Jump to content
Jessi79

Wat voor kleding met dit weer?

Recommended Posts

Mijn dochtertje is nu zes weken en ik twijfel vaak over wat voor kleren ik haar aan moet doen met dit weer. Mijn kraamhulp zei: altijd een laag meer dan jezelf hebt. Vandaag is het super weer en zijn we naar de Apenheul geweest. Mijn dochter droeg alleen een mouwloos rompertje met korte pijpjes (spagettibandjes). Over haar onderbenen lag een hydrofiel tegen de zon, verder alleen een Dooky en geen dekens ofzo. Wij zagen een ander stel met een zoontje van 8 weken. Kwamen in gesprek omdat ze precies dezelfde kinderwagen hadden. Dat jochie had een vest aan en lag onder een deken en laken. Kleed ik mijn dochter nou te koud?

En wat moet ik 's nachts doen? De afgelopen week trok ik haar jurkje uit en deed ik over haar romper nog een lange mouwen shirt aan, en lag ze onder een deken+laken. Is dat te warm?

Een vest met dit weer? Dat is wel heel erg overdreven!

Je kan altijd even in haar nek voelen. Als die gewoon normaal qua warmte aanvoelt, is er niks aan de hand. Op dagen als deze zou ik haar niet te warm aankleden.

Verder is het ook per kindje verschillend, Vince heeft het snel warm. Zeker nu hij een redressiehelm draagt heeft hij weinig (luchtige) kleren aan i.v.m. de afvoer van de warmte.

Volg je gevoel, is altijd het beste!

S.terre heeft op dot moment alleen dat jurkje van lief aan (wat we in kesterwn gekocht hebben)

Naar de efteling had ze een jurkje aan zonder moiwen en een legging. Een lakentje eroverheen.

's nachts doe ik ook nog lange moiw aan, maar zonder deken. Maar haar kamertjr is vteselijk warm.

@Sandra oh ja dat jurkje was leuk! In de aanbieding toch?;-)

Alleen een laken 's nachts is ook wel een goed idee. Ik hoop alleen dat ons drukteschoppertje die niet meteen los schopt...

Strak instoppen :) sterre doet dat soms ook wel hoor, vandaar de lange mouw en lange broek en sokjes... Met dit weer is het dan niet zo heel erg.

Ja idd in de aanbieding hahaha!

T.hymo heeft vandaag alleen zijn rompertje (mouwloos) aan gehad. In de tuin heb ik af en toe een hydrofielluier over hem heen gelegd, maar dat was meer ter bescherming van de wind. In bed doe ik alleen een rompertje (mouwloos) met een dunne slaapzak en een lakentje. Maar in zijn saapkamer is het vaak 25 a 26 graden. Ik krijg het niet echt afgekoeld in huis.