Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2013. Happy new year!?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Floortje: Laten we het hopen. Maar het lijkt mij wat veel voor een innestelbloeding. Het bloedverlies kan je vergelijken met een normale menstruatie

Sillie: Morgenochtend ga ik weer testen. Denk dat hij negatief is...kan me gewoon niet voorstellen dat hij donkerder is. Voel me alles behalve zwanger!

Hoe voel jij je? Wel last van kwaaltjes?? Wat fijn dat je HCG goed is zeg...maar wat naar van het bloedverlies en de buikpijn...ik zou er super onzeker van worden. Zolang je HCG netjes blijft stijgen is er niks aan de hand toch? Wat denkt de arts waar het vandaan kan komen??

Oh zenuwslopend dit en inderdaad we zijn wel en stelletje apart hier bij elkaar hahaha.

Een erg onrustig wachtbankje.

Tas: hoe voel je je meid?

Lfs Colle

• Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou Colle ik hou je berichten in de gaten, ben erg benieuwd.

Fijn dat mijn HCG goed is, maar deze buikpijn is niet goed. Ben vandaag thuisgebleven van mijn werk voor het eerst in 14 jaar. Ben bang dat het niet op de goede plek zit maar huisarts zegt dat ik niet de symptomen heb zoals pijn in de schouder etc. Ja ik begrijp ook dat het nog niet zo ver is maar het voelt zo verkeerd. Dit is niet mijn eerste zwangerschap dus weet echt wel dat dit niet normaal is. Mijn buik voelt als een erg pijnlijke ballon, bij iedere beweging krijg ik pijnscheuten. Soms zakt het weer en heb ik goede moed. Maar volgens mij liegt je gevoel niet. Weet niet wat ik nu moet doen. Jeetje......

Geplaatst

@colle: ik heb natuurlijk ook positief getest na in mijn ogen een ongesteldheid. Nu natuurlijk nog afwachten hoe nu verder, maar vanmorgen was mijn test wederom donkerder.

@sillie: voorzichtig feliciteer ik je alvast! Wat een spanning zeg! Wel vreemd dat je zo veel pijn blijft houden en dat je dat roze bloedverlies hebt. Sterkte!

Heb gisteren voor de zekerheid nog z huis gebeld omdat ik zo bang ben voor een bbz. Had ook wat steekjes en een drukkend gevoel op de onderkant. Maar volgens de arts kan ik met mijn hcg van donderdag nog geen klachten van een bbz hebben. Nu is de kant van mijn eierstok alleen gevoelig als ik er op druk.

Ben wel wat gerustgesteld.

Geplaatst

Hoi Tas, denk dat je mijn laatste berichtje over het hoofd hebt gezien. Het is hier echt fout zonder twijfel, alles komt er in vol ornaat uit. Erg pijnlijk.

Ik blijf wel duimen voor jou!!!

Geplaatst

Lieve Sillie: Sterkte meid :( Wat oneerlijk allemaal :( En dat wat de arts zei over de schouderpijn...dat heb ik ook niet gehad tijdens mijn BBZ, maargoed dat maakt voor jou allemaal niet meer uit. Ik hoop snel dat je het een plekje kan geven..vind het vreselijk voor je :( X

Hier is het ook foute boel. Test vanmorgen gaf geen streepje meer aan en bloed nog steeds :(

Nog 1 poging te gaan...ik ben zo bang :(

Nu eerst een maand rust en in die maand wil ik een gesprek met de arts om te kijken hoe we de laatste poging in gaan. Misschien andere hormonen ofzo?

Het einde van onze wens komt nabij...en dat maakt me zo bang :(

Tas: steekjes en drukkend gevoel...hoort er meestal gewoon bij. Ik herken het van mijn zwangerschap. Ik hoop voor je dat alles goed is. Sterkte.

Geplaatst

ooo silly en colle,ik was zoooo aan het duimen voor jullie,pfff

heel veel sterkte en een dikke knuf..

Ik hoop dat de rest van de dames goed nieuws hebben..

Hier van de klap bekomen..En vanmorgen een nieuwe afspraak gemaakt voor een neiuwe ronde.de laatste cryo

Maandag naar de gyno.dus hopelijk op het wachtbankje van februari!

Geplaatst

Dizzy: dankje, en goed van jou!!! Volgende ronde 😄😄hoop zo dat het dan goedkomt!!

Tas: blijf voor je duimen!!!

Colle: k.. K.. K.. Wat een teleurstelling weer, hoe gaan we dat weer een plaatsje geven xxxxxx

Geplaatst

Lieve Sillie, wat een naar bericht, wat afschuwelijk voor je. Eerst die hoop/blijdschap en nu deze afloop. Heel veel sterkte met het verwerken. Heb je nog veel pijn?

en jij ook al slecht nieuws colle. Ik leef met je mee. Even dat sprankje hoop gehad... Pffff maakt het allemaal wel dubbel zwaar lijkt me! Veel sterkte. Hopelijk is de maand rust prettig en dan veel succes voor de volgende ronde

@ tas: jij ook al zo'n onzeker traject. Wat een idioot bankje. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en vooral natuurlijk op een positief wonder neiuwtje

@ Nynk, Femke en yolande: hoe gaat het bij jullie

@ dizzy: veel succes komende ronde, je laatste cryo toch? Moet een succes zijn!

Hier weinig nieuws. Ik heb een week met veel zenuwen achter de rug. Wilde iig vandaag halen omdat ik volgende week met vakantie ben. Nu ik vandaag gehaald heb, heb ik ten minste de mogelijheid om volgende maand weer te proberen, mocht het mis zijn. Geeft wel rust. Durf nog niet aan de mogelijkheid van succes te denken. Heb ook wat bruinige afscheiding gehad, en dat is toch meestal wel het voorstadium van.... Ik blijf nog wel even wachten met testen, ben een beetje geschrokken van jullie onzekere situaties...

Geplaatst

Even weer het lijstje teruggehaald zodat ik weer een beetje weet wie we ook al weer hebben en waar iedeereen zit. Uiteindelijk hebben we toch nog best een vol bankje voor januari!

Inflame, heb je idd je tp gehad? Is het goed gegaan?

Terugplaatsing

05-01 Sillie

07-01 Dizzy (cryo)

09-01 NYNK (cryo)

11-01 Femke (cryo)

13-01 Megan (cryo)

14-01 Colle

15-01 Yolande (cryo)

19-01 Bootje

21-01 Booboo

23-01 Inflame (cryo)

Testen

04-01 Shirley

10-01 Inflame

17-01 Tas

17-01 Sillie

18-01 Dizzy

? Nynk

23-01 Femke

27-01 Megan

27-01 Colle

28-01 Yolande

02-02 Bootje

? Daphne

? Inflame

Geplaatst

Lieve Megan,

Ja dit is mss geen positief wachtbankje maar laat je daardoor niet beïnvloeden!! We doen dit uiteindelijk omdat we ook vaak succesverhalen lezen! Ik ben al verder gekomen als de vorige keren! Kop op meid, positief denken dat mag echt wel!!! Liefs, voor allemaal!!!!

Geplaatst

Oh sillie, ik vind het zo vreselijk om je nieuws te lezen! Wat oneerlijk!!!

Colle, verdorie zeg ook al rotnieuws.

Lieve twee, veel sterkte met het laten bezinken en verwerken...

Femke, heb jij nog nieuws?

Megan, heb je er vertrouwen in?

Het is idd geen groen bankje....

Ik mag maandag testen maar we gaan al eerder zelf testen. Heb geen duidelijk voorgevoel. Ik voel helemaal niets in negatieve en niets in positieve zin maar door die progynova is het ook niet te vergelijken met de verse tp die raak was.

We wachten rustig af. Bij mij zit er geen druk op doordat ik nu pas met de cryo's uit de eerste poging bezig ben. Dat voelt daardoor ook veel ontspannender als voor m'n eerste IVF.

Meiden die nog wachten, sterkte!!

Geplaatst

@Colle: wat verdrietig voor je! Had zo veel hoop voor je dat het eindelijk gelukt zou zijn! Sterkte!

Andere meiden die nog in afwachting zitten: heel veel succes.

Ik heb vanmorgen bloed geprikt en hoor vanmiddag meer, brrrrr.

Geplaatst

Hè Sillie, wat ellendig bah. Wil je heel veel sterkte toewensen. Virtuele knuffel van mij

ik voel mij nog niet heel erg anders, sinds eergisteren wel vaak plassen, hoef ik anders nooit.

ben moe maar dat was ik voor die tijd ook al.

Durf er niets van te zeggen.. Kan niet anders doen dan afwachten.

positief blijven valt niet altijd mee..

Liefs bootje

Geplaatst

Nou meiden, uitslag hcg was 328. Dat is geen goede zwangerschap volgens de verpleegkundige. Hcg zou met 5 weken rond de 1000 moeten zitten.

Maandag wederom bloed prikken, een echo heeft met deze waarde nog geen zin. Mocht ik klachten krijgen, dan moet ik meteen aan de bel trekken.

Ik ben dus wel zwanger, maar het is niet goed.

Geplaatst

Hoi Tas,

Dat is eigenaardig, is dat het bloed van vandaag of gisteren? Ik had namelijk dinsdag 487.5 en de dokter zei dat dat prima was met vijf weken!

Geplaatst

Dat is het bloed van vandaag. Heb natuurlijk het hele internet er op afgestruind en het komt wel vaker voor met een uiteindelijk positief resultaat. Ook met een negatief resultaat trouwens, daar ben ik me zeker van bewust.

Maar 328 is natuurlijk toch wel weer een stuk minder dan 487,5. Ik hoop dat ik een "slow starter" ben en dat ik een uitzondering op de regel ben. Ik ga er echter vanuit dat het gewoon niet goed is. In het ziekenhuis willen ze je ook geen hoop geven.

Geplaatst

*breek ff in voor Tas*

Een tijdje geleden kwam ik het volgende lijstje tegen:

DPO HCG

14 17-119

15 17-147

16 33-223

17 17-429

18 70-758

19 111-514

20 135-1690

21 185-3279

22 324-4130

23 506-4660

24 540-10.000

Zoals je ziet is er dus een enorme variatie... Dat je boven de 1000 zou moeten zitten na 5 weken (dus 21 DPO) is misschien toch een beetje kort door de bocht!

Sterkte en ik duim met je mee voor een goede afloop!

Groetjes, Beanie

*breek weer uit*

Geplaatst

Thanks Beanie! Waar heb je dat lijstje gevonden?

Lig al de hele dag op de bank te niksen, ben zo moe van de stress en misschien ook wel van de "zwangerschap" en lig alleen maar te zoeken naar dit soort info. Heb gelezen dat sommige vrouwen "slow starters" zijn en dat het soms nog goed komt.

Geplaatst

Gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML Gerekend vanaf bevruchting

Niet zwanger

21 dagen 0 - 5 7 dagen

28 dagen 3 - 426 14 dagen

35 dagen 18 - 7.340 21 dagen

42 dagen 1.080 - 56.500 28 dagen

49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 35 - 42 dagen

57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 43 - 56 dagen

79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 57 - 78 dagen

2de trimester 4.060 - 65.400 17 - 24 weken

3de trimester 3.640 - 117.000 25 weken - bevalling

Na bevalling

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden