Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Bloempje

Mijmeringen van een mamma

Aanbevolen berichten

Een aantal dagen geleden borrelde er iets in me op om op te schrijven, wat ik ook maar gelijk gedaan heb.

Dat kwam wellicht doordat er "iets" in m'n buik borrelde, of beter gezegd: iemand. :happydance:

Ik vind het ook zó leuk om zwanger te zijn!

Grappig detail: m'n nick hier is "Bloempje" en daar gaat het (in foto's) daar ook over. :icon_flower:

Schieuwnierig? Komptie!

Mijmeringen van een mamma (klik)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat mooi!

Hoop dat je nog een fijne zwangerschap mag hebben en dat je jullie meisje over een paar maanden met trots aan haar broer en zus voor kan gaan stellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen  

• Hoi catlover, Heel veel succes in je volgende traject in Dusseldorf!! De controle-echo's kunnen in nederland, maar hebben wij niet voor gekozen....we lieten het liever allemaal bij hun...dat voelde het vertrouwdst. Wij zijn nu in Dusseldorf in het traject gestapt voor onze 5e en laatste ICSI poging. Afgelopen maandag punctie gehad en vanaf zaterdag op het wachtbankje....(daar plaatsen ze de 5e dag terug ipv de 3e dag, de eicel is dan sterker....) In Dusseldorf hebben wij tot nu toe goede ervaringen met de rust, gezellige en persoonlijke sfeer, eerlijkheid, positiviteit en artsen/gynaecologen die andere en meer mogelijkheden bieden om het gevoel te hebben dat we er in ieder geval alles aan gedaan hebben om mama te mogen worden. Mijn pijnklachten met de punctie en gevoelige eierstokken worden daar bijvoorbeeld wel serieus genomen... In nederland kreeg ik pas na de 3e poging een roesje...en tijdens het roesje ervaarde ik nog pijn...Toen het te laat was, namen ze mijn klachten pas echt serieus... In Dusseldorf werd mij verteld dat ik zeer waarschijnlijk ooit een ontsteking aan mijn eierstok heb gehad en de aanmaak van eicellen daardoor minimaal is. ( lage AMH waarde zit niet in de familie bij ons) De voorraad is toen verloren gegaan en de eierstok blijft gevoelig en functioneert niet goed....Daardoor ervaar ik met een punctie ondragelijke pijn, door de morfine heen(die je in nederland door het infuus heen krijgt) ook een echo is al erg pijnlijk, maar is nog draagzaam. De punctie in Dusseldorf werd bij mij onder algehele narcose gedaan, zodat ze ook beter bij mijn eierstok konden komen en ik volledig in rust en pijnloos de punctie kon ondergaan. Standaard geven ze altijd sowieso een roesje. Ik mocht na de punctie pas naar huis als de pijnscore op 3 zat en ik niet misselijk was na het drinken en licht eten...en daar deden ze alles aan. In nederland ga je met of zonder pijn, na de punctie naar huis....de standaard behandeling... Ze hebben de werking van mijn bijnieren onderzocht. De waarde was erg laag waardoor ik nu DHEA voorgeschreven heb gekregen. Ook akkoord gegaan met scratching van tevoren( baarmoederslijmvlies onderzoeken op antistoffen)  Erg belangrijk voor een betere innestelingskans, wat steeds fout gaat bij mij. Alleen in Nederland niet wetenschappelijk bewezen...... Zo ook gewoon telefonisch contact....in nederland moest ik zelfs digitaal de uitslag van de test doorgeven en kreeg ik digitaal antwoord. Kortom: in nederland waren we het onpersoonlijke stukje helemaal beu en behandeling door meerdere artsen, waardoor geen 1 vaste lijn. Ze hebben foutjes gemaakt: bloed kwijt gemaakt na bloedprikken, verkeerde of geen voorlichting gegeven, communicatie onderling verliep niet goed en alles werd over 1 dezelfde grote boeg gegooid. In Dusseldorf loopt dit allemaal tot nu toe erg goed en worden zelfs de hormonen op mijn situatie afgestemd om het beste resultaat te krijgen....hormonen die in nederland niet gebruikt worden ( zitten niet in het standaardpakket)  Geen witte utrogestan bolletjes meer vaginaal inbrengen!! Maar tabletten met minder bijwerkingen en beter geteste resultaten! Mocht je binnen de standaarden vallen, zijn ze in nederland erg kundig en is dat voldoende. Val je er buiten en dan ook nog beiden, wordt je in nederland volgens de standaarden behandeld en je er niet van op de hoogte gebracht dat er meer mogelijkheden zijn in het buitenland....als je er naar vraagt wordt je soms nog voorgelogen ook...Tenminste zo hebben wij dat ervaren.....Hierdoor verspeel je kansen.. Sorry voor mijn lange verhaal, maar het lukte me niet korter☺ Hopelijk hebben jij en anderen wat aan mijn ervaringen..
    • Hallo Tata, Even kort mijn verhaal. 5 iui pogingen gehad. Bij de 2e zwanger en werd een miskraam. Vandaag net de laatste cryo-terugplaatsing gehad van 3 ivf pogingen.  Ik heb de medicijnen al in huis voor een 4e ivf in Düsseldorf. Daar ga ik binnenkort beginnen. Ik mag de controle echo's doen bij Nijbarrahus in Wolvega. Wat zijn jouw goede ervaringen met Düsseldorf en heb je ook de controle echo's in Nederland gedaan? Iedereen ook heel veel geluk en sterkte gewenst!  
    • Hoi tata, Wij zitten bij vivaneo. Zijn er ook nog andere klinieken in dusseldorf dan? Inderdaad erg spannend. Als alles goed gaat heb ik a.s. zaterdag een terugplaatsing. Wat is jouw verhaal als ik vragen mag?    
    • Cryo’s uit 2012, net voordat ik zwanger werd van mijn dochter. Erg bijzonder dat deze eerder zijn ontstaan dan haar🥰
    • Hoi hoi ik heb net alles achter de rug maar ik heb goeie ervaringen met de hormonen😀
  • Topics

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden