het ook een tijd kan doen, lijkt me heel bijzonder!

Tja, die cursus lijkt me wel handig, verder heb ik een borstvoedingsboek gekocht en lees af en toe eens wat op internet er over, dus probeer me in ieder geval wel goed voor te bereiden. En dan verder maar afwachten of en hoe het zal gaan he! Ik hoop dat ik ook een fijne kraamhulp heb die me daar goed bij helpt, dat is ook erg belangrijk natuurlijk.

Geplaatst

Syl, ik vond het geven van borstvoeding in het begin loodzwaar. Ik begreep ineens waarom een hoop moeders ermee stopten of uberhaupt niet aan begonnen. Je hebt er namelijk (met name de eerste weken) een hele dagtaak aan.

Mijn zoontje was een langzame drinker en kwam eigenlijk ook best snel voor de volgende ronde. Hierdoor zat ik gemiddels zo'n 10 uur per dag te voeden. Ook ben je dan bezig nog in een soort ritme te komen, en dat kan best moeilijk zijn als je borstvoeding geeft op verzoek.

Na verloop van tijd werd het echter steeds makkelijker en vond ik het echt veel makkelijker als gedoe met flesjes klaar maken etc. Daarnaast is het zo ontzettend mooi en intiem om dit samen met je kindje te kunnen doen. (althans dat was mijn gevoel).

Het kolven (op werk) is echter een stuk minder romantisch....haha. Ik voelde mij soms echt een soort "bertha de koe". 2 van die dingen aan je boobs en kolven maar. Ook kolven moet je vaak een beetje leren. Hoe vaker je kolft, des te makkelijker het wordt en de productie gaat toenemen. In het begin niet schrikken als je maar iets van 20 cc gaat kolven, dat loopt namelijk echt vanzelf op. Afijn, tegen die tijd ga je alle info krijgen via de cursus. En dat is uiteindelijk toch handiger als alles zelf te moeten uitvogelen.

Mijn voornemen is wederom om tot de eerste verjaardag van ons ukkie borstvoeding te gaan geven.

Ik heb deze keer ook overwogen om zwangerschapsgym te gaan doen. leek mij ook lekker om toch een beetje in beweging te blijven. Vanwege mijn bekkenproblemen is het uiteindelijk toch de yoga geworden. Het is sowieso gezellig om met meerdere zwangeren lekker ervaringen etc uit te wisselen en na de bevalling een reunie te houden.

Dus ik denk dat je het bij de gym ook zeker naar de zin gaat krijgen.

Geplaatst

Wow, dat is inderdaad loodzwaar zeg Wen! 10 uur op een dag met BV bezig! Daar moet je dan wel echt doorzettingsvermogen voor hebben!

Ik las dat in dat boek wat ik nu heb ook al ja, dat het vooral in het begin soms gewoon echt zwaar en moeizaam kan zijn. Maar wel goed dat je toch hebt volgehouden hoor!

Ik denk alleen dat je nauwelijks aan je kraamvisite toekomt dan he? Ik zie dat op het moment bij vrienden van ons, hebben nu een kleintje en worden echt overlopen met bezoek...pfff... lief dat ze komen hoor, maar zeker als je bv wilt geven en je in het begin daar echt flink de tijd voor nodig hebt, lijkt me dat niet zo fijn. (Of voedde jij wel gewoon met al het bezoek er bij? Lijkt mij nog wel lastig denk ik, maar niet te moeilijk over doen:))

Verder lijkt het mij ook iets heel moois om te kunnen doen hoor, wat je zegt, iets heel intiems denk ik.

Kolven lijkt me ook niet al te romantisch nee..haha.. maar ook dat hoort er nou eenmaal bij he! Collega van me heeft ook een tijd gekolfd, en hing dan altijd een briefje op de deur: 'Niet storen, Melkunie in bedrijf' haha, vond dat wel weer grappig!:)

Ik heb ook echt zin in de gym ja! Gewoon alleen al omdat het me gezellig lijkt om met andere meiden die ongeveer even ver zijn contact te hebben.

Yoga lijkt me voor jou wel beter als je bekkenklachten hebt ja. (Alhoewel ik me afvraag hoe intensief die gym straks gaat zijn hoor;))

Geplaatst

Ja het gaat echt snel idd. We zijn redelijk klaar. Kleine ligt eerst bij ons en als het goed slaapt gaat hij samen met Levi op een kamer. Levi heeft een grote kamer en aangezien we 3 slaapkamers al bezet hebben, is dit voor ons de beste optie. Evt als het echt niet mocht gaan kunnen we een klein kamertje extra bouwen. Maar ik lag vroeger ook altijd gedeeld, dus waarom zou dat nu niet gaan! Kaartje zijn we bijna uit, toevallig van de week proefdruk besteld. Naam staat vast, en aangezien we weer een jongen krijgen heb ik eigenlijk alles al :-) gisteren het eerste pakje voor onze knul gekocht dus dat kan ik ook weer afstrepen.

Van de week laatste spullen eens gaan verzamelen en uitzoeken en dan zijn wij er klaar voor.

Syl fijn hè die kleine voelen! Vind dat ook zo een fijn gevoel. Al moet ik zeggen hoe verder je zwanger bent, hoe pijnlijker het af en toe wordt. Maar goed geweldig blijft het!

Rox wat een gave lamp! Zag hem op facebook voorbij komen. Lekker crea bezig meis.

Hoe is het met de andere dames ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden