Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Niet aan de regels gehouden? Tis niet zo dat je je kind aan onnodige risico's blootstelt door in een potje te plassen hoor. Je komt gewoon breed grijzend binnen en dan laat je fijn bevestigen wat je sl weet. Je bent hartstikke zwanger meid!!!!!

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Niet aan de regels gehouden? Tis niet zo dat je je kind aan onnodige risico's blootstelt door in een potje te plassen hoor. Je komt gewoon breed grijzend binnen en dan laat je fijn bevestigen wat je al weet. Je bent hartstikke zwanger meid!!!!!
Ja, dit!

Denk dat de meeste mensen al zelf voor de bloedtest testen hoor. Heel normaal.

De bloedtest laat je HCG waarde zien. Ze laten je alleen nog weten of deze waarde 'goed' is voor de termijn van je zwangerschap.

En daarna moet je gewoon lekker blij gaan wezen en wachten op de eerste echo.

Trouwens, die bloedtest is toch niet op je eigen afdeling, maar gewoon waar ze al het bloed afnemen?

Tegen die dames zou ik het helemaal lekker vertellen! Leuk toch :)

Geplaatst

Dat stelt me wel een beetje gerust :-)

Ik moet morgen bij de poli melden om een formulier af te halen waarmee ik dan vervolgens naar andere afdeling moet om te laten prikken. Ja, ik ga het ze dan gewoon maar vertellen. De meesten hier doen een thuistest toch?

Ik heb zo wat vrienden ingelicht en mn ouders die vanaf het begin van het proces meeleven. Vooral mn ouders zijn erg gericht op de bloedtest. Zijn wel blij voor me maar nog gematigd. Vandaar dat ik een beetje begon te twijfelen.

gets zo moet ik naar de mondhygienist. Moet haar vast ook onlichtend dat ik zwanger ben ivm pijnstilling etc.

@aurora, ga jij morgen weer testen dan? Het ziet er wel goed uit hoor :-) hopelijk ga je mij achterna!!

Geplaatst

Susan, bloed geeft 100% zekerheid, thuistest maar 99 ofzo :-D. Dus het moet wel heel gek lopen als je bloed iets anders zegt. Ik krijg niet eens een bloedtest...

Net weer getest... Kon het toch niet laten. Zie toch echt een streepje... :eekk:

[ATTACH=CONFIG]5085[/ATTACH]

Geplaatst
( ik kan regelmatig niet posten met ipad als ik op " reageren op discussie" druk. Kan wel reageren als ik op " met citaat reageren" druk. Dus dan maar ff zo.

Dank jullie voor je reacties. Stom genoeg word ik toch onzeker. Ik ben toch gewoon zwanger als twee testen duidelijk twee strepen laat zien? De bloedtest kan daar morgen toch niet veel aan veranderen? Wat is dan eigenlijk de functie van de bloedtest behalve fat ze bepaalde waardes laten zien?

zit n beetje te denken hoe ik morgen in het ziekenhuis ga introduceren dat we ons niet helemaal aan de regels hebben gehouden. Ik kan natuurlijk niet acteren alsof we in vreselijke spanning zitten. Zal ik de tests meenemen en laten zien? Ben zo bang dat ze het niet goedkeuren. Stom he. Ik wil heeeeel graag blij zijn en ik ben ook wel blij,maar ben ook wel opgelucht als ik nog een bevestiging krijg via bloedtest. T blijft spannend allemaal.

ohhh, ik hoop zo opdat iedereen die hier meeschrijft net zo mooi bericht heeft één dezer dagen!!

Susan, uit de hcg waarde wordt afgeleid dat het en 'goede' zwangerschap is. Ze kijken of de waarden hoog genoeg zijn. maar maak je daar niet te veel zorgen om, want zoals gezegd wordt lang niet overal bloed geprikt, het is gewoon en extra check. Alleen maar fijn.

Geplaatst
Susan, bloed geeft 100% zekerheid, thuistest maar 99 ofzo. Dus het moet wel eel gek lopen als je bloed iets anders zegt. Ik krijg niet eens een bloedtest...Net weer getest... Kon het toch niet laten. Zie toch echt een streephe...

Wat een testmaniakken hier allemaal :)

Ik zie hem ook! Dat kan toch niet meer van Pregnyl zijn?

Welke WD zit je nu?

Geplaatst

Meis ... dan ben je gewoon, net als Susan, hartstikke zwanger!!

Een streepje komt alleen van HCG. Je had al een witte test (paar dagen geleden blijkbaar?), dus de Pregnyl is weg. Dus dit is eigen HCG ... dus ....

Zwanger!!

En alvast voorzichtig gefeliciteerd! Tuurlijk is het spannend, kunnen er nog dingen misgaan ... maar voor nu .. feestje hoor!

Goh ... en voel je nog steeds niet veel in je buik?

Dat lijkt me trouwens heel normaal hoor. De meeste vrouwen die 'gewoon' zwanger worden merken er ook niks van in het begin.

Ohhh ... we gaan best goed op dit topic!!

Geplaatst

Wie is wie?

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Leeftijd[/TD]

[TD]Bezig sinds[/TD]

[TD]MMM sinds[/TD]

[TD]overig[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]35[/TD]

[TD]aug 2009[/TD]

[TD]jan 2012[/TD]

[TD]5x IUI, nu 1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bambam[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]dec 2008[/TD]

[TD]jan 2010[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]27[/TD]

[TD]jul 2011[/TD]

[TD]jul 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]okt 2012[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]34[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2008[/TD]

[TD]1e IVF voor brusje, al dochtertje uit 2e IVF (juli 10)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]36,5[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012: man vaso-vaso operatie (knoopje eruit)

juli 2012: te weinig zwemmers

nov 2012: 1e icsi afgebroken (2 follikels)

jan 2013: nogmaals 1e icsi[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]mei 2012

[/TD]

[TD]2e icsi[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Planning

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Startdatum[/TD]

[TD]Uitgangsecho[/TD]

[TD]Aantal FM's[/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD]TP[/TD]

[TD]TESTEN! [/TD]

[TD]En?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]26-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]04-01-2013 (start fostimon 5 jan)[/TD]

[TD=align: center]6[/TD]

[TD]26 jan, 2 eicellen, 1 embryo[/TD]

[TD]29-1[/TD]

[TD]13-2 (WD 15)[/TD]

[TD]:happy3:

vroegtest positief WD9[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bambam[/TD]

[TD]17-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]18-01-2013[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]18 jan, 2 eicellen, 2 embryo's[/TD]

[TD]21-1[/TD]

[TD]04-2 (WD 14)[/TD]

[TD]:knuf:

negatief op WD13

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]28-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013[/TD]

[TD=align: center]2[/TD]

[TD]23 jan, 22 eicellen, 15 enbryo's[/TD]

[TD]26-1 ??[/TD]

[TD]overstimulatie:

volgende keer cryo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]31-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon)[/TD]

[TD=align: center]3[/TD]

[TD]18 jan, 9 eicellen, 5 embryo's[/TD]

[TD]21-1[/TD]

[TD]03-2 (WD 13)[/TD]

positief op WD13[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]27-12-2012 (start deca)[/TD]

[TD]03-01-2013 (start Puregon 4 jan)[/TD]

[TD=align: center]3[/TD]

[TD]19 jan, 4 eicellen, 4 embryo's[/TD]

[TD]22-1[/TD]

[TD]04-2 (WD 13)[/TD]

[TD]:knuf:

ongesteld op WD 9, geen cryo's[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]09-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]11-01-2013 (start puregon)[/TD]

[TD=align: center]2[/TD]

[TD]22 jan, 1 eicel, 1 embryo[/TD]

[TD]25-1[/TD]

[TD]07-2 bloedtest (WD 13) [/TD]

positief op WD12[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]19-01-2013 (start deca)[/TD]

[TD]14-01-2013[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]ca 11 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]?[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Follikelmetingen

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]1e FM[/TD]

[TD]2e FM[/TD]

[TD]3e FM[/TD]

[TD]4e [/TD]

[TD]5e FM[/TD]

[TD]6e FM[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Aurora[/TD]

[TD]12 jan

4 fol. 8,5 tot 10 mm[/TD]

[TD]15 jan

5 foll 10mm[/TD]

[TD]17 jan

5 foll. 12 mm.

dosering verhogen naar 225 eenh.[/TD]

[TD]21 jan [/TD]

[TD]23 jan

ze groeien!

2 an 17 en

2 van 13-15

+ paar kleine[/TD]

[TD]24 jan

2 x 20mm

2x 17mm

2x 15mm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LB1985[/TD]

[TD]18 jan

8 fol. 12 à 13 mm, en

heleboel kleintjes.[/TD]

[TD]21 jan

tegen overstimulatie aan, bloed

ok, punctie kan doorgaan[/TD]

[TD] --

[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nala78[/TD]

[TD]9 jan[/TD]

[TD]13 jan

12 eiblaasjes, de grootste 16 mm [/TD]

[TD]15 jan[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SJSL[/TD]

[TD]11 jan

4 grote, 2-3 kleine eitjes[/TD]

[TD]15 jan: 3 grote, 2-3 die nog

even mogen groeien[/TD]

[TD]17 jan

5 fol. die meedoen[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Susan76[/TD]

[TD]16 jan, weinig te zien[/TD]

[TD]18 jan, 1 follikel[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[TD]--[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]SuziQ[/TD]

[TD]8 feb[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst
Heel verstandig Aurora, even wachten nog en dan weet je het tenminste zeker dat wat je test ook klopt.

En nog even beetje positief voelen is ook fijn.

Mijn man had de komende rondes over willen slaan ivm feestdagen kindje.

Ik denk dat ik daar ook voor zou kiezen. Die ene maand wachten maakt ook niet meer uit, en een kerstkindje zijn lijkt me niet fijn.

Ohh .. Susan is natuurlijk ook al lang wakker, ik hoop maar dat het niet posten geen slecht nieuws betekent.

He Aurora, had jij nou nog een gesprek met je eigen gyn gehad over je punctie?

Haha, ik had vroeger een vriendinnetje dat op kerstavond jarig was en Noëlle heette. Ik vond het wel leuk! En zij volgens mij ook wel, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor een kind ook vervelend kan zijn! Dus wel goed dat je erbij stilstaat!

Geplaatst

Hi Aurora, je hebt de 29e een TP gehad toch? Dan is vandaag WD 8 (11 DPO) want dag TP is WD 0. 13 dagen na Pregnyl 5000, die is wel weg hoor! Dus je bent zwanger.

Geplaatst (aangepast)
Susan, bloed geeft 100% zekerheid, thuistest maar 99 ofzo :-D. Dus het moet wel heel gek lopen als je bloed iets anders zegt. Ik krijg niet eens een bloedtest...

Net weer getest... Kon het toch niet laten. Zie toch echt een streepje... :eekk:

[ATTACH=CONFIG]5085[/ATTACH]

Nou ik zie ook echt een streepje!! Dus je bent zwanger jihaaaaa, gefeliciteerd! Ondanks het verdriet op deze blog, gelukkig ook goede berichten. Het is nog een vroege test, maar ik heb van jullie geleerd dat een streepje een streepje is ;)

aangepast door Nala78
Spelfout :(
Geplaatst

Ik wist het wel Aurora dat het bij jou de goede kant op ging! ;-). Wat Nala zegt, een streepje is een streepje, dus gefeliciteerd!!

Geplaatst

Tja er is niets tegenin te brengen... een streepje is een streepje. Nou nog goed op streepje passen :-)

t blijft bizar. Zwanger... alsof dat na 3,5 jaar proberen uberhaupt nog in je systeem zat :-P

Suzi, overmorgen je eerste FM he?

Voel je je al een opgeblazen balonnetje? Ik had het idee dat mn buik een paar cm dikker was en anders aanvoelde. Niet zacht en kwabberig (vet) of hard (spieren), maar meer stuiterig... poinkpoinkpoink...

Voel je je verder goed?

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat het bizar voelt Aurora en vast ook nog een tijdje spannend. Het is jullie van harte gegund dat jullie wens na 3,5 jaar werkelijkheid wordt!

Ik heb inderdaad vrijdag de eerste FM. En m'n buik is een opgeblazen ballonnetje, haha, gisteren moest m'n riem echt een gaatje losser. Verder weinig last. Ik vind het spannend wat er vrijdag te zien is!

Geplaatst
Ik kan me voorstellen dat het bizar voelt Aurora en vast ook nog een tijdje spannend. Het is jullie van harte gegund dat jullie wens na 3,5 jaar werkelijkheid wordt!Ik heb inderdaad vrijdag de eerste FM. En m'n buik is een opgeblazen ballonnetje, haha, gisteren moest m'n riem echt een gaatje losser. Verder weinig last. Ik vind het spannend wat er vrijdag te zien is!
Suzi: spannend! Ik hoop dat je een paar mooie deelnemers hebt!Laat je het ons weten?Aurora: oh my god, het gaat echt waar zijn he! Nog ff volhouden en dan officieel testen:-)Vanmorgen heb ik de verpleegkundigen een mooie glimlach ( en bij één kippenvel zei ze) bezorgd met mijn twee testjes die ik liet zien. No doubt about it,zeiden ze. Bloed geprikt en n mooie waarde van 813. Daarvan heb ik nog geen idee maar ik zal weer s ff googelen!Ik voel me goed :-) niet misselijk wel moe, maar superhappy!27 feb eerste zw.echo! Het blijft spannend. X
Geplaatst

Volgens mij is 813 top op WD 13! Gefeliciteerd! Gewoon zwanger ... wie had dat gedacht.

Suzi, alvast succes voor morgen!

Geplaatst

Nou, ik heel lang in ieder geval niet...

Stomme is, dat je dan nu weer in de volgende spanning zit. Klopt er straks wel een hartje? Gaat het straks alsnog mis...

Maar ja, we zijn nu zo ver gekomen en ik koester elk moment. Het is zooooo welkom! Ik heb nog geen idee van waardes. Ik wil straks even googelen maar ben eigenlijk aan het lesgeven ( nou ja, de kids zijn aan het dansen en ik zit op een stoel. Ik ga me ff niet te druk maken aankomende tijd ;-)

Hoe gaat het nu met jou? Ik vind het best knap dat je op het forum blijft meeschrijven als je zelf niet zwanger bent geraakt. Hoe voelt dat nu? Kun je het een beetje loslaten? ga je nog een poging doen?

Geplaatst

Even for the record ;-)

hCG waarde in weken vanaf bevruchting* :

• 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml
  • 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml
  • 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml
  • 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml
  • 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
  • 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml
  • 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml
  • 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml
  • 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml
  • Niet-zwangere vrouwen:
  • Vrouwen in de overgang:

Geplaatst
Even for the record ;-)

hCG waarde in weken vanaf bevruchting* :

• 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml
  • 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml
  • 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml
  • 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml
  • 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
  • 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml
  • 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml
  • 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml
  • 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml
  • Niet-zwangere vrouwen:
  • Vrouwen in de overgang:

Bij mij wordt geen bloed geprikt, ik moet echt drie weken wachten vanaf mijn eigen test tot de eerste controle echo, best spannend hoor die weken. Ik voel van alles in m'n buik en m'n borsten beginnen nu weer wat pijnlijker te worden.

leuk dat we zo vlak achter elkaar zwanger zijn, nu duimen voor de andere dames!

Geplaatst
Bij mij wordt geen bloed geprikt, ik moet echt drie weken wachten vanaf mijn eigen test tot de eerste controle echo, best spannend hoor die weken. Ik voel van alles in m'n buik en m'n borsten beginnen nu weer wat pijnlijker te worden.

leuk dat we zo vlak achter elkaar zwanger zijn, nu duimen voor de andere dames!

ja leuk he! Ga jij ook schrijven op een ander topic? Wilde misschien naar t 12-weken hoekje, maar tis wel vol daar. Kan ik nooit bijhouden ;-)

En dat van die boobs...herkenbaar. Wordt met de dag erger!

ik hoop ook dat er nog vele na ons zullen komen :-)

Geplaatst

Hoe gaat het nu met jou? Ik vind het best knap dat je op het forum blijft meeschrijven als je zelf niet zwanger bent geraakt. Hoe voelt dat nu? Kun je het een beetje loslaten? ga je nog een poging doen?

Ik schreef het gisteren ook al aan Aurora.

Het is voor ons heel anders. We hebben heel lang getwijfeld of we voor een 2e wilden gaan. Uiteindelijk wel besloten en toen het niet lukte was ik ook echt heel verdrietig.

Maar dat ebte snel weg en nu zijn we weer terug bij twijfelen of we het wel willen (allerlei voors en tegens passeren dagelijks de revue in mijn hoofd ..).

We gingen de pogingen in van: we proberen het, zo niet, ook prima, we zijn heel gelukkig met Milou. Maar we komen voor nu dus niet eens tot een volgende poging, omdat we (ik) er voor nu echt al weer klaar mee ben.

Dus afgesproken dat we wel dit jaar beslissen of we verder gaan, het wordt dit jaar of niet meer.

En ik vind jullie leuk! En gun jullie een kindje. Dus vindt het leuk om jullie te volgen en zo nu en dan mijn ervaringen er in te gooien :)

Maar jullie gaan straks verhuizen naar een volgend topic en dan stop ik natuurlijk met reageren. Maar zal vast nog wel eens kijken hoe het met jullie gaat.

Daarna ga ik proberen te minderen met het forum, want het is veels te verslavend. Er is altijd wel iemand die ik weer wil volgen, kost veels te veel tijd ... lol.

Bijna alle mama's van mijn uitgerekend topic spreek ik nu op Facebook ... helemaal leuk.

Aurora ... hoe is het met jou?

En Nala ... akelig lang he, die 3 weken. Kom je nog in de verleiding om te gaan testen? Niet doen hoor, de KV 2 voor 5 wordt heel licht bij hoge HCG.

Suzi, succes morgen!

Geplaatst
Ik schreef het gisteren ook al aan Aurora.

Het is voor ons heel anders. We hebben heel lang getwijfeld of we voor een 2e wilden gaan. Uiteindelijk wel besloten en toen het niet lukte was ik ook echt heel verdrietig.

Maar dat ebte snel weg en nu zijn we weer terug bij twijfelen of we het wel willen (allerlei voors en tegens passeren dagelijks de revue in mijn hoofd ..).

We gingen de pogingen in van: we proberen het, zo niet, ook prima, we zijn heel gelukkig met Milou. Maar we komen voor nu dus niet eens tot een volgende poging, omdat we (ik) er voor nu echt al weer klaar mee ben.

Dus afgesproken dat we wel dit jaar beslissen of we verder gaan, het wordt dit jaar of niet meer.

En ik vind jullie leuk! En gun jullie een kindje. Dus vindt het leuk om jullie te volgen en zo nu en dan mijn ervaringen er in te gooien :)

Maar jullie gaan straks verhuizen naar een volgend topic en dan stop ik natuurlijk met reageren. Maar zal vast nog wel eens kijken hoe het met jullie gaat.

Daarna ga ik proberen te minderen met het forum, want het is veels te verslavend. Er is altijd wel iemand die ik weer wil volgen, kost veels te veel tijd ... lol.

Bijna alle mama's van mijn uitgerekend topic spreek ik nu op Facebook ... helemaal leuk.

Aurora ... hoe is het met jou?

En Nala ... akelig lang he, die 3 weken. Kom je nog in de verleiding om te gaan testen? Niet doen hoor, de KV 2 voor 5 wordt heel licht bij hoge HCG.

Suzi, succes morgen!

Wat een lieve reactie van jou dat je het leuk vindt om ons te volgen, ik vind het best lastig om op dit topic te schrijven omdat ik nu zwanger ben, maar ik wil wel graag iedereen volgen die nog bezig is in het traject en daar dan op reageren. Lijkt me een moeilijke beslissing voor jullie, wel of geen tweede kindje, maar daar komen jullie vast uit, misschien moet je inderdaad even een pauze inlassen. Ik wil morgen nog 1 keer testen maar niet meer met kruidvat, ik had ook nog een digitale Clearblue test gekocht. Daarna heeft het geen zin meer, ik moet gewoon afwachten of het goed blijft gaan de komende weken, ik hoop het echt want dit kindje is na al die jaren zo gewenst. We hebben al eerder in een mmm gezeten maar zijn toen gestopt en nu eind 2012 weer opnieuw begonnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden