Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanx! Dan gok ik het erop, het is zo dubbel, als het dan negatief is had ik gewild dat ik had gewacht, bah die teleurstelling,

maar kan ni meer wachten, heb t klaargelegd boven, dus als we wakker worden moet het maar gebeuren,

Succes tinkerbell morgen met de meting! Ook altijd weer spannend!

Geplaatst

Hee liesje, alleen testen als je er aan toe bent hoor!

Tinkerbell succes morgen, het komt helaas we ooit voor dat de follikels vroegtijdig gesprongen zijn maar is het komt echt maar heel weinig voor, moet wel bekennen dat ik het me ook iedere jeer weer afvroeg. Ik heb juist vaak tegen het einde van de simulatie vaak minder last, wellicht nadat de groei dan iets minder hard gaat? Ik weet het niet hoor

Geplaatst

Ik mag 17 november pas testen.... Zag op het schema 15.

heeft ieman ervaringen met steken in de lies. Het. Is pas dag 2 na de terugplaatsing.

ik word er zo onzeker van.

Geplaatst

Dag meiden, ik breek ook even in...

2 November een cryoTP gehad. Voel hetzelfde als "Jansuhhh".

Ik weet inmiddels wel dat ik telkens na een TP vanalles voel en dat dit uiteindelijk niets positiefs heeft betekend.

Toen ik in 2010 de verseTP van onze zoon had, voelde ik helemaal niets! Maar ik had de moed ook al opgegeven na de eerdere pogingen en dit was de laatste. Juist toen bleek het raak te zijn.

Iedereen succes met de behandeling en het wachten, probeer jezelf niet gek te maken!

Geplaatst

Jansuhh, ik had dat ook die steken,

Ik heb heel vroeg getest vanmorgen, 5 uur ofzo,

kon niet meer wachten,, en,, zwanger!!!!

streepje is niet echt heel donker, maar duidelijk een plusje,

We hebben al een zoontje, ook door IVF,

ben nog maar 25, en deze x hebben ze 2 Emmy's teruggezet, de reden snapte ik niet zo goed,

bij de terugplaatsing, dat is bij ons in een ander zhuis kregen we dat ineens te horen,

Op dag 3 hebben ze een 6 en 8 cellige terug gezet,

Dus het zouden er ook 2 kunnen zijn,zijn natuurlijk van harte welkom, kunnen ze, alles alles goed "mag" gaan dat met 8 weken ofzo zien?

Liefs Eliza

Geplaatst

Eliza,

van harte gefeliciteerd !! Of het er een of twee zijn kunnen ze al met 6 weken zien, mogelijk nog geen hartactiviteit maar wel het of de vruchtzakjes.

spannend he!

Geplaatst

Gefeliciteerd Eliza!!! Joepie een tweede groen op het bankje.

Vanochtend FM 3 gehad, donderdag de punctie. 9 follikels die lekker groot zijn, de gyn was erg positief.

nu gaat het dus echt beginnen. Ik blijf nog even broeden.

Geplaatst

Start

2 november: Jolanda

3 november: Mama-in-love (2 cryo's)

Uitgangsecho

6 november: Suzie

9 november: Sproet

FM/echo's

4 november: Mieniemie (3e FM)

8 november: Druppel (1e FM)

15 november: Mama-in-love 1e echo voor tp cryo's

16 november: Sproet (1e FM)

Punctie

20 Oktober 2012: Meiske74

31 oktober: Caro- Lin

8 november: Tinkerbell (3e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

23 Oktober 2012: Meiske 74, 1 embryo.

3 november: Caro- Lin 2 verse emmy's van 8 cellen

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 november: Faye

5 november: Liesje22

6 november: Meiske, eerste pos. test op 31-10-2012

6 november: ekiaaM

9(?) november: Booboo

13 november: surf

15 november: Caro-Lin

16 november: MenM

17 november: Jansuhh

Geplaatst

Dankje! Apart hoor, heel onwerkelijk,,

Mooie score toch tinkerbell! Hopen dat er mooie eitjes tussen zitten, maar dat komt vast goed!

Meiske, bedankt, bel vrijdag wel naar het zhuis, op de officiële testdatum, heeft nu geen zin want dan zeggen ze toch dat ik 4 dagen te vroeg ben, haha

Geplaatst

Eliza: hoera gefeliciteerd, super leuk. eventueel een tweeling, dat is zo bijzonder. Ik heb ook een tweeling gekregen in 2011, ik vind het genieten.

Tinkerbel: 9 goed hoor, spannend. donderdag gaat het gebeuren. die punctie vind ik altijd het lastigst.

Groetejs,

Marjo

Geplaatst

Start

4november: Jolanda

3 november: Mama-in-love (2 cryo's)

Uitgangsecho

6 november: Suzie

9 november: Sproet

FM/echo's

4 november: Mieniemie (3e FM)

8 november: Druppel (1e FM)

15 november: Mama-in-love 1e echo voor tp cryo's

16 november: Sproet (1e FM)

Punctie

20 Oktober 2012: Meiske74

31 oktober: Caro- Lin

8 november: Tinkerbell (3e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

23 Oktober 2012: Meiske 74, 1 embryo.

3 november: Caro- Lin 2 verse emmy's van 8 cellen

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 november: Faye

5 november: Liesje22

6 november: Meiske, eerste pos. test op 31-10-2012

6 november: ekiaaM

9(?) november: Booboo

13 november: surf

15 november: Caro-Lin

16 november: MenM

17 november: Jansuhh

Dames,

Ik heb gisteren mijn rode duivels gekregen en de start is weer feit.

Begonnen met neusspray 2*daags en vanaf morgen gaat er 2* daags 225 IE menopur tegenaan.

12-11 1e echo, dus ben benieuwd wat mijn nieuw schema gaat brengen.

Aan diegene, die positief hebben getest, van harte gefelicitieerd !

Aan diegene, waarbij het niet gelukt is, dikke knuffel

Aan diegene, die beginnen of reeds gestart zijn met een behandeling, heel veel suc6!

Jolanda

Geplaatst

Jolanda, bedankt voor het bijwerken van de lijst. Via de Ipad wil het elke keer niet.

Ik zie dat een aantal van jullie ook voor vorige kindjes de IVF molen hebben doorlopen. Ik heb inmiddels 6x IVF in eigen cyclus achter de rug en 1 hyper behandeling. Totaal 5 terugplaatsingen. Soms vraag ik me echt oprecht af: waarom zou het nu wel lukken? Bij ons ligt het probleem bij de zaadkwaliteit van mijn man, in principe is verder alles goed bij mij (dik BMS, hele stabiele cyclus, hormoonwaarden normaal) en toch is het nog steeds niet gelukt. Ik was de eerste keren altijd zo hoopvol en positief. Ik kan me daar nu toch minder toe zetten. Want waarom zou de 6e TP wel tot een zwangerschap leiden?

Is het echt een kwestie van geluk hebben? Toch is het bij jullie soms bij de laatste IVF poging pas gelukt zie ik in een aantal handtekeningen. Hebben jullie nog succesverhalen voor me?

Geplaatst

Tinkerbell, je hebt een terechte vraag waar ik zelf ook vaak over na heb gedacht maar helaas geen antwoord op heb. Dit is mijn eerste icsi poging, na meerdere mislukte IUI pogingen. Hetzelfde probleem, slechte zaadkwaliteit.. door eerdere chemokuren en teelbalkanker. Al hoewel ik veel aan deze forum heb maakt het mij ook onzeker omdat het lijkt alsof ik nog lang niet zover ben en dit nog het puntje van de ijsberg is.

Ik begrijp heel goed dat jij je dit afvraagt en moedeloos bent na zoveel keer. Maar ik geloof persoonlijk ook in het lot en zeg dat je gewoon positief moet blijven.. Hoe moeilijk dat soms ook is. Het blijft spannend.. Ik hoop echt dat het deze keer helemaal goed komt! Duim duim duim....

Geplaatst

Gefeliciteerd Eliza! Spannend of het er 1 of 2 zijn.

Bij mij zijn er ook 2 teruggeplaast en hoop stiekum op een tweeling, dan zijn we meteen klaar haha

Ik heb besloten om 9 dagen na de tp te testen dat is volgende week maandag. Kan niet meer wachten...

Heb granaatappelsap en tarwekiemolie gekocht en ga elke avond een kinderasperine slikken om de innesteling/doorbloeding te bevorderen.

Geplaatst

He meiden!

Lees af en toe bij. Ben er niet helemaal bij. Heel druk en hormonaal uit balans door de deca. Hoofdpijn, slecht slapen en een beetje labiel, ha ha! Morgen begin ik met de gonal f.

Eliza, gaaf meid!! Alvast gefeliciteerd!!!!

Tinkerbel, kan mij voorstellen dat het moeilijk is om positief te blijven. Gevoel en verstand werken vaak niet samen. Gevoel is er om te voelen en je mag je best k** voelen. Hopelijk heb je morgen je positieve vibe weer terug.

Zorg goed voor jezelf!!

Fijne avond voor jullie allen!

Geplaatst

Hee Mia,

Klinkt wederom bekend.... Erg hè die deka! Gelukkig morgen de gonalf erbij, dat scheelt vaak hoor!

Ik heb morgen de uitgangsecho e hoop op morgen met de Menopur te beginnen!

Maar eerst morgenochtend een gesprek met de Arbo en mijn baas, die is niet echt behulpzaam gewest tijdens de eerste 2 pogingen en ik zit dan ook al 2 maanden ziek thuis... Nu dus een gesprek om te kijken hoe we dit op gaan lossen.... Zie er als een berg tegenop!

Maar goed, dit gaan we ook wel weer overleven....

Meiden succes allemaal! Xx

Geplaatst

Jolanda, veel succes!!

Tinkerbell, ik kan me heel goed voorstellen waarom je je dan afvraagt hoe het kan dat het dan toch niet een keer raak is,

Hoop echt voor jullie dat het nu gaat lukken!

Caro-lin spannend hè! Tuurlijk, dat hoop ik ook voor jullie, wist helemaal niet dat het eerder kon hoor dat testen, heb de andere keren vraag gewacht tot 18 dagen na de punctie:happy:

nu 14 dagen erna toch maar gedaan,

2 is inderdaad leuk! Wij wisten het echt niet, pas toen we op de dag vd terugplaatsing kwamen werd dit eigenlijk gezegd,

ben 25, dacht dat ze dit niet deden, de eitjes waren ook goed,

moeten het maar ff afwachten, ben wel erg slank, weeg 52 kilo,, denk dat het dan een zware zwangerschap zou worden,

maar maak mezelf al weer mooi gek, moeten eerst afwachten of het goed gaat, en of het er wel 2 zijn ;-)

Mia, succes met alles.

Suzie, succes morgen! Heb deze x voor het eerst menopur gebruikt, heb hier niets geen last van gehad, terwijl ik van de puregon erg huilerig en slecht te pas was, zal bij iedereen wel anders zijn, maar viel mij mee

Geplaatst

Zow, ff twee daagjes uit de lucht geweest en gewoon 4 pagina's om bij te lezen...

Faye en Ekia, zo ontzettend balen! Heel veel sterkte en laat de boel maar even goed bezinken. En wat andere mensen denken is niet belangrijk, het gaat om wat jullie gevoel zegt!

Lies en Meis, spannend! hopelijk blijft alles goed gaan!

Alle andere dames ik duim voor jullie!

Zondag hebben we de 3e meting gehad. Er zijn echt (maar) 3 eitjes... 1tje was al rijp, de andere 2 bijna. Morgenochtend de laatste meting en dan donderdag de punctie.. Dus Tinker, we lopen nog steeds gelijk :laugh:

Er waren nog wel enkele blaasjes te zien die aan het groeien waren, maar zaten pas rond de 10mm... Stiekem hoop ik toch dat er morgen in ieder geval nog eentje groot gegroeid is...

Nu wordt het wel spannend! Maar goed, 3 eitjes hebben ook zo zn voordeel, de punctie is zo gebeurd!

Geplaatst

Lieve meiden, ik heb zoveel terug te lezen dat het me effe niet lukt. Heb meer last van de deca dan de vorige keer en merk ook dat het lezen van al jullie verhalen mijn stemmingswisselingen een extra tikkie geeft! :-) niet erg hoor maar wel een feit. Hoop dat dit wat wegzakt. Denk wel aan jullie met groen!! En stuur knuffels naar rood! Xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Positief zeg, al 2 groen!

29 Oktober heb ik de tp gehad, was tot gister toe rustig, nu begin ik toch spanning te krijgen. Vorige x werd ik op wd 9 ongi, dat is dan morgen. Heb weinig verschijnselen, boobs wat opgezet, wat misselijk bij de geur van koffie. Weet niet wat ik ervan moet denken..

Succes allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden