Ga naar inhoud

Welke verzorgingstas voor tweeling?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sorpresa vervelend dat je cts hebt gekregen..heb ik ook ontwikkeld tijdens de zwangerschap. Sliep elke nachte met braces om, na de bevalling was het meteen over gelukkig, ik hoop bij jou ook.

Een boxkleed heeft mijn moeder ook zelf gemaakt, superleuk stofje uitgezocht, oud dekbed op maat geknipt en voila..een kleed naar eigen smaak.

Oja en een speelkleed voor op de vloer ook zelf gemaakt met schuimrubber erin, ideaal.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik zag die biesjes ook op de markt waar we de stof kochten voor het boxkleed. Schattig :-) ik heb ze (nog) niet gekocht, eerst eens kijken hoe het kleed vordert :-)

Geplaatst

Ja ik zoek nu alles op internet haha, maar werd gewoon erg blij van al dat sierband met ruitjes en stipjes...bloemetjes, hartew, kantjes... Ze hebben een winkel hier in de buurt, ga volgende maand eens met mn moeder kijken.

Geplaatst

Sopresa, weet niet of je er inmiddels al uit was qua tas, maar ik ben zelf enorm blij met mijn oude schooltas (ik was/ben docente VO). Een stevige, leren en enorm ruime tas van Crumpler - er moesten meerdere mappen/boeken/etc inpassen. En nu passen er dus in het achterste vak flessen, torentjes, etc. en in het grote vak zitten een stapel luiers, billendoekjes, desinfectiezeep, hydrofielen, slabbers, spuugdoekjes en reservesetjes kleding ('vroeger' meerdere; nu afhankelijk van waar we heen gaan, maar meestal maar 1 unisex set) en in het voorste vakje heb ik een thermometer, luuf, neusspray, paracetamol, rozijntjes, liga's, etc. Heel stevige schouderband (van die autogordel-stof) die gewoon om de leuning van de wandelwagen gehangen kan worden. Ideaal! Verschonen doe ik inderdaad gewoon op een hydrofiel, heb ook nooit een matje gemist eigenlijk.

Wb een box; wij hebben in het begin een tweelingbox + wandelwagen met bak in de woonkamer gehad. Toen ze niet echt meer beneden sliepen hebben we een playpen neergezet - zo'n grote box van losse hekjes. Nadeel is dat die niet in verschillende hoogtes gezet kan worden, maar enorm voordeel is dat ze er de ruimte hebben om te rollen en later kruipen/stappen, je al het speelgoed in de box kan houden ;-) en op het begin kan je de box gewoon open laten zodat je er zelf makkelijk in en uit kan; pas toen ze echt gingen kruipen zijn wij m dicht gaan doen. Hij staat hier trouwens sowieso veel open, maar het is heel fijn ze even 'vast' te kunnen zetten als je een wasje moet omzetten, aan het koken bent, etc. De tweelingbox is er hier uit gegaan toen ze ruim een jaar waren, we gebruikten m toen nauwelijks meer. De playpen blijft nog wel even :D. (gekocht op www.boxenland.nl, met van die rubber puzzelstukken voor isolatie op de grond)

Je bent al een heel eind op weg, succes met de laatste weken!!

Geplaatst

Volgens mij heb je ook een filmpje van je drietal inde playpen op youtube gehad toch? Ik heb m nog aan mn moeder laten zien toen omdat ik t zo'n leuk stel vind :-)

We hebben nog geen tas aangeschaft maar ik ben wel aan het googlen op wat allemaal bestaat aan normale en verzorgingstassen. Binnenkort eens met de man kijken en dan iets uitkiezen. Kan me voorstellen dat hij niet met een bloemetjestas op weg wil hahaha!

Tweelingbox en -kinderwagen zijn al geregeld, slaapkamer ook, alleen nog babyfoon en verzorgingstas (qua 'grote' uitgaven) en dan zijn we aardig compleet :-)

Geplaatst

Volgens mij zijn al de filmpjes (op 1 20-w echo na) die wij op youtube hebben 'verborgen', maar als je op de namen van de kinderen googelt kom je wel op ons blog met foto's en filmpjes ;-). Fijn dat je al bijna compleet bent. Wij hebben een heel simpele babyfoon van Alecto. Meiden die een enorm volume hebben, kinderen die weinig wakker zijn 's avonds en wij zelf die niet vaak allebei weg zijn zorgen er voor dat we m weinig gebruiken. Heel af en toe een paar uur dat ie bij de buren staat 's avonds en we hebben m wel gebruikt op vakantie (zaten wij 's avonds in het huisje ernaast bij mijn broer) en in de tuin vd zomer - daar hoor je de kinderen niet als ze huilen.

Dus denk dat het vooral de vraag is hoeveel je m gaat gebruiken. Wij hebben boven de deuren op een kier, dus als we op bed liggen horen we ze wel als ze huilen of ons roepen. En als ze op bed liggen en wij zitten nog beneden dan staat de deur naar de gang ook open. Voor die drie keer per jaar dat wij m dus nodig hebben, vonden we het niet de moeite een dure te kopen....

En bloemetjestas is prachtig toch :icon_flower:? Hahaha!

Geplaatst

Ik begrijp het probleem met de bloemetjestas ook niet hoor! Ik dacht lekker met alle kleuren van de regenboog erin... hihi

Wij hebben de deuren hier altijd dicht omdat we 5 katten hebben dus we horen onze kleintjes straks niet als we beneden tv kijken. We zullen de babyfoon dus wel vaak gaan gebruiken! Maar ja er zijn zoveel functies dat je ervan in de war zou raken. Aanbod schept de vraag he! Heel vervelend.

Geplaatst

Wij hebben er eentje van Alecto, in vorm van een konijntje , 25 euro bij de Kijkshop geloof ik en handig is dat je alleen de lampjesfunctie kan gebruiken, wat wij dus meestal doen.

Geplaatst

Ik lees t alweer, heb wat te doen dit weekend! Verzorgingstas is inmiddels geregeld, manlief wilde graag een die ook als rugzak kan en in de wasmachine (ik heb echt een huishoudkoninkje hihi) en we zijn uitgekomen op een jujube bff. De rest vond hij lelijk of te vrouwelijk of te saai...na wat zoekwerk voor een aardige prijs geregeld dus ik ga me nu storten op babyfoons haha! En dan ben ik wel klaar met uitzoekwerk want dan zijn we voorlopig compleet. Andere 'handige' snufjes schaffen we wel aan als de kleintjes er zijn en we het nodig vinden :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden