Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Even kort (weer) voorstellen): Ik ben T.ina, (inmiddels) 39 jaar en sinds precies een jaar in de mmm. Afgelopen jaar hebben we 2 ICSI pogingen gehad - eentje in juni en eentje in september/oktober. Helaas hebben we van de eerste geen cryo's overgehouden. Van de tweede wel twee goede eskimootjes. Na de tweede mislukte poging heb ik besloten tot januari een kleine pauze in te zetten, omdat ik het toch een behoorlijk zwaar aanslag op je lichaam en geest vind...:(

Nu is de wachttijd vandaag afgelopen en gaan we vol frisse moed aan onze eerste cryo-tp beginnen:)!! Ik ben vandaag met progynova gestart - met wat onzekerheden omdat mijn menstruatie niet helemaal zo als anders doorbreekt. Ik hoop dat alles goed gaat en ik niet teveel van de bijwerkingen krijg die progynova met zich meebrengt.

Op 8 feb heb ik mijn eerste echo en dan kijken wanneer de tp is. Ik snap het schema van de cryo nog niet zo helemaal, dus we wachten het maar af:)

Graag zou ik samen met jullie op het wachtbankje plaats nemen en elkaar ondersteunen tijdens deze slopende weken.

Liefs, T.ina

PS: Ik zal de kommende dagen eerst even wat bijlezen, dus als ik nog niet direct persoonlijk op iedereen reageer is dat geen desinteresse:)!

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Wat een heftige verhalen allemaal. Omdat ik zo laat inbreek hier, zal ik niet direct persoonlijk reageren, maar wil ik iedereen hier wel heel veel sterkte en veel geluk wensen.

Zelf ben ik maar af en toe op het forum. Bij de vorige IVF pogingen zat ik vaker op een forum, maar dat bleek toch wel belastend voor me te zijn. Daar is uiteindelijk wel een prachtige zoon uit voort gekomen. Maar dit keer hebben we besloten om alles voor ons te houden, op de werkgevers en wat collega's na. En ik voel dat het me meer rust geeft, misschien ook wel doordat we al veel geluk hebben gehad bij de vorige "reeks".

Vanmiddag hebben we een terugplaatsing van 1 van de 8 embryo's en morgen horen we hoeveel embryo's kunnen worden ingevroren. Dit is een superscore voor ons, maar we hebben er maar eentje nodig, dat is bij poging 3 van de vorige keer wel gebleken. Één eicel uit 8 follikels, maar wel een geweldig resultaat. Onze laatste 1e IVF poging gaf 6 eicellen, 5 bevruchtingen, 3 cryo's en in totaal 4 terugplaatsingen, zonder succes. Zo zie je maar, getallen zeggen niet zoveel.

Voor de dames met een cryo-terugplaatsing; in het UMC Utrecht doen ze rond je eisprong (wel op tijd) een follikelmeeting en als deze de juiste grote heeft moet je een bloedtest doen. Blijkt hieruit dat je eisprong nog niet is geweest, dan moet je 1x Pregnyl spuiten en is de terugplaatsing net zoveel dagen verder als dat je de Pregnyl bij de punctie moest spuiten. Heb je de piek al gehad, dan berekenen ze de dag van terugplaatsing voor je aan de hand van de bloeduitslagen en hoef je niets te prikken.

Nogmaals succes dames!

Groetjes MenM

Geplaatst

Dag Dames

Voorheen schreef ik mee op een ander forum maar kon mijn aansluiting mbt de onderwerpen niet goed vinden.

Wij zijn eigenlijk na proberen normaal zwanger te worden meteen moeten overschakelen op ivf. Dit omdat het zaad van mijn man van minder goede kwaliteit is. Hij heeft een chronische ziekte die er tot lijdt dat je orgaanschade krijgt in je lichaam. Hierdoor dus ook in de kwaliteit van het zaad. Deze wachtweken vind ik verschikkelijk. De MK in oktober heeft mij behoorlijk van slag gebracht. En we hopen dat nu ook dat de ellende ons eens een keer overslaat.

Het moeilijkste vind ik momenteel dat mijn schoonzus onlangs is bevallen van een tweeling. Zij kan heel gemakkelijk zwanger worden en heeft in 2 jaar tijd nu 3 kinderen op de wereld gezet. De vreugde van mijn ouders is zo groot dat ze kleinkinderen hebben, maar aan de andere kant vinden ze het heel moeilijk om met de teleurstellingen en verdriet aan onze kant om te gaan. Niet alleen mbt het niet zwanger worden maar ook met de chronische ziekte van mijn man, die best ernstig is. Ze gaven aan dat ze het te moeilijk vinden en opdit moment dus liever bij mijn schoonzus zijn ivm de kinderen dan de moeite nemen om begrip voor de moeilijke situatie op te brengen.

gr Emm

Geplaatst

Hallo allemaal! Ik ben net terug van de punctie en het is mij 100% meegevallen: Ik heb 2 uur van te voren 2 paracetemol genomen. Bij aankomst kreeg ik een infuusnaald in (dat voelde ik nog het meest). Eenmaal op de stoel kreeg ik de verdovingsprikjes die ik helemaal niet voelde en bij het aanprikken van de follikels kreeg ik een shot morfine. Ik was een beetje suffig en ontspannen. Al met al ging het toen heel snel en heb ik verder niets gevoeld. Daarna bijkomen in het uitslaapbed. Na een half uurtje kwam de dokter met de uitslag: 6x follikel geprikt met 6x eicel!!! Ik ben er erg blij mee! Nu lekker m'n bedje in en rustig aan doen en hopen dat er wat gaat gebeuren. gr Noes

Geplaatst

@ricklover: ja, een bekend 'naam' :) helaas weer op het wachtbankje, maar daar brengen we nu hopelijk echt verandering aan!

@MenM: Gefeliciteerd met je tp vandaag - maar hopen dat er nog heel veel emmies voor de koelkast overblijven. Nu maar lekker broeden en je hebt helemaal gelijk - je hebt er maar één goede, sterke nodig! Heel veel succes!!!

@Emm: Wat een triest verhaal meid! Ik kan me voorstellen hoe pijnlijk dat voor jullie moet zijn. eerst de eigen verdriet verwerken, de ziekte van je man en dan ook nog moeten dealen met het feit dat je omgeving er moeite met de situatie heeft. Hier ben je van harte welkom en kan je alle emoties gewoon laten komen en gaan - iedereen hier begrijpt als geen ander wat deze r*t weken betekenen. Dus heel veel sterkte en vooral succes!!

Geplaatst

Gefeliciteerd Noes - mmoi score 6 uit 6:)! Fijn dat je niets voelde is toch een niet zo fijn ingreep, dus alleen maar goed dat je er geen last van hebt. Nu idd rustig aan en laat je verwennen.

Hallo allemaal! Ik ben net terug van de punctie en het is mij 100% meegevallen: Ik heb 2 uur van te voren 2 paracetemol genomen. Bij aankomst kreeg ik een infuusnaald in (dat voelde ik nog het meest). Eenmaal op de stoel kreeg ik de verdovingsprikjes die ik helemaal niet voelde en bij het aanprikken van de follikels kreeg ik een shot morfine. Ik was een beetje suffig en ontspannen. Al met al ging het toen heel snel en heb ik verder niets gevoeld. Daarna bijkomen in het uitslaapbed. Na een half uurtje kwam de dokter met de uitslag: 6x follikel geprikt met 6x eicel!!! Ik ben er erg blij mee! Nu lekker m'n bedje in en rustig aan doen en hopen dat er wat gaat gebeuren. gr Noes
Geplaatst

Emm, jeetje wat een heftig verhaal. Je miskraam, de ziekte van je man en dan ook nog het feit dat je ouders niet in staat zijn je te steunen. Dat moet allemaal erg moeilijk voor je zijn! Ik hoop dat je hier een beetje steun kunt vinden! Heel veel succes en sterkte in ieder geval!

Geplaatst

Hallo Meiden, Heftige verhalen allemaal en vele nieuwe namen. Iedereen veel sterkte en succes gewenst.

Ik zal net als een paar andere dames wil op het forum zijn, maar af en toe wat posten.

Ik ben net begonnen met deca en voel me niet lekker. Ben ziekjes, knallende hoofdpijn en s' nachts een keel als schuurpapier.

Kortom ik voel me niet goed. Ik weet dat het voor een vrouw niet zo erg is om ziek te zijn voor de punctie, maar voor een man des te meer.

Wij hebben het meegemaakt tijdens een iui. Mijn man had tegen de 40 graden koorts en toen hij moest leveren was de score 0,0 zaadjes.

Het duurde daarna een half jaar voordat hij weer normaal kon scoren. Dus meiden verzorg je mannen goed... :)

Vanavond moet ik ook Gonal-F erbij spuiten en over een week mijn eerst echo. Daar ben ik erg benieuwd naar.

Weet iemand hoe het ik Gent gaat. Krijg je daar infuus of ook een prik in je bil.. (en die doet steeds zeer)

Geplaatst

Wij hebben de emmy's on board! 1 goede 7-cellig en 1 4-cellig. De andere 2 zijn ook 4 cellig en ze kijken het tot morgen aan of die nog een groeispurt gaan maken. De uitslag daarvan krijgen we over 2 weken per brief! Maar wij zijn heel blij dat we onze toppers weer bij ons hebben..

@Noes.. Wat fijn dat het je mee is gevallen. Zoals je het beschrijft ervaar ik het ook altijd. Mooie score hoor! Wanneer hoor jij of er een TP is? Nu lekker rustig aan doen en je laten verwennen!!

@Emmiline Wat een heftig verhaal. En juist in dit soort situaties heb je steun nodig! Wat een te kortkoming van je ouders dat ze jullie niet kunnen steunen. En er dus voor weg lopen.. Als alles maar goed is dan zijn ze er! Leef met je mee!! Hopelijk heb je wel mensen om je heen die hun best doen om jullie te steunen. Al is deze situatie moeilijk te begrijpen voor buitenstaanders.. steunen kunnen ze je op welke manier dan maar ook!

@Men M leuk we lopen gelijk! Succes met de slopende wachtweken!

@mama in love.... Veel succes en plezier ook morgen.. Spannende wachtweken weer.. Laat je het ons nog weten hoe het is verlopen? Ik hoop op toppers voor Jullie!!!

@ Armanda 5 febr is best al wel snel! Maar als je moet wachten is elke dag te lang!

Fijne avond

Geplaatst

dag dames

even een bericht van mij, ik begin zo lekker nerveus te worden..... Ik zit nu pas op wd 4 en krijg zo de kirebels en angsten dat het weer fout gaat.

wie heeft er ervaringen met wanneer je hebt getest na tp van een cryo met gebruik van progynova en utrogestan?

toen ik bezig was met de ivf poging met het spuiten ben ik ontzettend ziek geweest van de decapeptyl en de puregon.

Heeft iemand nog ervaringen met het azm in maastricht?

gr Emm

Geplaatst

Dag dames,

Ben ook nieuw hier. Zal me ff 'voorstellen', 1e IVF poging, FM op 17 januari, punctie op 21 januari (7 eicellen, 6 bevrucht), tp van 1, 8cellige op 24 januari. Mag dus officieel pas 8 februari testen. Graag wacht ik samen met jullie op dit bankje. Ow ja en ook ik ben 19. ;))

Geplaatst

Hi Mill, gezellig, welkom! Ik heb 25 januari een terugplaatsing gehad en mag ook 8 februari testen in het ziekenhuis. Maar ik ben een testmaniak, dus ik test iedere dag om te zien of de Pregnyl al weg is en om te zien of de streepjes donkerder worden. Maar formeel dus dezelfde testdatum :-) Ik sta alleen niet op het lijstje, ben te vaak van het bankje gedonderd om er nog officieel op te willen zitten :-)

Geplaatst
dag dames

even een bericht van mij, ik begin zo lekker nerveus te worden..... Ik zit nu pas op wd 4 en krijg zo de kirebels en angsten dat het weer fout gaat.

wie heeft er ervaringen met wanneer je hebt getest na tp van een cryo met gebruik van progynova en utrogestan?

toen ik bezig was met de ivf poging met het spuiten ben ik ontzettend ziek geweest van de decapeptyl en de puregon.

Heeft iemand nog ervaringen met het azm in maastricht?

gr Emm

Yep! WD 5 negatief, WD 6 positief na cryoterugplaatsing met Progynova en Utrogestan. Na 14 dagen hcg 377, uiteindelijk miskraam, maar dat zegt niks over het testmoment, want in het begin was het hcg supergoed :-)

Geplaatst
Hi Mill, gezellig, welkom! Ik heb 25 januari een terugplaatsing gehad en mag ook 8 februari testen in het ziekenhuis. Maar ik ben een testmaniak, dus ik test iedere dag om te zien of de Pregnyl al weg is en om te zien of de streepjes donkerder worden. Maar formeel dus dezelfde testdatum :-) Ik sta alleen niet op het lijstje, ben te vaak van het bankje gedonderd om er nog officieel op te willen zitten :-)
8 feb The Day! Ik ook dus! Nu op wd 3 na TP!Succes meiden en ik ga iig niet eerder testen! Ik geniet nog even van t positieve gevoel.
Geplaatst

Dag dames, wat veel nieuwe namen.. Ik ben een weekendje weg geweest en moet weer even bij lezen. Iedereen heel veel sterkte en succes gewenst!!

@Anna, interessant van die techniek in Gent. Ik ben ook 20 ;-), dus misschien iets om me in te verdiepen als deze poging niet lukt..

Geplaatst

Dames, is er nog plek op het bankje? Graag allemaal een beetje inschuiven (en er niet afvallen!), want ik wil er graag bij op!

Hopelijk wordt dit het groenste bankje ooit. Voor ons in ieder geval super spannend, want dit is onze allerlaatste poging.... (na een hele mmm geschiedenis). Na 5 iui en 6 icsi in Nederland doen we nu ICSI 'lucky number' 7 met Assisted Hatching in Gent. Zijn er hier nog meer Gent gangers?

Gisteren de punctie gehad en 8 eicellen gevonden. Donderdag de TP en dan twee weken later testen... (ben geen vroegtester, maar die testdatum haal ik echt niet).

Zou iemand mij toe willen voegen aan het lijstje.

Ik begin zo eerst maar eens met teruglezen, want er is al veel geschreven! Succes iedereen!!!

Geplaatst

@mare, Leuk je hier tegen te komen ( ik ben ook een Gent ganger ). Mooie score 8 eicellen. Ben je vandaag al gebeld met hoeveel er bevrucht zijn?

De punctie is echt goed te doen he in Gent. Ik vond die meneer wel heel veel praten terwel ik daar half stond lag hihi.

Morgen heb ik mijn eerste fm. Ik denk zelf volgende week donderdag de punctie te hebben.

Geplaatst

Mama in love... Hopelijk heb je goed nieuws en heb je een terugplaatsing!!!!??????? Veel succes en plezier uiteraard. Het blijft een speciaal moment, want je bent dan voor nu in ieder geval zwanger!!! En hopelijk voor een lange tijd! Laat je het nog even weten hoe het is gegaan???

Geplaatst

Hoi meiden.

Vanmorgen zh gebeld en er is een tp vanmiddag! We weten verder niets, dat komt als ik er ben. (gaat in AMC altijd op die manier)

Ik zal het lijstje even naar boven halen. Wil iedereen die iets aan te passen heeft het doen?

Ben even het overzicht kwijt :) Kon de afgelopen tijd niet op internet ;)

Geplaatst

Fm/echo`s:

30 januari: Moedeloos (1e FM)

31 januari: Dublin (1e FM)

3 februari: Armanda (eisprong meting)

4 februari: Anna18904

6 februari: Doublej

8 februari: SuziQ (1e FM)

8 februari: Happinez (echo cryo)

Punctie:

TP:

31 januari: Mare

31 februari: Noes73

5 februari (+/-): Armanda

♥Testen♥

2 februari: Lieselot

2 februari: Ricklover

7 februari: Emmiline

8 februari: Remmir

8 februari Mil@

9 februari: Mama-in-love

11 februari: Mare

17 februari (+/-): Armanda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden