Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo allemaal,

hier nog een wachter. ik zit nu op dag 11 na de terugplaatsing van een 8 cellige embryo van topkwaliteit. dit is onze 4e en allerlaatste poging. het is voor ons ook de eerste keer dat we een topkwaliteit embryo hebben. ben de vorige pogingen nooit zo ver gekomen als nu. maar dit kan ook komen door de hogere dosering utrogestan, namelijk 3 maal daags 200, misschien houdt die wel mijn menstruatie tegen deze keer.

overmorgen mag ik voor bloedafname gaan, ik vind het zo ontzettend spannend, het is alles of niets deze keer. of we zijn zwanger of we zullen nooit ouders worden brrr

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
hallo allemaal,

hier nog een wachter. ik zit nu op dag 11 na de terugplaatsing van een 8 cellige embryo van topkwaliteit. dit is onze 4e en allerlaatste poging. het is voor ons ook de eerste keer dat we een topkwaliteit embryo hebben. ben de vorige pogingen nooit zo ver gekomen als nu. maar dit kan ook komen door de hogere dosering utrogestan, namelijk 3 maal daags 200, misschien houdt die wel mijn menstruatie tegen deze keer.

overmorgen mag ik voor bloedafname gaan, ik vind het zo ontzettend spannend, het is alles of niets deze keer. of we zijn zwanger of we zullen nooit ouders worden brrr

Jeetje wat heftig :(

Een thuistest durf je nu nog niet te doen? Dan weet je wel waar je aan toe bent maar misschien wil je dat nog heel niet weten!

Maar het was een topper dus eigenlijk moeten we gewoon goede moed houden! ;) Dit is em gewoon! ;)

Geplaatst

Start

Uitgangsecho

9 november: Sproet

FM/echo's

8 november: Druppel (1e FM)

12 november: Jolanda

15 november: Mama-in-love 1e echo voor tp cryo's

15 november: Suzie (1e FM)

16 november: Sproet (1e FM)

17 november: Suzie (2e FM)

Punctie

8 november: Tinkerbell

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 november: Faye

5 november: Liesje22

6 november: Meiske, eerste pos. test op 31-10-2012

6 november: ekiaaM

9(?) november: Booboo

9 november: m4rl1tje

13 november: surf

15 november: Caro-Lin

16 november: Liesje82

19 november: Els 1987

16 november: MenM

17 november: Jansuhh

Geplaatst

haha een thuistest doen. ik had me plechtig voorgenomen deze keer geen test te doe. gistermiddag op weg naar mijn werk ben ik omgedraaid, naar het kruidvat gereden om een test te kopen, me bedacht, weer omgedraaid en naar mijn werk gereden. gisteravond mijn zus gebeld, haar alsnog een test laten halen, die ik, toen ik klaar was met werken bij haar he opgehaald. mijn vriend overtuigd dat we vanochtend de test zouden doen maar toen we wakker werden durfde ik niet meer. ben bang voor de teleurstelling en wil nog even hoop houden denk ik.

Geplaatst

Lieve dames,

Ik trek me deels terug van het wachtbankje..ik boom ook in het bomen topic en ik merk dat ik hier zo ontzettend onzeker word van alles, de testen, wel of niet zwanger, ik lees jullie bij na mijn punctie als jullie het niet erg vinden, ik trek het gewoon effe helemaal niet...

Sorry, ik wil niet ongeïnteresseerd overkomen, want ik ben benieuwd naar jullie allemaal maar ik merk gewoon dat ik het niet aankan nu in deze fase van mijn behandeling geconfronteerd te worden met alle spanningen. Ik ben er niet sterk genoeg voor. Ik had dit vorige keer ook en kan pas steunen en meeleven als ik mijn stimulatie achter de rug heb...

STerkte voor alle lieve wachtenden....maak het groen hier he! Doe ik ook hard mijn best voor strakjes!!

Kussen!!!

Geplaatst

@ m4rl1tje pff spannend ofniet! Wel knap dat je het niet hebt gedaan,

Ik had me dat voorgenomen maar kon het ect niet,,

hoop dat het raak is voor jullie!

Geplaatst
haha een thuistest doen. ik had me plechtig voorgenomen deze keer geen test te doe. gistermiddag op weg naar mijn werk ben ik omgedraaid, naar het kruidvat gereden om een test te kopen, me bedacht, weer omgedraaid en naar mijn werk gereden. gisteravond mijn zus gebeld, haar alsnog een test laten halen, die ik, toen ik klaar was met werken bij haar he opgehaald. mijn vriend overtuigd dat we vanochtend de test zouden doen maar toen we wakker werden durfde ik niet meer. ben bang voor de teleurstelling en wil nog even hoop houden denk ik.

Tjee wat knap. Ik zou toch voor de zekerheid kiezen ipv de hoop, maar ik begrijp het wel hoor!

Maar ik zou er niet tegen kunnen dat ik van het ziekenhuis moet horen dat het niet gelukt is, dan zak ik echt door de grond....

Hier nu een week na de punctie en voel mij redelijk. Na de overstimulatie heb ik nog last van een opgezwollen buik en pijnlijke eierstokken vooral 's nachts...bah

Geplaatst

Goedenavond meiden,

Ik ben Armanda, ik zat al eerder op dit forum maar ben er lang niet meer geweest.

Maaaaaar nu wij ook weer mogen beginnen met een ICSI behandeling, klets ik graag weer mee! Ik heb toenertijd een enorme steun en begrip en medeleven ervaren van de meiden uit mijn groep.

Volgens mij ken ik nog geen een van jullie, maar dat komt dan snel genoeg ;-)

Ik heb in 2010 en 2011 in totaal 5 icsi's gehad (altijd maar 1 tp en niets in de vriezer :-|) en uiteindelijk van de laatste zwanger geworden! Ik heb een prachtig mooi meisje.

Nu hoop ik haar een brusje te geven, dan zou ons gezinnetje perfect zijn! Maar als het niet lukt, dan ben ik onwijs dankbaar dat we in ieder geval ons meissie hebben. De druk is nu dus minder hoog.

Maar dat maakt de behandeling niet minder zwaar... Ik zie er wel tegenop... Ik weet precies wat me te wachten staat (al zijn de scherpe randjes wel van de herinneringen af).

Ik heb altijd blauwe plekken door het prikken op een of andere manier, onwijs pijn met de punctie, altijd lastig om in sociale contacten te 'zwijgen' en niet te drinken enzo ... bleeeehhh. Maar goed, alles voor een mooi wondertje toch?!

Ben zo vrij om mezelf bij het lijstje te zetten. Ik verwacht half november ongie te worden en dan te beginnen met prikken.

Zit ik trouwens wel op het juiste bankje nu? Of hoor ik op het wachtbankje van december omdat ik ongeveer eind nov of begin dec hopelijk een tp zal hebben...

Start

12 november ongeveer: Armanda

Uitgangsecho

FM/echo's

Punctie

Geplaatst

Hoi Armanda, volgens mij ken ik jou nog. Wij deden in 2010 ivf wat helaas mislukt is.. Maar wij hebben in 2011een jongetje mogen adopteren, een zoon uit ons hart :)De kriebels kwamen weer waardoor we weer ivf doen nu. Vet spannend, ga zaterdag een test doen..

Geplaatst

Heb ik weer! Gisteren de allerlaatste prikken zetten na het avondeten, gaat de gonal pen kapot... STRESSSSSSS!

Als een gek gaan bellen, natuurlijk niemand meer aanwezig.. Alle dienstapotheken in de regio gebeld, alleen maar puregon...

Gelukkig hadden ze uiteindelijk de fertiliteitsarts te pakken, en bleek er nog een pen op de afdeling te liggen..

Dus morgenochtend de punctie... spannend!

Geplaatst

Start

Uitgangsecho

FM/echo's

Punctie

8 november: Mieniemie

19 november: Els 1987

Geplaatst

Hallo en welkom alle nieuwkomers, het wordt wel een lange gezellige bank zo 😄 .

Miniemie, fijn dat alles goed gekomen is! (Had mij ook kunnen overkomen hoor :happy7:). Nu maar even je rust nemen na zoveel spanning haha.

Morgenochtend m'n eerste FM. Ben benieuwd!!

Geplaatst

Mieniemie, morgen dus samen de punctie :-))

Hoop op weinig pijn en veel follikels voor ons beide.

Ik zag dat jij s avonds prikt. Ik moet dat s ochtends tussen 7-9 uur doen. Ik heb mn laatste prik dus al iets langer geleden gehad (gisterochtend) gek dat daar verschil in zit. Dat heb ik al vaker gelezen, zal dus wel normaal zijn. Elk zieknhuis heeft zijn eigen protocol. Doe jij het lange of korte schema? Ik het lange. Prik dus al vanaf 14/10 deca.

Ben als de dood dat die follikels te vroeg springen, schijnt bijna onmogelijk te zijn, maar toch....ik heb gisteravond 8 uur de pregnyl gezet en morgenochtend 8 uur de punctie.

Ik laat morgen wel ff weten hoe het gelopen is. Keep the fingers crossed!!!!

Geplaatst

Tinkerbell, heel veel succes morgen!!

Mieniemie, pff dat is idd stress!! Gelukkig is het goed gekomen! Succes morgen!!

Druppel, hoop op een mooie meting morgen!

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik kom het bankje nog wat langer maken en wil me ook graag toevoegen.

Allereerst wil ik iedereen die rood is heel veel sterkte wensen met de verwerking en ik hoop dat jullie de moed en kracht kunnen vinden om door te gaan.

En alle groenen: gefeliciteerd!

Alle overige meiden die nog wachten of spuiten: veel succes!

Ik ben een tijdje weggeweest, maar mag a.s. maandag voor een eerste echo voor een cryo-terugplaatsing. Het meest spannende vind ik op dit moment of ze wel goed zullen ontdooien (2 in 1 rietje).

Ik ben in mei geopereerd aan een zgn niche in mijn baarmoeder die is ontstaan na mijn keizersnede. Ik ben dus gezegend en heel gelukkig met mijn zoon, maar zou nog zo'n wonder geweldig vinden.

Tinkerbell en Mieniemie: veel succes morgen met de punctie!

Geplaatst

Tinkerbell en mieniemie,heel erg veel succes morgen!!

Succes uiteraard voor alle meiden hier, ik hoop dat er snel nog meer meden groen mogen kleuren!

Liefs,

babeth

Geplaatst

Hallo allemaal ,

Ook wij zouden graag het wachtbankje langer willen maken .

Op 31 okt hebben wij de TP gehad

wij zitten nu op de 7 dag na TP en wat is het wachten toch erg .

14 nov mogen wij testen en wat zou ik willen dat ik de tijd na voren zou kunnen zetten .

Het is voor ons de eerste Ivf-pgd en het is best wel spannend .

Voor iedereen die rood is heel veel sterkte met het verwerken er van.

Voor iedereen die groen is Gefeliciteerd

gr marco

Geplaatst

Pfff, wat zijn die nachten verschrikkelijk door het gebruik van utrogestran en natuurlijk de stress. Ik word er gek van. Het liefst zou ik de komende week vrij nemen van mijn werk en lekker thuis gaan rommelen. 16 november mag ik gaan test maar voor mij is dag 8 na de tp "de dag". Wel of niet ongesteld. Ik heb gisteren last gehad van menstruatiepijn, zou het de innesteling zijn geweest? We moeten maar positief blijven.

Meiden, die vandaag de punctie hebben good luck! En voor iedereen sterkte natuurlijk.

Liefs

Geplaatst

els, wat voor klachten heb jij van de utrogestan? ik ben wel benieuwd. en welke dosering heb je gekregen?

de laatste dagen heb ik in de ochtend hoofdpijn, weet niet of het van de utrogestan komt. verder heb ik een lekkende doos. dit had ik de vorige pogingen niet. oh en hele rare dromen. vannacht heb ik mijn vriend wakker gemaakt om te zeggen dat hij moest stoppen zijn eigen urine te drinken! waar dat vandaan komt??

succes voor diegenen die vandaag punctie hebben en voor de meiden die fm hebben!!

Geplaatst

Hihi M4rl1tje, ik kan je zeggen, dat is van de utrogestran hoor. Ik droom sowieso altijd wel heel veel, maar tis nou echt niet leuk. Ik mag eigenlijk ook helemaal niet klagen, tot nu toe is deze poging "vlekkeloos" gegaan, maar ik voel me nu echt ....... Mijn buik die trekt zo. Heb jij daar ook last van? Gisteren merkte ik ook voor het eerst dat ik last van mijn borsten kreeg ( utrogestan ). Lekkende doos? Hmmm, je bedoelt die prut wat terug komt. Ik gebruik altijd inlegkruisjes. Raden ze in het ziekenhuis ook aan. Ik gebruik 3 maal daags 2 tabletten. Ik ben nu echt al aan het aftellen, nog 8 dagen.

Vorige week vrijdag had ik de punctie en toen vroeg ik naar de applicators. Die hadden ze niet meer. In Rotterdam ook gevraagd, maar die zeiden dat ze niet meer te bestellen waren. Kom ik dinsdag thuis. Heeft het Albert Sweitzer Zwijndrecht het gewoon ff per post gestuurd. Ik vind dit zo leuk. Ook al mocht de poging niet slagen, er gaat daar in ieder geval een taart heen voor de alles wat ze gedaan hebben.

Liefs

Geplaatst

fijn els, dat voor jullie deze poging ook goed verloopt en dat het ziekenhuis zo attent is en voor je meedenkt. dat maakt inderdaad een groot verschil. dat is bij ons ook zo, een heel verschil met de vorige 3, veel rustiger en ontspannen. wij hebben de eerste 3 pogingen in een ander ziekenhuis gedaan. voor deze laatste poging overgestapt naar gent. hun aanpak is wat anders. zo konden we meekijken met de terugplaatsing en kregen we een foto mee van onze embryo, zo leuk vond ik dat!

wel vind ik deze wachtweken zwaarder dan ooit, denk dat dit komt doordat het de laatste poging is en doordat we nu een topper hebben.

op dag 6 na de terugplaatsing had ik 2 uur lang last van menstruatiepijn. dacht echt dat ik ongesteld ging worden. ineens hield de pijn weer op. vervolgens kreeg ik maandag weer last van pijnlijke eierstokken, een beetje hetzelfde gevoel als voor de puntie. bedoel je dat gevoel? dit heb ik nu nog met vlagen.

wat betreft mn lekkende doos: ik bedoel niet die witte prut, dat ken ik van de vorige pogingen. het is kleurloos en geurloos en net water. raar hoor, kom ook nergens tegen dat iemand dit heeft.

heb net even gebeld naar het ziekenhuis. morgen testdag en nog steeds niet ongesteld. de vorige keren al op dag 8 en 9. vroeg me af hoe vaak het voorkomt dat de utrogestan je menstruatie compleet tegenhoudt. dit komt soms voor maar het kan ook een goed teken zijn dat ik nog niet ongesteld ben. juist..ben dus nog niets wijzer. pfff :)

Geplaatst

Start

+/-12 november: Armanda

Uitgangsecho

FM/echo's

Punctie

8 november: Mieniemie

12 november: Tas45 (cryo)

14 november: marcoenjacqueline

16 november: Els 1987

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden