Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi, hoi, wat is het stil hier. Hoe gaat het met jullie?Ik maak me zorgen of de TP morgen wel door kan gaan, voel me minder goed dan de afgelopen dagen, meer druk in m'n buik, misselijk, rugpijn... Gelukkig geen grote gewichtstoename. Ik ga vandaag maar echt heel rustig aan doen...
Ik wilde je net komen vragen hoe je je voelt... Balen.. Ik kan me he gevoel voorstellen. Maar wie weet valt het mee! Alleen opstaan om naar de wc te gaan he? Niet eigenwijs zijn, zoals ik altijd ben... Veel drinken en echt rust hoyden. Sterkte... Ik denk aan je.
Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik heb besloten dat ik me binnenkort ga afmelden voor het forum. Het is mooi geweest en het forum kost me te veel tijd ... met name komt dat doordat het een beetje een verslaving is, zit altijd allerlei topics te volgen. En eigenlijk zijn dat dan toch allemaal mensen die je helemaal niet kent.

Ga me tijd beter besteden, bijvoorbeeld aan mijn dochter!

Maar, het lijkt me wel heel leuk om met jullie contact te houden.

Aurora had het al gehad over Facebook, ik zal je zo PMen met mijn gegevens.

Als anderen het ook leuk vinden om op Facebook te connecten, stuur maar een berichtje. En helemaal no hard feelings als je dat niet wilt, of geen Facebook hebt :)

Liefs en allemaal veel succes! (ben nog niet weg hoor ... is toch wel een stap om me hier af te melden, maar ga het wel doen)

Annelies

Geplaatst

Hoi lieve Annelies,

Ik begrijp het dat je met het forum wil stoppen, het is inderdaad nogal verslavend ;-) En je zit voor nu toch even weer in een andere fase in je leven. Ik ben niet zo actief op fb, maar wel leuk om via die weg contact te houden en om een gezicht te zien bij je naam. Ik stuur je zo een berichtje. Jij ook veel succes met alles!

Geplaatst
Hallo lieve meiden,

Ik heb besloten dat ik me binnenkort ga afmelden voor het forum. Het is mooi geweest en het forum kost me te veel tijd ... met name komt dat doordat het een beetje een verslaving is, zit altijd allerlei topics te volgen. En eigenlijk zijn dat dan toch allemaal mensen die je helemaal niet kent.

Ga me tijd beter besteden, bijvoorbeeld aan mijn dochter!

Maar, het lijkt me wel heel leuk om met jullie contact te houden.

Aurora had het al gehad over Facebook, ik zal je zo PMen met mijn gegevens.

Als anderen het ook leuk vinden om op Facebook te connecten, stuur maar een berichtje. En helemaal no hard feelings als je dat niet wilt, of geen Facebook hebt :)

Liefs en allemaal veel succes! (ben nog niet weg hoor ... is toch wel een stap om me hier af te melden, maar ga het wel doen)

Annelies

Ik snap het wel hoor. Misschien dat ik je ff pb voor facebook. Bedankt in elk geval voor de gezelligheid en de steun. :knuf:

Geplaatst

Annelies, wij hebben elkaar inmiddels op FB. Susan, Suzi... stuur me gerust ook een berichtje, dan voeg ik jullie ook toe.

Suzi, ik denk veel aan je. Hoop dat het goed gaat en ik duim voor je dat je morgen je TP krijgt!

Hoe gaat het vandaag?

Geplaatst

Hoi Aurora,

Opzich vind ik het wel leuk om op facebook met jullie te zitten, maar kunnen we dan niet een groep aanmaken? Dan kunnen we kletsen zonder dat anderen het zien. In mijn omgeving hoeven ze nl nog niet allemaal te weten dat ik zwanger ben en ook niet op welke manier.

Echter ben ik niet zo kundig, dus wie weet hoe je een groep kunt aanmaken?

Geplaatst
Hee meiden, ik heb goed nieuws :-D. De terugplaatsing mag doorgaan, vanmiddag ga ik twee embryo's ophalen :-D

Wat een geweldig nieuws voor jullie! Veel succes vanmiddag -x-

Geplaatst
Hee meiden, ik heb goed nieuws :-D. De terugplaatsing mag doorgaan, vanmiddag ga ik twee embryo's ophalen :-D

Jaaaaaa, laat ze maar lekker in je buikje toe. Geniet van het mooie moment. Gaat je man mee?

Geplaatst

De buit is binnen :-) Wel een gek idee hoor. Genieten vind ik nog een beetje moeilijk omdat ik buikpijn heb na het gesjouw en de echo van vandaag, komt misschien nog wel. Ik vond dat zo knap van jou Susan, dat je meteen zo kon genieten! Eigenlijk zou ik alleen gaan, want ik ben single, maar omdat het een extra spannende dag was met het onderzoek vanochtend bood m'n moeder aan om mee te gaan. Lief van haar!

Geplaatst
De buit is binnen :-) Wel een gek idee hoor. Genieten vind ik nog een beetje moeilijk omdat ik buikpijn heb na het gesjouw en de echo van vandaag, komt misschien nog wel. Ik vond dat zo knap van jou Susan, dat je meteen zo kon genieten! Eigenlijk zou ik alleen gaan, want ik ben single, maar omdat het een extra spannende dag was met het onderzoek vanochtend bood m'n moeder aan om mee te gaan. Lief van haar!

Gefeliciteerd, dat het gelukt is.

nu de twee spannendste weken. Succes met wachten.

Geplaatst

Hoihoi,

Dat van die groep wil ik wel gaan uitzoeken. Ik heb nu nog even geen idee of dat kan. We kunnen elkaar natuurlijk ook al wel toevoegen op fb... dat wil niet zeggen dat we gelijk openbaar over zwangerige dingen moeten praten. Liever niet zelfs. Ik was eigenijk van plan het nog een maandje of 9 geheim te houden :-D

Maar je kunt natuurlijk altijd prive-berichtjes sturen... dat merkt niemand.

Geplaatst

Suzi, wat goed!!! Wat fijn dat je een tp hebt gehad en dat het door mocht gaan. En dat je geen overstimulatie hebt!!!!! Ben echt helemaal blij!

En ik schaam me dood, want ik wist zeker dat het vrijdag was. Log speciaal in om te kijken hoe je je voelt en om je succes te wensen, is t hele feest al geweest!

Maar gefeliciteerd hoor. En nou goed op passen he?!!!!

Geplaatst
Suzi, wat goed!!! Wat fijn dat je een tp hebt gehad en dat het door mocht gaan. En dat je geen overstimulatie hebt!!!!! Ben echt helemaal blij!

En ik schaam me dood, want ik wist zeker dat het vrijdag was. Log speciaal in om te kijken hoe je je voelt en om je succes te wensen, is t hele feest al geweest!

Maar gefeliciteerd hoor. En nou goed op passen he?!!!!

Dat geeft helemaal niets, ik vind het ontzettend lief van je dat je zo mee leeft!!!

Geplaatst
Hoihoi,

Dat van die groep wil ik wel gaan uitzoeken. Ik heb nu nog even geen idee of dat kan. We kunnen elkaar natuurlijk ook al wel toevoegen op fb... dat wil niet zeggen dat we gelijk openbaar over zwangerige dingen moeten praten. Liever niet zelfs. Ik was eigenijk van plan het nog een maandje of 9 geheim te houden :-D

Maar je kunt natuurlijk altijd prive-berichtjes sturen... dat merkt niemand.

Mee eens dat we niet in het openbaar over zwangerige dingen moeten gaan praten!

Geplaatst

Goedemorgen! Aurora, Nala en Susan, hoe is het nu met jullie? Is het gevoel van zwanger zijn al een beetje geland? Hebben jullie al kwaaltjes? En wanneer is de eerste echo?

LB, hoe is het met jou? Lukt het een beetje om geduld op te brengen voor het wachten op de eerste cryo poging? Ik hoop zo dat je snel succes hebt, dat heb je wel verdiend!!!

Ik ga Susan in ieder geval achterna wat dromen betreft. Vannacht heb ik een hele mooie droom gehad over een jongen/jonge man. Op een gegeven moment zei hij, zie je dat? We zijn verbonden met een lichtgevende draad. En toen verdween hij in mijn buik. Goed voorteken?

Geplaatst
Goedemorgen! Aurora, Nala en Susan, hoe is het nu met jullie? Is het gevoel van zwanger zijn al een beetje geland? Hebben jullie al kwaaltjes? En wanneer is de eerste echo?

LB, hoe is het met jou? Lukt het een beetje om geduld op te brengen voor het wachten op de eerste cryo poging? Ik hoop zo dat je snel succes hebt, dat heb je wel verdiend!!!

Ik ga Susan in ieder geval achterna wat dromen betreft. Vannacht heb ik een hele mooie droom gehad over een jongen/jonge man. Op een gegeven moment zei hij, zie je dat? We zijn verbonden met een lichtgevende draad. En toen verdween hij in mijn buik. Goed voorteken?

Lieve Suzi,

Dat is een mooie droom! Volgens mij krijgen we wel signalen hoor, ik hoop het in ieder geval voor ons allemaal! Bij mij hebben al 3 mensen gedroomd/gevoeld dat ik een meisje krijg, we zullen zien ;)

Met mij gaat het goed, ik heb geen last van erge kwaaltjes, ben alleen aan het einde van de middag erg moe en heb voor m'n gevoel meer slaap nodig. En af en toe een soort bandenpijn als ik opsta na lang zitten of liggen. Gisteren is er een mevrouw van MvM geweest, dus vanaf gisteren gaan mijn plasjes in een grote fles. Zij heeft ook nog een test gedaan en we hadden het over welke kraamzorg en verloskundige ik wilde, daar had ik nog niet over nagedacht, het voelt nog zo ver weg. Ik ben vandaag 6 weken zwanger en heb maandag 25 feb m'n eerste echo, daar kijk ik wel naar uit, hopelijk word het dan 'echter' voor m'n gevoel dat ik zwanger ben en natuurlijk het belangrijkste, hoop ik een kloppend hartje te zien!

Hoe gaat het met de andere dames?

-x-

Geplaatst

hier gaat alles prima. ik baal er alleen heel erg van dat ik niets voel. ik voel altijd alles, behalve nu ik graag wat wil voelen!!

ik hb regelmatig van die momenten waarop het ineens even binnenkomt: verrek, ik ben zwanger!

ik durf alleen nog niet zo heel goed blij te zijn... hoewel de kansen op een goede afloop alleen mar grote worden, hoor je zoveel nare verhalen...!

Geplaatst

Dat klinkt als een mooi voorteken! Ik had al heel snel dromen over baby's, zwanger zijn etc. Maar ja, dat kan ook gewoon de wens zijn geweest.

Ik kan me wel zo goed het gevoel herinneren dat ik op een bepaald moment in de nacht wakker werd en toen gewoon wist dat ik zwnger was. Ik lag met een grijns naar het plafond te staren en mn handen op mn liezen/buik, want daar voelde ik allerei krampjes. Grappig genoeg dacht ik op dat moment de innesteling te voelen. Maar goed,das achteraf praten.

Vandaag week 5 dag 3.

De laatste dagen ben ik iets minder bezig met de zwangerschap. Ik voel ook niet ontzettend veel. Wel erg moe en duizelig eind vd middag/avond en mn boobs-erg pijnlijk. Maar niet misselijk of krampen of steken. Soms beetje ongi pijn, maar das heel soms. Was wel even naar de dokter geweest omdat ik snel dizzy ben. Blijk idd lage bloeddruk te hebben. Niet veel aan te doen helaas. Wordt v.a. week 20 erger, schijnt...

Ik kijk ook enorm uit naar mn eerste echo. Gewoon om even bevestigt te krijgen dat je ( nog) zwanger bent. Je doet een testje en een bloedtest en dan is het de waarheid. Maar heb bijna zoiets van; eerst zien en dan geloven.

Wat ik wel ontzettend leuk vind is dat er regelmatig mensen op me afstappen om te zeggen dat ik er zo goed uitzie. Minder rimpels, zachtere lijnen, blosjes en ik voel me ook heel relaxed. Maar me minder snel druk om dingen.

Ik heb nu een weekje vakantie, na een hele intensieve werkweek met twee open avonden en weinig slaap. Ik ga mij eens een beetje inlezen over kraamzorg, MvM etc.

Ik durf nog niets te regelen,ik vind het nog zo kwetsbaar.Soms kijk ik bij het plassen op mn papiertje of ik al ongi ben en ben nog altijd onzeker. Maar goed, ik heb geen bloedverlies, geen pijn, wel symtonen. Dus zal het wel goed zijn toch?

De 27ste heb ik de eerste echo en dan hoop ik leven te zien!

Meiden ik hoop zo het allerbeste voor jullie! Dat jullie mooi zwanger mogen worden en blijven!

Geplaatst

Wat leuk om de verhalen van jullie te lezen. Ik hoop zooooo dat ik over een paar weken mee kan praten. En wat gaat het snel, je krijgt natuurlijk de eerste twee weken kado, maar alweer ruim 5 en 6 weken zwanger! Susan, wat leuk dat mensen op je afstappen om te zeggen dat je er zo goed uit ziet. Jij weet natuurlijk waarom ;-). Geniet lekker van je vakantie! Aurora, ik kan me voorstellen dat je nu juist van alles wilt voelen, even een bevestiging dat het allemaal goed zit. Misschien goed om bij nare verhalen te bedenken dat het in de meeste gevallen gewoon goed gaat. Nala, jij hebt dus even een bevestiging gehad van de mevrouw van MvM. Fijn! Dames, ik hoop dat jullie binnenkort hele mooie echo's hebben en over 8 maanden een heel mooi wondertje in jullie armen hebben!!!

Hier wachtdag 2. Wat gaat dat langzaam!! Ik ben nog redelijk relaxed, ik nu zit te bedenken of ik eerder zal gaan testen of niet... Ik mag volgende week zaterdag al naar het ziekenhuis voor een bloedtest, dat is al heel vroeg (wd8). Ik wil in ieder geval die dag thuis testen, dan ben ik geestelijk voorbereid op het telefoontje van het ziekenhuis. Misschien kan ik niet eens eerder testen, bedenk ik me nu. Vanaf welke dag hebben jullie getest?

Geplaatst

Lieve Suzi,

Ik vind het ook erg leuk om alle verhalen hier te lezen, het is best een positief clubje geworden! Ik heb pas op wachtdag 13 de eerste test gedaan, ik heb me met veel moeite gehouden aan wat ze me hadden gezegd ;) Maar ik was ook heel bang om eerder negatief te testen, omdat je HCG dan nog veel minder in je urine aanwezig is. Spannend nu die wachtdagen, die gaan helaas niet zo snel, hopelijk kun je genoeg afleiding bedenken! Fijn weekend x

Geplaatst
Lieve Suzi,

Ik vind het ook erg leuk om alle verhalen hier te lezen, het is best een positief clubje geworden! Ik heb pas op wachtdag 13 de eerste test gedaan, ik heb me met veel moeite gehouden aan wat ze me hadden gezegd ;) Maar ik was ook heel bang om eerder negatief te testen, omdat je HCG dan nog veel minder in je urine aanwezig is. Spannend nu die wachtdagen, die gaan helaas niet zo snel, hopelijk kun je genoeg afleiding bedenken! Fijn weekend x

Ik op wachtdag 12 ( zie onderschrift). Dat isdus twee dagen eerder dan dat ik mocht.

en verder; kijk even op de topic " voor de vroegtesters onder ons". Daar kun je genoeg info vandaan halen en daar zitten een hoop experts ;-)

Geplaatst

Op wachtdag 8 al een bloedtest? Wow, dat is wel heel snel. Ik ben wel eerder begonnen met testen en ik was blij dat mijn eerste testje negatief was. Klinkt raar, maar ik wist dat het nog niets hoefde te betekenen... alleen dat de pregnyl er in ieder geval wel uit was. En daarna werd de test alleen maar donkerder, dus dan wordt het wel echter!

Ik heb inmiddels een paar babysokjes gekocht, een appje op de telefoon en op de tablet en ik heb het babyboek te voorschijn gehaald wat ik drie jaar geleden al eens gekocht had toen we nog dachten dat we dit 'even' gingen doen. Hoe naief kan je zijn!

Hebben jullie al dingetjes gekocht? Ook al weet je nog niet of je zwanger bent, of ben je die 12 weken nog niet voorbij?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden