Ga naar inhoud

Wie start er ook half januari ong met ICSI poging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, op wd 8 testen is inderdaad heel snel. Dat doen ze omdat ik endometriose heb, dan kan ik bij een negatieve test meteen weer een Lucrin depot krijgen en is de menstruatie minder heftig waarmee hopelijk verergering van de endometriose voorkomen wordt. Het is ook wel een soort van luxe, want bij negatieve test weet ik eerder waar ik aan toe ben, bij een positieve test wordt het denk ik alleen nog maar spannender... Ik heb besloten dat ik zaterdagochtend thuis een test doe voor ik bloed ga prikken. Door de week testen is denk ik toch niet verstandig. Als ik 's ochtend al de tijd kan vinden, moet ik me daarna goed zien te houden op m'n werk, niet slim...

Wat leuk dat je al wat dingetjes hebt gekocht, Aurora. Moet kunnen toch? Ik koop altijd veel te veel boeken en heb daarom een abonnement op de bib genomen, mocht het lukken om zwanger te worden, dan kan ik daar zoveel boeken halen als ik wil :-)

• Reacties 863
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb inmiddels een paar babysokjes gekocht, een appje op de telefoon en op de tablet en ik heb het babyboek te voorschijn gehaald wat ik drie jaar geleden al eens gekocht had toen we nog dachten dat we dit 'even' gingen doen. Hoe naief kan je zijn!

Hebben jullie al dingetjes gekocht? Ook al weet je nog niet of je zwanger bent, of ben je die 12 weken nog niet voorbij?

Ik heb nog niets gekocht, wil het wel heel graag, maar durf het niet zo goed. Ik heb van MvM wel een hele mooie badcape gekregen, dus toch al een eerste cadeautje :-) Welke app heb je op je telefoon en tablet gezet? Ik zoek een leuk dagboek om tijdens je zwangerschap in te vullen en waar dan ook info in staat, maar nog niet kunnen vinden.

Geplaatst

Op de iPad hebben we de app 'sprout'. De free versie. Je kan m nog kopen, maar ik vind de gratis versie ook wel leuk. We gebruiken m alleen voor de mooie foto's en de korte info, niet voor de afspraken ofzo; daar heb ik gewoon een agenda voor.

Op de Samsung telefoon heb ik de app Zwanger van Sanoma. Kost wel iets (niet veel), maar daar zie je iedere week een ander plaatje en iedere dag een ander zinnetje over wat er gebeurt of hoe je je voelt.

Als babyboek heb ik "Negen maanden zwanger" van uitgeverij Deltas. Maar goed, er zijn nog wel andere te krijgen natuurlijk.

Ik probeer voorzichtig toch blij te zijn, ook al vind ik het nog hartstikke eng.

Er is nog een boek voor mannen (zal de titel even opzoeken) wat ik voor mn man ga kopen als de eerste echo goed uitgevallen is...

Geplaatst

Meiden, ik schrijf al bij het 12-weken wachtbankje, dus ga dit topic verlaten. Suzi,Aurora en sjsl,c u on FB en de anderen hopelijk tot gauw op het 12-weken bankje! :-)

Geplaatst

Hoi Dames,

Mag ik mee schrijven? Ik heb in januari mijn eerste cryo tp gehad. Geen verse doordat ik een overstimulatie had. Ik heb een positieve test op 9-2 gehad maar voel nu dat het weer mis gaat. klachten zijn sinds zaterdag weer weg. Ik voel me ook niet meer zwanger.

Geplaatst
Hoi Dames,

Mag ik mee schrijven? Ik heb in januari mijn eerste cryo tp gehad. Geen verse doordat ik een overstimulatie had. Ik heb een positieve test op 9-2 gehad maar voel nu dat het weer mis gaat. klachten zijn sinds zaterdag weer weg. Ik voel me ook niet meer zwanger.

Hoi Sesa,

Gezellig dat je komt meekletsen, alleen wordt het hier wel steeds rustiger, omdat de meeste zwanger zijn na de poging.

Ik zou eind Jan een verse TP hebben, maar dit is niet doorgegaan omdat ik ook overstimulatie heb gehad.

Ik moet nu tot mijn volgende cyclus wachten voor een cryo terugplaatsing. Heb jij dat ook gehad?

Kan jij mij vertellen op welke dag ongeveer de terugplaatsing zal zijn na de 1 menstruatiedag?

Geplaatst

Hoi Sesa, welkom! Het wordt hier inderdaad wel steeds rustiger, maar dat kunnen we ook weer veranderen ;-). Jij hebt ook al veel meegemaakt zo te zien, twee keer overstimulatie en nu het gevoel dat het weer mis gaat. Ik hoop dat het mee valt..

Ik ben de laatste hier die nog bezig is met de poging. Vorige week donderdag heb ik een terugplaatsing gehad en ik zit nu dus in de wachtweken. Pffffffff, wat duren die lang!

Geplaatst

@LB1985, Het ligt aan je cyclus. De cryo hebben ze bij mij in mijn eigen cyclus geplaatst (dag 16).

@Suzyq, vervelend he die wachtweken...pfff

Ik moet nog 10 dagen wachten tot ik de echo krijg.....en slecht nieuws. Gelukkig gaat er een vriendin mee.

Geplaatst

He Sesa,

oh, dat is geen fijn vooruitzicht, wachten op een echo met volgens jou ook al gelijk slecht nieuws. Dat is wel heftig. Hoe weet je het zo zeker? Is het niet gewoon je eigen onzekerheid en angst?

Suzi, hou jij het nog een beetje vol? Nog twee dagen ofzo?

LB, hoe voel jij je nu? Gaat het alweer beter?

Geplaatst

He Sesa, die wachtweken zijn vervelend, maar volgens mij zijn de 10 dagen die jij nu moet wachten nog veel erger... Waarom denk je dat het mis gaat? Ik hoop voor je dat het mee valt. Ik ben nog even nieuwsgierig naar heel iets anders... vanwege jouw handtekening en dat er een vriendin mee gaat naar de echo. Staat BAM missschien voor bewust alleenstaande moeder? Ben jij toevallig ook single? Het zou erg leuk zijn om hier een mede aspirant bam-moeder te treffen!

LB, hou jij het wachten op de cryo poging een beetje vol?

Aurora en Nala, hoe gaat het nu met jullie?

Ik hou het wachten slecht vol :-( Inderdaad nog maar een paar dagen, ik mag nu zelfs vrijdag al testen. Ik had toch maar voor de zekerheid gevraagd of op zaterdag bloedprikken enzo wel mogelijk is en kreeg als antwoord dat ik beter vrijdag kan testen. Eigenlijk super luxe, want dat is al op wd 8. En toch wil het wachten niet. Ondanks de mooie droom die ik had heb ik nu toch heel erg sterk het gevoel dat deze keer niet raak is. Vrijdag nog even de bevestiging en dan maar weer op naar de volgende poging. Helaas waren er geen cryo's, dus dan mag ik weer van voren af aan beginnen.

Geplaatst

He Suus, ben jij ook alleen? Ik niet dus, maar Sesa dus wellicht... Joh, dat wist ik niet!

Oh, dat lijkt me toch wel heel anders. Tja, als je graag een kindje wil, dan is dat zo he... of je nou een partner hebt of niet.

Heb je wel genoeg steun dan? Iemand die je altijd lastig kan vallen als er wat is?

Vrijdag dus al testen?

Tja, je zou natuurlijk al de testjes van het Krdvt kunnen proberen; als ze nu blanco zijn, kun je de komende dagen kunnen kijken of er een kleurtje verschijnt... weet je tenminste al of je de pregnyl kwijt bent... Werkte bij mij als een zonnetje (ik ging er vanuit: nou, als ik nee heb, is t tenminste klaar met het irritante wachten).

Tja, hier gaat t prima. Weinig klachten, voel me prima. Beetje moe, beetje duizelig soms, vooral last van eigenwijze darmen, en verder gewoon toch wel bang dat t alsnog mis is. Kijk ook niet uit naar de echo over 2 weken, maar wil t wel graag bevestigd zien dat het goed gaat. Maar tis zo onwerkelijk...

Geplaatst

He Aurora, ik kan me zo voorstellen dat het voor jou nog steeds moeilijk is om te wachten en dat je bang bent dat het alsnog mis gaat. Jammer dat je niet even zelf naar binnen kunt gluren om te kijken of het nog goed gaat daar, wat zou dat fijn zijn ;-). Ik hoop dat je over twee weken een hele mooie echo krijgt, ik duim voor je!

Ik heb ook niet echt verteld dat ik single ben. Is inderdaad anders, maar ja als de wens sterk is... Gelukkig heb ik hele lieve ouders, zussen en vrienden die mij steunen.

Dat van die testjes daar was ik ook al over na aan het denken. Ik had ze al in huis gehaald zodat ik in ieder geval vrijdag kan testen en ik geestelijk voorbereid ben op het telefoontje van het ziekenhuis. Vanmorgen vroeg heb ik stiekem ook al een testje gedaan, de pregnyl ben ik kwijt. Misschien de komende dagen ook maar testen, net wat je zegt, als het negatief is ben ik in ieder geval van het wachten verlost.

Vrijdag wordt sowieso een lastige (en hopelijk toch ook leuke) dag, want ik kreeg net een telefoontje van mijn zus dat ze vanmiddag bevallen is! Ze heeft een gezond jongetje gekregen. Het is een ware babyboom in onze familie. Ik heb twee zussen, de een is halverwege januari bevallen en de ander dus vanmiddag. Vrijdag heb ik vrij, en dat is de eerste mogelijkheid dat ik m'n nieuwe neefje kan zien, en dat wil ik ook graag. Natuurlijk ben ik blij voor haar en ook voor mezelf, ik vind het ontzettend leuk om er weer een neefje bij te hebben. Maar het is wel een beetje slechte timing met op dezelfde dag de test... Ik zei al tegen m'n zus dat dat gevaarlijk kon zijn en dat er dan mogelijk tranen komen.... Gelukkig begrijpt ze dat (heel goed zelfs denk ik, want haar zoontjes kwamen niet vanzelf). Ze zei al, dat is mijn vierde dag, blijkbaar de dag van de kraamtranen, dus kunnen we samen huilen ;-)

Geplaatst
He Aurora, ik kan me zo voorstellen dat het voor jou nog steeds moeilijk is om te wachten en dat je bang bent dat het alsnog mis gaat. Jammer dat je niet even zelf naar binnen kunt gluren om te kijken of het nog goed gaat daar, wat zou dat fijn zijn ;-). Ik hoop dat je over twee weken een hele mooie echo krijgt, ik duim voor je!

Ik heb ook niet echt verteld dat ik single ben. Is inderdaad anders, maar ja als de wens sterk is... Gelukkig heb ik hele lieve ouders, zussen en vrienden die mij steunen.

Dat van die testjes daar was ik ook al over na aan het denken. Ik had ze al in huis gehaald zodat ik in ieder geval vrijdag kan testen en ik geestelijk voorbereid ben op het telefoontje van het ziekenhuis. Vanmorgen vroeg heb ik stiekem ook al een testje gedaan, de pregnyl ben ik kwijt. Misschien de komende dagen ook maar testen, net wat je zegt, als het negatief is ben ik in ieder geval van het wachten verlost.

Vrijdag wordt sowieso een lastige (en hopelijk toch ook leuke) dag, want ik kreeg net een telefoontje van mijn zus dat ze vanmiddag bevallen is! Ze heeft een gezond jongetje gekregen. Het is een ware babyboom in onze familie. Ik heb twee zussen, de een is halverwege januari bevallen en de ander dus vanmiddag. Vrijdag heb ik vrij, en dat is de eerste mogelijkheid dat ik m'n nieuwe neefje kan zien, en dat wil ik ook graag. Natuurlijk ben ik blij voor haar en ook voor mezelf, ik vind het ontzettend leuk om er weer een neefje bij te hebben. Maar het is wel een beetje slechte timing met op dezelfde dag de test... Ik zei al tegen m'n zus dat dat gevaarlijk kon zijn en dat er dan mogelijk tranen komen.... Gelukkig begrijpt ze dat (heel goed zelfs denk ik, want haar zoontjes kwamen niet vanzelf). Ze zei al, dat is mijn vierde dag, blijkbaar de dag van de kraamtranen, dus kunnen we samen huilen ;-)

Gefeliciteerd met je nichtje/neefje! Maar ook erg moeilijk als die dag net jouw test negatief is.

ik hoop zo vor je dat de test nog positief uitpakt! Ik duim voor je!

Geplaatst
He Sesa, die wachtweken zijn vervelend, maar volgens mij zijn de 10 dagen die jij nu moet wachten nog veel erger... Waarom denk je dat het mis gaat? Ik hoop voor je dat het mee valt. Ik ben nog even nieuwsgierig naar heel iets anders... vanwege jouw handtekening en dat er een vriendin mee gaat naar de echo. Staat BAM missschien voor bewust alleenstaande moeder? Ben jij toevallig ook single? Het zou erg leuk zijn om hier een mede aspirant bam-moeder te treffen!

Ik ken mijn lichaam gewooon erg goed.IK heb een zoontje van 11 , ben zelf 33. Ik ben nu voor de 3de keer zwanger en week gewoon dat het misgaat. Mijn vorige zwangerschap eindigde ook in een miskraam (missed abotion).

Bam staat idd voor bewust alleenstaande moeder. Voor mijn zoontje was ik dat niet maar nu kies ik er wel bewust voor :-)

Geplaatst
Aurora en suzan, van harte met jullie zwangerschap!

:-)

ik hoop voor jou dat het jou ook binnenkort lukt en dat je voorgevoel niet klopt. Heb je al getest?

Geplaatst

Even een kort berichtje, ben helemaal op...

Het was een emotionele dag vandaag. Eerst thuis getest met een KV-test en die bleef hartstikke wit. Ik dus verdrietig.... Vervolgens vanmiddag eerst een uur bij de telefoon zitten wachten op nieuws van het ziekenhuis wat maar niet kwam en toen maar een mailtje gestuurd vanuit de gedachte ik weet het toch al, moet alleen maandag weer een Lucrindepot krijgen. Toen op kraamvisite bij m'n zus, wat best een beetje dubbel voelde. Maar gelukkig ook gewoon heel leuk was. Mooi mannetje hoor, m'n nieuwe neefje. Daar werd ik vervolgens alsnog gebeld door het ziekenhuis met excuses dat er iets mis was gegaan waardoor ze mij vergeten waren en dat er een soort van goed nieuws was. Er zat HCG in mijn bloed, maar niet genoeg om te kunnen concluderen dat ik zwanger ben. Maandag moet ik weer bloed laten prikken om te zien of de HCG-waarde gestegen is of niet. Het blijft dus nog even spannend dit weekend... Voor nu ben ik blij dat er iets van HCG is, mijn conclusie is dan dat er toch wat gebeurd is en dat vind ik sowieso een fijn idee. Gedurende het weekend zal de spanning vast wel weer toenemen...

Sesa, eigenlijk heb ik al heel lang een kinderwens, maar het heeft lang geduurd voordat ik de stap durfde te zetten om het alleen te gaan doen. Uiteindelijk heb ik me zo'n twee jaar geleden ingeschreven voor KID. Toen ik eenmaal aan de beurt was, was de twijfel eigenlijk meteen over. Nu is het vooral hopen dat ik met m'n 40 jaar niet te laat ben en dat het nog gaat lukken... En jij?

Geplaatst

Suzi, wat een emotionele achtbaan is dat toch he? En dit was maar 1 dag!

Ik hoop dat je afleiding vindt dit weekend en ik blijf voor je duimen voor maandag hoor! Ik vind het in ieder geval veelbelovend!

Sesa, dank je wel voor je felicitaties. Het is nog moeilijk te bevatten hoor dat het gelukt lijkt te zijn deze ronde. Het is zo normaal dat die verhalen over zwanger zijn over anderen gaan, maar over mezelf is het behoorlijk abstract! Maar goed, dat komt vanzelf :-)

Vandaag 6 weken...

Ik ben toch benieuwd: hoe lang sta je voor KID zo gemiddeld op de wachtlijst eigenlijk? Je hebt er dus al een vervelende wachtperiode opzitten?!!!

En hoe kom je dan aan icsi? Want ik begreep dat dat te maken heeft met de zaadkwaliteit van de man en dat anders IVF wordt toegepast. Misschien klopt dat wel niet...?

En ik ben dan natuurlijk benieuwd waar je de donor vandaan haalt. Is dat iemand uit 'het systeem' of iemand die je in het echt kent en die zich aanbiedt? Sorry,voor mn nieuwsgierigheid... ik weet daar gewoon echt helemaal niets van!

Geplaatst

@Suzi, Ik ben nu 33. Ik wil het al een jaar of 8 (ik heb al een zoontje) maar heb besloten eerst nog een HBO opleiding te gaan doen. 3 jaar geleden heb ik de stap gezet.

Ik hoop op een moooie HCG waarde maandag voor jou.

@Aurora, Ik heb eerst via internet een donor gehad. Daar dmv zelfinseminatie 6 x perobeerd....niet zwanger. Intussen had ik mij al ingeschreven bij een kliniek(2 uur rijden) die alleenstaande helpt. Het zijn er maar weinig in nederland. Eerst ben ik helemaal psychologisch gekeurd,was geslaagd natuurlijk hihi. Ze werken daar op basis van wederkerigheid. Met andere woorden , Ik moest eicellen doneren in ruil voor donorzaad. Dat heet een Deal IVF. Ze hebben mij 275 IE gonal-f gegeven met als gevolg....OHSS (40 follikels) dus was afgeblazen. Mijn lichaam moest 3 maanden bijkomen. Had overgangsklachten ervan gekregen. Na die maanden overgegaan op IUI. Ik hoefte geen eicellen meer in te leveren(te gevaarlijk). Na 6x IUI zwanger maar miskraam met 7 weken (pech zeiden ze). Na de 12de iui nog niet zwanger....HSG (alles goed) dus weer verder met IUI. Na de 14de poging kon ik het niet meer opbrengen en zijn we gestart met IVF. IVF is de procedure en icsi de manier van bevruchten. Nu dus (na 1 jaar) weer zwanger. Ben nu 6.2 weken maar sinds een week zijn al mijn klachten weer verdwenen. Das was een jaar geleden met mijn miskraam dus ook. Dus ben er voor bijna 100% zeker van dat dit weer een missed abortion is.

Beetje lang geworden maar is het wel duidelijk zo?

Geplaatst

Aurora, 6 weken zwanger alweer! Dat is een mooie mijlpaal. Ik heb tenminste wel eens het advies gelezen om pas te gaan testen bij twee weken over tijd omdat het in de eerste twee weken nog heel vaak mis gaat. Hoe voel je je nu? Je hebt nu zeker ook snel de eerste echo?

Sesa, jij hebt al een lange weg achter de rug zeg. En deze week zal wel heel zwaar zijn, wachten tot de echo eind van de week. Sterkte!!

Nala en LB, hoe is het met jullie?

Bij mij is de spanning toegeslagen, heb hoofdpijn en ben misselijk... Kortom voel me beroerd. Vrijdag en gisteren voelde ik m'n eierstokken weer, ik dacht dat is vast een goed teken, want ze hadden bij de controle op overstimulatie al gezegd dat het kon opspelen bij zwangerschap. Maar nu voel ik weer niets. Slecht teken? Ik durf niets meer te denken, haha, want ik was er vrijdag zo van overtuigd dat ik slecht nieuws zou krijgen.

Ze doen trouwens ICSI omdat er dan minder donorzaad nodig is.

Geplaatst

Sesa, heftige tijd geweest, dat is duidelijk.

Het klinkt wel eerlijk, eicellen doneren tegen zaadcellen krijgen. Maar toch kan ik me voorstellen dat het een raar idee is dat iemand anders wellicht jouw eicellen krijgt. Ik bedoel: het zijn toch twee losse keuzes (willen ontvangen en willen afstaan) die nu samengebracht worden.

Sesa, en je moet nu dus perse afwachten? Da's flink klote :-(

Suzi, volhouden he? Ik ben er echt van overtuigd dat het goed zit bij jou. Geen idee waarom, maar gewoon een gevoel.

Geplaatst

Nala en LB, hoe is het met jullie?

Hoi Suzi en andere dames, met mij gaat het goed. Veel buikpijn en misselijk, maar dat hoort erbij. Vanmiddag de eerste echo gehad en we zagen een kloppend hartje! Heel fijn om nu ook de bevestiging door een echo te krijgen.

Hoe is het vandaag bij jou gegaan?

Aurora, hoe voel jij je met 6 weken zwangerschap?

Sesa ik hoop echt dat je gevoel niet klopt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden