Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een nare berichten weer. Heel veel sterkte allemaal. Hier blijft het nog ff lekker spannend. Doorzetten doet het niet en vanmorgen was de test weer iets donkerder. Ik hoop nu zo dat er 1 emmy wel is blijven zitten. Gelukkig hebben wij nog wel 2 cryo's in de vriezer. Gisteravond mijn eerste huilbui gehad, omdat ik zoveel hoop heb en nog zo weinig weet. De vorige keer betekende het niet veel goeds het bloed.

Liefs

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, je raad het nooit.

Vanmorgen was de test licht positief!!!!!

Ben helemaal verbaasd want had stiekum gister ook een test gedaan en die was negatief?

Ben nog terughoudend want het gaat om de hoogte van hcg morgen. Ik zou nu denken dat de test gewoon duidelijk positief moet zijn maar ach ben toch heel blij......

Geplaatst
Wij zouden morgen moeten testen maar om nu in de ochtend vlak voor het werk te gaan testen leek ons toch niet zo een goed idee .

Wij hebben het dus verplaatst naar vanavond en we hadden de test klaar liggen en uiteraard hebben wij getest .

Helaas bleef de test op negatief en zullen wij de wachtbank in het rood verlaten . Hoe pijnlijk het ook is want je hoopt toch dat het oke is aangezien er geen menstruatie was geweest ( wat waarschijnlijk tegen gehouden is door de bolletjes ) maar het heeft niet zo mogen zijn .

Dit betekend dat wij het hele traject weer in moeten want wij hadden geen cryo's .

Ik weet nu dat ik de tweede ivf poging veel minder nuchter er in stap want het tekent je wel .

Ik ben me nu aan het groot houden om mijn vrouw steun te kunnen geven want zij heeft het er heel moeilijk mee , heb nu tranen in mijn ogen nu ik dit hier neer aan het schrijven ben want het doet wel wat met je .

Morgen vroeg doen we nog een check-up met ochtend urine maar ik weet nu al dat dat ook negatief zal gaan zijn .

Is het nog negatief gaan we morgen bellen naar Utrecht voor het opstarten van het vervolg traject

Ik blijf zeker mee lezen nog en duim voor iedereen die aankomende tijd moet gaan testen .

gr marco

Marco wat een naar bericht! Heel veel sterkte voor jou en je vrouw.

Geplaatst

Ohhhh Caro! Wat fijn, en tsja...de ene test is gevoeliger als De andere...er is iets gebeurd...een pril begin dat sowieso nodig is toch? Ik duim voor een mooie stijging!! Fijn joh!

Geplaatst

Caro, wat een onverwacht goed nieuws!!!!

Ik heb vaker op een bankje gezeten waar iemand de dag voor de officiele testdag negatief testte en op de dag zelf positief en nu al 6 maanden zwanger is. Dus het kan echt!

Ik ga weer een dagje op de bank hangen met m'n ballon-buik ;-)) verplicht niks doen is niet zo aan mij besteed...voordeel is wel dat ik de héeeeeeeeele dag mee kan lezen hier.

Geplaatst

Marco en Jansuhh wat enorm verdrietig dat het niet is gelukt en ook nog eens geen cryo's :(

Ik wil jullie sterkte wensen om het een plekje te geven en de kracht om weer door te gaan voor de volgende poging!!

Els en caro-lin voorzichtig lijken jullie de goede kant op te gaan!! Wat fijn meiden! Op naar een knaltest!! Testen jullie morgen weer??

Saar van harte welkom! Spannende tijd voor jullie! Maar in Duitsland hoef je niet eerst te testen of een bloedtest? Omdat ik lees dat je een echo krijgt? Veel geluk!

Geplaatst

@Marcoenjacqueline & Jansuhhh

Wat een vervelende berichten lees ik, verdorie zeg! Wil jullie veel sterkte wensen om deze grote teleurstelling een plekje te geven. Neem je tijd voor het verwerken en wees extra lief voor elkaar.

Geplaatst

Tinkerbell lekker op de bank jij en koest houden ;-) Ik hoop dat het (net als bij velen die dreigende overstimulatie hebben) jullie een knal test zal geven!

Armanda ik hoop dat je nu snel mag beginnen! Ik heb ook morgen pas eerste echo hoor! Maar wel voor cryo tp. Maar er zijn er nog een paar die de eerste fm nog moeten krijgen toch?

Zal het lijstje weer even naar boven halen..

Geplaatst

Start

+/-12 november: Armanda

Uitgangsecho

FM/echo's

15 november: Mama-in-love 1e echo voor tp cryo's

15 november: Suzie (1e FM)

15 november: Jolanda

16 november: Sproet (1e FM)

16 november: Druppel (echo na punctie)

17 november: Suzie (2e FM)

Punctie

14 november: Druppel

:myfignerscrossed:
Terugplaatsing
:myfignerscrossed:

18 november: Tas45 (cryo)

:goodluck1:
Testen!!
:goodluck1:

2 november: Faye

5 n
o
v
e
m
b
e
r
:
L
i
e
s
j
e
2
2
(vlindertje)

6 november: ekiaaM

6 november: Meiske

9 november: Booboo

9 november: m4rl1tje

13 november: surf

14 november:
marcoenjacqueline

15 november:
Caro-Lin
(licht pos test)

16 november: Liesje82
(bloedtest)

16 november:
Els 1987
(licht pos test)

16 november: MenM

17 november: Jansuhh

21 november: Nikkie

25 november: Tinkerbell

25 november: Mieniemie

Geplaatst

@Caro-Lin. Kan me voorstellen dat je nog wat terughoudend maar toch ook blij bent ... spannend voor je, op naar een mooie stijging.

@Tinkerbell. Veel bank-hang-plezier (hihi), ook al is de reden ervan niet leuk maar zie dan maar de voordelen (heel de dag meelezen op het forum).

@Els. Sterkte met wachten, het zal niet meevallen. Wat zeg je dat zoals ik het ook voel ... 'nog zo zeel hoop hebben en nog zo weinig weten'. Konden we maar even stiekum binnenin kijken.

Geplaatst
Nikkie, volgens mij ken ik jou nog van 2010 of 2011, kan dat? ;-)

Eehhhh ... ik durf het even niet te zeggen, sorry. Het zou best kunnen hoor Armanda want ik heb helaas al op vele wachtbankjes gezeten ...

Jij aan het wachten op een ongi, blijft altijd zo'n dubbel gevoel, je wilt niet ongi worden maar kijkt er nu toch naar uit omdat je dan kan starten.

En inderdaad dat stemmetje in je achterhoofd wat dan zegt ... het zou toch niet ... spontaan zwanger ....

In ieder geval succes gewenst!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier even snel een berichtje van mij.. TP is zondag goed gegaan, we hadden 1 mooi embryootje!

Nu is het afwachten..

Heel eerlijk ben ik zo onzeker over dit hele gebeuren dit ik momenteel de moed niet heb om al jullie verhalen te lezen.. Het maakt me zo bang allemaal!

Misschien erg egoistisch, sorry daarvoor...

Weet wel dat ik jullie allemaal heel veel succes en sterkte wens en ik vind dat jullie allemaal kanjers zijn!

x

Geplaatst

@Jansuhh, wat een ongelooflijke teleurstelling! Heel veel sterkte!

En ook nogmaals voor Marco en Jacqueline. Ontzettend jammer dat de test vanmorgen ook negatief was!

Caro, gefeliciteerd! Toch positief! Wat een goed en leuk nieuws!

Was

Ik heb maandagavond de Pregnyl gespoten. `s Ochtends is mijn lh gemeten en dat was negatief. Toch had ik gisterenochtend het gevoel dat ik mijn eisprong had. Heb nog met de VU gebeld met de vraag of dat kan en of dat dat de cryo terugplaatsing niet de weg zou zitten. Was geen probleem zei de verpleegkundige, maar maak me er toch een beetje zorgen om. Hoefde niet voor een echo te komen, want het kwam wel vaker voor.

Heb met iui twee keer namelijk mijn eisprong gemist. Eitjes waren wel al groter dan maandag hoor, maar na het spuiten van de Pregnyl heb ik toch eerder mijn eisprong gekregen dan volgens planning had gemoeten en is de iui dus twee keer niet doorgegeaan (was in het streekziekenhuis en niet in de VU hoor).

Geplaatst

Liesje, Marco en Jacqueline en Jansuhh, wat vreselijk!! Ik wens jullie veel sterkte. Probeer dit samen een plekje te geven. Ik leef met jullie mee... 😞😞

Geplaatst

Fijn om te zien dat het misschien toch wat groener wordt hier!!!!

Hoop voor iedereen op nog veel meer groen!!!!

gun het iedereen zo!

Ik begin nu toch wel veel te vloeien, veel rare stolseltjes,

nadeel van dit is, als je er vrij open over bent, en dat zijn wij, dat mensen al vroeg weten dat je zwanger bent,

Als het natuurlijk zou gaan had ik mooi gewacht tot de 1e echo,

maar heb zoooveeel steun aan al m'n vriendinnen en andere mensen dat je moeilijk kan zeggen, het is niet gelukt, en een paar weken later, sorry, heb gelogen, het was wel gelukt, dat werkt niet, ook hun hebben er verdriet van dat wij zo slecht te pas zijn,

Dus dan kan je vertellen, ben zwanger, en even later, miskraam gehad,

En heb juist nu ff geen zin aan iedereen, krom hè,

Maargoed, na regen komt zonneschijn zeggen ze toch? Daar gaan we maar vanuit!! :-)

X eliza

Geplaatst
Hallo allemaal!

Hier even snel een berichtje van mij.. TP is zondag goed gegaan, we hadden 1 mooi embryootje!

Nu is het afwachten..

Heel eerlijk ben ik zo onzeker over dit hele gebeuren dit ik momenteel de moed niet heb om al jullie verhalen te lezen.. Het maakt me zo bang allemaal!

Misschien erg egoistisch, sorry daarvoor...

Weet wel dat ik jullie allemaal heel veel succes en sterkte wens en ik vind dat jullie allemaal kanjers zijn!

x

Ik heb precies hetzelfde, alleen in de aanloop naar de punctie toe...ik weet precies wat je voelt en doe het lekker rustig aan meissie! Ik doe dat ook. Ik schrijf vooral in Bomen die Bomen, waar minder nadruk ligt op de hele behandeling en daar voel ik me op het moment wel fijn bij. Ik kan alle emoties hier met de hormonen gewoon zo moeilijk aan. Ik zit te huilen bij groene testen maar ook bij rode testen...ik maak mezelf gek als ik hier te lang lees, dus doe ik dat als ik ook wat meer kan steunen en meeleven..

X

Geplaatst

Whhoehoe het bankje wordt steeds groener!!!!! Mooi zeg.

@mieniemie ik snap je helemaal hoor, ik heb ook wel eens getwijfeld of het nou wel zo goed voor me is om al die verhalen te lezen maar toch vind ik het fijn om een uitlaatklep te hebben. Er zijn maar weinig mensen die weten van onze behandelingen dus dan ik vind het erg fijn om er hier om te praten en ook anderen te kunnen adviseren.

Ik ga zo richting ziekenhuis voor controle. Mijn buik is bijna weer normaal dus ik denk dat de rust heeft geholpen. Had vannacht wel heel erge steken in mijn lies. Hoop echt dat het er nu beter uit ziet. Wil echt dolgraag gewoon aan het werk. Ik vind die wachtweken al zo spannend, dan is juist elke afleiding welkom. Ik zit nu precies een week na de punctie.

Geplaatst

Hallo dames en heer!

Tjee wat is er afgelopen tijd veel geschreven!

Ik heb wel gelezen maar eigenlijk net als een aantal andere dames bewust wat minder geschreven.

Voor alle groene dames, van harte gefeliciteerd! Geniet er van!

De minder Gelukkige onder ons wil ik veel sterkte wensen!

Ik heb net mijn 1e fm gehad. 7 follikel rechts! Links was weer verstoppertje aan het spelen maar die gaat nog wel zakken! Vorige keren had ik 8 folikkels totaal dus ik ben blij!

Geplaatst
Ik ga zo richting ziekenhuis voor controle. Mijn buik is bijna weer normaal dus ik denk dat de rust heeft geholpen. Had vannacht wel heel erge steken in mijn lies. Hoop echt dat het er nu beter uit ziet. Wil echt dolgraag gewoon aan het werk. Ik vind die wachtweken al zo spannend, dan is juist elke afleiding welkom. Ik zit nu precies een week na de punctie.

Ik duim met je mee dat het de goede kant is opgegaan en dat het bankliggen geholpen heeft.

Wij hebben op dezelfde prachtige datum 10-11-12 (moet toch geluk brengen ;-)) 2 toppertjes teruggeplaatst gekregen alleen lees ik dat jij pas 25 november mag testen? Ik mag 2 weken na de punctie (was woensdag 7 november) testen, dus 'al' op 21 november. In elk ziekenhuis hanteren ze toch weer andere regels ... Tot wanneer moet jij de witte bollen blijven gebruiken, ook langer waarschijnlijk. Ik moet daar 2 dagen voor de testdatum mee stoppen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden