Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik mag maandag om 8.30 uur, we moeten ons om 8.00 uur melden in het ziekenhuis, spannend!!!

De vorige punctie viel me heel erg mee, niet echt pijn gehad. Alleen de echo in het begin vond ik vervelend, ik had al een pijnlijke buik en dan gingen ze ook nog met ding duwen.. Verder heb ik een cyste die ze ook leegzogen, dat was ook niet fijn omdat dat wel erg lang duurde. Wat ik wel vond tegenvallen was hoeveel last ik daarna nog gehad heb. Ik dacht dat het wel een opluchting zou zijn en ik daarna geen last meer zou hebben van m'n buik, maar dat heeft nog wel een week of zo geduurd. Gelukkig heb ik nu veel minder last van m'n buik dan de vorige keer. Een arts met humor zou leuk zijn, dan gaat de tijd sneller :-). Bij ons zijn ze erg van de positieve benadering, ze vertellen continu hoe goed je het doet, de vorige keer de hele tijd complimentjes gekregen, dat is ook fijn ;-)

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik mag maandag om 8.30 uur, we moeten ons om 8.00 uur melden in het ziekenhuis, spannend!!!

De vorige punctie viel me heel erg mee, niet echt pijn gehad. Alleen de echo in het begin vond ik vervelend, ik had al een pijnlijke buik en dan gingen ze ook nog met ding duwen.. Verder heb ik een cyste die ze ook leegzogen, dat was ook niet fijn omdat dat wel erg lang duurde. Wat ik wel vond tegenvallen was hoeveel last ik daarna nog gehad heb. Ik dacht dat het wel een opluchting zou zijn en ik daarna geen last meer zou hebben van m'n buik, maar dat heeft nog wel een week of zo geduurd. Gelukkig heb ik nu veel minder last van m'n buik dan de vorige keer. Een arts met humor zou leuk zijn, dan gaat de tijd sneller :-). Bij ons zijn ze erg van de positieve benadering, ze vertellen continu hoe goed je het doet, de vorige keer de hele tijd complimentjes gekregen, dat is ook fijn ;-)

Spannend meid!

Ik neem aan dat je ook verdoving krijgt etc? Hoe is dat bij jullie? Ik heb van de punctie zelf weinig meegemaakt, omdat ik nogal out was van het valium pilletje. Maar dat hielp mij wel enorm. Hopelijk krijg jij ook wat geruststellends?

heel veel succes morgen en goed uitrusten. Heb je vrij genomen voor de volgende dag?

Ik hoop op veel rijpe eitjes!

laat je weten hoe het gegaan is?

groetjes Susan.

Geplaatst

Lieve Suzi,

Veel succes morgen en ik hoop dat het heel erg meevalt en je ook nadien weinig last hebt.

En we gaan voor je duimen... dat je maar mooie eitjes mag hebben gemaakt die hartstikke lekker bevrucht raken. Spannend hoor!

Geplaatst

Hoi, hoi, ik ben net weer thuis. Ik heb een dubbel gevoel. De punctie is goed gegaan, het was wel heftiger dan de vorige keer, zo tegen het einde draaiden de eierstokken steeds weg en was het moeilijk om de eiblaasjes aan te prikken, dat was naar. Na afloop was ik ook een tijdje misselijk en licht in m'n hoofd. Maar goed, dat is ook snel weer verdwenen. En de opbrengst was super, 13 eicellen!!! Daar ben ik heel blij mee :-D. Donderdag tussen 10 en 11 wordt ik gebeld hoeveel embryo's er zijn.

Wat me een dubbel gevoel geeft, is dat ik volgens de arts tegen overstimulatie aan zit. Ik moet donderdagochtend eerst naar het ziekenhuis voor bloedprikken en een echo, en pas als dat allemaal goed is, kunnen er embryo's teruggeplaatst worden. In de tussentijd moet ik veel water drinken, rust houden en m'n gewicht in de gaten houden. Ik hoop zooooo dat er wel een terugplaatsing is donderdag!!

Het gekke is dat ik me nu weer goed voel (de pijnstillers zijn natuurlijk ook nog niet uitgewerkt). LB, wanneer begonnen de symptomen bij jou? Was dat meteen na de punctie of pas later?

LB, hoe was jullie gesprek vandaag? Kunnen jullie weer snel verder? Ik hoop het!!

Geplaatst
Hoi, hoi, ik ben net weer thuis. Ik heb een dubbel gevoel. De punctie is goed gegaan, het was wel heftiger dan de vorige keer, zo tegen het einde draaiden de eierstokken steeds weg en was het moeilijk om de eiblaasjes aan te prikken, dat was naar. Na afloop was ik ook een tijdje misselijk en licht in m'n hoofd. Maar goed, dat is ook snel weer verdwenen. En de opbrengst was super, 13 eicellen!!! Daar ben ik heel blij mee :-D. Donderdag tussen 10 en 11 wordt ik gebeld hoeveel embryo's er zijn.

Wat me een dubbel gevoel geeft, is dat ik volgens de arts tegen overstimulatie aan zit. Ik moet donderdagochtend eerst naar het ziekenhuis voor bloedprikken en een echo, en pas als dat allemaal goed is, kunnen er embryo's teruggeplaatst worden. In de tussentijd moet ik veel water drinken, rust houden en m'n gewicht in de gaten houden. Ik hoop zooooo dat er wel een terugplaatsing is donderdag!!

Het gekke is dat ik me nu weer goed voel (de pijnstillers zijn natuurlijk ook nog niet uitgewerkt). LB, wanneer begonnen de symptomen bij jou? Was dat meteen na de punctie of pas later?

LB, hoe was jullie gesprek vandaag? Kunnen jullie weer snel verder? Ik hoop het!!

WoW! 13! Dat is in dit geval geen ongeluksgetal he! Daar moet gewoon een topper tussen zitten.

Wat vervelend dat het niet helemaal lekker verliep.

Waarop baseerde de arts dat je tegen overstimulatie aanzit dan? Moest jij niet ook bloedprikken tussendoor? Ik moest altijd voor of na mn echo's bloed laten prikken zodat ze aan de waardes konden zien of ik niet tegen overstimulatie aanzat.

Nou , ik hoop het in elk geval niet voor je! Maar zo te lezen heb je geen klachten. Houden zo en idd veel drinken!

Ben beniewd donderdag. Spannend nu. Rust maar goed uit en als je woensdag nog niet kan werken, dan meld je je gewoon nog een dagje ziek hoor.

Geplaatst

Jee Suzi, heftig weer!

Heel fijn 13 eicellen, daar moet wat moois tussenzitten.

Maar nu zorgen dat je geen overstimulatie krijgt.

Hopelijk kan LB je van advies voorzien.

Heel rustig aan doen dus. Je had morgen ook vrij genomen he? Misschien rest van de week maar ziekmelden dan?

Wel fijn dat je het achter de rug hebt joh!

Veel sterkte.

Geplaatst

Oh suzi, spannend hoor. Lekker rustig aan doen. Vooral luisteren naar het zkh en naar je lichaam!Maar 13 stuks! Dat is niet weinig!Spannend hoor... Ben benieuwd hoeveel er bevrucht gaan worden!

Geplaatst

Hoi suziq, wat heb jij toch een herkenbaar verhaal voor mijn, al hoop ik natuurlijk dat jij geen overstimulatie krijgt.

Op de dag van mijn terugplaatsing had ik eerst ook een echo en bloedonderzoek, om te controleren of mijn waardes niet te hoog waren. Bij mij waren deze toen te hoog en werd ik direct opgenomen zonder terugplaatsing.

In de dagen tussen de punctie en terugplaatsing heb ik geen klachten gehad, alleen van mijn pijnlijke punctie. Geen klachten die duiden op overstimulatie. Ik was deze dagen zelfs afgevallen, dus ik dacht thuis nog, ik heb geen overstimulatie. Ik heb deze dagen wel rustig aan gedaan, omdat je met rust en veel water drinken, het eventueel kan reduceren.

Op de zaterdag van mijn eigenlijke terugplaatsing had ik ook nog geen klachten. Ik lag die dag ook in het ziekenhuis bed met een flow van, waarom lig ik hier. Ik mankeer niets. Mijn klachten kwamen allemaal vanaf zondag. Toen wist ik ook waarom ik er lag en werd ik heel ziek.

Ik hoop heel erg dat je donderdag groen licht krijgt en niet hoeft te worden opgenomen. Neem veel rust, eigenlijk alleen maar lopen naar het toilet en de badkamer en verder op bed/bank liggen.

Geplaatst

Ik heb vanmorgen de kliniek gebeld en de uitslag doorgegeven. Gelijk nog wat bollen bijbesteld...En onderweg wat dagen zwangerschap kwijtgeraakt, want ze tellen pas vanaf tp en niet vanaf punctie... 5 maart de eerste echo (7wkn) en dan nog een met 9 wkn.

Geplaatst

Het is toch echt zo, dat je op de dag van de punctie 2 weken zwanger bent hoor ... :)

Raar dat ze vanaf de TP tellen. Heb ik nog nooit gehoord.

5 maart duurt nog super lang! Maar ja, je bent nu ook nog maar net 4 weken dan he. Dan ben je volgens mij 7,5 week. In ons ziekenhuis doen ze ook zo laat pas eerste echo.

Wel stoppen met testen over een weekje he .. de KV gaan lichter worden anders.

Wel lekker dat je ook nog een echo krijgt met 9 weken. En daarna lekker naar de gewone verloskundige!?

Geplaatst
Het is toch echt zo, dat je op de dag van de punctie 2 weken zwanger bent hoor ... :)Raar dat ze vanaf de TP tellen. Heb ik nog nooit gehoord. 5 maart duurt nog super lang! Maar ja, je bent nu ook nog maar net 4 weken dan he. Dan ben je volgens mij 7,5 week. In ons ziekenhuis doen ze ook zo laat pas eerste echo. Wel stoppen met testen over een weekje he .. de KV gaan lichter worden anders. Wel lekker dat je ook nog een echo krijgt met 9 weken. En daarna lekker naar de gewone verloskundige!?
Ja die van 7 wkn is bij de kliniek, die van 9 weken in het zkh en dan mag ik door naar de verloskundige. Heb je met 12 wkn ook een echo?
Geplaatst
Het is toch echt zo, dat je op de dag van de punctie 2 weken zwanger bent hoor ... :)

Raar dat ze vanaf de TP tellen. Heb ik nog nooit gehoord.

5 maart duurt nog super lang! Maar ja, je bent nu ook nog maar net 4 weken dan he. Dan ben je volgens mij 7,5 week. In ons ziekenhuis doen ze ook zo laat pas eerste echo.

Wel stoppen met testen over een weekje he .. de KV gaan lichter worden anders.

Wel lekker dat je ook nog een echo krijgt met 9 weken. En daarna lekker naar de gewone verloskundige!?

Dat dacht ik ook. Ik heb net een mail naar één vd verpleegsters gestuurd met dezelfde vraag. Ik laat het jullie weten wat het antwoord is. Ik heb 27 feb de eerste echo. Volgens mij ben ik dan 6,5 week. Volgens mij moeten ze dan iets van een hartje kunnen zien al is het wel wat vroeg.

Ik heb verder nog niks begrepen over wie na deze echo ' het stokje' overneemt. Moet je dan zelf op zoek naar een verloskundigenpraktijk? Ben ook benieuwd wanneer er een tweede echo komt.

Geplaatst

Van die zwangerschapsduur berekenen vanaf punctie weet ik echt zeker :)

Ik mocht destijds in het ziekenhuis kiezen of ik bij hun wou blijven, of regulier. Ze stuurde wel een beetje aan op regulier, omdat er verder niks bijzonders was.

En wij wilden dat ook ... even normaal zwanger zijn.

En ja, je mag dan zelf een praktijk zoeken.

Ja die van 7 wkn is bij de kliniek, die van 9 weken in het zkh en dan mag ik door naar de verloskundige. Heb je met 12 wkn ook een echo?

Bij de VK gaan ze ook een echo doen als het goed is! Was bij ons wel wat eerder dan 12 weken.

Ze ging eerst de intake doen toen, terwijl ik zat te springen van: kijk eerst of er nog iets leeft in m'n buik!

Ik zou gewoon na goede echo met 7 weken ook alvast de VK bellen om aan te melden en bespreken wanneer je moet komen, rekening houdend met je nog geplande ziekenhuisecho.

En wij hebben ook nog heel wat pretecho's gedaan, was zo onzeker. Echt met 14 weken ofzo al, en 18 en ... :)

Geplaatst
Hoi suziq, wat heb jij toch een herkenbaar verhaal voor mijn, al hoop ik natuurlijk dat jij geen overstimulatie krijgt.

Op de dag van mijn terugplaatsing had ik eerst ook een echo en bloedonderzoek, om te controleren of mijn waardes niet te hoog waren. Bij mij waren deze toen te hoog en werd ik direct opgenomen zonder terugplaatsing.

In de dagen tussen de punctie en terugplaatsing heb ik geen klachten gehad, alleen van mijn pijnlijke punctie. Geen klachten die duiden op overstimulatie. Ik was deze dagen zelfs afgevallen, dus ik dacht thuis nog, ik heb geen overstimulatie. Ik heb deze dagen wel rustig aan gedaan, omdat je met rust en veel water drinken, het eventueel kan reduceren.

Op de zaterdag van mijn eigenlijke terugplaatsing had ik ook nog geen klachten. Ik lag die dag ook in het ziekenhuis bed met een flow van, waarom lig ik hier. Ik mankeer niets. Mijn klachten kwamen allemaal vanaf zondag. Toen wist ik ook waarom ik er lag en werd ik heel ziek.

Ik hoop heel erg dat je donderdag groen licht krijgt en niet hoeft te worden opgenomen. Neem veel rust, eigenlijk alleen maar lopen naar het toilet en de badkamer en verder op bed/bank liggen.

Bedankt LB. Het is niet echt bemoedigend dat jij tussen punctie en terugplaatsing geen klachten had... Ik dacht "Ik voel me goed, hoeveel kan er nu aan de hand zijn?". Ik ga je advies opvolgen in de hoop dat ik het daarmee kan reduceren. Ik heb me al ziek gemeld tot en met donderdag, mijn leidinggevende was gelukkig heel begripvol.

Jullie hadden vandaag toch ook een gesprek? Hoe is dat gegaan?

Geplaatst
Ik heb vanmorgen de kliniek gebeld en de uitslag doorgegeven. Gelijk nog wat bollen bijbesteld...En onderweg wat dagen zwangerschap kwijtgeraakt, want ze tellen pas vanaf tp en niet vanaf punctie... 5 maart de eerste echo (7wkn) en dan nog een met 9 wkn.

Dat is zeker gek hoor, want het is echt vanaf de punctie 2 weken, dat kun je ook op internet terugvinden bij sites waar je kunt uitrekenen hoe lang je zwanger bent en wanneer je bent uitgerekend. Hoe voel je je verder?

Geplaatst
Bedankt LB. Het is niet echt bemoedigend dat jij tussen punctie en terugplaatsing geen klachten had... Ik dacht "Ik voel me goed, hoeveel kan er nu aan de hand zijn?". Ik ga je advies opvolgen in de hoop dat ik het daarmee kan reduceren. Ik heb me al ziek gemeld tot en met donderdag, mijn leidinggevende was gelukkig heel begripvol.

lieve Suzi, ik hoop echt dat je geen overstimulatie krijgt en dus gewoon een terugplaatsing deze week, ik denk aan je!

Geplaatst

Sorry, ik kan het niet mooier maken en ik hoop ook echt dat te jouw bespaard blijft.

Vandaag hebben wij inderdaad een evaluatiegesprek gehad. Ik moet een maand wachten. Echt wel balen, al hadden we er in ons achterhoofd wel rekening mee gehouden. Met mijn eerst volgende menstruatie mag ik weer beginnen en gaan we voor cryo terugplaatsing in mijn eigen cyclus.

Het meest frustrerende is dat we weer een maand moeten wachten. Met de start van de 1e ICSI poging moesten we wachten, daarna de overstimulatie en nu weer dit. Ik word er gek van. Mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld.

Heeft iemand ervaring met een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus?

Geplaatst
Dat is zeker gek hoor, want het is echt vanaf de punctie 2 weken, dat kun je ook op internet terugvinden bij sites waar je kunt uitrekenen hoe lang je zwanger bent en wanneer je bent uitgerekend. Hoe voel je je verder?

Nou, ik tel lekker ook gewoon vanaf de punctie. Laat me niet zomaar een paar dagen afpakken. Zijn ze nou helemaal..! :-D

En weet je... ons kindje (huh? er zit een KINDJE in mn buik?!!) doet toch lekker wat ie zelf wil. Hij/zij laat zich echt niet gek maken door een paar dagen eerder of later!

Hoe ik me verder voel? Tja, onzeker, vol ongeloof, vol twijfel, met af en toe een brede grijns...

Hoest met jou dan?

Ander dingetje... iemand had het hier al eerder over f.acebook. Ik wil jullie eigenlijk best wel aan mn f.acebook toevoegen. Ik wil alleen de komende maanden (stuk of 8 ofzo) nog even niets zeggen op FB over zwanger zijn. Ik heb een tijdelijk contract en wel collega's op FB. Ik wil graag eerst verlenging aangeboden krijgen en dan voor ik teken melden dat ik zwanger ben. Dan ben ik eerlijk, en weet ik zeker dat ik mn baan niet kwijt ben omdat ik zwanger ben ofzo. En sowieso zet ik meestal flauwekul op F.acebook en heb ik prive-berichtjes voor prive-berichtjes.

Oh, morgenavond heb ik de intake voor M.oeders voor M.oeders. Wie heeft dit al gehad? Of ik nog even een plasje klaar wilde hebben staan, dan kon ze nog even een testje doen...

Geplaatst
Sorry, ik kan het niet mooier maken en ik hoop ook echt dat te jouw bespaard blijft.

Vandaag hebben wij inderdaad een evaluatiegesprek gehad. Ik moet een maand wachten. Echt wel balen, al hadden we er in ons achterhoofd wel rekening mee gehouden. Met mijn eerst volgende menstruatie mag ik weer beginnen en gaan we voor cryo terugplaatsing in mijn eigen cyclus.

Het meest frustrerende is dat we weer een maand moeten wachten. Met de start van de 1e ICSI poging moesten we wachten, daarna de overstimulatie en nu weer dit. Ik word er gek van. Mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld.

Heeft iemand ervaring met een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus?

Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is, dat had ik ook toen we in november zouden starten met iui en het ineens icsi werd en ik 2 maanden moest wachten. Uiteindelijk is mijn geduld gelukkig beloond en hopelijk volg jij ook snel! Ik ken wel iemand die cryo terugplaatsing in eigen cyclus heeft gehad en meteen zwanger was, dus het kan zeker!

Geplaatst

Arme LB, je geduld wordt inderdaad wel op de proef gesteld en ik kan me voorstellen dat dat heel frustrerend is om voor je gevoel alleen maar te wachten en niets te doen. Maar ja, je eierstokken en je lichaam hebben een flinke opdoffer gehad, ik kan me voorstellen dat het een tijdje duurt voor je echt helemaal hersteld bent. Ik duim voor je dat al je geduld als je eenmaal weer van start mag snel beloond gaat worden!! Hou je taai!

Geplaatst

Hoi, hoi, wat is het stil hier. Hoe gaat het met jullie?

Ik maak me zorgen of de TP morgen wel door kan gaan, voel me minder goed dan de afgelopen dagen, meer druk in m'n buik, misselijk, rugpijn... Gelukkig geen grote gewichtstoename. Ik ga vandaag maar echt heel rustig aan doen...

Geplaatst
Hoi, hoi, wat is het stil hier. Hoe gaat het met jullie?Ik maak me zorgen of de TP morgen wel door kan gaan, voel me minder goed dan de afgelopen dagen, meer druk in m'n buik, misselijk, rugpijn... Gelukkig geen grote gewichtstoename. Ik ga vandaag maar echt heel rustig aan doen...
Ik wilde je net komen vragen hoe je je voelt... Balen.. Ik kan me he gevoel voorstellen. Maar wie weet valt het mee! Alleen opstaan om naar de wc te gaan he? Niet eigenwijs zijn, zoals ik altijd ben... Veel drinken en echt rust hoyden. Sterkte... Ik denk aan je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden