Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fm/echo`s:

4 februari: Anna18904

5 februari: Mandy26 (1e FM)

6 februari: Doublej

7 februari: Armanda (eisprong meting, cryo tp in eigen cylcus)

8 februari: SuziQ (1e FM)

8 februari: Happinez (echo cryo)

15 februari: Hobbesje (echo cryo)

Punctie

7 februari: Moedeloos

11 februari(?): Mandy26

11 februari: SuziQ

TP:

12 februari (+/-): Armanda

12 februari: Moedeloos

♥Testen♥

1 februari: Patricia (leepat)

2 februari: Lieselot

2 februari: Ricklover

7 februari: Emmiline

8 februari: Remmir

8 februari: Mil@

8 februari: Susan76

12 februari: Mare

12 februari: MenM

13 februari: Aurora

13 februari: Elisa74

14 februari: Noes73

24 februari (+/-): Armanda

Geplaatst

Hoi Dames, ik heb net het lijstje er weer eens bijgepakt en aangepast voor mezelf en voor wat ik van de afgelopen dagen voor andere dames zag. Ik heb vast nog dingen gemist, dus verbeter het of vul gerust aan. Aurora, misschien had ik jou al groen moeten maken?

Mandy, heb je al een definitieve datum voor de punctie?

Ik heb net tussen de bedrijven door de spuit Pregnyl gezet, ging heel goed, goede afleiding zo'n forum ;-)

Geplaatst

@modeloos: gefeliciteerd!!!! Wat een super resultaat. 11 bevruchtngen!!!! TOP. Op naar de tp en dan blijven er hopelijk nog veel cryo's over!

@Mel: I'm very sorry for jou. heel veel sterkte en hopelijk is het bij de eerste cryo raak!!!

@SuziQ: Wauw. Maandag punctie - heel veel succes!

Hoe is het verder met jullie dames?

Fm/echo`s:

7 februari: Armanda (eisprong meting, cryo tp in eigen cylcus)

Punctie

TP:

12 februari (+/-): Armanda

19 februari: Tina (Happinez)

♥Testen♥

24 februari (+/-): Armanda

Geplaatst

Na alle perikelen hier heb ik uiteindelijk maar weinig meegeschreven hier, maar wel meegelezen. Ik zie mijzelf nog op het lijstje staan, maar ik mag helaas op rood.... We hebben nog een cryo en dat is onze laatste strohalm...

Dames die positief getest hebben, super!gefeliciteerd! De mensen waarbij het niet gelukt is, heel veel sterkte! En iedereen die nog bezig is toi toi toi!

Geplaatst

Emm, wat lees ik nou! Wat geweldig! Ja het blijft spannend he.

Shit zeg Mel, ja voor jou is het onwijs (!) shit! Oh en Mare ook zie ik nu. Klote he?! Het zal idd toch een zachte troost zijn dat je nog cryo's hebt.

Ik heb die in 5 icsi's nooit gehad! Dan was het altijd helemaal over.

Maar nu, van mijn 6e icsi, heb ik dus 1 cryootje. En die willen we goed gebruiken. Maar mijn cyclus is ineens heel lang. Door mijn miskraampje denk ik.

Ik zit al sinds dinsdag aan de ovulatietesten maar er gebeurt niks. Donderdag had dus nog geen bms.

Nu hoop ik nu ik morgen een 2e fm heb dat de bms wel een beetje op gang aan het komen is. Misschien is de tp pas volgend weekend ofzo! Tenminste, als mijn bms dus goed mee doet! Pfff wat een sloom gedoe. En als het niet goed genoeg is, mijn bms, dan moet ik dus nog een cyclus overslaan... Hoop dat ik in ieder geval nog onder dit bankje val! Want dan wordt het testen pas begin maart ofzo!

Nooit leuk om (een van) de laatste te zijn. Dan hebben al vele dames afscheid genomen van het bankje en is er haast niemand meer over. Daar baal ik altijd zo van. Ik wil ook s een keer een van de eersten zijn, haha. Geintje hoor. Als het maar lukt, dat is het enige dat telt!

Oh Mandy en SuzieQ morgen de punctie. Nooit fijn. Zet hem op meiden! Daarna echt rustig aan doen he!

Aurora en Elisa bijna testen.... houden jullie het nog vol?

Fm/echo`s:

11 februari: Armanda (2e echo cryo)

Punctie

TP:

17 februari (+/-): Armanda

19 februari: Tina (Happinez)

♥Testen♥

3 maart: (+/-): Armanda

Geplaatst

Moedeloos, idd een poging met hatching in gent. Hoop is gevestigd op de cryo. Moet me nog verdiepen hier dit in gent precies gaat. Hopelijk heb jij meer succes! Ik duim voor je!

Geplaatst

Ik heb in dec een cryo tp gehad. Dat is geheel in mijn eigen cyclus gegaan ik moest vanaf dag 10 starten met clear blu ovulatietesten en zodra ik een positieve test had moest ik al mijn gegevens smsen en toen werd ik gebeld met de tp datum. Heb verder helemaal niets gebruikt. maar is helaas ook niet gelukt.

Ik ga echt duimen draaien voor jullie dat de cryo wel raak is. Succes meid.

Geplaatst

Wat ontzettend jammer Mare, heel veel sterkte!! Ik hoop dat je cryo het heel goed gaat doen!

Armanda, balen dat het zo langzaam gaat, ik hoop dat je morgen beter nieuws krijgt!

Ik ga inderdaad rustig aan doen, heb dinsdag ook nog vrijgekomen van m'n werk, kan ik lekker nog een dagje bijkomen. En hopelijk net als de vorige keer weer de klok rondslapen door de Lorazepam :-)

Geplaatst

Hoi dames zaterdag echo gehad.. Ze wilde het goed in de gaten houden vandaag weer een echo dus morgen geen tp mis dinsdag of woensdag horen we vanmiddag.. Mare balen negatief nu op naar de volgende en positief blijven. liefs

Geplaatst

Hallo,

Ik ben nieuw hier op deze site en zou graag willen meepraten.

Ben ook met ivf bezig en dit is mijn 2e ivf poging nu. Ben sinds 19 januari aan het spuiten met decapeptyl en puregon en nu heb ik morgen 11 februari om 10.15 uur mijn punctie erg spannend allemaal er zijn waarschijnlijk 11 eitjes die er klaar voor zijn dus afwachten morgen.

Ik heb al een zoontje van 7 jaar die gewoon spontaan is gekomen, maar helaas na een nare bevalling (keizersnee) en een naar herstel na tijd kan ik helaas niet meer zo zwanger worden omdat er sprake is van heel veel verklevingen in en rondom mijn eileiders. Dus ben ik sinds vorig jaar begonnen met ivf, ik heb al 1 poging gehad wat helaas is mislukt en tussentijd heb ik een operatie moeten ondergaan i.v.m. vocht wat in mijn eileiders liep en wat slecht is voor de terugplaatsingen en na dat herstel ben ik nu begonnen met mijn 2e ivf poging.

Dus ik zit nu in een spannende fase morgen de punctie en ik hoop op een bevruchting, erg spannend allemaal weer.

Geplaatst

Dames, ik hoor hier niet op t wachtbankje, maar wil jullie allemaal op dit bankje succes wensen en ik hoop dat jullie snel een positieve test mogen hebben!

En breekt weer uit...

Geplaatst

hoi dames,vandaag een TP gehad,negatief gevoel erbij,hij was van 6 cellig naar 5 cellig gegaan,de andere cellen waren goed.ze noemde hem een type 2..ik weet niet of iemand er ervaring mee heeft??

Was de laatste CRYO,dus hierna weer die terror-punctie bah.

24e testen.

Geplaatst

Jacqueline en Suzi, veel succes morgen!!!

Mare en Mel, wat vervelend dat het niet gelukt is :-( Dikke knuffel voor jullie!

Mandy, ik begrijp dat het spannend blijf bij jou. Wel moed houden hoor!!

Mij mag je wel groen maken in het lijstje. Test al een hele week positief, dus het zal toch wel waar zijn dan he?

Dizzy, wel optimistisch blijven he! Veel positieve energie naar je buik sturen! De beste embryo's zijn een stuk of 8 cellen. Jij hebt dus de daaropvolgende categorie. En uit alle categorien komen zwangerschappen voort hoor!!!

Geplaatst

@mare en mel: wat ontzettend balen voor jullie! Jammer dat het nu niet gelukt is. Hoe gaat het nu met jullie?

@suzi: spannend morgen! Ik had al gereageerd op andere topic en zie nu dat je gelukkig een pammetje krijgt en vrij hebt dinsdag. Heel goed!

@emmiline: het blijft een spannende tijd. Nog even wachten tot je echo en dan weet je meer. Probeer nu rustig aan te doen.

@armanda: hopelijk komt het gauw weer op gang... Ik kan mij voorstellen dat je een beetje 'haast' voelt. Maar ongetwijfeld blijven we je volgen tot de test hoor!

@mandy : oehhh..nog even geduld dus. Hoe voel je je verder?

@jacqueline: welkom hier en heeeeel veel succes met de punctie! Hopelijk word je zwanger van een topper!

@dizzy: ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou nog een beetje hoop houden hoor! Ik heb ook gelezen dat vrouwen zwanger raken van een 'iets mindere kwaliteit' embryo. Hopelijk is het raak voor je deze keer! Succes.

@aurora: je bent gewoon lekker zwanger en natuurlijk kan het altijd misgaan,maar dan kan ook na 7weken bijvoorbeeld. Als je al de hele tijd positief test, dan kan het bijna niet anders. Ga je nog een bloedtest doen?

Meiden , tis gezellig druk hier. En zo'n spannende tijd voor iedereen.

Ik ben ondanks dat ik zwanger ben ook best onzeker nog hoor. Maar volgens mij is dat normaal. Je leeft van termijn naar termijn denk ik dan. Anders is het niet te bevatten.

Ik blijf jullie volgen en zal iets minder actief schrijven.

Zet m op allemaal en de rest moet gewoon groen kleuren! Het is jullie zo gegund.

liefs , Susan.

Geplaatst

@Jacqueline : welkom! Spannend allemaal - heel veel sterkte voor de punctie morgen!

@Mandy en SuziQ - sterkte en heel veel succes morgen!!!

@mare: Sorry meid. Wat balen. Ga maar goed je verdriet verwerken en dan hopen op jullie cryo!

@Aurora: Wat een mooi gevoel - kan je het al een beetje geloven:)?

@Dizzy: Dat hoeft niets te betekenen - categorie 1 of 2 - als je emmi sterk genoeg is dan red die het:) Heel veel succes - hou de moed en positieve gedachten erin, dat helpt ook mee.

@Armanda: Balen dat het niet echt op gang komen wil. Hopelijk morgen een beter resultaat. Ik duim voor je. En je bent niet de laatste op het bankje - ik zal ca. 5 maart kunnen testen als onze cryo's de 19e goed ontdooien en we een tp hebben. Dus we zijn er zeker nog met ze tweeen:)

Zo meteen vrienden in huis - afscheid nemen van een vriendin die deze week overleden is. Heel zware week geweest, maar we willen het nu met een etentje bij ons afsluiten. Morgen waarschijnlijk de crematie. Wel erg verdrietig allemaal.

Ik wens jullie nog een fijne avond!

Geplaatst
@Jacqueline : welkom! Spannend allemaal - heel veel sterkte voor de punctie morgen!

@Mandy en SuziQ - sterkte en heel veel succes morgen!!!

@mare: Sorry meid. Wat balen. Ga maar goed je verdriet verwerken en dan hopen op jullie cryo!

@Aurora: Wat een mooi gevoel - kan je het al een beetje geloven:)?

@Dizzy: Dat hoeft niets te betekenen - categorie 1 of 2 - als je emmi sterk genoeg is dan red die het:) Heel veel succes - hou de moed en positieve gedachten erin, dat helpt ook mee.

@Armanda: Balen dat het niet echt op gang komen wil. Hopelijk morgen een beter resultaat. Ik duim voor je. En je bent niet de laatste op het bankje - ik zal ca. 5 maart kunnen testen als onze cryo's de 19e goed ontdooien en we een tp hebben. Dus we zijn er zeker nog met ze tweeen:)

Zo meteen vrienden in huis - afscheid nemen van een vriendin die deze week overleden is. Heel zware week geweest, maar we willen het nu met een etentje bij ons afsluiten. Morgen waarschijnlijk de crematie. Wel erg verdrietig allemaal.

Ik wens jullie nog een fijne avond!

Ach happinez......gecondoleerd meid. Hopelijk lukt het je om er een beetje mee om te gaan. Wat een verdrietig nieuws :-(

Geplaatst

hoi meiden,

vandaag weer echo gehad! Dinsdag de punctie.. vrijdag de terug plaating!

Voel me voor de rest erg goed... beetje opgeblazen buik maar dat hoort er natuurlijk bij..

straks om half 10 gaat de spuit er in spannend!!

Geplaatst

Jacqueline, welkom hoor! Succes met je punctie morgen. Altijd weer spannend.

Hey Dizzy, ja is wel een dubbel gevoel. Kan toch nog alle kanten op... ik hoop met je mee!

Happinez, jeetje joh, een vriendin die overleden is... wat verschrikkelijk! Wel mooi om met vrienden onderling nog uit eten te gaan. De crematie zal ooknog wel heftig zijn... en de tijd erna...

Oh dus jij en ik lopen redelijk gelijk op. Is toch altijd prettig om een 'maatje' te hebben.

Susan, tja, dan ben je zwanger en dan durf je het nog haast niet te geloven. Voorzichtig aan aan het idee wennen... komt van zelf!

Bedankt voor de lieve reacties meiden. Ik hoop ook dat het een beetje opschiet!

Ik denk er over om de fm van morgen 10.00 uur af te zeggen.

Als ik nou morgen nog negatief test met de ovulatie test, dan heeft een echo om 10 uur niet zo'n zin, toch?

Dan kan ik toch net zo goed dinsdag gaan? Zit echt in de knoop met werk. En natuurlijk gaat de behandeling voor, maar als ik toch nog geen ovulatie heb...

Alleen wel shit want ik kan het mck pas vanaf 9.00 uur bellen volgens mij.

Wat vinden jullie?

Kan ik dat maken? Zou dat uitmaken?

Geplaatst
Jacqueline, welkom hoor! Succes met je punctie morgen. Altijd weer spannend.Hey Dizzy, ja is wel een dubbel gevoel. Kan toch nog alle kanten op... ik hoop met je mee!Happinez, jeetje joh, een vriendin die overleden is... wat verschrikkelijk! Wel mooi om met vrienden onderling nog uit eten te gaan. De crematie zal ooknog wel heftig zijn... en de tijd erna...Oh dus jij en ik lopen redelijk gelijk op. Is toch altijd prettig om een 'maatje' te hebben.Susan, tja, dan ben je zwanger en dan durf je het nog haast niet te geloven. Voorzichtig aan aan het idee wennen... komt van zelf!Bedankt voor de lieve reacties meiden. Ik hoop ook dat het een beetje opschiet!Ik denk er over om de fm van morgen 10.00 uur af te zeggen. Als ik nou morgen nog negatief test met de ovulatie test, dan heeft een echo om 10 uur niet zo'n zin, toch?Dan kan ik toch net zo goed dinsdag gaan? Zit echt in de knoop met werk. En natuurlijk gaat de behandeling voor, maar als ik toch nog geen ovulatie heb...Alleen wel shit want ik kan het mck pas vanaf 9.00 uur bellen volgens mij.Wat vinden jullie?Kan ik dat maken? Zou dat uitmaken?
Ik zou toch gewoon gaan. Wie weet zien ze andere dingen op de echo, of kun je met de arts overleggen hoe verder. Beetje energie geven aan de behandeling. Maar das allemaal wat ik zou doen. Misschirn hebben anderen nog tips?
Geplaatst

Dag dames,...

ik vind het nog steeds niet te bevatten dat ik nu zwanger ben. De onzekerheid is zeker aanwezig. Vandaag begint de misselijkheid behoorlijk toe te nemen. Morgen begin ik aan mijn 5 de week. Ik moet helaas nog 2,5 week wachten totdat we zekerheid krijgen dat ook echt alles goed zit met dit propje cellen!

Succes dames die voor tp zitten, fm hebben of wachten op de testdatum.

Gr emm

Gast mymyselfand1
Geplaatst

Hoi dames. Graag wil ik me nu officieel bij dit bankje aan sluiten. Ik zal me bij deze ook even kort voor stellen. ik noem mezelf hier My en ben (bijna) 28 jaar. Sinds 3,5 jaar een kinderwens en sinds 2010 weten we dat mijn man weinig zaad heeft door dat hij op jonge leeftijd een operatie heeft moeten ondergaan door niet ingedaalde teelballen. Na dit bericht te hebben verwerkt zijn we in jan.2012 naar de huisarts gegaan. Die stuurde ons door naar ziekenhuis. In april kregen we te horen dat we in aanmerking kwamen voor icsi in eigen cyclus. Maar doordat mijn bmi te hoog was moest ik eerst 6 kilo kwijt raken. In augustus/september hebben we onze eerste poging gehad.en in december de 2e. Nu gaan we deze maand voor de 3e keer. Gelukkig krijgen we van icsi in eigen cyclus 6 pogingen en 2 hypers vergoed, dus we hebben hoop. Ik moet vrijdag heen voor de eerste echo. En ik denk dat de punctie rond de 23e zal zijn. (kort voorstellen zei ik toch?) Ik zal proberen om jullie namen te onthouden, en ook om mee te schrijven...In ieder geval groene meiden gefeliciteerd. wachters sterkte, broeders ook suc6! Hopelijk een groen, groener, groenerst bankje! Groetjes My

Geplaatst
Dag dames,...ik vind het nog steeds niet te bevatten dat ik nu zwanger ben. De onzekerheid is zeker aanwezig. Vandaag begint de misselijkheid behoorlijk toe te nemen. Morgen begin ik aan mijn 5 de week. Ik moet helaas nog 2,5 week wachten totdat we zekerheid krijgen dat ook echt alles goed zit met dit propje cellen! Succes dames die voor tp zitten, fm hebben of wachten op de testdatum. Gr emm
Precies hetzelfde hier! Misselijk ben ik gelukkig (nog) niet, maar ik snap er niets van. Ik staar naar de testen maar het dringt niet door. Afwisselend ben ik verbaasd, geloof ik het niet of loop ik met een grote grijns. Ik ga zo de kliniek bellen (heb te weinig utrogestan) en ga het ze dan gelijk vertellen. Geen idee wat er daarna komt...
Geplaatst

Haha Aurora en Em. Ik herken het!

zelfs met de 7 wkn echo geloofde ik het nog niet echt toen ik zwanger was!

hoop dat het goed mag gaan en jullie lekker kunnen genieten van dit langverwachte wonder!

Susan ik heb je advies opgevolgd... Ik zit in de wachtkamer...

my, welkom! Net als december nu weer samen op het bankje

succes meis!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden