Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij mogen as vrijdag voor de 20 weken echo! Erg leuk en best spannend natuurlijk ook. Wij vragen de gyn het geslacht op een briefje te schrijven in een enveloppe, deze geven we af bij een schattige taartenbakker bij ons in de buurt. Zij maakt voor ons een leuke taart met aan de binnenkant een roze of blauwe vulling. Zaterdag vieren we mijn mannetje zijn verjaardag en zijn mooiste cadeau is dat hij mag weten wat het geslacht is van de baby die in mij groeit!! Dus gaan we de taart aansnijden met al onze dierbaren om ons heen, wat een verrassing wordt dat!!!! Kan bijna niet wachten;-) ik denk heel sterk dat ik een jongetje krijg maar veel mensen om mij heen denken weer een meisje, we zullen zien..

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Loesje: wat een geweldig idee!!! Spannend!

Hoe voelen jullie je eigenlijk meiden? Ik ben zo nu en dan heel moe maar voor de rest gaat het eigenlijk wel goed.

Ik ben al ruim 6 kg aangekomen. Zijn jullie ook aan het uitdijnen? Ik zit nu in week 18.

Zijn jullie al uit de namen? Voor een meisje vind ik het moeilijker dan voor een jongen. We zijn er nog niet helemaal uit.

En hebben jullie de uitzet al compleet? We hebben de kamer ingericht maar verder nog niks gekocht.

Geplaatst

Loesje, wat leuk om dat op zo'n manier op zijn verjaardag te doen!

Sas, heel begrijpelijk en verstandig lijkt mij om in het zh te bevallen. Blijf je de hele zwangerschap bij de gyn?

Tiktak, wat zijn jullie al ver! Wij hebben echt nog helemaal niks.... Behalve dan de paar dingen die we gekregen hebben. We willen eerst wachten tot we de 20 weken echo hebben gehad. En dan moeten we gaan inventariseren wat we kunnen lenen, krijgen en overnemen van familie. Kamertje willen we pas gaan doen als we terug zijn van vakantie, dat wordt dan na week 30. Maar dat is denk ik niet zoveel werk. Voor die tijd moeten we alleen de berging helemaal opruimen en uitzoeken, aangezien daar spullen heen moeten die nu in het toekomstige babykamertje staan.

Namen zijn we over aan het nadenken. Wij vinden nou juist een meisjesnaam makkelijker dan een jongensnaam, maar we hebben nu wel een paar 'zou kunnen' namen voor een jongen. Lijkt me ook wel verstandig in ons geval!

Ik begin een beetje een buikje te krijgen. Afhankelijk van wat ik aanheb wel of niet zichtbaar voor de buitenwereld. Ik denk dat ik wel wat ben aangekomen maar nog niet heel veel (heb niet op een weegschaal gestaan en bij de gyn wordt dat niet gemeten). Ik ben inmiddels 17 weken zwanger.

Gaan jullie nog een pretecho laten maken? Wij hebben op 13 mei een afspraak bij dr. P.apa in A.msterdam. Schijnt heel leuk te zijn!

Geplaatst

@Beanie: we hebben kast, commode en box gekocht. Ik had zo iets van 'dan kan het niet meer terug cq zich bedenken' :clap2: Eigenlijk wilden we ook wachten tot na de 20 weken echo, maar ik had geen geduld meer. We moesten inderdaad ook een kamer leegmaken en de meubels die daar stonden hebben we weggedaan.

Bij mij zagen ze het toch al wel in week 12. Maar ik had ook al aardig wat bijgegeten, omdat ik me zo moe voelde (dacht dat eten zou helpen, maar was niet het geval).

Ik ben dit weekend met mijn zus mee geweest naar de pretecho. Ik vond het een beetje tegen vallen. Lag denk ik aan meerdere zaken. Ze was al ruim 33 weken zwanger, beetje laat nog voor een pretecho. En, kan het kindje natuurlijk niks aan doen of degene die de echo maakte, het kindje had de hele tijd de handen voor het gezicht. Beetje schuw. Maar we gaan zelf ook een pretecho laten maken als ik 25 weken ben. Is denk ik zo rond die tijd dat jij ook de echo hebt.

Geplaatst

Breek in....

Tiktak, fijn dat het zo goed gaat met jullie wonder uk! Jazeker, haha, nu jullie al die dingen al gekocht hebben, zal wonder uk echt niet durven om zich te bedenken!

Ga lekker zo door, jij en uk!

xxx, mees

.......breek uit

Geplaatst

@Mees: haha die Mees. Hopelijk helpt het. Las laatst op marktplaats dat iemand haar babykamermeubelelement verkocht omdat het niet was goed gegaan. *slik*

@Loesje: hoe is de echo gegaan en de taart-surprise-party?

@Sas: succes morgen!!! Spannend.

Geplaatst

@ Loesje, hoe is je echo gegaan afgelopen vrijdag? Hebben jullie genoten om de kleine te zien.....................ennuhhhh weten jullie het geslacht?

@ Sas, veel plezier en succes vandaag met jullie echo. Spannend allemaal.

Ik merk zelf ook dat ik er steeds meer naar toe ga leven. Ik vind het toch wel heel erg spannend allemaal. Je gaat er natuurlijk vanuit dat alles goed is, maar af en toe flitsen de ergste scenario's door mijn hoofd heen.

Ik ben ook erg nieuwgierig naar het geslacht, kunnen we eindelijk lekker shoppen als we het eindelijk weten!!

Geplaatst

We hebben de extra 20 wk echo gehad...Uk lag weer eens dwars letterlijk dan ook waardoor de kindercardioloog het hartje wel kon zien maar niet van alle kanten. Met de hoop dat hij nog eens zou draaien werd er eerst door een andere arts gekeken naar de rest van UK; alle organen zijn er allemaal goed, navelstreng is mooi gevormd, hersenen ook, ruggetje helemaal goed. Helaas was Uk nog niet gedraaid dus kon de kindercardioloog alleen beoordelen op wat ze zag en dat was goed. Voor de volledigheid wil ze 15-4 nog een hartecho doen met de hoop dat UK dan wel meewerkt( ze zei dat het opvoeden van een kind in de baarmoeder al begint!) Maar conclusie is dat het er nu allemaal normaal uitziet maar dat ze gezien ons verhaal toch nog even een keer wil kijken. Mocht er dan toch wat gevonde worden dan is het van dien aard dat het klein is en opereerbaar/behandelbaar.

Wij zijn blij voor ons is dit voldoende. Ik kan nu echt gaan genieten!!!

Geplaatst

Gefeliciteerd Sas! Eindelijk het nieuws dat je al die tijd al wilde horen.... En nu, idd, proberen te gaan genieten! Lekker shoppen, gaan nadenken over het kamertje etc... Nu komen de leuke dingen aan bod!

Geplaatst

Hey meiden,

Het goeie nieuws is, het is een meisje!!!! Het was een heerlijk moment samen met mijn beste vrienden en familie. Ik was er zelf 100 % van overtuigd dat het een jongetje was, dus ik was compleet verrast. Was zo bizar!!!! Zo'n verrassing!!!

Het mindere nieuws is dat mijn navelstreng 1 bloedvat te weinig heeft. Normaal heb je 1 ader (toevoer) en 2 slagaders (afvoer) en ik heb maar 1 slagader. Dit gaat vaak gepaard met afwijkingen dus ze hebben me 2 uur lang onderzocht met 2 man sterk in het zkh en konden niks vinden, alles zag er gewoon perfect uit. Nu moet ik morgen naar het EMC voor een nog uitgebreider onderzoek. En zowieso weer onder strenge controle blijven de rest van mijn zwangerschap omdat de kans groot is dat mijn meisje minder zal groeien in de laatste maanden. Ach, ik maak me maar niet te druk. Ook als is er een afwijking, als er goed mee te leven is voor haar vind ik het prima. Komt best goed, laten ons niet gek maken! En vaker de baby zien, dat wil ik best;-)

Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

12 aug: Akara

13 aug: Champietal

16 aug: Sas

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak

26 aug: Beanie

20 weken echo:

22 maart - Loesje 81

25 maart - Sas 67

30 maart - Akara

2 april - Tiktak

3 april - Champietal

3 april - Beanie

Geplaatst
Hey meiden,

Het goeie nieuws is, het is een meisje!!!! Het was een heerlijk moment samen met mijn beste vrienden en familie. Ik was er zelf 100 % van overtuigd dat het een jongetje was, dus ik was compleet verrast. Was zo bizar!!!! Zo'n verrassing!!!

Het mindere nieuws is dat mijn navelstreng 1 bloedvat te weinig heeft. Normaal heb je 1 ader (toevoer) en 2 slagaders (afvoer) en ik heb maar 1 slagader. Dit gaat vaak gepaard met afwijkingen dus ze hebben me 2 uur lang onderzocht met 2 man sterk in het zkh en konden niks vinden, alles zag er gewoon perfect uit. Nu moet ik morgen naar het EMC voor een nog uitgebreider onderzoek. En zowieso weer onder strenge controle blijven de rest van mijn zwangerschap omdat de kans groot is dat mijn meisje minder zal groeien in de laatste maanden. Ach, ik maak me maar niet te druk. Ook als is er een afwijking, als er goed mee te leven is voor haar vind ik het prima. Komt best goed, laten ons niet gek maken! En vaker de baby zien, dat wil ik best;-)

Hi Loesje, wat leuk en wat een verrassing! Maar ook een schrik... Gelukkig gaan ze je nu goed in de gaten houden en nog gelukkiger: er is geen afwijking ontdekt... Heb je morgen een GUO of zo? Omdat je het over nog uitgebreider onderzoek hebt? Succes iig! Laat je het even weten?

Geplaatst

Ik heb het lijstje met de uitgerekende data en de data voor de 20-weken echo's maar even naar voren gehaald. Volgens mij zijn we allemaal deze week of volgende week aan de beurt! Misschien kunnen we binnenkort het lijstje gaan uitbreiden met het geslacht, voor degenen die dat willen?

Geplaatst

@Loesje: gefeliciteerd met jullie kleine meid!!!

Wat kan er toch van alles 'mis' zijn met het zwanger worden, zwanger blijven, bevallen en daarna. Van die slagaders nog nooit van gehoord. Goed dat ze het gezien hebben. Slim dat je je kop niet gek laat maken. Lekker genieten van je meisje.

Weer iemand het symboliek achter de luiertaarten?

Geplaatst

Uitgerekend:

20 weken echo:

22 maart - Loesje 81-meisje

25 maart - Sas 67-jongetje

30 maart - Akara

2 april - Tiktak-waarschijnlijk jongetje ;-)

3 april - Champietal

3 april - Beanie

Geplaatst

Uitgerekend:

20 weken echo:

22 maart - Loesje 81-meisje

25 maart - Sas 67-jongetje

30 maart - Akara

2 april - Tiktak-waarschijnlijk jongetje ;-)

3 april - Champietal

3 april - Beanie - ook waarschijnlijk een jongetje!

Geplaatst

He Loesje, gefeliciteerd, een meisje!!!! Leuk

Bij mij zagen ze maandag in 1ste instantie maar 1 vat naar de placenta( dus niet navelstreng),maar toen er vanaf een andere kant werd gekeken bleken er wel 3 te zijn. De arts zei dat 1 bloedvat naar de placenta geen probleem was maar dat er alleen goed op de groei van de baby gelet moest worden. Beetje vergelijkbaar misschien met jou situatie. Maar goed dat ze nog uitgebreider gaan kijken en je goed in de gaten gaan houden.

Hey meiden,

Geplaatst

Hoi meiden, gisteren de geavanceerde echo gehad en alles is super!! Niks gevonden verder dus helemaal opgelucht weer!!! Pff, wat kan er veel fout gaan, het is echt een wonder als alles goed is als je ziet wat er tijdens zo'n echo allemaal gekeken wordt! Het was met superapp dus we hebben ook het gezichtje gezien in 3d en 4d. Helemaal super, heerlijk opgelucht hier en superverliefd!!

He Loesje, gefeliciteerd, een meisje!!!! LeukBij mij zagen ze maandag in 1ste instantie maar 1 vat naar de placenta( dus niet navelstreng),maar toen er vanaf een andere kant werd gekeken bleken er wel 3 te zijn. De arts zei dat 1 bloedvat naar de placenta geen probleem was maar dat er alleen goed op de groei van de baby gelet moest worden. Beetje vergelijkbaar misschien met jou situatie. Maar goed dat ze nog uitgebreider gaan kijken en je goed in de gaten gaan houden.
Geplaatst

@ Loesje, wat fijn dat de echo verder helemaal goed was. Kun je lekker "goed" genieten van de 2e helft van je zwangerschap.

@ Akara, hoe is je echo geweest? Was het fijn om de kleine weer te zien. Ennuhhhhhhhhhhh is het een jongetje?? Ik weet dat je dat graag zou willen (hoewel de gezondheid boven alles staat)

@ Tiktak, veel plezier en succes vandaag met jullie echo. Ben benieuwd of het een jongetje is, of dat jullie ineens de verrassende woorden..........MEISJE..........krijgen te horen.

Morgen zijn wij aan de beurt. Ik vind het erg spannend, maar daar weten jullie natuurlijk alles vanaf.

Verder kunnen we dan gericht gaan shoppen voor de baby. Ik merk dat dat toch wel erg handig is!!

Geplaatst

Tiktak, veel succes vandaag bij de echo!

Champietal, jij morgen veel succes bij de echo! Ik mag morgen ook... vind het zo spannend!

Geplaatst

@Champietal @Beanie: tnx!!! Hopelijk is alles goed. Moet vanavond pas om 2030 uur. Hele dag nog wachten. Iedereen in mijn omgeving denkt dat het een jongetje wordt. Alleen mijn vriend denkt dat het een meisje wordt. Ik denk om te plagen. We zullen zien.

Jullie ook succes met de echo. Zou top zijn als alles goed is en je mooie plaatjes te zien krijgt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden