Ga naar inhoud

Renata Zwanger

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yeah een nieuwe foto!!!:hello2::hello2: hahaha...

Ik ben erg benieuwd hoor, ik heb zelf het idee dat er weer een groeispurt inzit deze periode, jij ook?

Liefs Diana

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi renaat,

Nou ben super benieuwd naar je foto. Wij hebben gisterenavond de foto's van mijn 1ste zwangerschap met deze vergeleken. Ik draag zo super laag deze keer. Zal morgen gelijk kijken naar je foto.

Geplaatst

De foto moet nog gemaakt worden, mn man was druk vraag of hij straks wil doen.

Vandaag weer bij de huisarts en de gyn geweest, en ik "moet" ter ondersteuning een rollater huren.

En verder wordt ik morgen gebeld omdat de arts een afspraak gaat maken met een orthopeed ( botten dokter ) en dan hoor ik weer verder.

Met onze kleine meid was alles gelukkig goed.

Liefs Renaat

Geplaatst

En renaat, is het al gelukt met de foto? Ik heb eerlijk gezegd die van mij ook nog niet gemaakt, even kijken of het morgen gaat lukken.

Wat vervelend dat je met een rollator moet gaan lopen! Heb je zoveel last?

Ik loop sinds gisteren met krukken, dus ik denk dat ik een idee heb hoe jij je voelt.

Sterkte meis!

Liefs Diana

Geplaatst

Was helemaal vergeten te vertellen dat ik van de week bij de gyn was geweest.

Met onze kleine meid alles goed, fiks in beweging in ieder geval.

ben wel door gestuurd naar een orthopeed daar moet ik dinsdag heen.

mijn gyn wil advies van hem vanwege mijn bekken.

Dus das ff afwachten

liefs Renaat

Geplaatst

Ik ben gister bij de orthopeed geweest, vandaag wordt ik gebeld dat er een afspraak gemaakt is voor een echo bij radiologie, de orthopeed wil weten hoe erg de ontsteking is???? wist niets van een onsteking.... en of het bot nog wel op zn plaats is.

Dan kan hij verder kijken voor pijn bestrijdig.

Hij had dit ook nog nooit zo erg meegemaakt zei hij.

Het is weer ff afwachten.

Liefs Renaat

Geplaatst

Tjonge, lijkt het toch wat anders te zijn als dat ze in eerste instantie hadden bedacht???

Spannend allemaal!

Maar... als het een ontsteking is, dan is er toch ook wat aan te doen? Dat is in ieder geval al mooi!

Ik ben met jou erg benieuwd wat er uit komt!

Succes met afwachten!!!

Groetjesssssss

Geplaatst

Jeetje renaat,

Dat is weer even in spanning afwachten!

Wat zal je opgekeken hebben toen ze over een ontsteking begonnen!

Ik hoop dat ze snel met een goede oplossing komen, en met een goede pijnbestrijding. Ik weet helaas hoe de pijn voelt, al is het vast 100 keer minder dan bij jou, dus brrrrr, niet fijn!

Heel veel sterkte, en laat je de uitslag gauw weten?

Liefs Diana

Geplaatst

Ik had niet de indruk dat er iets aan te doen was als het een onsteking is, hij zei namelijk dat de enige oplossing is dat de baby geboren wordt en dat kan nog niet.

Ik heb inderdaad wel de indruk dat het niet een "normale" bekkeninstabiliteit is.

Ze hebben helaas nog niet gebeld,.

Thanx voor jullie berichtjes

Liefs Renaat

Geplaatst

Gistermiddag ben ik gebeld door de orthopeed en die vertelde dat ze niets gaan doen.

Want wat er ook uitkomt, door mn zwangerschap kunnen ze niets doen.

Orthopedisch gezien moet ik eerst bevallen zijn.

Ik ben dus bang dat ik het moet uit zitten.

Liefs Renaat

Geplaatst

Jeetje dat is niet niks. Maar ja gelukkig nog maar 10 weken, het aftellen gaat beginnen.

Geplaatst

Wat ontzettend balen Renaat.

Is de pijn nog wel een beetje houdbaar, of is het eigenlijk niet te doen?

Kan je nog wel een beetje lopen of is dat ook lastig?

Heb je al een bekkenband geprobeerd? Het werd mij door de huisarts aangeraden, maar ik weet het zonet nog niet.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana, de pijn is vaak niet uit te houden en lopen gaat ook bijna niet meer.

Ik denk dat het niet lang meer duurt of dat zal ook niet meer gaan, ben net ff een harinkje gaan halen voor mn man met de auto, moest terug lopen een stukje van ongeveer 20 meter, en dat redde ik eigenlijk niet.

ben huilend van de pijn thuis gekomen.

Maandag gaan we kijken of we de rest van de tijd een rolstoel kunnen huren, zodat ik nog wel buiten kom.

Bekkenband heb ik geprobeerd, maar doet me meer pijn dan goed.

Ik hoop dat het voor jou werkt.

Liefs Renaat

Geplaatst

O wat vreselijk Renaat. Ben je zelfstandig gaan lopen naar de auto? Of met een kruk of rollator oid?

Ik kom zonder kruk ook absoluut niet vooruit. Maar in huis kan ik mij er redelijk mee redden, buiten kom ik helaas niet meer.

Kan je nog wel de trap opkomen om naar bed te gaan? Ik vind dat een pijnlijke bezigheid, dus misschien heb je tips?

Heel veel sterkte, en ik ga voor je duimen dat de pijn iets minder word!!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Ik was zeflstandig naar de auto.

Thuis gebruik ik de rollator, en verder krukken helpt een klein beetje maar de pijn blijft.

Traplopen, doe ik voetje voor voetje, en ja in bed gaan liggen.

Is een groot probleem, heb daar zelf ook nog niets op.

Ik denk ook aan je en hoop dat je het redelijk vol ga houden tot de bevalling!!!

Liefs Renaat

Geplaatst

Het is nog net voor 12 uur, was eigenlijk al richting bed, maar hiervoor moest de laptop toch nog maar even aan:

Renaat gefeliciteerd met je 30 weken!!!!!

Vanaf nu kan je lekker gaan aftellen!

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Renata,

Ik was even benieuwd hoe het met je gaat!

Maar ik lees dat het niet zo super gaat....

Succes meid, met de laatste loodjes!!

Liefs Smile

Geplaatst
31 weken alweer!!!! Gefeliciteerd

Ja Renaat al weer 31 weken het gaat nu snel. Hoe gaat het met je?

• 2 weken later...
Geplaatst

Vanmorgen weer bij de gyn geweest, en ik voel me redelijk opgelucht.

Ten eerste omdat onze kleine meid is ingedaald!!!! :bf_new: ben daar heel blij om.

Ze ligt met lengte en gewicht super mooi op schema, ik ben nu 32.2 weken en de echo gaf aan 32.4 weken dus dat is helemaal super.

Haar gewicht is nu 2 kilo en 72 gram.

En we hebben de vragen gesteld over de bevalling.

Mijn gyn staat negatief over een geplande keizersnee, en daar ben ik ook heel blij om, was daar een beetje bang voor.

En gevraagd hoe hij over inleiden denkt, en hij vertelde dat de meeste inleidingen na heel veel pijnlijke en moeilijke uren van bevallen toch eindigen in een keizersnee.

Wat dus kan kloppen, een vriendin van mij is een paar weken geleden ingeleid, en na 2 dagen weeen en bevallen had ze nog steeds maar 3 cm ontsluiting en werd later een spoedkeizersnee.

Daar heb ik dus ook geen zin in.

Hij heeft aangegeven dat hij me wil inleiden als ze na 40 weken nog niet geboren is, en hij staat er ook niet negatief tegenover als ik het na 38/39 weken niet meer trek om in te leiden.

Hij heeft ook gezegd, dat hij denkt dat ze niet lang opzich laat wachten en wat eerder dan 40 weken geboren wordt, omdat ze er nu al heel mooi ingedaald bij ligt ( wat dus vaak een mooie optijd geboorte wordt, met 38/39 weken ).

Met deze informatie, zie ik eigenlijk af van een geplande inleiding, want dat zou in dezelfde periode zijn als dat ze nu ( waarschijnlijk, niemand kan ik de toekomst kijken ) vanzelf komt.

En uiteindelijk is een helemaal natuurlijke bevalling toch het beste.

Ik ben dus heel tevrede terug gekomen.

Vanaf nu zijn de afspraken ook om de week.

Het einde is voor mij gevoelsmatig echt aan het naderen.

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden