Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

9 aug ben ik uitgerekend. Oh, de baby is aan het schoppen, niet normaal wat een drukteschopper!! En mijn buik groeit als een gek op het moment. Van het weekend mooie king louis jurkjes gekocht waar mijn buik mooi in uitkomt!!

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

9 aug: Loesje -
meisje

12 aug: Akara -
meisje

13 aug: Champietal -
meisje

16 aug: Sas -
jongen

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak -
meisje

26 aug: Beanie -
jongen

Afspraken:

17 april: Champietal - Verloskundige

23 april: Beanie - gynaecoloog

13 mei: Beanie - pretecho

29 mei: Champietal - 30 weken echo

Lijstje is bijgewerkt! Zou iedereen die wil de volgende afspraken/echo's ook willen aanvullen?

Geplaatst
9 aug ben ik uitgerekend. Oh, de baby is aan het schoppen, niet normaal wat een drukteschopper!! En mijn buik groeit als een gek op het moment. Van het weekend mooie king louis jurkjes gekocht waar mijn buik mooi in uitkomt!!

Heerlijk he, dat getrappel in je buik! Hier meldt hij zich ook regelmatig, ondanks de voorliggende placenta goed voelbaar! Inmiddels zelfs aan de buitenkant al een beetje voelbaar ook. Wat een super gevoel!

En nog helemaal NIKS gekocht hier... Wel al veel gekregen en veel toezeggingen over nog een heleboel spullen die we krijgen en kunnen lenen! Van de ene toekomstige opa en oma krijgen we de kinderwagen en van de andere toekomstige opa en oma een Triptrap stoel! Zo blij mee!

Buik groeit wel maar het is wel afhankelijk van wat ik aan heb of het erg zichtbaar is of niet. Voor mijn gevoel is mijn buik al enorm maar volgens manlief valt het nogal mee!

Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

9 aug: Loesje -
meisje

12 aug: Akara -
meisje

13 aug: Champietal -
meisje

16 aug: Sas -
jongen

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak -
meisje

26 aug: Beanie -
jongen

Afspraken:

17 april: Champietal - Verloskundige

23 april: Beanie - gynaecoloog

2 mei: Tiktak - Verloskundige

11 mei: Tiktak - pretecho

13 mei: Beanie - pretecho

29 mei: Champietal - 30 weken echo

20 juni: Tiktak - (pret)echo ziekenhuis (32 weken)

Lijstje is bijgewerkt! Zou iedereen die wil de volgende afspraken/echo's ook willen aanvullen?

Geplaatst

@Beanie: nog niks gekocht???! Hoe kun je je inhouden... Ook geen knuffels etc? ;-)

@Loesje: een King Louie jurk? Ken ik niet. We willen uiteraard foto's zien (of een internetlink).

Geplaatst
Jeetje, helemaal geen echo's meer? Krijg je dan niet sowieso nog een liggingsecho ergens? En je hebt nu dus nog een leuke echo en een pretecho... Kun je iig nog een paar keertjes spieken!

Gaan jullie nu allemaal los op de babykamer en alle spulletjes die aangeschaft moeten worden? Wij gaan nu eerst beginnen met opruimen en weggooien zodat we ruimte hebben om de spullen die nu nog in het toekomstige kamertje staan ergens te laten. Eind juni krijgen we de babykamer (die nemen we over van vrienden), dan kunnen we het kamertje dus in orde gaan maken. Ik vind het nog steeds wel een raar idee hoor!

Officieel krijg ik geen echo's meer. De verloskundige zegt dat ze 1x per maand voelt of het nog goed gaat, met de groei etc. Als ze twijfelt krijg je pas een echo. Het is wel op de bon. Maar heb er nog een echo uit kunnen slepen. Ook nog ergens een pretecho. Bij een kennis van mijn vriend. Leuk!

Ik probeer het qua aanschaf een beetje in de hand te houden. We zijn nu op zoek naar een kinderwagen. Vind het allemaal wel een heel apart idee. Ik heb nog steeds van 'zou het dan echt...'. Ook qua positiekleding denk ik 'maar niet te veel kopen, je hebt het nooit weer nodig'.

Soms heb ik wel een beetje irritatie van mensen die vragen 'ga je nu ook voor een 2de???'. Denk ik weer, er is geen supermarkt hoor waar je een bestelling kunt plaatsen, oid....Maar goed.......

Geplaatst
Officieel krijg ik geen echo's meer. De verloskundige zegt dat ze 1x per maand voelt of het nog goed gaat, met de groei etc. Als ze twijfelt krijg je pas een echo. Het is wel op de bon. Maar heb er nog een echo uit kunnen slepen. Ook nog ergens een pretecho. Bij een kennis van mijn vriend. Leuk!

Ik probeer het qua aanschaf een beetje in de hand te houden. We zijn nu op zoek naar een kinderwagen. Vind het allemaal wel een heel apart idee. Ik heb nog steeds van 'zou het dan echt...'. Ook qua positiekleding denk ik 'maar niet te veel kopen, je hebt het nooit weer nodig'.

Soms heb ik wel een beetje irritatie van mensen die vragen 'ga je nu ook voor een 2de???'. Denk ik weer, er is geen supermarkt hoor waar je een bestelling kunt plaatsen, oid....Maar goed.......

Jeetje Tiktak, wat herkenbaar.... Niet dat deel van de echo's, ik ben zo blij met mijn gynaecoloog die zelf met het voorstel kwam om elke 2,5 week een controle in te plannen! Ik had al een medische indicatie, die is er na de 20 weken echo zeker ivm een zeer laag liggende placenta, maar het maakt mij allemaal niet meer zoveel uit. Ik weet dat ik in zeer goede handen ben bij haar!

Ik zit echt nog steeds met verbazing te kijken naar het lijstje hier, met daarin de uitgerekende data en met name het geslacht... Is het echt waar? Krijgen wij een baby? En daarmee heeft het ook te maken dat ik nog niks gekocht heb. Daarbij zijn we eerst aan het inventariseren wat we allemaal kunnen lenen/overnemen, we hebben veel vrienden/familie die eigenlijk net uit de hele kleine kinderen zijn. En als het spul er al is vind ik het zo'n onzin om alles nieuw aan te schaffen! Inmiddels maken we er dus ook een beetje een sport van.... Ik wil zo gaan bieden (als manlief eindelijk reageert) op een box op MP, we zoeken ook naar een kinderwagen via MP (die krijgen we dan wel maar wel willen opa en oma niet op kosten jagen) etc.

Overigens blijft het gewoon ook een beetje eng... Daarom vrees ik dat het alles bij elkaar nog wel even zal duren voor we er echt geld aan durven uit te gaan geven! Maar plannen hebben we genoeg!

Ik vind die vraag over een tweede wel een beetje inpertinent hoor... Jeetje, mogen we niet heel erg gelukkig zijn met die ene die ons nu gegeven is??? Verder nadenken dan dat wil ik echt niet.... Probeer eerst maar eens te genieten van dat lieve kleine mensje dat nu in je groeit! Toch?

Geplaatst

Ik heb bijna ook nog niets gekocht voor ons kleine meisje hoor.

Maar bij ons gaat het dan vooral om de kleertjes en het nu wat meisjesachtig allemaal te maken.

De hele kinderkamer hebben wij al en ook een kinderwagen. Het zijn dus echt kleertjes en verder leuke dingetjes die we moeten kopen.

Belachelijk dat iemand vraagt of je al voor een tweede gaat.

Ten eerste moet dit kind nog ter wereld komen en sommige beseffen niet hoeveel "moeite" wij ervoor hebben gedaan om zwanger te worden.

Ik ben voor Finn zijn zusje ook weer heel lang bezig geweest. We hadden besloten dat dit de laatste IVF zou zijn, dan wij hebben wel het "geluk" om een tweede te mogen krijgen!!

Geplaatst

Het is wel een beetje stil hier... Is het zo rustig bij iedereen? Of zijn we allemaal druk bezig met de babykamer etc.?

Tiktak, hoe is het met jou? Wanneer heb jij weer een echo? Ik ga over een week weer naar de gyn, zal dan vast wel weer een echo krijgen. Misschien wordt het ook tijd om eens e.e.a. voor de bevalling aan te gaan kaarten.

Hoe is het met het verzamelen van de spullen voor de baby? Wat heb je eigenlijk veel nodig zeg.... Ben nu voornamelijk bezig met uitzoeken wat we moeten hebben en orienteren wat een goede keuze is. En verder met wat we kunnen overnemen/lenen/krijgen van familie. We hebben iig een kinderwagen inmiddels! Een combiwagen, via MP. Zondag gaan we hem even proberen en dan kunnen we hem meteen meenemen. Als we dan nog een box hebben dan hebben we volgens mij alle 'grote' dingen wel bij elkaar! (hoewel we nog niks in huis hebben).

Geplaatst
Tiktak, hoe is het met jou? Wanneer heb jij weer een echo? Ik ga over een week weer naar de gyn, zal dan vast wel weer een echo krijgen. Misschien wordt het ook tijd om eens e.e.a. voor de bevalling aan te gaan kaarten.

Hoe is het met het verzamelen van de spullen voor de baby? Wat heb je eigenlijk veel nodig zeg.... Ben nu voornamelijk bezig met uitzoeken wat we moeten hebben en orienteren wat een goede keuze is. En verder met wat we kunnen overnemen/lenen/krijgen van familie. We hebben iig een kinderwagen inmiddels! Een combiwagen, via MP. Zondag gaan we hem even proberen en dan kunnen we hem meteen meenemen. Als we dan nog een box hebben dan hebben we volgens mij alle 'grote' dingen wel bij elkaar! (hoewel we nog niks in huis hebben).

Gaat hier wel lekker. Soms een beetje over-moe, waarschijnlijk omdat ik dan de dag ervoor te veel heb gedaan. Maar kan niet wachten tot augustus. Pfff...duurt nog lang zeg. Heb 11 mei een pretecho. Spannend. En dan 20 juni laatste echo via het ziekenhuis. Is wel fijn als je regelmatig via de gyn een echo hebt. Bij ons in het ziekenhuis heb je informatieavonden bijv. over voeding en de bevalling. Je kunt ook rond week 30 een rondleiding in het ziekenhuis krijgen (als je daar wilt bevallen natuurlijk).

Lastig hè, wat je allemaal moet hebben. Zoals flesjes en spenen. Dat lijkt nu nog zo ver weg. En welke moet je in vredesnaam hebben.

Wat voor'n combiwagen qua merk etc heb je gekocht? We hebben een tijdje geleden meubelen voor de kinderkamer gekocht. Kast, commode en een box. Maar die box kunnen we pas gebruiken als hij 1 jaar is oid. Daar is dan niet zo'n haast mee.

Geplaatst
Gaat hier wel lekker. Soms een beetje over-moe, waarschijnlijk omdat ik dan de dag ervoor te veel heb gedaan. Maar kan niet wachten tot augustus. Pfff...duurt nog lang zeg. Heb 11 mei een pretecho. Spannend. En dan 20 juni laatste echo via het ziekenhuis. Is wel fijn als je regelmatig via de gyn een echo hebt. Bij ons in het ziekenhuis heb je informatieavonden bijv. over voeding en de bevalling. Je kunt ook rond week 30 een rondleiding in het ziekenhuis krijgen (als je daar wilt bevallen natuurlijk).

Lastig hè, wat je allemaal moet hebben. Zoals flesjes en spenen. Dat lijkt nu nog zo ver weg. En welke moet je in vredesnaam hebben.

Wat voor'n combiwagen qua merk etc heb je gekocht? We hebben een tijdje geleden meubelen voor de kinderkamer gekocht. Kast, commode en een box. Maar die box kunnen we pas gebruiken als hij 1 jaar is oid. Daar is dan niet zo'n haast mee.

Is wel herkenbaar... Ik blijf ook moe! Niet meer die uitputtingsslag van het begin maar wel gewoon moe. En dan werk ik niet eens! Op dit moment ook even een luchtweginfectie te pakken, daardoor slaap ik ook niet zo lekker. Nou ja, gewoon maar hopen dat het snel over is, veel meer valt er ook niet aan te doen!

Om eerlijk te zijn vind ik de tijd nu juist wat sneller lijken te gaan... Maar augustus duurt idd nog wel even. Gelukkig maar, wij moeten nog gaan beginnen aan de babykamer. We moeten eerst een heleboel gaan opruimen zodat het kamertje leeg kan en de spullen die er nu staan ergens opgeslagen kunnen worden. Eind juni krijgen we de commode, kast en ledikantje, dus dan gaan we het echt in orde maken!

Wat grappig, ik heb 2 dagen later een pretecho. Is jouw echo op 20 juni de liggingsecho? Ik moet sowieso nog een keer een echo laten maken om de positie van de placenta te laten beoordelen, die lag met de 20-weken echo nog op de baarmoedermond. En uk lag ook nog in een stuit. Dus dat moet nog allemaal bekeken worden! Zal de gynaecoloog allemaal wel in de gaten gaan houden, staat namelijk in het verslag van de SEO. Volgende week zal ik wel horen wanneer dat allemaal bekeken gaat worden. Ik moet ook nog in week 27 geloof ik bloed laten prikken, aangezien ik rhesus negatief ben.

Ook bij mij in het ZH worden er avonden over borstvoeding en over bevallen georganiseerd. Aangezien ik heb besloten geen BV te gaan geven lijkt me het niet zinvol om naar een BV avond te gaan. Ik moet sowieso in het ZH bevallen, maar op de verloskamers ben ik al heel wat keertjes geweest door mijn werk. Ik kijk wel even samen met manlief, of hij veel behoefte heeft om te gaan....

Lastig he, al de keuzes die je moet maken! Ik heb op internet maar eens een soort basis-lijst opgezocht van alle spullen die je moet hebben. Maar moet je perse kruiken hebben als je in de zomer bevalt? En idd, welke flessen? Welke spenen? Is een flessenwarmer handig? Een sterilisator? Mijn zus is kinderverpleegkundige geweest en heeft de nodige ervaring bijv. met verschillende flessen en ik heb maar advies aan haar gevraagd. (Haar advies is overigens de Difrax fles). (Als je verder adviezen wilt, ik wil ze best met je delen afgaande op wat mijn zus me heeft verteld, stuur dan maar even een PB!)

Wij hebben (na wat onderzoek op internet) gekozen voor de E.asy W.alker S.ky, een driewieler met luchtbanden. Wij wilden perse een driewieler op luchtbanden, dan is de keuze niet enorm. We gaan zondag even een 'proefritje' maken en als die wat is, dan is hij van ons. We kopen hem inclusief reiswieg en maxicosi, de maxicosi kan ook met adapters op deze kinderwagen. Dus in dat opzicht is het gewoon een hele handige (wel redelijk volumineuze) kinderwagen. Maar wij zijn er blij mee! (mits hij goed rijdt maar daar heb ik wel vertrouwen in).

Geplaatst

@Beanie: Luchtweginfectie? Heb je dat al eerder gehad of vanwege de zwangerschap?

Ik krijg eigenlijk geen echo meer in het ziekenhuis. Ook niet voor de liggin. Maar omdat ik zo verbaasd keek krijg ik nog min of meer een pretecho in het ziekenhuis. Maar niet vanwege de ligging.

Ik moet in week 28 ook bloed prikken vanwege rhesus negatief. En ook vanwege bepaalde antistoffen in mijn bloed.

Ja borstvoeding, het is ook maar net of dat gaat lukken. Zou het wel graag willen. Maar weet dus niet of het gaat werken.

Ik zoek een kinderwagen die je goed kan opvouwen. Heb niet zo’n grote auto. Een Bugaboo lijkt me wel wat, maar nog geen definitieve keuze gemaakt.

Geplaatst

Luchtweginfectie ik denk door een verlaagde weerstand en dat is dan weer een indirect gevolg van de zwangerschap. Verder geen last van urineweginfecties of zo gehad, dit is de eerste keer dus ik mag niet klagen! Het meest lastige is dat je niks mag gebruiken dus is het een kwestie van uitzieken...

Wat jammer zeg, dat je verder geen echo's meer krijgt! Ik dacht dat een liggingsecho tegenwoordig standaard was? Maar dus niet bij jou. Jij dus ook rhesus negatief! Ik geloof dat ze dan bepalen of je kindje ook rhesus negatief is, of juist positief. Daarvan is afhankelijk of je nog de anti-D injecties moet krijgen.

Of BV gaat lukken is natuurlijk altijd de vraag... Maar als je het graag wilt is de kans op succes groter geloof ik! Niet gegarandeerd helaas.... Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken denk ik, en als je achter je keuze staat is die keuze gewoon goed!

Qua kinderwagen kan ik je eigenlijk geen advies geven, omdat ons criterium dus de luchtbanden en driewieler was. Misschien een idee om een topic te openen? Of gewoon eens naar een babywinkel te gaan waar ze verschillende wagens hebben? Eerst een onderzoek doen op internet? Zo lastig, er is zo veel keuze....

Geplaatst

Hoi meiden, gisteren nogmaals de uitgebreide 20 weken echo gehad met kindercardioloog en weer lag Uk dwars:icon_smile: Maar ze kon alles van het hartje goed genoeg zien en alles is goed. Over 10 weken weer zo'n echo, is soort protocol. Hoeft niet maar ze bieden het aan en ik vind het prima om weer 45 minuten naar Uk te kijken. We hebben mooie fotos meegekregen, eentje van de zijkant waarop je zijn gezichtje zo mooi ziet. Ben nu al verliefd op mijn Uk.

Mijn lief was er niet bij die is maandag voor 6-8 weken vertrokken voor werk naar Korea...

Mijn buikje begint nu te komen ik voel hem goed bewegen. Ben alleen niet aangekomen,zelfs wat afgevallen maar dat is niet erg. Wel een hoge bloeddruk, dus deze week bloed laten prikken op lever en nierfunctie en ik moet een glucose tolerantie test doen om te zien of er geen zwamgerschapssuiker is. Vlgd week donderdag bij gyn bespreken van de uitslagen en dan evt toch aan de medicijnen voor de bloeddruk. Ik krijg tot nu toe elke 3weken bij de gyn ook een echo. Heerlijk!!

Wij hebben ook nog niets gekocht. Wagen krijgen we van een vriendin, is amper gebruikt omdat zij over is gegaan naar een duowagen. Maxi cosi krijgen we ook. Kamertje moet nog leeggehaald worden. Mijn lief heeft de zolder opgeruimt( althans hij noemt het opruimen...) daar is nu een logeerkamer gemaakt en de logeerkamer wordt de babykamer.

Ik ga geen borstvoeding geven; kan niet want ik heb ooit in mijn jonge jaren een borstverkleining laten doen.

@ Beanie, balen van je luchtweginfectie. Zeker ook omdat je geen medicatie mag nemen. Beterschap!!

Geplaatst

Wat fijn Sas, weer een goede echo! En idd, helemaal niet vervelend om over 10 weken weer uitgebreid naar Uk te kijken... Vond de SEO ook zo leuk (toen alles goed was tenminste, daarvoor redelijk wat stress hoor!). Wij kregen ook zo'n en-profil fotootje mee, zo lief! Je kunt al zien dat hij mijn neus heeft! (en das maar beter ook, manlief heeft nogal een grote neus). Ik krijg trouwens ook (tot nu toe) elke keer een echo bij de gyn, en mag komende dinsdag weer. En dus op 13 mei een pretecho, ook lekker lang kijken en ook in 3D-4D! Dan gaan de toekomstige opa's en oma's ook mee...

Jullie zijn dus net zover met het kamertje als wij... Moeten jullie nog schilderen/behangen/vloerbedekking leggen? Wij hoeven het kamertje alleen leeg te ruimen, daar gaan we komend weekend (geloof ik) mee beginnen. Vloer is goed, gordijnen ook, muren doen we niks aan. Dan kunnen we eind juni het babykamertje ophalen en gaan inrichten! Wij zijn zo blij met alles wat we krijgen... We hadden trouwens eerst gehoopt de kinderwagen van manlief zijn broer over te kunnen nemen, maar hij gebruikt hem zelf nog! (zijn kinderen zijn bijna 3 en bijna 5). Dus toch maar een via MP. Op zich krijgen we echt bijna alles, daar hebben we echt mazzel mee. We zullen heus nog wel wat spullen gaan kopen, wat kleertjes, knuffeltjes, iets voor aan de muur, nachtlampjes etc.

Geplaatst

Hey Meiden,

Hier ook nog steeds eentje die heel erg moe is hoor.

Op de dagen dat ik werk, gaat het echt prima, maar gisteren was ik vrij en om drie uur stort ik echt in.

Ben echt gesloopt.

Gisteren bij de VK geweest. Alles gaat goed en heb een hele rits met nieuwe afspraken gemaakt.

@Tiktak, ik ben ook rhesus negatief. Ik moet rond de 27 weken mijn bloed prikken. OOk ik heb bepaalde antistof (antistof M) in mijn bloed.

Kan verder geen kwaad voor de baby, maar ze houden het in de gaten.

@ Beanie, beterschap!! Hoop dat je een beetje snel opknapt.

Wij hebben al jaren de Easywalker Sky. Echt een heerlijke kinderwagen. Ben er nog steeds blij mee.

Toevallig vanochtend andere bekleding besteld voor het nieuwe kindje. We hebben nl. nu een legergroene bekleding.

De reiswieg laat ik gewoon zo, maar we hebben voor de buggy nu zilver besteld.

Ze hadden bij Easywalker nog vier kleuren liggen en deze kleur vind ik wel leuk voor bij een meisje.

@Sas, heerlijk weer naar je kleine kijken!! Kan nooit kwaad :-)

Heftig dat je man zolang weg is. Blijft dit ook straks als de kleine geboren is?

Wij zijn absoluut nog niet met de kamer bezig.

Hebben wel al een beetje gekeken op internet, maar willen het behang toch eerst even zien.

Het voordeel is natuurlijk, dat alle spullen er al staan, dus dat moet verder geen probleem zijn.

Het is alleen nu allemaal een ander kleurtje geven.

Geplaatst

Gaaf he zo'n foto. Onze Uk heeft ook het neusje van mijn lief( zou ook wel heel raar zijn als het mijn neus zou zijn:-))

Wij moeten wel schilderen, maar dat gaat mijn vader doen. Vloer is oke en gordijnen moeten ook uitgezocht worden.

Wat fijn Sas, weer een goede echo! En idd, helemaal niet vervelend om over 10 weken weer uitgebreid naar Uk te kijken... Vond de SEO ook zo leuk (toen alles goed was tenminste, daarvoor redelijk wat stress hoor!). Wij kregen ook zo'n en-profil fotootje mee, zo lief! Je kunt al zien dat hij mijn neus heeft! (en das maar beter ook, manlief heeft nogal een grote neus). Ik krijg trouwens ook (tot nu toe) elke keer een echo bij de gyn, en mag komende dinsdag weer. En dus op 13 mei een pretecho, ook lekker lang kijken en ook in 3D-4D! Dan gaan de toekomstige opa's en oma's ook mee...

Jullie zijn dus net zover met het kamertje als wij... Moeten jullie nog schilderen/behangen/vloerbedekking leggen? Wij hoeven het kamertje alleen leeg te ruimen, daar gaan we komend weekend (geloof ik) mee beginnen. Vloer is goed, gordijnen ook, muren doen we niks aan. Dan kunnen we eind juni het babykamertje ophalen en gaan inrichten! Wij zijn zo blij met alles wat we krijgen... We hadden trouwens eerst gehoopt de kinderwagen van manlief zijn broer over te kunnen nemen, maar hij gebruikt hem zelf nog! (zijn kinderen zijn bijna 3 en bijna 5). Dus toch maar een via MP. Op zich krijgen we echt bijna alles, daar hebben we echt mazzel mee. We zullen heus nog wel wat spullen gaan kopen, wat kleertjes, knuffeltjes, iets voor aan de muur, nachtlampjes etc.

Geplaatst

@Sas, heerlijk weer naar je kleine kijken!! Kan nooit kwaad :-)

Heftig dat je man zolang weg is. Blijft dit ook straks als de kleine geboren is?

Tja ik ben het gewend hoor. En hij blijft dit werk gewoon doen ook als de kleine er is. Weet je als hij thuis is is hij ook echt thuis en in zijn verlof weken hoeft hij dan qua werk ook niets. Dus dan is er voldoende quality time voor ons.

Geplaatst
Hier ook nog steeds eentje die heel erg moe is hoor. Op de dagen dat ik werk, gaat het echt prima, maar gisteren was ik vrij en om drie uur stort ik echt in. Ben echt gesloopt.

@Tiktak, ik ben ook rhesus negatief. Ik moet rond de 27 weken mijn bloed prikken. OOk ik heb bepaalde antistof (antistof M) in mijn bloed.

Kan verder geen kwaad voor de baby, maar ze houden het in de gaten.

Ik dacht dat niet zo veel mensen rhesus negatief hadden. Volgens mij zijn het hier toch al wel aardig wat dames. En ook een antistof? Joh. Ik weet eigenlijk niet wat voor'n antistof ik heb.

Wat apart. De dagen dat ik werk gaat het ook redelijk. Vrijdags ben ik vrij. Nou, ik moet me er echt toe zetten om uit het bed te komen. Ik dacht al dat ik een ijzer-tekort had of zo. De VK zegt omdat ik niet meer de jongste ben (hoor ik meteen 'oude taart') (ben 38) heb ik zo'n last van vermoeidheid.

Wij hadden de kinderkamer een jaar geleden al geschilderd. Omdat de kamer voor loges gebruikt moest worden. We hebben nu alleen een wand een andere kleur gegeven. We waren dus zo klaar. Behang is wel mooier. Maar ook weer een heel gedoe bij die schuine kinderkamer van ons.

Geplaatst

Zou het daaraan liggen? Die vermoeidheid? Jij bent nog een jonge blom hoor Tiktak, ik ben 2 jaar ouder.... Als de kleine geboren wordt ben ik 41...

Goh, wat apart. Zijn we hier allemaal niet meer de jongste en allemaal rhesus negatief of zo? Toch iig 50%, tegen 15% normaal rhesus-negatief, dus dat is best wel toevallig!

Voor zover ik weet ben ik alleen maar rhesus-negatief (geen antistoffen), daar kwam ik achter toen ik de eerste keer een MA had en anti-D injectie kreeg. Vorig jaar heb ik bij de curretage en 2 weken later bij de 2e operatie ook weer anti-D injecties gehad. Ach nu een injectie meer of minder maakt geen bal uit... Ik gebruik natuurlijk nog steeds dagelijks injecties en ik moet zeggen: het begint te wennen. Ben nu wel ongeveer halverwege.... (moet tot 6 weken na de bevalling).

Ik kan me goed voorstellen dat je als je vorig jaar al geschilderd hebt niet zo'n zin hebt om nu weer aan de slag te gaan. Wij gaan niet schilderen omdat we in een huurhuis wonen en dan bezig blijven. We willen hier niet meer al te lang blijven wonen en dan zouden we voor we weggaan weer moeten gaan schilderen omdat de muren wit moeten zijn... Nee bedankt. We zoeken het wel in decoratie!

Sas, toch lijkt het me pittig hoor, zonder man nu! Als je je rot voelt, of verdrietig, emotioneel, heel erg moe... Is toch wel lekker om dan samen te zijn. Als ik zie hoeveel manlief me uit handen neemt! Ik mag van hem niet tillen, geen zware huishoudelijke klussen doen. En het is 's avonds wel erg gezellig om samen op de bank te zitten en te voelen of uk beweegt! Wat fijn dat je vader komt schilderen! Is misschien ook niet zo'n goed idee als je dat nu je zwanger bent gaat doen? Lijkt me wel onwijs tof om nu, na al die jaren hopen en wachten, eindelijk een babykamer te hebben en in te mogen richten!

Champietal ook al zo moe... Hoor je ook tot de club oudere jongeren? Maar voor jou is het natuurlijk sowieso zwaarder met nog een kleintje thuis, lijkt mij. Wat goed om te horen dat jij zo tevreden bent over de Easy Walker. Handig en slim dat je andere bekleding hebt besteld! Idd, zilver is leuker voor een meisje... Als we hem zondag nemen dan is het een lime-kleurige. Mag dus wel op zoek naar een baby-zonnebril! Ik vind het wel een heel leuk kleurtje....

Leuk dat er weer wat meer geschreven wordt hier! In het oktober/november topic is het echt druk... Is het misschien een idee om te kijken of de september-dames hier mee willen schrijven? Volgens mij zijn die maar met heel weinig en helemaal niet actief, dus misschien willen ze dat wel? Wij zijn ook niet met zo' heel groot cluppie hier...

Gaan jullie trouwens hijg-en puf gym doen? Of iets anders? Ik sport nog steeds 2x per week een uur bij de fysiotherapeut en heb de tijd om het te blijven doen tot ik tegen de 35 weken loop (verzekeringstechnisch dan). Volgens de fysio is het ook wel heel verstandig om dit te blijven doen, vooral omdat het herstel na de bevalling vaak sneller gaat als je goed in conditie bent. Ik wil eigenlijk niet deelnemen aan een echte zwangerschapsgymgroep, maar zag dat ik hier in het plaatstelijke wijk-zwembad wel dikke-buiken zwemmen kan gaan doen. Dus ik denk dat ik dat als ik wat verder ben maar ga doen!

Geplaatst

Champietal ook al zo moe... Hoor je ook tot de club oudere jongeren? Maar voor jou is het natuurlijk sowieso zwaarder met nog een kleintje thuis, lijkt mij. Wat goed om te horen dat jij zo tevreden bent over de Easy Walker. Handig en slim dat je andere bekleding hebt besteld! Idd, zilver is leuker voor een meisje... Als we hem zondag nemen dan is het een lime-kleurige. Mag dus wel op zoek naar een baby-zonnebril! Ik vind het wel een heel leuk kleurtje....

Leuk dat er weer wat meer geschreven wordt hier! In het oktober/november topic is het echt druk... Is het misschien een idee om te kijken of de september-dames hier mee willen schrijven? Volgens mij zijn die maar met heel weinig en helemaal niet actief, dus misschien willen ze dat wel? Wij zijn ook niet met zo' heel groot cluppie hier...

Gaan jullie trouwens hijg-en puf gym doen? Of iets anders? Ik sport nog steeds 2x per week een uur bij de fysiotherapeut en heb de tijd om het te blijven doen tot ik tegen de 35 weken loop (verzekeringstechnisch dan). Volgens de fysio is het ook wel heel verstandig om dit te blijven doen, vooral omdat het herstel na de bevalling vaak sneller gaat als je goed in conditie bent. Ik wil eigenlijk niet deelnemen aan een echte zwangerschapsgymgroep, maar zag dat ik hier in het plaatstelijke wijk-zwembad wel dikke-buiken zwemmen kan gaan doen. Dus ik denk dat ik dat als ik wat verder ben maar ga doen!

Ik hoor ook bij de jongeren "ouderen" club. Toevallig twee weken geleden 36 jaar geworden, dus dan beschouw ik mezelf niet meer als jonkie :-)

Ik werk vier dagen per weer en op woensdag gaan mijn zoontje en ik saampjes lekker een schoonheidsslaapje houden.

Hij vindt het heerlijk, want hij mag dan gezellig met mij in bed liggen. We slapen dan zeker dik twee uur, dus hebben het beide echt nodig.

Limegroen komt er bij mijn man absoluut niet in.

Toen wij ooit hem gingen kopen, wilde ik de oranje versie (ben echt gek op oranje), maar dat vond ik echt te fluoriserend. Dat is de reden dat het legergroen is geworden.

Veel rij-proef-plezier zondag. Ik vind het echt een heerlijke wagen.

Volgens mij zijn er bijna geen meiden van september, dat komt omdat de meeste ziekenhuizen geen behandelingen doen in december, vanwege sluiting van het lab e.d.

Maar iedereen die voor september is, schrijf gezellig mee. Ik weet alleen niet hoe we het kopje kunnen wijzigen?

Ik ga niet hijg en/of puf cursus volgen.

Dat heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook niet gedaan. Dat is gewoon niets voor mij.

Al die vrouwen die (in mijn ogen) lopen te klagen. Ik heb zo iets van.....................wees blij dat je zwanger bent.

Zonder die cursus heb ik ook de bevalling doorstaan. Heel goed zelfs als je alle narigheid erbij opteld.

Fijn weekend allen!!

Geplaatst
Ik hoor ook bij de jongeren "ouderen" club. Toevallig twee weken geleden 36 jaar geworden, dus dan beschouw ik mezelf niet meer als jonkie :-)

Ik werk vier dagen per weer en op woensdag gaan mijn zoontje en ik saampjes lekker een schoonheidsslaapje houden.

Hij vindt het heerlijk, want hij mag dan gezellig met mij in bed liggen. We slapen dan zeker dik twee uur, dus hebben het beide echt nodig.

Limegroen komt er bij mijn man absoluut niet in.

Toen wij ooit hem gingen kopen, wilde ik de oranje versie (ben echt gek op oranje), maar dat vond ik echt te fluoriserend. Dat is de reden dat het legergroen is geworden.

Veel rij-proef-plezier zondag. Ik vind het echt een heerlijke wagen.

Volgens mij zijn er bijna geen meiden van september, dat komt omdat de meeste ziekenhuizen geen behandelingen doen in december, vanwege sluiting van het lab e.d.

Maar iedereen die voor september is, schrijf gezellig mee. Ik weet alleen niet hoe we het kopje kunnen wijzigen?

Ik ga niet hijg en/of puf cursus volgen.

Dat heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook niet gedaan. Dat is gewoon niets voor mij.

Al die vrouwen die (in mijn ogen) lopen te klagen. Ik heb zo iets van.....................wees blij dat je zwanger bent.

Zonder die cursus heb ik ook de bevalling doorstaan. Heel goed zelfs als je alle narigheid erbij opteld.

Fijn weekend allen!!

Misschien moeten we eerst maar even afwachten of de dames van september er wel behoefte aan hebben... En dan kunnen we dat vragen aan een moderator geloof ik!

Champietal, jij hebt dus de eerste keer ook geen hijg-en pufclub gedaan.... Eigenlijk sta ik er precies zo in als jij, ik heb gewoon geen zin in zo'n kwaaltjes-bespreek club (ik denk dat iedereen die zwanger is mbv de mmm er toch wat anders in staat) en daarbij ben ik bang dat ik zo'n stuk ouder zal zijn dan de meesten, dat je sowieso de aansluiting al mist. En we gaan ook nog 3 weken op vakantie in juni, dus die lessen zou ik dan ook nog missen. Vandaar dat ik nu zit te denken over het dikke-buiken zwemmen, volgens mij is dat geen vaste groep maar kun je gewoon per les deelnemen. Je kunt het nl je hele zwangerschap door doen. Als ik dit ga doen ga ik gewoon starten na de vakantie, ik ben dan 30 weken dus kan dan nog net een keer of 4,5 gaan, dat lijkt me ook wel voldoende.... Als je het niet speciaal voor de bevalling hoeft te doen, waarom zou je dan? Dat is trouwens wat mijn man er ook over zei, hij zei ze hebben het altijd zonder gedaan, waarom zou jij dan alleen goed kunnen bevallen met? En daar heeft hij zeker een punt!

Geplaatst

He meiden, wat nou oud???? Jullie zijn echt nog piepjong vergeleken met mij!!!! Ik wordt eind sept 46...dus kan nog net zeggen dat ik pas 45 was toen ik mijn kindje kreeg...

Ik ga ook niet hijg en pufcursus doen. Niets voor mij met allemaal andere zwangeren, ik heb geen behoefte aan lotgenoten gedoe. Ik heb genoeg vriendinnen om mij heen met kids in alle leeftijden, van babys tot pubers. Ik zwem wel, maar dat deed ik al.

Beanie, ach natuurlijk mis ik mijn lief, zeker als je je rot voelt of op bijzondere momenten. En ja hij mist nu 8weken van de zwangerschap, dat vindt ik voor hem jammer. Maar mijn lief heeft wel de hele buurt gemobiliseerd, dus als ik ook maar iets doe wat te zwaar is dan staat de brigade voor mijn deur. Grasmaaien doet ons buurman. Boodschappen ach die til ik zelf, gewoon in stukjes.

Leuk idee om de sept meiden toe te voegen. Wie zet er in hun topic een berichtje?

Geplaatst

Ach, ik voel me wel thuis in dit 'oudere-jongeren clubje' ;-)

Zal ik even een berichtje plaatsen in het september-topic? Als ze willen kan ik het daarna aan een moderator vragen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden