Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2013. Happy new year!?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo ladies,

Ben weer terug van vakantie, dus weer makkelijker op het forum.

Bootje en Floortje: gefeliciteerd met jullie positieve testen. Geniet ervan!

@ Carlas: wat verdrietig voor je. Sterkte met verwerken en veel succes in maart.

Ik blijf in diepe ongerustheid. Heb een halve week kunnen genieten dat ik zwanger was. En nu sinds 4 dagen elke dag wat bloedverlies. Ben erg bang dat het niet goed zit. Morgen maar het ziekenhuis bellen. Ik wil zo graag dat het nog steeds goed zit, maar ben erg bang....

• Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Carlas sterkte, wat rot!

Megan, ik heb het ook gehad, het is vreselijk! Bij mij is het misgegaan, maar dat hoeft echt niet te gebeuren, bloedverlies komt vaker voor. Morgen meteen bellen. Sterkte!

Geplaatst

Carlas veel sterkte!! Heel rot!!

floortje en Bootje, heerlijk nieuws! Geniet er alvast zoveel mogelijk van! Krijgen jullie nog een bloedtest?

megan, gefeliciteerd en meteen ook extra spannend. Ook al hoeft het niet per definitie negatief te zijn, dit is gewoon kl+*^%te...

ik hoop dat je morgen bloed mag prikken?

hier so far so good, heb 15-2 de eerste echo. Ik voelde tot gisteren niets qua kwaaltjes maar gisteravond en vanavond opeens heel extreem moe.

Geplaatst
Nou, dat is goed nieuws! Dan ben toch nog een beetje in race! Evenafeachten dus, wie weet gaat dat eitje wel heel mooi groeien! Hoeveel dagen ben je nu bezig met stimuleren? Ik duim voor je!

Ik vind het superlief dat je blij voor me bent! En een béétje jaloers mag!

Jaaa heuuull klein beetje maar hoor!! ;) Haha En natuurlijk ben ik blij voor je!!!!

Ik zit nu op cyclus dag 23, dus al 20 dagen aan t spuiten. Dinsdag weer een echo. Ben benieuwd!!!

Liefsss en dank voor t duimen!! :)

En beterschap!!! Lekker rustig aan doen..

Geplaatst

Vanochtend met poli gebeld en ze kunnen helaas nog niks doen. Het is nog te vroeg voor een echo, dus ik moet nog even volhouden. Dat ik geen/weinig buikklachten hebt geeft hoop. Indien ik don/vr nog bloedverlies heb mag ik volgende week komen voor een echo. De onzekerheid houdt dus nog even aan.... Wat een wachtbankje dit, de een na de ander zit dagenlang in spanning ivm onduidelijke resultaten, pfff, alsof we het niet al lekker zwaar hebben!

Geplaatst

Volgens mij ben ik de enige van dit wachtbankje dat van lijstjes houd..

Voordat ik ging meeschrijven vond ik het fijn om op de wachtbankjes te kijken en te zien wat de resultaten waren en dat het voor velen goed kwam. Daarom toch nog een keer ons lijstje naar voren gehaald voor de liefhebbers. Hoop dat niemand er bezwaar tegen heeft. Anders moet je het gewoon zeggen, haal ik het weer weg ;)

Hoe gaat het met jou Floortje? Voel je je ook zo onzeker? Konden we de tijd maar gewoon even wat vooruit spoelen...

Terugplaatsing

05-01 Sillie

07-01 Dizzy (cryo)

09-01 NYNK (cryo)

11-01 Femke (cryo)

13-01 Megan (cryo)

14-01 Colle

15-01 Yolande (cryo)

19-01 Bootje

21-01 Booboo

23-01 Inflame (cryo)

Testen

04-01 Shirley

10-01 Inflame

17-01 Tas (vlindertje)

17-01 Sillie (vlindertje)

18-01 Dizzy

23-01 Femke

24-01 Nynk

27-01 Megan ?

27-01 Colle

28-01 Yolande

02-02 Bootje

02-02 Carlas

? Daphne

? Inflame

? Booboo

Geplaatst

Hoi Megan,

Wat rot dat je nog zo lang die onzekerheid houdt....

Is het telkens heel weinig en donker bloed?

Bah, rot dat je daardoor niet echt kan genieten.

En dat heb ik zelfs nog zonder bloed. Het blijft sowieso spannend of alles goed blijft gaan.

Prima hoor dat lijstje, ik heb er geen bezwaar tegen. Het viel me op dat het best een hoog groen percentage is deze maand en hopelijk wordt dat nog meer.....

Hebben de dames onderop het lijstje al getest...?

Megan, ik hoop zo dat alles goed gaat en dat je mooi groen blijft!

Geplaatst

Megan, vind het heel fijn dat je het lijstje hebt geplaatst! Durfde het niet zo goed omdat niemand het deed.

Heel veel sterkte trouwens! Ik hoop voor je dat het bloedverlies niets te betekenen heeft!

Carlas, ook heel veel sterkte!

Floortje en Bootje, voorzichtig GEFELICITEERD!

Ik voel trouwens dat het hcg wel uit mijn lichaam verdwijnt. Geen opgezette borsten en buik meer en geen last meer van obstipatie. Donderdag weer bloed prikken. Heb overigens tot op heden geen bloedverlies gehad, toch vreemd.

Geplaatst

Hoi Megan, ik voel me ook vreselijk onzeker, maar met bloedingen is het nog veel erger weet ik uit ervaring! Ik hoop voor je dat het heel snel rustig wordt!

Geplaatst

En zo wordt het in februari toch weer eventjes "druk" op ons januari bankje...

Wat goed om wat van je te horen Tas. Ik hoop dat de nasleep snel voor je voorbij is. Hoe voel je je geestelijk/emotioneel nu?

Wanneer is je officiele testdatum Floortje? Is toch een goede mijlpaal om een beetje naar toe te leven. Kleine stapjes zijn grote successen in dit traject! Ik weet dat je al hebt meegemaakt dat het daarna nog mis ging, dus rust zal je voorlopig nog niet hebben.....

Ben jij al een beetje aan het genieten Yolande of ben je daar nog te onzeker voor? Het bloed is inderdaad erg donker en het is niet heel veel maar ook zeker niet weinig. Overdag valt het wel mee, maar aan het einde van de dag is het zeer overduidelijk aanwezig. Ik krijg een beetje hoop uit het feit dat het niet toeneemt. Ik denk dat ik elke dag die ik zo doorkom maar als een gehaalde mijlpaal zie. haha, ik moet iets hebben om op de been te blijven en niet van de zenuwen alleen voor me uit te kunnen staren!

Geplaatst

He Megan, wat onzeker allemaal maar goed dat het niet erger wordt. Heel veel succes en zal blijven duimen.

Vandaag gebeld met GG en krijg 22-02 de echo. Vindt het echt erg spannend de komende weken. Maar dat geldt voor iedereen.

Ik voel me nog steeds vreselijk moe, bij vlagen erg misselijk en borsten blijven pijnlijk en gezwollen..

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi Megan, zo is het ook, ieder stapje is een overwinning en die overwinning kan je ook zo weer worden afgenomen... Maar ja, we moeten positief blijven ;-) Hebben we toen in pet/okt ook niet samen op het bankje gezeten? Ik weet van heel veel meiden niet meer precies waar ik ze van ken, maar ik ken ze wel ;-)

Als het bloed niet erger wordt, is dat wel een goed teken lijkt me. Maar ik weet heel goed hoe je je voelt, het is al zo slopend en met bloedverlies is het helemaal zenuwslopend. Ik duim echt voor je dat het snel stopt en dat een mooie echo volgt! Houd je taai!

Geplaatst

hoi dames,hoe is het hierzo?

Na de teleurstelling van dit wachtbankje,zit ik nu op het wachtbankje van februari.vrijdag als het goed is de TP van de derde en laatste CRYO van de eerste punctie

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou, hier is het bloeden inalle hevigheid losgebarsten. Ben blij dat mijn lichaam het echt zelf afstoot en dat we ons weer op de toekomst kunnen reageren. Emotioneel ben ik er zeer rustig onder. Donderdag nog bloed prikken maar ik verwacht dat het hcg dan op 0 staat.

Binnenkort een gesprek in de VU. Ben benieuwd hoe ze er over denken. Zelf wil ik graag een nieuwe poging wagen want de pogingen voor mijn operatie waren gedoemd te mislukken ivm al het vocht in mijn baarmoeder en van poging 3 na de operatie ben ik dus wel zwanger geweest.

Al blijf ik hoop houden dat het op de natuurlijke manier lukt!

Dizzy, veel succes met de terugplaatsing!

Geplaatst

Goedemorgen,

In september heb ik een IVF behandeling gehad in de VU. De maand daarna had ik een verplichte rust maand. In november moest ik een maand overslaan ivm de drukte. In december ging ik op vakantie dus toen kon er ook geen terugplaatsing van een cryo plaatsvinden . In januari kreeg ik te horen dat het mogelijk wederom te druk was maar moest ik wel een pregnyl prik nemen. Op de dag zelf zou ik dan te horen krijgen of het lab wel of geen tijd zou hebben om een cryo te ontdooien. Dat was gelukkig wel zo maar helaas uitgelopen op niets. Deze maand moet ik ivm de drukte weer een maand overslaan. Hebben jullie die ervaring ook? Dat je in pricipe om de maand maar geholpen wordt? En dat, als het er dan naar uitziet dat je geholpen wordt, dat je dan alsnog tot op het laatse moment nog niet zeker bent of het ook daadwerkelijk doorgaat?

Groetjes,

Okkie

Geplaatst

Gelukkig niet!

Wat (in Jette en Gent) wel normaal is, is dat je bij het inplannen van een cyclus niet onmiddelijk kan beginnen maar een paar maanden moet wachten. Als je dan eenmaal bezig bent, komt er ook niets meer tussen. Bij mijn cryo's is het gewoon iedere maand een, zonder oponthoud (behalve dan het oponthoud dat werd veroorzaakt door mijn eigen cyclus, maar daar kan het ziekenhuis niets aan doen). Ik veronderstel dat ik voor een volgende verse poging wel weer even ga moeten wachten.

Geplaatst

Jeetje Okkue, wat vreemd. Weet wel dat je altijd een verplichte rustmaand hebt na een behandeling en ze hebben wel aangegeven dat als het druk is, je soms een maand moet overslaan. Heb het alleen nog nooit meegemaakt. Al helemaal niet als je al gestart bent.

Vervelend voor je!

Ik loop ook in de VU, hoop dat ik straks wel met poging 4 mag starten!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hoe gaat het hier op het wachtbankje?

met mij gaat het goed, ben erg moe en bij vlagen misselijk en pijnlijke borsten blijven.

blijft onwerkelijk en wil de weken wel laten versnellen naar de 22 e.

liefs bootje

Geplaatst

Ha bootje,

Kom anders meewachten op het 12-weken bankje. Zitten meer dames die het allemaal nog erg spannend/onzeker vinden. Oa Yolande, Femke en ik van dit bankje.

Geplaatst

Lieve dames,

Dank voor jullie steun. Helaas blijk ik vandaag inderdaad een miskraam te hebben.

Ben emotioneel wat leeg van de stress en de teleurstelling. Nu weer energie bij elkaar rapen om door te gaan met het alledaagse leven en de volgende poging.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden