Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey susan76,

Bedankt voor je reactie.... inderdaad... het gaat hier allemaal erg snel beginnen!

Ik las je berichtje aan iemand anders over de pil... ik ben sinds een paar dagen gestopt met roken en sinds kort klaar met me pil ik lijk wel de evil stephmom!

M'n vriend zei al als je er nu nog eens hormonen bij komen zal je wel helemaal een draak worden hahahah!

Ik zit mezelf gewoon in de weg!!!! haha.

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey susan76,

Bedankt voor je reactie.... inderdaad... het gaat hier allemaal erg snel beginnen!

Ik las je berichtje aan iemand anders over de pil... ik ben sinds een paar dagen gestopt met roken en sinds kort klaar met me pil ik lijk wel de evil stephmom!

M'n vriend zei al als je er nu nog eens hormonen bij komen zal je wel helemaal een draak worden hahahah!

Ik zit mezelf gewoon in de weg!!!! haha.

Haha, ja. Maar het is volgens mij voor iedereen anders. Verschilt per medicijn, per hoeveelheid, per persoon etc etc. Ik had bijvoorbeeld van puregon helemaal geen last. Ik voelde mij eigenlijk wel lekker :-) De prik pregnyl was anders, want daarvan was ik misselijk een avond en kon ik niet eens naar mn tepels kijken, zo gevoelig dat die waren! Voorproefje op hoe een zwangerschap gaat voelen..?

sterkte in elk geval.

Geplaatst

YES! Ik mag doorgaan! Mijn vriend heeft , ondanks zijn zware koorts van vorige maand ,gister toch nog 220.000 zwemmertjes geproduceerd en dat is voor ICSI genoeg!

Dus morgen de evil-pil stoppen en dan er voor gaan. Ik krijg weer wat hoop...

:clap2:

Geplaatst

Welkom dylana en ayla, veel succes met jullie pogingen.

@ mama-in-love, ik heb geprobeerd het lijstje met mijn gegevens toe te voegen, maar dit lukt niet. Ik krijg steeds het bericht dat ik meer dan 3 tekens moet invullen, maar dat heb ik wel gedaan en krijg het bericht dus niet geplaatst.

ik ben nu een week aan het spuiten met deca, maar moet zeggen dat ik weinig klachten heb. Af en toe een beetje hoofdpijn en pijn in mijn benen en verder eigenlijk niets. Nog 1 week en dan komt de Puregon erbij, ben wel benieuwd hoe ik daarop zal reageren.

Geplaatst

@ mama-in-love, ik heb geprobeerd het lijstje met mijn gegevens toe te voegen, maar dit lukt niet. Ik krijg steeds het bericht dat ik meer dan 3 tekens moet invullen, maar dat heb ik wel gedaan en krijg het bericht dus niet geplaatst.

Ik snap wat je bedoeld. Het probleem is dan dat je de quote haakjes aan het begin en aan het eind van het bericht niet weggehaald hebt ;)

Maar je mag je gegevens ook hier neerzetten dat ik het voor je verander?

Geplaatst

Wie is wie

Mama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, jan start 1e ICSI

Eve: 4e IVF

Susan76: Mei 2012 : man vaso-vaso operatie ondergaan ( knoopje eruit..)Juli: te weinig zwemmers.november: 1e icsi afgebroken ( twee follikels)Januari : nogmaals eerste icsi

LB1985: 1e ICSI

Startdatum

Mama-in-love: 31 december start Deca

Susan76: 9 januari start Deca

Eve: 11 januari start Deca

LB1985: 28 december start Deca

Uitgangsecho

Susan76: 11 januari (start Puregon)

Mama-in-love: 14 januari (start Menopur)

Eve: 18 januari

LB1985: 11 januari (start Puregon)

Follikelmeting

Eve: 28 januari

LB1985: eerste meting staat gepland op 18 januari

Punctie

Susan76: 23 januari

LB1985: ergens rond 24 januari

Testen

Geplaatst

Welkom iedereen! Het wordt nog gezellig druk hier :-)

Susan, wat fijn dat je door mag gaan!! Succes!

Ik zie dat ik van het lijstje gevallen ben, zal mezelf zo weer toevoegen.

Geplaatst

Wie is wie

Mama-in-love: Uit ICSI 1 een zoon juni '12, nov '12 miskraam van de 2 cryo's, jan start 1e ICSI

Susan76: Mei 2012 : man vaso-vaso operatie ondergaan ( knoopje eruit..)Juli: te weinig zwemmers.november: 1e icsi afgebroken ( twee follikels)Januari : nogmaals eerste icsi

SuziQ: 2e ICSI

Startdatum

SuziQ: 19 januari start Deca

Uitgangsecho

Follikelmeting

SuziQ: 8 februari

Punctie

SuziQ: ergens rond 11 februari

Testen

Geplaatst

Wat fijn dat je mag doorgaan Susan!

Fijn, dat lijstje! Zo krijg je in een oogopslag een beetje houvast wie wie is. Ik zal mezelf zo proberen toe te voegen.

Vooralsnog gaat het spuiten bij mij prima. Ik ben vandaag een week bezig en voel eigenlijk niks. Wel heb ik het steeds heerlijk warm (ik ben een vreselijke koukleum), dus so far, so good! Valt me alles mee tot nu toe.

Vanmiddag mijn husband op Schiphol op het vliegtuig naar Kuala Lumpur gezet. Nu heerlijk het huis voor mij alleen. Mijn dochtertje van 9 is bij haar papa (om het weekend) en komt morgenavond pas terug. Ik denk dat ik zo lekker in bad ga liggen en daarna met een zak chips op de bank.

Geplaatst

Wie is wie

Ayla: 1e ICSI (moeder van dochtertje van 9 via natuurlijke weg uit vorige relatie)

Startdatum

Ayla: 30 december start Lucrin

Uitgangsecho

Ayla: 15 januari (start Menopur)

Follikelmeting

Ayla: omstreeks 22 januari

Punctie

Testen

Geplaatst

Wie is wie

Ayla: 1e ICSI (moeder van dochtertje van 9 via natuurlijke weg uit vorige relatie)

Eve: 4e IVFLB1985: 1e ICSI

Startdatum

Uitgangsecho

Follikelmeting

LB1985: 18 januari

Ayla: 22 januari

Punctie

Testen

Gezellig lijstje! Even alles op volgorde/datum gezet. ;)

Geplaatst

Lieve allemaal,

Mag ik ook meeschrijven?

Ik zou op 21 december beginnen met het prikken voor IVF. We hebben er een jaar met IUI's opzitten, zonder succes. En daarvoor waren we ook al anderhalf jaar bezig.

De zaadkwaliteit van mijn man is niet goed. Hij scoort zo tussen de 0,5 en de 2,2... maar hoe wisselend ook, het blijft erg laag.

Helaas heeft mijn man kort voor ik zou gaan prikken een avondje lichte koorts gehad. Er was sprake van dat we misschien zouden moeten stoppen nog voor we begonnen waren.

Ik ben nu 5 dagen later begonnen, dus op 26 december begonnen met prikken. Op 3 januari hebben we een extra zaadtest gehad. 0,36. Niet geweldig, Laagste ooit, maar we mogen doorgaan. We hebben wel meegekregen dat de kans ook bestaat dat er alsnog niets gevonden kan worden op het moment van de punctie, dus dat het wellicht verstandig zou kunnen zijn om toch drie maande te wachten.

We hebben ervoor gekozen om toch door te gaan. Misschien prik ik voor niets; dat zou jammer zijn. Maar we hebben er genoeg vertrouwen in om het toch te proberen.

Ik ben dus sinds gisteravond begonnen met stimuleren.

Wat ik prik?

Decapeptyl (vanaf 26 december) en Fostimon erbij sinds 5 januari.

Ik heb op 4 januari mijn uitgangsecho gehad. Er liggen 7 eitjes klaar voor zover nu zichtbaar.

Ik ben overigens 35. Ik heb voorafgaand aan de deca eerst eem naand de pil geslikt.

Ik ging heel dapper het traject in. Ik heb prikangst, maar de prikles en de eerst twee dagen prikken gingen heel goed. Blij! Dit ging lukken!!

Daarna vijf dagen veel last van het prikken gehad. Van het prikken zelf dus. Niet van de vloeistof en ook niet echt van bijwerkingen.

Mijn maag trekt samen bij het zien van die naald. Mijn hele avond draait om het prikken. Ik zit steeds op de klok te krijgen. Het valt me heel zwaar...

Qua bijweringen heb ik niets te klagen. Ik voel me een beetje opgeblazen, maar verder is er eigenlijk niets aan de hand.

Ik wens jullie allemaal veel geluk, en gezondheid.

Geplaatst
Lieve allemaal,Mag ik ook meeschrijven?Ik zou op 21 december beginnen met het prikken voor IVF. We hebben er een jaar met IUI's opzitten, zonder succes. En daarvoor waren we ook al anderhalf jaar bezig. De zaadkwaliteit van mijn man is niet goed. Hij scoort zo tussen de 0,5 en de 2,2... maar hoe wisselend ook, het blijft erg laag.Helaas heeft mijn man kort voor ik zou gaan prikken een avondje lichte koorts gehad. Er was sprake van dat we misschien zouden moeten stoppen nog voor we begonnen waren. Ik ben nu 5 dagen later begonnen, dus op 26 december begonnen met prikken. Op 3 januari hebben we een extra zaadtest gehad. 0,36. Niet geweldig, Laagste ooit, maar we mogen doorgaan. We hebben wel meegekregen dat de kans ook bestaat dat er alsnog niets gevonden kan worden op het moment van de punctie, dus dat het wellicht verstandig zou kunnen zijn om toch drie maande te wachten.We hebben ervoor gekozen om toch door te gaan. Misschien prik ik voor niets; dat zou jammer zijn. Maar we hebben er genoeg vertrouwen in om het toch te proberen.Ik ben dus sinds gisteravond begonnen met stimuleren.Wat ik prik?Decapeptyl (vanaf 26 december) en Fostimon erbij sinds 5 januari.Ik heb op 4 januari mijn uitgangsecho gehad. Er liggen 7 eitjes klaar voor zover nu zichtbaar. Ik ben overigens 35. Ik heb voorafgaand aan de deca eerst eem naand de pil geslikt.Ik ging heel dapper het traject in. Ik heb prikangst, maar de prikles en de eerst twee dagen prikken gingen heel goed. Blij! Dit ging lukken!!Daarna vijf dagen veel last van het prikken gehad. Van het prikken zelf dus. Niet van de vloeistof en ook niet echt van bijwerkingen.Mijn maag trekt samen bij het zien van die naald. Mijn hele avond draait om het prikken. Ik zit steeds op de klok te krijgen. Het valt me heel zwaar...Qua bijweringen heb ik niets te klagen. Ik voel me een beetje opgeblazen, maar verder is er eigenlijk niets aan de hand.Ik wens jullie allemaal veel geluk, en gezondheid.
Hoi Aurora,Allereerst welkom! Jij bent dus ook al een lange tijd bezig.Balen dat het prikken zo'n ' ding' wordt. Ik ken t ook hoor, dat ik de hele tijd op de klok zit te kijken met zenuwen. Gelukkig is t maar twee weken..Mijn man heeft ook een extra zaadtest gedaan ivm koorts. Maar bij ons zeiden ze niets over het moment van punctie en dat er dan wellicht niets gevonden zou kunnen worden. Het zal niet aan t aantal zaadcellen liggen want wij hadden minder dan jullie 220.000 ( tenzij jij met 0,3 30.000 bedoeld?) Gek dat het zo verschilt perziekenhuis.En kunnen ze nu al zien dat je eitjes hebt? Die groeien toch pas vanaf het moment van hormoon-toedienen pas?Heel veel succes in elk geval en hou ons op de hoogte.Groetjes.
Geplaatst

Wie is wie

Aurora: 1e ICSI na IUI's

Nala78: 1e ICSI

Startdatum

Aurora: 26 december start Deca

Nala78: 31 december start Deca

Uitgangsecho

Nala78: 3 januari (start Puregon)

Aurora: 4 januari (start Fostimon)

Follikelmeting

Nala78: 9 januari (1e FM)

Aurora: 12 januari (1e FM)

LB1985: 18 januari (1e FM)

Ayla: 22 januari (1e FM)

Eve: 28 januari (1e FM)

SuziQ: 8 februari (1e FM)

Punctie

Testen

Geplaatst
Welkom aurora! Ik heb je erbij gezet! Wanneer heb je je eerste FM?

Heel veel succes en hopelijk een beebje als resultaat!!

Dank je wel!

Ik heb op 12 januari mijn eerste follikelmeting. Ze noemen het een vroege echo, kennelijk.

Ik vroeg me trouwens af... gaan jullie al die stappen en onderzoeken gemakkelijk af, of kost het jullie ook wel moeite? Ik heb een beetje het gevoel dat ik bij alles weer over allerlei grenzen heen moet stappen. Heb i me net ingesteld op een inwendige echo (eerste was drama), word ik ongesteld bij de tweede. Heb ik mezelf net overwonnen en ga ik prikken, gaat me dat na 3 keer zo'n pijn doen en zo tegenstaan dat ik het nauwelijks vol kan houden...

Het voelt soms gewoon zo oneerlijk dat ik dan net zo dapper ben geweest om me ergens toe te zetten... dat er dan een duiveltje komt die nog even zorgt dat het vooral niet te makkelijk wordt... Alsof het uberhaupt al makkelijk is...!

Ik en mezelf zo niet. Ben altijd zo van: even sippen, schop onder mn kont en gaan met die banaan. Maar ik moet mezelf nou wel iedere dag drie keer een schop onder mn kont geven :-(

Hoe ervaren jullie dit?

Geplaatst

Mama-in-love: bij je naam staat 'wachten op een misraam' ...

Ben je daar heel erg bang voor, of weet je al dat het nu mis is? Maar je zit nu toch in een nieuwe poging? Lukt het je niet om positief te blijven?:knuf:

Geplaatst

Welkom aurora, succes met je poging.

Het pijnlijke van de prikken eb ik ook van tijd tot tijd. Ik ben sinds 28 december aan het prikken en bij mij gaat het ook met ups en downs. De eerste paar keren ging het heel goed en was ik over mijn angst heen. Maar toen opeens op dag 6 ging de prik en vloeistof heel pijn doen. Ik was opeens al mijn vertrouwen kwijt. Dit ben ik nu weer langzaam aan het opbouwen, want ik moet verder. Ik heb geen keus om te stoppen.

We moeten door voor onze wens.

Geplaatst
Welkom aurora, succes met je poging.

Het pijnlijke van de prikken eb ik ook van tijd tot tijd. Ik ben sinds 28 december aan het prikken en bij mij gaat het ook met ups en downs. De eerste paar keren ging het heel goed en was ik over mijn angst heen. Maar toen opeens op dag 6 ging de prik en vloeistof heel pijn doen. Ik was opeens al mijn vertrouwen kwijt. Dit ben ik nu weer langzaam aan het opbouwen, want ik moet verder. Ik heb geen keus om te stoppen.

We moeten door voor onze wens.

Ja, daar heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in. Stoppen is geen optie, maar t kost toch best veel kracht om door te gaan op zn tijd. Jij ook succes he!

Doet het nu nog steeds pijn?

Ik heb eigenlijk maar een plek waar ik pijnloos kan prikken. Ben benieuwd hoe lang nog. Met twee spuiten per dag gaat het hard natuurlijk!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Gelukkig heb ik zelf niet veel last van het prikken van de Decapeptyl en Puregon tot nu toe.

Ook de onderzoeken heb ik niet als heel vervelend ervaren. De inwendige echo's voelde ik bijna niks van, de HSG was wel erg gevoelig en een paar jaar geleden hebben ze een laparoscopie onder narcose gedaan, toen heb ik een paar dagen buikpijn gehad. Tot nu toe vind ik alles goed te doen.

Ik heb meer last van dat ik het eng vind of alles wel goed gaat straks met de punctie en of er wel goede bevruchtingen plaatsvinden voor terugplaatsing. En soms ook wel van waarom lukt het niet op de gewone manier en wordt iedereen om me heen snel zwanger.

Het is goed om hier alles van je af te schrijven en elkaar te steunen. En hopelijk voor iedereen dit jaar een mooie zwangerschap!

Geplaatst
Dank je wel!

Ik vroeg me trouwens af... gaan jullie al die stappen en onderzoeken gemakkelijk af, of kost het jullie ook wel moeite?

Nope, nergens moeite mee.

De echo's vind ik helemaal niet erg en de prikken kosten me trouwens ook geen moeite.

Wat ik het lastigste vind is het heen en weer rijden naar het zh en de zenuwen of het produceren bij manlief voor de punctie wel gaat lukken.

Punctie zie ik helemaal niet tegenop.

Dat is in het AMC geweldig geregeld! Je voelt je met die medicijnen helemaal stoned :D

Geplaatst
Mama-in-love: bij je naam staat 'wachten op een misraam' ...

Ben je daar heel erg bang voor, of weet je al dat het nu mis is? Maar je zit nu toch in een nieuwe poging? Lukt het je niet om positief te blijven?:knuf:

Dat was van november ;) Ik heb het gelijk veranderd! ;)

Sta er weer goed in nu. Op volle kracht vooruit ;)

Geplaatst
Dank je wel!

Ik heb op 12 januari mijn eerste follikelmeting. Ze noemen het een vroege echo, kennelijk.

Ik vroeg me trouwens af... gaan jullie al die stappen en onderzoeken gemakkelijk af, of kost het jullie ook wel moeite? Ik heb een beetje het gevoel dat ik bij alles weer over allerlei grenzen heen moet stappen. Heb i me net ingesteld op een inwendige echo (eerste was drama), word ik ongesteld bij de tweede. Heb ik mezelf net overwonnen en ga ik prikken, gaat me dat na 3 keer zo'n pijn doen en zo tegenstaan dat ik het nauwelijks vol kan houden...

Het voelt soms gewoon zo oneerlijk dat ik dan net zo dapper ben geweest om me ergens toe te zetten... dat er dan een duiveltje komt die nog even zorgt dat het vooral niet te makkelijk wordt... Alsof het uberhaupt al makkelijk is...!

Ik en mezelf zo niet. Ben altijd zo van: even sippen, schop onder mn kont en gaan met die banaan. Maar ik moet mezelf nou wel iedere dag drie keer een schop onder mn kont geven :-(

Hoe ervaren jullie dit?

*breek ff in*

Aurora, wat wel eens wil helpen is voor je gaat prikken je huid eerst even 'verdoven' met een ijsblokje... Misschien dat dat het prikken makkelijker maakt? Veel succes!

*breekt weer uit*

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden