Jump to content

icsi dusseldorf of belgie?

weentje

Recommended Posts

hallo ik ben weentje 27 jaar moeder van een prachtdochter shania die ik in 2008 heb gekregen doormiddel van mijn 2de icsi poging

toen shania 1jaar was opnieuw begonnen na de 2icsi bleek ik weer zwanger maar werd helaas een mk laatste icsi ook mislukt uitbehandel

we dachten toen met zn 3tjes verder te gaan

nu na bijna 2jaar komt het gevoel weer en samen beslist om er toch voor te gaan op eigen kosten

nu vraag ik me af na belgie te gaan of dusseldorf???? kom van nl heb zelf alle behandelingen in het azm maastricht gedaan

maar nu we op eigen kosten gaan behandelen wil ook proeberen het beste eruit te halen

welk ziekenhuis raden jullie me aan???/

Weentje, ik heb nu de laatste terugplaatsing gehad in NL en wij hebben besloten naar Gent te gaan, als we nog een keer gaan. Ik heb heel veel gelezen de afgelopen jaren en heb het beste gevoel over Gent. Er zitten hele goede, maar ook empathische artsen en ze doen goede aanvullende behandelingen (zoals Pipelle, wat nu heel positief in het nieuws is). Düsseldorf is ook goed, maar wel wat commerciëler, schijnt. Kortom: mijn keus valt op basis van wat ik allemaal heb gelezen op Gent, maar je kunt het misschien beter van ervaringsdeskundigen horen! Er zijn hier wel dames die in Gent respectievelijk Düsseldorf worden behandeld.

In ieder geval veel succes gewenst!

Weentje, Wij lopen nu in het UZ Gent, en voelen ons daar zo op onze plek en zijn idd veel goede artsen. En de wachten zijn ook te doen.

Ook heb veel goede dingen over Dusseldorp gehoord, wij zaten ook te twijfelen, maar zijn toch blij dat we voor Gent gekozen hebben

Succes met je keuze

wij hebben een poging gehad in zowel dusseldorf als gent. Persoonlijk vond ik gent veel fijner. Ze zijn zorgvuldig, hebben veel kennis en nemen de tijd voor je. In dusseldorf is het idd veel commercieler en na de intake (waar er wel tijd voor je wordt genomen), gaat alles veel gehaaster. Waarom maak je niet in beide klinieken een afspraak. Kan jezelf ervaren wat je zelf prettiger vind. Er zijn nl ook zat meiden die wel ook goede evaringenin DD hebben. is denk ik ook erg persoonlijk. Voor de een voelt het een bete en voor een ander weer wat anders.

In zowel dusseldorf als gent zijn wel wachtlijsten dus ik zou alvast een afspraak maken.

in gent waren wij onder behandeling bij prof de s.u.t.t.e.r.. Een aanrader!

Gezien de miskramen zou je ook even in het topic kunnen komen spieken: prednisolon, alan beer etc.

Een hoop meiden hebben nl ook contact met een imuunarts in dusseldorf. Hij staat los van de kinderwenskliniek daar. Hij heeft zijn eigen lab en zich verdiept in immuunafwijkingen. Er zijn daar meer meiden die nu blijvend zwanger zijn vanwege prednison oid.

Ik ben zelf ook bij hem onder behandeling geweest.Mocht je vragen hebben ove gent, dusseldorf of de immuunarts. laat het maar weten. succes!

oja, je kan alvast beginnen met het opvragen van je dossier in maastricht. Deze kan je dan alvast per mail doortsuren naar gent of dusseldorf.

In gent is het bekeid normaal gesproken dat je eerst komt voor een algemene intake en dan pas krijg je een behandelend arts toegwezen waar je dan vervolgens weer een afspraak mee moet maken.

Ik kon toen, vanwege de reisafstand regelen, dat ik mijn dossier alvast per mail kon opsturen. Hierdoor kon de algemene intake op dezelfde dag gepland worden als het gesprek met de behandelend arts. Dat scheelt toch weer een extra ritje en tijd.

Hoi Weentje

Ik zou zeer zeker bij beide klinieken een consult aanvragen, een gevoel is erg belangrijk.

je hebt het over België, zelf zijn wij in behandeling geweest in Brussel (jette), dit omdat wij volgens ns zkh aangewezen waren op tese icm met icsi.

de kosten daar liggen ver boven de kosten in nl. Op zich ond ik het er erg prettig maar de behandelend arts zie je bij een gewone icsi eigenlijk alleen bij je intake en bespreken behandelplan.lange wachttijd.nadeel kan ook zijn als je daar gaat dat je behalve de follikelmetingen ook bloedfnames moet laten doen om de hormoonwaarden te monitoren.

ondanks de geslaagde (tweede) poging zijn wij destijds overgestapt naar Düsseldorf, juist omdat zij een methode hebben om een nog betere zaadselectie te doen met de zogenaamde imsi methode, nu heb ik wel gehoord dat ze dat in Brussel inmiddels ook toepassen.

Persoonlijk vind ik het in DD niet commerciëler er aan toe gaan als in Brussel. Voordeel van DD tov Brussel vind ik de korte lijnen met de arts. Op de emails die ik stuurde had ik altijd bijna direct antwoord en ze zijn erg flexibel mbt inplannen.

Dit zijn onze ervaringen, ik kan echt alleen maar zeggen ga op meerdere plaatsen een gesprek aan dan kun je wellicht makkelijker een keuze maken, heel veel succes!!

Ik had het al eerder geschreven, maar raad nogmaals aan om bij beide klinieken eens langs te gaan. De keuze voor een kliniek is erg persoonlijk.

In Gent hebben ze overigens ook apparatuur voor de imsi, maar wordt het niet vaak gedaan.

Zelf heb ik juist goede ervaringen met korte lijnen per mail in Gent. Ik kon de prof mailen en kreeg dan persoonlijk antwoord van haar. In dusseldorf werd ik juist vaak per mail weer doorverwezen naar een van de assistentes. Zo zie je maar dat iedere ervaring weer anders is. Het is ook maar net waar jij je zelf goed bij voelt. Ik Vond DD al vele malen fijner als Nederland, maar die won het voor mij persoonlijk toch weer niet van Gent. Terwijl ik ook echt andersom verhalen hebt gehoord.

Onze verzekering (CZ) heeft een contract met Gent. Hierdoor werden vele onderzoeken zoals hysteroscopie, RIF bloedonderzoek, pipelle etc gewoon vergoed. De kosten voor een icsi behandeling helaas weer niet (was de vijfde behandeling).

Wij moesten een voorsdchot betalen van 3600 euro. Hierin zitten alle kosten, zoals verplicht bloedonderzoek, verdoving, invriezen en bewaren van cryo's, assisted hatching, blastotransfer in speciale stoof etc. Uiteindelijk waren de daadwerkelijke kosten iets van 3200 euro en kregen wij het verschil terug.

Mocht je nog recht hebben op betalende behandelingen kan je dit weer indienen bij je verzekering.

In DD was het iets goedkoper. Daar kostte onze icsi poging 2300 euro. Echter dat is de kale prijs. Je krijgt dan nog extar kosten voor de narcose, verplichte bloedafname mbt punctie, assisted hatsching, picsi of imsi, eventueel embryoscoop voor blasto etc. Hierdoor loopt de prijs op en ben je uiteindelijk ongedveer net zo veel kwijt als in gent, omdat daar alle extra's binnen die prijs is inbegrepen.

Ik heb ook ooit geinformeerd voor Brussel, maar daar waren de kosten weer hoger. ietsd van 4000 / 4500 euro ofzo.

Het scheel al een hoop als je wat m.edicatie overhebt of kan krijgen.

In Brussel ben je €4500 kwijt voor de icsi en dat is exclusief de follikelmetingen en bloedafnames, de kosten daarvoor komen er dan nog bij.en deze kosten zijn ook excl. De medicatie. De punctie gaat mbv plaatselijke verdoving en is super!, geen pijn hoor.

wen wat apart dan weer met de emails, ik had juist alleen met d'r. S contact, wat ik juist zo fijn vond.

In Brussel krijg je overigens te maken met een zogenaamde c.a.s.e.m.a.n.a.g.e.r. Zij zal je met al je vragen ed. Begeleiden.

dank jullie wel voor alle info

ben nu een beetje op dehoogte we gaan als eerste even een afspraak maken in gent dat spreekt me tot nu toe het meeste aan

nee medicijnen heb ik helaas niet meer net een beetje progestan en pregniel en 2of sluitjes deca

dus dat valt weer wat tegen wij gaan nue eerst even kijken om te kosten bijelkaar te krijgen dat houd in dat we eerst even de auto

in de verkoop gooien dan kunnen we tenminste starten

tja soms denk ik we hebben er toch nie omgevraagd en dan zo een kosten? eigenlijk koop je dus je eigen kind

maar heb er wel alles voor over

Als het binnen onze vergoede pogingen was gevallen (binnen de eerste drie pogingen dus) dan had de verzekeraar bij ons alles vergoed. Helaas hadden wij al drie vergoede pogingen gehad en moesten wij ook (in eerste instantie) 3600 euro betalen (waarvan wij dus zo'n 400 euro van terugkregen). Dit was idd inclusief alles, echter hebben wij de FM metingen in een lokaal ziekenhuis gedaan. Dat valt dan weer onder een speciale DBC (of zoiets) code, waardoor die echo's geheel vergoed werden.

Hert is wel het bedrag zonder m.edicijn.en. Je zou anders even eens via belgische sites kunnen kijken. Daar wil men wel eens iets (goedkoop of gratis) aanbieden. Of eens komen spieken in het topic: lift naar het ziekenhuis.

De punctie is trouwens onder lokale verdoving, maar zeer goed te doen! Van al mijn zes puncties, was dit de beste ervaring. Ik heb totaal niets gevoeld terwijl er toch veel eicellen zijn weggeplukt.

Het is een soort roesje waardoor je nogal crocky daar ligt, terwijl je wel volkomen bij bent.

• 2 weeks later...

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Wij hebben binnenkort een afspraak in DD. Vanwege de reisafstand hebben we niet echt nagedacht over Gent. We gaan dan waarschijnlijk de echo's laten doen in Nederland. Wie heeft ervaring daarmee?

Liefs Belle

Hoi Belle, ik heb zaterdag de punctie in DD, onze vorige poging ook in DD alles laten doen maar ik kon het ook lokaal laten doen. Het ene ziekenhuis faxt dan de gegevens door naar DD en bij het andere zkh moet je de resultaten zelf doorgeven.

in DD. Worden eventuele echo's die in nl gemaakt worden niet in mindering gebracht op de rekening. Succes!

Dank je,

ik ben in totaal 3x geweest:

1x voor de uitgangsecho, deze wordt gemaakt op dag 1,2of3 van je cyclus om te zien dat er geen cystes zijn en alles er goed uitziet + er follikels zijn.

vervolgens 2 follikelmetingen en bij de 2de werd de punctie ingepland.