Jump to content

Welke verzorgingstas voor tweeling?

Sorpresa

Recommended Posts

Wij als newbies in de babywereld raken een beetje het spoor bijster af en toe... We hebben geen ervaring met een baby, laat staan met twee!

Dus nu ik een verzorgingstas zoek weet ik niet goed waar ik op moet letten. Ik weet globaal wat er in moet passen maar dat onderschat ik vast :happy:

Mij lijkt een extra grote tas wel fijn maar bij gebrek aan ervaring en omdat ik voornamelijk beperkt ben tot webshoppen is het lastig in te schatten wat groot genoeg is. En waar moet ik nog meer op letten? Soms zie ik tassen met twee verschoningsmatjes erin maar dat lijkt me overdreven, of niet?

Ik hoop dat er mama's zijn die mij op weg kunnen helpen. Welk merk? Welke maat? Welke accessoires? Veel of weinig vakjes? Voor/nadelen.. Etc etc...

Uiteraard niet alleen een vraag voor tweelingmoeders maar voor alle moeders die de tas pakken voor twee kleintjes.

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen! :thmbup:

Hoi, ik heb gewoon een tas van de Hema, die blauwe met rode stippen. Ik vond het belangrijk dat daar twee flessenhouders in zitten.

Twee verschoningsmatjes is natuurlijk onzin, je kan ze toch niet tegelijkertijd verschonen? Ik vind het een prima tas, kan genoeg in. En je kan 'm aan de hand en om je schouder dragen, maar dat zullen de meeste wel hebben.

Succes met kiezen!

Ik weet niet of je bv of fv gaat geven. Maar met een tweeling zou ik zorgen dat ik een tas heb waar iig een grote thermosfles + een normaal flesje water inpast samen met 2 flessen en de torentjes van de voeding. Daarnaast heb je ruimte voor 2 vervangende setjes kleding, de luiers en de luierdoekjes nodig.

(Of je echt een luiertas nodig hebt... vaak volstaat een mooie, stevige rugzak/schoudertas net zo goed. Verschonen kan je nl. ook prima op 1 of 2 hydrofiele luiers - en tegenwoordig hebben ze echt op heel veel plaatsen al aankleedkussens oid) en een rugzak heeft ook een heleboel vakjes en zakjes waar je vanalles in kwijt kan. Ja, je mist de geisoleerde vakjes, maar daarvoor had ik de thermosfles mee.)

Kijk, daar heb ik wat aan, ervaren moeders aan het woord :-)

Voor-het-eerst-zwangeren kun je vanalles aanpraten natuurlijk!

Ik wil graag bv gaan geven maar mijn moeder lukte dat niet dus ik hou er wel rekening mee dat het flesjes worden. Sowieso wil ik liever niet kolven op het werk dus uiteindelijk zal inderdaad allerhande voeding mee op pad gaan .

Of je nou een echte luiertas gebruikt of niet, is helemaal aan jezelf. Ik heb een luiertas van Kruidvat (10 euro) en die doet al 2 jaar dienst. En die heb ik voornamelijk voor het matje (dat ik vervolgens amper heb gebruikt...) gekocht. De tas gebruik ik wel vaak, maar een leuke andere (ruime) tas zal ook prima dienst kunnen doen. Je moet er rekening mee houden dat er wat luiers en doekjes in kunnen, een verschoningsmatje (of doek waarop je dat kunt doen), schone sets kleding (maar babykleding is uiteraard niet zo groot, dus kan je al gauw een boel meenemen), flesje (in jouw geval flesjes), poedertoren(s), speeltje(s) en dan is het ook wel handig als je sleutels en portomonnee er ook in kunnen... inmiddels zit er hier ook nog altijd een pakje drinken, wat koekjes en wat slabbetjes en een lepeltje in, maar mijn kinderen zijn alweer wat groter. Dat is dan allemaal weer in de plaats van de kleding gekomen. Heb zelf geen tweeling, maar wel twee kinderen in luierleeftijd (nu 1 en 2 jaar) en heb altijd voldoende ruimte in mijn tas gehad.

Hey Sorpresa..van harte met je verwachte tweeling!!

Net als Elinorac heb ik ook de tas van de Hema maar dan de zwarte uitvoering (mijn man wou niet met kleurtjes lopen zie die..haha..)

Er zitten idd twee flessenhouderzakjes (hoe je dat ook noemt) in met thermo binnenkant dus voor zowel koud als warm te houden.

Hij is echt groot genoeg..maar weet je ..eigenlijk gebruik ik hem niet zoveel want ik ben met twee babys toch niet zoveel onderweg als dat ik had gedacht.

Nog een tip..denk goed na wat voor box je aan wilt schaffen voor een tweeling, ik heb een tweeling box gekocht maar heb uiteindelijk nog een 1-ling box erbij moeten zetten omdat de dames vanaf een maand of 6 ruimte nodig hebben om te bewegen en rollen enzo en je dan dus constant de 1 van de ander aan het afhalen bent..niet handig.

als je nog dingen wilt weten dan roep maar hoor.

groetjes stiertje

Dank voor de reacties allemaal, ik ga eens aan de webshopperij denk ik! :-)

@Stiertje, hier staat nu een tweelingbox van Bopita. Of t wat is merken we vanzelf maar mn moeder kwam ermee aanzetten, had ze ergens op de kop getikt voor weinig dus ach, we'll see! Het is sowieso lastig inschatten wat voor kids het zijn en wat ze fijn vinden enzo dus ik wacht het verder maar af :-)

Stiertje hier hetzelfde verhaal helaas... Gebruik 'm niet zo vaak. Laatst had ik 'm mee naar de Efteling, maar zonder babies! Omdat het een handige tas is.

Ik heb een gewone box, had ik nog van de oudste, maar die is nu veel te klein, ze liggen er zelden samen in of eventjes, maar kan eigenlijk niet meer. Ik ben me nu aan het orienteren op een los hekjessysteem...

Ik heb geen luiertas gekocht maar gewoon een leuke grotere tas. Hier past alles in wat wij nodig zijn voor de tweeling. Altijd schone kleertjes, flesjes, poedertoren, speelgoed, een speelkleed, pampers enz enz. Nu ze wat ouder worden gaat er steeds minder mee, maar ben wel blij met mijn grote tas.Ik vind hem vooral makkelijk wanneer ze naar de opvang gaan. Het nooit ruimte te kort!

Er zitten geen flessenwarmer houders in, maar wij hebben deze gewoon los gekocht. En bijna overal is wel een magnetron of anders gewoon warm water uit de kraan. Dus mijn inziens niet echt nodig.

Succes met je keuze!

Sorpresa ik heb ook een tweelingbox van bopita voor weinig geld van marktplaats gehaald en voor het 1e half jaar is het super hoor dus daar heb je echt wel wat aan! Nu lijken mij die hekjes ook wel wat alleen dan moeten de boxen er weer uit..zucht ..dilemma's haha

Boxen weer verkopen op Marktplaats! Zo doe ik het ook met fietsen voor de oudste: verkoop haar oude fiets en hup weer een nieuwe en vaak ongeveer voor dezelfde prijs, ideaal toch?

Probleem met de hekjes(box) is dat ik 'm nog niet echt gezien heb op MP. Nou zijn de losse hekjes niet schreeuwend duur dus als ik ze niet kan vinden op MP koop ik ze wel nieuw... en verkoop ze later wel weer.

Ik wou net zeggen ik denk dat je voor die hekjes best een goeie prijs krijgt. En zo hard slijten ze niet toch? Tenzij je kids ze omgooien of hun tandjes erin zetten ;-) Mijn box gaat ook gewoon op mp als ik er klaar mee ben. Tenzij mijn zusje graag vast een grote box wil voor als ze aan kids toe is. Maar goed ik denk dat je sowieso niet ontkomt aan een miskoop hier en daar je probeert je huis toch in te richten voor iemand die je niet kent (2 iemanden in mijn geval). Zo twijfel ik bijvoorbeeld ook over draagzakken. Wel/niet kopen en dan een eenling of tweelingvariant, knopen of gewoon met riempjes enzo... Niet dat na de bevalling ineens alle winkels maanden gesloten zijn natuurlijk maar ja hormonen...nesteldrang...

Haha..sorpresa..ja er komt zoveel op je af echt ongelovelijk!!

Hier nog een paar tips:

*Meenemen naar het ziekenhuis zowel kleertjes in 50 als 56 want misschien kan de een 50 aan en de ander 56..bij mij had de 1 kortere armpjes en was zelfs 50 te klein dus moest alles omgerold worden.

*Een flesje (indien je fv wilt geven natuurlijk) van twee verschillende merken in huis hebben..ik kwam zondags thuis en toen bleek dat Sofia niet uit de avent wilde drinken omdat die stugger zijn dan die in het zkh dus heeft mijn man stad en land afgezocht naar difrax.

*de buikdragers die wij gekocht hadden hebben we nooit gebruikt..weet ook niet echt waarom.. maar ik heb ze te koop aangeboden onder het kopje "te koop aangeboden" als je interesse hebt laat maar weten.

*Het grote tweelingenboek van Coks Feenstra heb ik veel aan gehad en nog steeds..allemaal tips van verwekking tot hun 18e jaar, superleuk boek.

Misschien hebben de andere tweeling mamas nog tips.

liefs stiertje

Thnx voor de tips! Ik zat ook al te denken om twee maten kleertjes mee te nemen inderdaad. Baat het niet dan schaadt het niet (zoveel ruimte nemen kleertjes niet in beslag haha). Ik heb zelf het Tweelingenboek van Anjo Rust en eentje van de NVOM liggen. Er staan inderdaad veel praktische tips in waar ik zelf niet 1 2 3 op gekomen zou zijn!

Qua draagzakken hebben we zo'n knoopding liggen die ik van een collega kreeg en dat is een roze geval

voor 1 baby... Ik twijfel over de weego twin. Vriendlief lijkt het heel leuk (mij te zwaar).

Naar die flesjes zal ik eens gaan kijken. Ik wil graag bv geven maar je weet nooit of t goed gaat natuurlijk en we hebben ook een kolf te leen gekregen dus kan de man ook eens voeden misschien... Ik vind het moeilijk inschatten wat ik straks prettig vind en hoe ik dingen zal ervaren. Gelukkig zitten er inde blije dood enzo ook flesjes en in de cadeaupaketten die we kregen van blije familie ook. Geen idee welke merken, zal eens checken :-)

Hi Sopresa,

Wat betreft de luiertas, je heb op Youtube veel filmpjes van (Amerikaanse) dames die laten zien wat er allemaal in hun luiertas zit - je ziet dan ook gelijk hoe het eruit ziet en of het handige tassen zijn ( zoek op diaperbag). Ik heb zelf voor de kleine een normale grote tas gehad, miste af en toe wel de vele vakjes (dat is toch echt wel heel handig), werkte toen met veel losse etuitjes in de tas. Vooral een los etuitje met 2 luiers, doekjes, creme, zakjes en een matje) is handig. Dan kun je snel een wc inlopen zonder de hele tas elke keer mee te nemen (die kun je soms namelijk niet "schoon" neerzetten - en een etuitje leg je gewoon naast je baby).

Nu met twee ben ik overgestapt op een rugzak. Daar kan echt veel in en draagt fijner met twee kids. Het hangt er ook van af of je veel kort of lang wegbent. Wij zijn vaak langer onderweg, dan bedoel ik echt een dag.

Draagdoeken, ik heb ze wel heel veel gebruikt. Je kunt ze vaak ook wel even uitproberen. Heel handig als er een onrustig is, in de draagdoek lekker dicht bij terwijl je toch iets kan doen met de ander. Twee tegelijk lijkt me wel zwaar (en onhandig).

Geniet ervan!

Heb nooit draagdoeken of buikdragers gebruikt, had voor de oudste een buikdrager maar die paste niet omdat mijn borsten te groot zijn :-( dus heb het niet eens geprobeerd. Lijkt me niks met twee trouwens maar goed.

Ben benieuwd of bv geven gaat lukken, ik hoop het voor je! Ik ben er na 3 dagen mee gestopt want vond het veel te zwaar, terwijl ik de oudste 10 maanden bv heb gegeven. Een tweeling is toch andere koek...

Joh, alles wijst zich vanzelf...

Ja ik probeer ook niet teveel te plannen mbt bv en dat soort zaken. Ik kan nu toch niet bedenken hoe het loopt en wat ik en de kids prettig vinden. Maar ik vind het wel fijn om jullie reacties en ervaringen te lezen. Geeft me toch wat meer kader voor mijn chaotische gedachten :-)

Ja joh de prijzen slaan nergens op en zeker voor mijn tweelingbox is de keuze erg beperkt. Wilde er sowieso een op maat laten maken toen mijn moeder zei dat we dat best zelf konden. Grappige is dat zij een paar maanden terug aan cts is geopereerd. Goeie timing zullen we maar denken! Heb op de markt een leuk stofje gevonden dat eruit zien als allemaal lapjes aan elkaar. Scheelt weer gepriegel haha! Als t allemaal lukt volgen er nog wel fotootjes van :-)

Hi,

Gefeliciteerd net je 2ling zwangerschap!

Ik heb een luiertas van ju-ju-bee. Gemaakt van materiaal wat gewoon de wasmachine in kan. Zitten zijzakkem op waar flessen in kunnen met thermo dus houdt zowel koud als warm. Verder heb je deze in versvhillende groottes. Ik heb wel een grootte genomen vanwege de tweeling. Ook handig als je op vakantie gaat in het vliegtuig!

Tweelingbox tot een maand of 6 wel veel gebruikt daarna steeds minder en na een jaar niet meer. Ze wilden er gewoon niet meer in.

Wat betreft kinderwagen ben ik erg tevreden over de easywalker duo. Wel een bakbeest om mee te nemen in de auto dus een stationwagen is geen overbodige luxe.

Succes.

Groetjes, Henkie