Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2013. Happy new year!?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daphne, dankje!

Nynk, nog even moed houden meid. We duimen voor je!

Dizzy, succes vrijdag! Ga je eerst een thuistest doen? Of alleen bloedprikken?

Alle nieuwe meiden, succes op het wachtbankje! Denk eraan, je bent niet alleen 😘😘😘

• Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O ja, ff vergeten dit wil ik ook altijd van anderen weten. Heb vanaf de derde dag na TP elke nacht buikpijn gehad zoals ik altijd heb als ik ongi wordt. Had slecht gevoel hierover en wat steekjes links en rechts. Ben nu al drie dagen ontzettend moe lusteloos en misselijk. Ik maar denken dat het van de medicatie is en dat "alles" eruit moet. Heb nooit Pregnyl gehad, alleen Progestan.

Geplaatst
hey daphnec ,

niet alle mannen zijn zo hoor .

Ik weet donders goed hoe het werkt en schrijf zelfs hier op het forum (niet veel maar toch) .

Ben er meer mee bezig als de vrouw van mij .

Gr marco

respect!!

Geplaatst

Heej Sillie,

Moe, lusteloos en misselijk.... zijn positieve signalen. Ik herken de steekjes inderdaad, daar heb ik af en toe ook last van. Ik had de avond en nacht na de terugplaatsing veel last van buikpijn. Daarna ging het over in een beetje zeurend ongemakkelijk gevoel. Dat is inmiddels verdwenen. Voel mijn buik af en toe nog wel, maar dat kan ook mijn eigen idee zijn.

Heb je de clearblue test ook al geprobeerd? Spannend hoor! Hoop echt voor je dat het deze keer lukt! Succes!

Geplaatst

Hoi hoi

Zo wat is er weer veel geschreven. Moet nog wel even goed bijlezen hoor.

Whoooo Sillie....ZWANGER is ZWANGER!!! Wat heerlijk dat er van die testen zijn die het gewoon simpel in een woord aan ons kunnen vertellen ipv zo'n vaag streepje waar je alleen maar onzeker van wordt.

Ik begin ook altijd met de kruitvat testen maar eindig me een clearblue...dan pas weet ik te zeker!

Gefliciteerd meid...je bent gewoon Zwanger...hoe vet is dat!!!! :)

Hier voel ik me redelijk goed eigenlijk. Vorige poging weet ik nog dat ik gelijk al een negatief gevoel had. Nu heb ik dat niet. (nog niet gelukkig)

Ik voel sinds vandaag van alles gebeuren. Maandag de TP gehad maar vandaag voel ik een licht weeig gevoel onder in mijn buik, rug en liezen. In mijn buik en rug voelt het lichtjes als mentruatie klachten (dat kan ik nu nog niet hebben...te vroeg) en in de liezen voel als een iets trekkerig, kriebelend gevoel. Ja denk dat ik het zo het beste kan omschrijven.

Ik herken het gevoel van toen ik zwanger was van K-ian. Weet alleen niet of ik dat al zo snel na de TP had. Mijn boobies doen nog steeds zeer, ik weet van de pregnyl maar vandaag lijkt het weer erger te worden. Zou toch haast niet kunnen zo snel na de TP?

Ik weet van mijn zwangerschap van K-ian dat ik in de eerste week al misselijk was en kokhals neigingen had...daar focus ik me nu op. Hoe blij zou ik zijn om me kots en kots misselijk te voelen hahahaha.

Megan misschien moet ik me ook maar vol gaan vreten met drop hahahaha ;)

Heb nu al een tijd en negerzoen verslaving...oh echt ik werk die dingen achter elkaar weg. HEEERLIJK!!!

Daf: die man van jou krijgt ook veel op zijn bordje...die snapt er de ballen niet van hahahaha. Komt wel. Gewoon heeeel simpel uitleggen. Ik weet nog dat ik zelfs tekeningetjes heb zitten maken voor de mijne...dan snapte hij het beter. Misschien een tip??

Nog een lachertje: 2 weken geleden had ik zo'n moeite met prikken. Het deed zeer en ik kon geen plekje meer vinden die niet beurs was. Hij zei: "ik wou dat ik het van je over kon nemen" Ik die op dat moment er even helemaal doorheen zat zei "kom maar dan...kom dan, je zal het dan voelen ook" Heel flauw natuurlijk maar hij stond op en kwam naast me zitten. Met knikkende knieën natuurlijk.

Ik gaf hem een lege spuit..dacht dat hij het toch niet zou durven. En ja hoor hij stak hem snel in zijn buik en er weet uit. Zo snel dat ik het niet had gezien...dus...nog een keer. Hij voelde zich volgens mij wel stoer. "ik voelde helemaal niks!!!" en hup de 2e spuit ging erin. AUWWW..die deed toch wel een beetje pijn. Gevolg volgende dag: een mega grote blauwe bloeduitstorting op zijn buik die maar zwarter en zwarter werd. Oh we hebben er samen wel om kunnen lachen toen.

Zelfs ik heb nog nooit zo'n plek van het prikken gekregen als hij had haha.

De spuit zal hij niet snel meer aanraken :)

Nou ik zit hier te typen met mijn ogen half dicht dus ik ga afsluiten en duik mijn voorverwarmde bedje in. Morgen weer vroeg werken.

Lfs Colle

Geplaatst

Oh ja Sillie, ik heb even terug gelezen en las dat alle 2 je emmy's die je terug hebt gekregen 4 cellig waren.

Dit zegt inderdaad niks.

Bij mijn eerste IVF kreeg ik ook 2 emmy's terug. Allebei 4 celig, daarom kreeg ik er 2 terug. Matig noemde ze de embyo's

Nou ik wil je even zeggen dat ik nu een alles behalve matige peuter hier rond heb hupsen...natuurlijk niet nu op het moment want hij slaapt lekker :)

Nu is het spannend voor je. Zijn er 1 of 2 blijven plakken :)

lfs colle

Geplaatst
Nou meiden, heb de kruidvat testen in de prullenbak gegooid en gevraagd om een test die geen streepjes heeft. Clear Bleu heeft die en zegt ZWANGER!!! Nu morgen bloedtest afwachten. Toch stapje in de goede richting hoop ik!!

GEFELICITEERD!!! I

Ik spiek af en toe nog even en hoop zo voor iedereen op beter nieuws dan bij mij. Ooit moet het ook bij mij nog een keer gaan gebeuren.

Andere meiden, succes met wachten. Dat is het moeilijkst van de hele behandeling vind ik.

Geplaatst

Vanmorgen begon ik bruin bloed te vegen

En heb nu ook iets aan een tampon,

Dus denk dat het hier over is,Het is net of je de finishlijn net niet hebt gehaald..

een test gedaan,om mijn vermoeden te bevestigen..

Negatief.ik had deze ronde er echt een super gevoel bij.

ff weer die trap onderuit verwerken,bah.

ik ga wel hard duimen voor de rest van de dames!!beter nieuws voor jullie!!!!

XXX

Geplaatst

Lieve Dizzy. He gatsie wat en rot nieuws :( Sterkte!!!

Ik weet verder niet zoveel te zeggen behalve dat ik het echt K*T voor je vind.

Doe rustig aan te doen en ik hoop dat je snel weer vol goede moed door gaat. (had je nog Cryo's?)

Hier slaat de onzekerheid ook ineens toe. Zo positief als ik gister was, zo negatief ben ik vandaag ineens. Kan er nog niks over zeggen, is nog te vroeg maar het is echt KILLING dat wachten.

LFs Colle

Geplaatst

Oh Diz, net even terug gelezen. Je hebt nog 1 cryo te gaan. Ik hoop zo dat dat wel een plakkertje is. Aan je verhalen te lezen was ik er echt van overtuigd dat je zwanger zou zijn. Het gevoel in je buik, de rommelende darmen etc. Dit komt even heel onverwacht.

X

Geplaatst

@Colle ik heb er nog 1,gelukkig,nu ff in zak en as maar komt wel weer goed!!Ik had er ook hele goede moed in hoor,echt voelde me super..jij wel de moed erin houden hoor!!Duim duim

En bedankt voor je lieve berichtje!

Geplaatst

Dizzy wat kan je lichaam je soms voor de gek houden he. Ik probeer niet te positief te zijn maar ook niet te negatief. Is heel moeilijk een weg daar tussenin te vinden. Voelde me de hele dag niet echt positief...nu krijg ik weer van dat nare gevoel onder in mijn rug en doen mijn boobs weer meer pijn. Pffff ik moet rustig blijven..mezelf niet gek maken...gewoon rustig afwachten, het kan nog alle kanten op.

Snap heel goed dat je in zak en as zit :( Moet er niet aan denken als het hier mis blijkt te zijn bah.

Geen dank voor het berichtje...ik (en alle anderen) leven met je mee want we weten hoe het voelt.

lfs Colle

Geplaatst
Vanmorgen begon ik bruin bloed te vegen

En heb nu ook iets aan een tampon,

Dus denk dat het hier over is,Het is net of je de finishlijn net niet hebt gehaald..

een test gedaan,om mijn vermoeden te bevestigen..

Negatief.ik had deze ronde er echt een super gevoel bij.

ff weer die trap onderuit verwerken,bah.

ik ga wel hard duimen voor de rest van de dames!!beter nieuws voor jullie!!!!

XXX

Ahhh Dizzy :( Wat zuur!!! Heel veel sterkte, ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en weer vol goede moed de volgende ronde in kan gaan!! Ik weet dat t allemaal makkelijker gezegt is als gedaan, maar kop op.. Iedereen hier leeft met je mee!!

Lfs Daphne

Geplaatst

Oh Dizzy, wat een teleurstelling! Ik hoop toch voor je dat het misschien een innesteling is. Sterkte!

Ik heb ook een mega rare dag achter de rug. Vanmorgen bloed geprikt in de VU. De mevrouw die mij prikte had ik al een aantal keer gezien bij puncties en terugplaatsingen en vroeg meteen hoe het met me was. `Niet goed` gaf ik aan. Zaterdag al ongesteld geworden (en flink ook). Ze vond het zo`n teleurstelling en leefde zo mee. Ik vond het ook erg leuk dat ze me herkende want het is natuurlijk toch een beetje lopende bandwerk.

En toen belde ze vanmiddag met een ongelooflijk bericht dat er hcg in mijn bloed is aangetroffen. De artsen en verpleegkundigen snappen er ook niets van omdat ik natuurlijk had aangegeven gewoon erg ongesteld te zijn.

De waarde was 39 en normaal zou het rond de 150 moeten zitten bij 2 weken na punctie.

Volgende week weer bloed prikken om te kijken of de waarde is gestegen of gedaald. De kans is heel groot dat het een vroege miskraam is geweest en heel klein dat het zich toch nog gaat ontwikkelen. Ik voel me raar en had dit totaal niet verwacht. Ik ga er natuurlijk vanuit dat het niet goed zit.

Ik ben in ieder geval wel blij dat ik weer zwanger kan worden!

Iemand hier trouwens wel eens van gehoord_

Geplaatst

Dizzy,

Wat een teleurstelling, zeker vanwege het goede gevoel dat je had... Heel veel sterkte en die laatste cryo moet het gewoon worden.

Tas, jeetje dat verwacht je zeker niet, toch hcg gevonden. Er is dus zeker iets gebeurd, alleen helaas dus lage kans dat het doorgegroeid is. Wel een goed gevoel dat het dus kan maar kan me voorstellen dat het ook naar voelt dat het niet helemaal doorgegroeid is.... Nog een week wachten voor je, pffff....

Hier zit ik op wd 3, ik merk wel dat ik met deze poging zo relaxed ben, bijna te. Ons zoontje is nu 14 maanden dus in combinatie met 4 dagen werken vliegen de dagen voorbij. Ik voel niets bijzonders, dat had ik bij de eerste verse tp ( dat m'n zoontje werd) ook niet, op t laatst had ik toen juist het gevoel dat ik ongesteld ging worden....

Verder weinig nieuws.....

Geplaatst

ohhhh Dizzy wat ellendig! Veel sterkte met het verwerken van de teleurstelling, leef met je mee.

@Tas: wat onwerkelijk. Blijkbaar heel kort even goed gegaan. Moet toch hoop bieden voor de volgende poging! De kans dat het nu toch nog goed gaat lijkt me bijna nihil, dus wel veilig om daar geen hoop op te koesteren (maar je zal vast af en toe stiekem dagdromen dat dat toch wel een fantastische afloop zou zijn..)

@ Femke: you're next... Hou je het wachten nog vol? Wacht je tot de testdatum?

Geplaatst

Dizzy, hoe is het nu?

Tas, jeetje wat een verwarring kan je er net nog bij hebben zeg!!!

Zal straks ff verder lezen hoe het met de rest gaat. Was even benieuwd omdat ik wist dat Dizzy moest testen vandaag!

Geplaatst

Hey meiden,

inmiddels mijn grote teleurstelling van cryo 2 'te boven' en mijn opa is gisteren gecremeerd. Was heftig.

ik heb wel het blijde nieuws dat ik a.s. Woe weer (bij goede ontdooiing) mijn laatste cryo krijg teruggeplaatst. Meiden de spanning si enorm... Zie zow op tegen een 2e ronde met punctie en al... Maar goed ik probeer dit even los te laten..

Tas jij stelde mij eerder nog een vraag zag ik nu dat ik ook snel vloeide na terugplaatsing, klopt ja: eerste keer na 7 dagen en de 2 e cryo na 8 dagen. Had jij dit ook?

maar ik lees net ook jouw laatste berichtje, ik ga voor je duimen hoor! Datde kleine kans toch een mooie kans is en mag worden!!! :-D. Ik weet na mijn laatste zwangerschap dat de wonderen de wereld nog joet uit zijn!

De andere meiden, ik ga straks even bijlezen, maar voor diegene die zwanger zijn, helemaal too! Super!!! En de andere dames die nog wachten... Ik duim voor jullie!!

fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Tas: jeetje dat verwacht je toch ook niet. Pffff lijkt me erg moeilijk :(

Inflame: wat fijn om weer wat van je te lezen. Nog gecondoleerd met je opa..hoop dat het een mooi afscheid is geweest. Sterkte meid.

En wat een fijn bericht dat je 23 januari alweer een terugplaatsing krijgt van een cryo. Ik ga voor je duimen dat een 2e poging helemaal niet nodig is en dat het cryotje die het zo koud heeft gehad het heerlijk warm vind in je buik en lekker besluit te blijven zitten. TOI TOI TOI

Ontzettend super dat je nog een cryotje hebt...moed houden hoor!

Pfff vinden jullie die wachtweken ook zo zwaar...ik ervaar het deze keer veel meer als zenuwslopend en zit tussen twijfel en hoop. Ene moment voel ik me positief, andere moment negatief.

Ik klamp me zo erg vast aan de kwaaltjes die ik had toen ik zwanger was van K-ian. Die had ik toen al heel snel...ik voelde al heel snel dat het goed zat.

Nu heb ik dat niet en slaan de twijfels toe.

Heb alleen last van zere (.)(.) maar dat zal vast nog door de pregnyl komen. Maar het stomme is dat ik dit de vorige keer helemaal niet heb gehad..terwijl ik ten het dubbele gespoten heb.

2 dagen geleden nog wat last van mijn onderbuik en rug maar dat lijkt ook minder te worden. Ik wil er helemaal niet op letten maar het gaat automatisch. Wanneer testen jullie? Op hoeveel dagen na de TP?

lfs Colle

Geplaatst

Welkom wd7, ik dacht dat je nooit zou komen!

Ja Colle, ook hier kruipt de tijd, en wat is dat zwaar. Ik hang meer naar het negatieve gevoel, maar wil zo graag, dus de hoop breekt er steeds weer even tussendoor.

@ Inflame: nog gecondoleerd met je opa en welkom terug. 2x op hetzelfde wachtbankje moet toch tot succes leiden!

Geplaatst

Punctie

02-01 Sillie

11-01 Colle

Terugplaatsing

05-01 Sillie

07-01 Dizzy (cryo)

09-01 NYNK (cryo)

11-01 Femke (cryo)

13-01 Megan (cryo)

14-01 Colle

15-01 Yolande (cryo)

23-01 Inflame (cryo)

Testen

04-01 Shirley

10-01 Inflame

17-01 Tas

17-01 Sillie

18-01 Dizzy

? Nynk

23-01 Femke

27-01 Megan

27-01 Colle

28-01 Yolande

? Daphne

? Inflame

Geplaatst

hoi dames,

hier heeft het definitief doorgezet..

Wat een rollercoaster van emoties elke keer,eergisteren riep ik dat ik ermee op zou houden en die teleurstelling niet meer aankon..

Nu ben ik weer wat positiever heb mezelf gister lekker getrakteerd op een dikke kogelbiefstuk,haha.

Maandag bellen voor de volgende ronde en laatste CRYO van deze punctie.

Ik duim nog steeds voor de rest van de dames!!

Dikke knuf voor jullie allemaal

Geplaatst
Hey meiden,

inmiddels mijn grote teleurstelling van cryo 2 'te boven' en mijn opa is gisteren gecremeerd. Was heftig.

ik heb wel het blijde nieuws dat ik a.s. Woe weer (bij goede ontdooiing) mijn laatste cryo krijg teruggeplaatst. Meiden de spanning si enorm... Zie zow op tegen een 2e ronde met punctie en al... Maar goed ik probeer dit even los te laten..

Tas jij stelde mij eerder nog een vraag zag ik nu dat ik ook snel vloeide na terugplaatsing, klopt ja: eerste keer na 7 dagen en de 2 e cryo na 8 dagen. Had jij dit ook?

maar ik lees net ook jouw laatste berichtje, ik ga voor je duimen hoor! Datde kleine kans toch een mooie kans is en mag worden!!! :-D. Ik weet na mijn laatste zwangerschap dat de wonderen de wereld nog joet uit zijn!

De andere meiden, ik ga straks even bijlezen, maar voor diegene die zwanger zijn, helemaal too! Super!!! En de andere dames die nog wachten... Ik duim voor jullie!!

fijn weekend allemaal!!

Ik werd bij de eerste verse tp na 7 dagen ongesteld. Bij de tweede had ik ook ondersteuning met 3x 1500 ie Pregnyl en toen werd ik het 13 dagen na punctie. Bij mijn cryo in november 2012 werd ik het 11 dagen na tp maar de tp was natuurlijk later dan na een verse poging.

En nu werd ik het dus een week na tp met het ongelooflijke iets dat er 6 dagen na het begin van een hevige menstruatie dus hcg is gevonden.

Voor de zekerheid doe ik nu wel elke dag een zwangerschapstest. Die van vandaag was donkerder dan die van gisteren. Het zou ook kunnen dat mijn urine sterker geconcentreerd was dan gisteren. Ik maak mezelf niet blij met een dooie mus hoor. Ik ga ervan uit dat het niet goed is, dus ik ben er verder erg relaxed onder.

Geplaatst

Inflame, nogmaals gecondoleerd met het verlies van je opa. Heel veel sterkte! Hopelijk heeft hij een plekje vrij gemaakt voor een wondertje van jullie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden