Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

ekiaam, ik had de punctie een dag na jou, 20-10, mijn officiële testdag is 6-11, toen ik straks DD belde voor een nieuw recept voor utro reageerde ze ook at ik wel erg vroeg was. Ik snap je gevoel dat het niet gelukt is wel , dat ja ik juist dinsdag heel erg. Ik hoop zo voor je dat het anders is!

Mama in love, vanochtend inderdaad weer en gelukkig weer wat donkerder ! Jij in afwachting van de menstruatie toch? Spannend de cryo tp!!

mia ben jij weer wat opgeknapt ?

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Druk wachtbankje is dit aan het worden! En hopelijk ook erg groen :-))

Ik heb vandaag tweede FM gehad. 8 follikels van allemaal 14mm (die gaan lekker gelijk op) en nog een paar van 10 en 12 mm. Ze willen nog even wachten met de punctie omdat ze zo mooi gelijkmatig groeien en de gyn hoopt dat er nog 2 kleinere mee gaan doen. Maandag FM nummer 3 en dan plannen ze waarschijnlijk de punctie ook. Ze denken nu woensdag of donderdag.

@ekiaam ik ben ook zo'n vroegtester ;-) had het omgekeerde van jou. Bij mijn eerste TP testte ik op dag 12 positief, op dag 13 iets minder en dag 14 was de test omo-wit. Het ziekenhuis was toen ook not amused dat ik al zo vroeg getest had. Het is gewoon niet betrouwbaar. Ik ken ook iemand die op dag 13 negatief testte en toch zwanger was dus wie weet! Ik blijf voor je duimen.

@meiske klinkt goed! Voorzichtige felicitaties alvast.

Ik heb wel echt een jengelend gevoel onderin mn buik. Kan dat door die follikels komen?

Geplaatst

Hey Tinker,

Mn tweede meting was (voor mn gevoel) wat teleurstellend. Er zijn er maar drie die redelijk groeien, tussen de 12,5 en 14.5 mm... Verder wel een aantal kleintjes maar die tellen ze niet.

Na overleg blijkt dat de dienstdoende arts (nog nooit gezien) heeft gezegd dat het verhogen van de dosis geen enkel nut heeft? Er zullen niet meer blaasjes ontstaan?

Ik baal echt! Voor mn gevoel laat mn lichaam me in de steek?? Heb ik iets fout gedaan de laatste weken??

Maar goed, zondag weer een meting en waarschijnlijk dinsdag ook weer...

We wachten maar af (best lastig als je een controlfreak bent!)

Geplaatst

Hoi meiden,

Meiske, ik ga je gewoon vet feliciteren... niets voorzichtig. Ga jij er maar lekker van genieten. super goed zeg!

Jansuh: welkom, spannend hoor.

ekiaam, wat een onrust.. meid je weet maar nooit.

Dames van de follikelmetingen, spannend, het blijft lastig wat betreft timen. Ik hoop dat ze bij jullie nog even mooi doorgroeien.

en er is volgens mij niet iets dat je er zelf aan kan doen, behalve je medicijnen trouw in nemen.

Ik heb een prangende vraag, deze heb ik zo'n beetje na elke terugplaatsing.

Donderdagmiddag hebben wij een terugplaatsing gehad. een uur na de teugplaatsing had ik na het plassen een ienieminie beetje bloed bij het vegen. Vanochtend ook een stipje. Ik heb dan heel erg het idee dat dat de embryo was. Hebben jullie dat ook gehad? is dat normaal dat je dat dan hebt?

Ik zou het liefste het ziekenhuis bellen voor een echo.

Groetejs,

Surf.

Geplaatst

mieniemie

Ik herken het bij mij ook eerst 2 a 3 mooie en de rest allemaal kleintjes...

Maar wees niet getreurd nog ze hebben mij tot dag 19 door laten gaan....vanaf eerste dag spuiten en had uiteindelijk 12 mooie eitjes...

Ze mogen best doorgroeien he...die van jou zijn nog klein hoor....bij mij hebben ze de laatste 3 dagen pas de medicatie opgehoogd.

Dus nog niets aan de hand...sterkte .....heb vertrouwen......anders maak je jezelf helemaal gek x

Geplaatst

@surf: heb ik ook een keer gehad en gebelt met ZH. Blijkt een beetje bloed te zijn dat door het buisje bij de TP kan worden veroorzaakt. Dat schuurt dan langs de wand van je baarmoedermond. Heeft echt helemaal niks met de emmy te maken! Dus lekker broeden :-)

@mienieme en @aman: ik had er de vorige keer ook maar 3. Maar wel alle 3 van goede kwaliteit en ook alle drie bevrucht. Met een verste topper en 2x cryo. Dus een score van 100%. Kwaliteit is soms belangrijker dan kwantiteit. Er zijn genoeg meiden met 10 of meer follikes die ook maar 1 of 2 overhouden. Dus blijf positief!

ze wilden bij mij de medicatie overigens ook niet verhogen. Nu bij de volgende poging dus wel en het resulteert tot nu toe wel in meer follikels laten we hopen dat de kwaliteit ook goed is. Maar niet opgeven dus. Je hebt echt maar 1 goede nodig ;-)

Geplaatst

Start

2 november: Jolanda

3 november: Mama-in-love (2 cryo's)

Uitgangsecho

6 november: Suzie

9 november: Sproet

FM

2 november: Mieniemie

2 november: Tinkerbell

8 november: Druppel

16 november: Sproet

Punctie

Terugplaatsing

Testen!!

2 november: Faye

6 november: Meiske 31-10-2012 getest en positief!

6 november: ekiaaM

9(?) november: Booboo

13 november: surf

Geplaatst

Jippie babeth! Gefliciteerd meis wat fijn!!!

Miniemie ik krijg juist heel vaak de idee dat er bij vrouwen in pogingen met minder eitjes er vaak goede emmy s komen hier op het forum!

Hier ongesteld geworden op de testdatum. Scheelt wel weer een ritje naar vu voor bloedtest. Voel me echt verdrietig, laatste vergoede poging.... Ik zou nog zo graag een poging willen wagen maar daar moeten we nog goed over na denken. Ik weet niet precies wat het kost, maar het zal wel een hele aderlating zijn vrees ik....

Meiden ik ga jullie verlaten, heel succes allemaal en op naar mooi groen he!

Geplaatst

Faye wat verdrietig!! Ik had het erg graag anders voor je gezien, indien jullie een poging op eigen kosten overwegen houd dan in gedachten dat hier dames vaak iets over hebben he. Volgens mij liggen de kosten rond de €. 2300 excl. Meds.

voor nu veel sterkte! X

Geplaatst

Faye sterkte.

Hier nu dag 15 na punctie, nog geen menstruatie en het gevoel van het komt eraan is ook volledig weg.

Ik blijf braaf door gaan met bollen, vreemde is dat alles erg opgezet aanvoelt daar en mijn baarmoedermond enorm laag zit vreemd.

Maar goed ik ga morgen nog steeds uit van "niet zwanger" van cleurblue.

Verder hebben we besloten dat ik volgend jaar over ga stappen naar een andere verzekering die IVF 100% vergoed, dus niet alleen de drie pogingen.

Geplaatst

Jansuhh het kan heel erg verschillen, ik heb dat de eerste icsi gehad, pijn was pas weg in de 2 de wachtweek. Houd het in de gaten en met name of je in gewicht toeneemt of kortademig wordt....

Geplaatst

Faye, wat verdrietig. neem je tijd hoor. en ik ben met meiske eens watbetreft medicatie. ik loop ook in t vu. alles ligt nog in mijn koelkast. stuur maar een pbtje als nodig is . sterkte meid.

Geplaatst

Faye, wat ongelofelijk balen zeg! Ik weet niet wat je gebruikt maar ik heb door de wisseling van medicatie nog wat over. Stuur maar een pbtje!

Geplaatst

Verder hebben we besloten dat ik volgend jaar over ga stappen naar een andere verzekering die IVF 100% vergoed, dus niet alleen de drie pogingen.

Volgens mijn navragen in dat helemaal niet mogelijk als ze weten dat je al in de MMM zit. :(

Geplaatst

Start

2 november: Jolanda

3 november: Mama-in-love (2 cryo's)

Uitgangsecho

6 november: Suzie

9 november: Sproet

FM/echo's

4 november: Mieniemie (3e FM)

5 november: Tinkerbell (3e FM)

8 november: Druppel (1e FM)

16 november: Sproet (1e FM)

Punctie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 november: Faye

2 november: Meiske

6 november: ekiaaM

9(?) november: Booboo

13 november: surf

15(?) november: Jansuhhh

Geplaatst

@Faye sterkte. Ik heb een 4e icsi poging via Unive volledig vergoed gekregen! Misschien ook iets voor jou?

Wat mijzelf betreft:

2 superembryo's van elk 8 cellen zijn vandaag teruggeplaatst!! Er waren van de 15 eitjes 14 goed voor bevruchting. Uiteindelijk zijn er 9 bevrucht. Wow!

Heeft iemand nog tips om de zwangerschap te bevorderen; bijv vitamines, groenten etc.

Duim duim duim. Dit keer moet het lukken! Heb een heel goed gevoel....

Geplaatst

Caro-lin wat een goed nieuws zeg! En wie wenting cryootjes.het enige wat ik heb. Gedaan / doe is iedere dag een glas granaatappelsap drinken , ik slik al erg lang omega 3, ook nu gedurende de zwangerschap blijf ik dat doen en ik slik zwanhpgerschapsvitaminen.vérder was ik erg gaan minderen met koffie, max 2 kopjes per dag en sinds dinsdag jl smaakte het me niet meer, drink rooibisthee, iig geen cafeïne of thee met theïne. Of het bijdraagt ik weet het niet, in ieder geval kan het geen kwaad.

de behandeling waar onze dochter uit ontstaan s had ik vakantie tijdens de wachtweken, leker rustig aan gedaan, dat was deze keer net het geval, gewoon gewerkt en thuis ook volle kracht vooruit, kan ook niet anders ...

heel erg veel succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden