Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

Ik ben afgelopen vrijdag de 28e gestart met deca. Tot nog toe valt het allemaal mee. Het is onze 1e ICSI poging.

Ik prik mijzelf ook s'ochtends, we mochten van de gynaecoloog zelf het tijdstip uitkiezen.

Welkom! Spannend! Wanneer heb je de uitgangsecho?

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Mama-in-love, het is idd spannend.

Op 9-1 heb ik mij eerste echo, omdat wij mee doen aan een wetenschappelijk onderzoek vanuit het UMC ivm de hoeveelheid Puregon.

De eerste echo daarna is de 18e.

Geplaatst

Heej LB, welkom! Ook spannend voor jou dus! Ik start ook de 11 e met puregon. ( als de poging tenminste door kan gaan, maar dat hoor ik 2 jan.) Hoeveel moet jij spuiten?

verder ben ik morgen 2 daagjes naar Brugge en Gent ( ik aap Druppel na ;-). Dus zal ik niet zo makkelijk kunnen reageren tenzij we daar wifi hebben. Druppel, heb je nog " must-see-tips"?

groetjes en alvast een heeeele fijne jaarwisseling en houd de moed er in, het nieuwe jaar. Ga ik ook proberen..

Geplaatst

Welkom LB!

Ha wat leuk Susan! Wel een aanrader, een romantische stad :)

Alles is daar must see, maar in Gent zou ik je aanraden om niet op het plein maar een paar straatjes verder (in de zijstraatjes) te eten. Daar kun je vele multiculturele keukens vinden en erg lekker.

Wel foto's maken van de drie torens achter elkaar. Mooi uitzicht in het donker!

we hebben gisteren de film 'in Bruges' gekeken. Rare film, maar leuk om na zo'n tripje een film te zien die zich daar afspeelt. Zo van: hé, dat hebben wij ook gezien/ gedaan haha.

Veel plezier!!

Geplaatst

Dag allemaal,

Ik start eind januari met icsi. IVF mislukte, geen bevruchtingen, dus nu uiteindelijk via icsi gaan ze het proberen.

Groetjes Peultje

Geplaatst

@Susan, voor jouw ook een spannende tijd dus.

ik weet nog niet met hoeveel Puregon ik ga spuiten, omdat wij meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek in te UMC heb ik de 9e nog een uitgebreid echo onderzoek en aan de hand daarvan wordt gekeken hoeveel het gaat worden.

Jij moet 300 spuiten? Dat is ook veel, toch?

Geplaatst

Welkom LB en Peultje! Ik wens jullie allebei veel succes!

Peultje, ik denk dat we ongeveer gelijk oplopen, ik start 29 jan met de Gonal-f.

LB, wat is dat voor onderzoek waar jullie aan mee doen?

Geplaatst

Iedereen een gelukkig 2013 en dat onze wens dit jaar mag uitkomen.

Welkom peultje.

@ SuziQ, wij doen mee aan de Optimist studie. Doen jullie ook mee aan een onderzoek?

Geplaatst

Allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst!! Ik hoop dat onze wens in 2013 vervuld gaat worden!!

LB, ik doe niet mee met een onderzoek, maar ik ben nieuwsgierig ;-)

Geplaatst
@Susan, voor jouw ook een spannende tijd dus.ik weet nog niet met hoeveel Puregon ik ga spuiten, omdat wij meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek in te UMC heb ik de 9e nog een uitgebreid echo onderzoek en aan de hand daarvan wordt gekeken hoeveel het gaat worden.Jij moet 300 spuiten? Dat is ook veel, toch?
Nog even onzeker voor jou dus. Wel fijn dat je dan goede begeleiding krijgt, lijkt me?300 puregon is absoluut veel. Maar aangezien im vorige poging af heb moeten breken vanwege maar twee volgroeide follikels bij 150 eenheden puregon, is het misschien wel nodig. Ik hoop dat ik er nu niet te veel last van krijg, of overstimulatie.. Aangezien ik er vorige keer fysiek iig makkelijk mee om kon gaan.( ik geef dansles, dus bang voor de fysieke brperkingen voor mn werk). Ik hoop ten eerste dat ik door mag gaan. Maar daar ga ik morgen over bellen...Groetjes.
Geplaatst

Hoi,

ik ben nieuw hier en wil graag meekletsen. Ik ben gisteren begonnen met de Decapeptyl voor onze eerste ICSI poging in januari. Ik ga ook nog Puregon gebruiken, waarschijnlijk vanaf morgen. Morgen moet ik bellen om door te geven dat ik gisteren ben begonnen met spuiten.

ik ben in 2007 gestopt met de pil en heb in 2008 en 2009 al in het ziekenhuis gelopen voor onderzoeken en kijkoperatie etc maar ben toen door omstandigheden gestopt.

in 2012 opnieuw begonnen en nu hoop ik in 2013 toch echt zwanger te worden :-) Ik ben gezond maar helaas is de zaadkwaliteit van mijn man erg slecht waardoor we zijn aangewezen op ICSI.

Veel succes voor jullie allemaal en natuurlijk de beste wensen voor 2013!

groetjes

Geplaatst

Nala, welkom hier en veel succes!@susan, wel spannend voor jouw dus. Ik hoop dat het dit keer goed gaat en je geen last krijgt van overstimulatie of klachten.

Geplaatst

Hoop dat jullie allemaal mooie dagen hebben gehad en met frisse moed weer het nieuwe jaar in kunnen.:icon_thumleft:

Even weer een update.

Gister vanuit Gent gebeld; we konden vandaag terecht bij het VU om een productie in te leveren. Dus mijn vriend is daar net naar toe geweest en nu naar een begrafenis ( lijkt mij ook lastig, die combinatie op een dag..) Ik ben blij dat zo zo snel een gaatje voor ons hadden. De ivf-arts was ook niet direct heel enthousiast over de koorts en ik vermoed eigenlijk dat het niet door kan gaan. Maar afhankelijk van wat er uit de test komt... Ik hoop dat ze het morgen weten, want de 5e zou ik moeten stoppen met de pil. Ik ben die pil sowieso zat en ik menstrueer al meer dan een week er lichtjes tussendoor. Blijkbaar heb ik hier dus ook meer hormonen nodig. Ben blij als ik nu echt even mag menstrueren.:p:

Moeilijke vind ik ook, dat de uitslag verder ook niets zegt over hoe het nu sowieso met zijn productie is. Het neemt af sinds zijn hersteloperatie en ben zo bang dat er straks niets meer overblijft als we te lang (moeten) wachten.:sad:

Verder hebben we leuke dagen gehad in Brussel en Gent. Jammer dat alle musea gesloten waren op nieuwjaarsdag, maar wij zijn ook slecht in voorbereiden van zo'n reisje.

Verder stoei ik de laatste tijd met de gedachte; en wat als het niet lukt allemaal? Ga ik dan voor een donor? Mijn vriend wil daar ook best in meegaan, daar hebben we het al eens over gehad. Maar hoe lang duurt zoiets? moet je je daar dan nu al ergens voor inschrijven? liever wil ik niet dat het een onbekende is. Ik wordt dit jaar 37. Zoveel tijd heb ik niet.

Wie herkent dit? heeft hier al over nagedacht? onderzoek naar gedaan?

Nou, ik ga maar eens opruimen en wat werken. Groetjes, Susan

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik lees al enige tijd met vlagen mee op deze site. Afgelopen zondag, 30 december, is het voor ons dan officieel begonnen toen de eerste spuit lucrin is gezet.

Rond 15 januari verwacht ik met Menopur te beginnen en rond 22 januari waarschijnlijk de eerste controle echo. Spannend allemaal!

Aanstaande zaterdag vertrekt mijn man voor 2 weken naar Maleisie, dus het zou zo maar kunnen dat ik dan vaak dankbaar deze site zal bezoeken. ;-)

Geplaatst

Hallo allemaal,

In oktober hebben mijn vriend en ik te horen gekregen dat zijn zaad dermate slecht is, en een natuurlijke zwangerschap op hoge uitzondering zal lukken.

Omdat ik jaren geleden beginnende eierstok ontsteking heb gehad was ik zeer onzeker en dacht ik dat het aan mij zou liggen, stom verbaasd waren wij dan ook om te horen dat mijn vriend maar minder dan een mihoen actieve zaadcellen heeft.

Na een aantal gesprekken en onderzoeken verder bleek bij mij alles in orde en konden ze de oorzaak bij mijn vriend niet vinden. Wel zijn ze gelijk een schema gaan maken zodat we onze eerste icsi behandeling kunnen starten.

Na circa 1maand de pil te hebben geslikt is het nu afwachten op mijn menstruatie en starten met decapeptyl.

Ze schatten dat dit 7 januari plaats zal vinden.

Ik dacht er heel nuchter over, maar nu alles dichterbij komt begin ik toch wel de zenuwen te krijgen en voornamelijk erg ongeduldig te worden... De 1 naar de andere vriendin bevalt.

Ik heb jullie verhalen gelezen en zou graag de verhalen met jullie willen delen...

Fijne avond allemaal :)

Geplaatst
Lijkt me gezellig om te kletsen :)
Dat lijkt mij ook erg gezellig!Wij starten met de icsi nadat we een infoavond hebben gehad in het UMC, die is 31 Jan dus in febr waarschijnlijk starten we!!Jullie ook
Geplaatst

Welkom Dylana,

Spannend dat het voor jou ook al bijna begint! Ongeduld is niet erg volgens mij, dan wil je gewoon graag beginnen ;-) En verder is het inderdaad best een pittig ( emotioneel) traject. Ik ben zelf amper begonnen en heb al gevoeld dat het best wat druk op de relatie geeft. Goed blijven communiceren dus..

Succes en hou ons op de hoogte!

Geplaatst

Hoi Ayla,

welkom! Hoe gaat het met het spuiten? Is het jullie eerste icsi. Lijkt mij wel moeilijk als je man 2 weken afwezig is in dit proces. Aan de andere kant kun je dan ook minder ruzie maken he;-). Heb je al het gevoel dat de medicijnen iets bij je doen? Bij mij was het de decapeptyl ( dat wat het systeem 'plat' legt)het middel wat mij flinke hoofdpijn bezorgde,maar dat verdween na twee dagen toen ik de hormoonstimulatie deed. O ja en niet te vergeten de'evil-pil', de gewone pil. Ik heb daar nooit goed tegengekund. Sjacherijnig!!! Maar goed, lees lekker mee. Het is niet mega-druk hier, maar hoe meer zielen hoe, meer vreugd zal ik maar zeggen...

Geplaatst

Wie is wie

Mama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, jan start 1e ICSI

Eve: 4e IVF

Susan76: Mei 2012 : man vaso-vaso operatie ondergaan ( knoopje eruit..)Juli: te weinig zwemmers.november: 1e icsi afgebroken ( twee follikels)Januari : nogmaals eerste icsi

Startdatum

Mama-in-love: 31 december start Deca

Susan76: 9 januari start Deca

Eve: 11 januari start Deca

Uitgangsecho

Susan76: 11 januari (start Puregon)

Mama-in-love: 14 januari (start Menopur)

Eve: 18 januari

Follikelmeting

Eve: 28 januari

Punctie

Susan76: 23 januari

Testen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden