Jump to content

Innesteling tips

Lucia

Recommended Posts

Hallo, ik ga binnenkort met mijn eerste IVF behandeling starten. Ik ben eerder zwanger geweest en moeder geworden van een doodgeboren dochtertje. Nu lukt het niet meer en gaan we het IVF traject in. Ik heb het idee dat de innesteling bij ons moeizaam gaat. Heeft iemand tips hoe je middels voeding of supplementen een goede innesteling kunt bevorderen?

Hoi Lucia, welkom hier! Wat een nare geschiedenis heb je achter de rug zeg :-(

Wat innesteling betreft leven er allerlei verschillende ideeën. Sommigen slikken kinderasperine (100mg) en maken een wandeling, anderen eten en drinken alles warm en vermijden citrusvruchten, anderen zweren weer bij acupunctuur... Er zijn een paar topics over alleen weet ik zo een de titels niet meer. Misschien kan iemand anders helpen?

Zelf heb ik in de wachtweken Etos 'zwanger worden' en visoliecapsules geslikt. Verder elke dag een vers sapje (meer omdat ik t lekker vind) en verder rustig aan gedaan omdat ik last had van mijn buik (veel follikels). Maar ja misschien waren ze ook blijven plakken als ik die dingen niet had gedaan? Het blijft vooral je eigen keuze en kijken waar jij je prettig bij voelt. In elk geval veel succes met de behandelingen!

Lucia, wat vreselijk dat je dochtertje niet meer leeft!

Heel veel suc6 gewenst met de behandelingen!

Wat Sorpresa als zegt..iedereen heeft zo z'n eigen ideeen erover en eigenlijk is het nog steeds niet bekend hoe beter te nestelen.

Ik heb vanalles geprobeerd, van tarwekiemolie tot kinderasprine tot granaatappelsap..niets heeft tot nu toe gewerkt!

Ik kan je dus niet helpen..

Groetjes Nathalie

Veel innestelingsproblemen komen voor bij vrouwen met een te laag vitamine D gehalte. Moet echt aan de bovengrens van de eis liggen. Misschien de moeite waard om eens even aan de huisarts te vragen om te prikken als dit nog niet gebeurd is?

Succes!

Inderdaad,een te laat vitamine D gehalte. Dat is mij ook altijd verteld.

Ja en verder. Zoals hierboven al vermeld staat; De één doet dit,en de ander doet dat juist dat. Ik heb nooit iets extra's gedaan.

Wel natuurlijk Omega 3 capsules geslikt.

Ook ben ik me ruim voor de IVF behandeling gaan gedragen als een zwanger iemand. Dat willen zeggen geen dingen eten en drinken wat je normaal ook niet doet bij een zwangerschap.

Bij mij in het behandelend ziekenhuis vertelden ze altijd na een terugplaatsing dat ik gewoon alles moest blijven doen ivm bloedsomloop.

Ik ben ook gewoon gaan werken (staand beroep),en als ik moest bukken en/of tillen deed ik dat ook gewoon. Veel lopen/wandelen heb

ik ook altijd gedaan.

Ik wens je heel veel succes met je 1e IVF poging!

Ik slik nu al een jaar 2000 ie per dag dat is 5 tabletjes van 400ie en ik blijf aan de bovengrens hangen, nooit er boven. Kun je nagaan en ik ben echt heel regelmatig in een zonnig gebied. Laat staan toen ik het niet slikte en niet zo vaak in de zon kwam. Sinds ik het gebruik ben ik van elke verse poging (op 1 na) zwanger geworden. Niet gebleven helaas maar dus wel zwanger. Ik snap werkelijk niet dat nog niet alle artsen dit laten checken voor ze aan dure en zware ivf behandelingen laten beginnen. Het is ook niet zo gek dat de vit d waarde in ons land snel te laag wordt met al die natte zomers en lange winters..

Ik zou het als het niet lukt met zwanger worden altijd eerst laten prikken want alleen met de normale dosering die in een los tabletje of multi zit had ik dus nooit een voldoende hoge waarde bereikt.

Klopt noor,

Ik ben door een orthomoleculair arts ook geprikt op vitamine d3 en heb hier druppels voor, gebruik ook 2000 IE.

O ja, ook ben ik door bovengenoemde arts geprikt op b12, dit zat aan de ondergrens en dit moet ook vele malen hoger zijn dan dat. Aangezien ik natuurlijk b11 slikte (foliumzuur) maskeerde dit die lage b12 waarde. Nu dien ik mezelf op advies van hem 1x per week een b12 injectie toe.

Maar vooralsnog is zwanger worden nog niet gelukt...

Groetjes Nathalie

Ik heb me ook laten testen op Vit. D, en deze was zo laag, dat het bijna niet te meten was. Ik moest dagelijk 3.000 IE nemen en dan 6 weken weer opnieuw controleren. na 6 weken, was het iets gestegen, dus het ging beter, maar niet goed genoeg. Dokter heeft mij nu voorgeschreven om een supplement te nemen van 50.000 IE, 1* per week (in NL bijna niet te krijgen). Dat vondt ik wel heel heftig, maar ik heb er dusver nog niet echt last van. Ik ga binnenkort mijn bloed weer eens opnieuw laten testen, dan ben ik benieuwd hoe dat die doet.

Hallo allen. Dank voor de tips. Zeker die van vitamine D komt wel binnen. Ik ben vegetariër en kan me daarom goed voorstellen dat ik een tekort heb aan vitamine D, heb dat in het verleden ook al eens gehad maar heb nooit het verband gelegd met zwanger worden. Ik ga meteen supplementen halen en de huisarts bellen om op vitamine D te laten testen. En rond lunchtijd een wandeling maken :-).

Kinderasperine, waar is dat precies goed voor? Heeft dat met de doorbloeding te maken? Hoe lang moet je dat dan slikken?

Groetjes van Marietta

Asperine is een bloedverdunner en die zou (onderzoek is niet eenduidend) de doorbloeding van de baarmoeder kunnen verbeteren. Je begint hiermee ná de punctie om te voorkomen dat je bloedingen krijgt bij de punctie. Hoe lang je doorgaat weet ik niet precies, dit zal per arts verschillen denk ik. Kinderasperine haal je gewoon bij de drogist, groen/wit doosje met 100 mg asperine erin. Dus geen kinderparacetamol ;-)

Iets wat de doorbloeding overigens ook kan stimuleren is een orgasme. Geloof dat je je na de punctie een paar dagen koest moet houden maar wellicht is dit ook een (leuke, goedkope en ontspannende) optie voor erbij :-)

Hoi Lucia,

Ik denk dat jij als vegetarier zeker ook vitamine B12 tekort kan komen! Dit is ook erg belangrijk om zwanger te worden & blijven.

Asprine is voor de doorbloeding ja, na de punctie tot aan het testmoment geloof ik.

M'n orthomoleculair arts was niet zo happig op asprine en adviseerde mij nicotinezuur 100 mg 2x per dag = vitamine b3 (of niacine=mildere vorm) en vitamine b6, b2 e B12 voor de doorbloeding en b3 zorgt voor vaatverwijding.

Groetjes Nathalie

Hallo allen. Dank voor de tips. Zeker die van vitamine D komt wel binnen. Ik ben vegetariër en kan me daarom goed voorstellen dat ik een tekort heb aan vitamine D, heb dat in het verleden ook al eens gehad maar heb nooit het verband gelegd met zwanger worden. Ik ga meteen supplementen halen en de huisarts bellen om op vitamine D te laten testen. En rond lunchtijd een wandeling maken :-).

Kinderasperine, waar is dat precies goed voor? Heeft dat met de doorbloeding te maken? Hoe lang moet je dat dan slikken?

Groetjes van Marietta

Sorpresa, dat van dat orgasme zou zeker een leuke optie zijn maar je mag toch na de tp een week geen sex hebben?

Jeetje alweer 36 weken en 1 dag zwanger, hoe voel je je?

Groetjes Nathalie

Asperine is een bloedverdunner en die zou (onderzoek is niet eenduidend) de doorbloeding van de baarmoeder kunnen verbeteren. Je begint hiermee ná de punctie om te voorkomen dat je bloedingen krijgt bij de punctie. Hoe lang je doorgaat weet ik niet precies, dit zal per arts verschillen denk ik. Kinderasperine haal je gewoon bij de drogist, groen/wit doosje met 100 mg asperine erin. Dus geen kinderparacetamol ;-)

Iets wat de doorbloeding overigens ook kan stimuleren is een orgasme. Geloof dat je je na de punctie een paar dagen koest moet houden maar wellicht is dit ook een (leuke, goedkope en ontspannende) optie voor erbij :-)

Nathalie, dat van geen seks hebben is overal anders. Gaat met name om de wondjes van de punctie, dat die niet geïnfecteerd raken. Mijn gyn (voorburg) zei, laat het na de punctie even twee dagen genezen en als je geen pijn hebt kun je doen wat je wilt! Maarreh, wij dames hebben twee handjes en soms ook wat in ons nachtkastje dus als je geen sex aan durft kan het ook in je eentje natuurlijk, of met z'n tweetjes maar dan alleen uitwendig. You get the picture ;-) Wie weet heeft dat ons wel die twee druktemakers bezorgd? Je kunt met een orgasme in elk geval niet je embryo naar buiten werken ofzo, die zit echt stevig geplakt :-)

Ik voel me gezegend met twee babies in de buik maar het is echt zwaar zo op het eind. Mijn lichaam raakt een beetje door haar reserves heen en door weinig slaap raak ik ook sneller gefrustreerd door alles wat ik niet meer (goed) kan. Die kleintjes zijn ook zó sterk! Ze vinden het prachtig om alles om zich heen bont en blauw te maken! Het is gewoon raar, want aan de ene kant wil ik zwanger zijn en zo lang mogelijk elke beweging in me opnemen (tenslotte eerste en laatste zwangerschap waarschijnlijk) en aan de andere kant merk ik dat mijn lichaam er echt onder begint te lijden. Slecht slapen, rugpijn, moeite met lopen... en sja ik ben enorm benieuwd naar die kleintjes natuurlijk!