Jump to content

Icsi en pgd.

kimberly

Recommended Posts

Hallo ik ben Kimberly en 31 jaar.

We hebben net te horen gekregen dat wij met ICSI morgen beginnen,ik heb pcos en een insuline recistentie,het kwaliteit van mijn partner zijn zaad is erg slecht.

Nu heb ik het BRCA1-gen { eierstok en borstkanker} ik heb hier zelf preventieve borstamputatie voor ondergaan,nu kan ik het gen doorgeven aan ons kindje dit is 50% nu hebben ze in het ziekenhuis voor gesteld om PDG te doen{ selecteren op het defecte gen} bij een 8 dellige embryo halen ze een cel weg voor dna onderzoek,en als het aangedaan is kan het niet terug geplaast worden,de kans om zwanger te worden hierbij is 15 tot 20% ik wil het gen niet doorgeven aan mijn zoon of dochter,maar ook ben ik bang dat het niet gaat lukken om zwanger te worden!we moet hiervoor naar maastricht hier word deze behandeling gedaan,omdat ik erfelijkbelast ben wil ze mijn eierstokken ook nog weg halen rond mijn 35ste.

30 januarie heb we een vervolg gesprek,na het bloedprikken en echo van mijn partner.

Wie heeft hier ervaring mee of wat zouden jullie doen?,liefs kim.

Wat een verhaal Kim! Ik ken me je angst dat het niet lukt goed indenken, daar worden of werden we allemaal mee geconfronteerd in de medische molen. Zeker met jouw verhaal kan ik me indenken dat je teveel obstakels denkt te moeten overwinnen maar niet nu al pessimistisch worden hoor! Er zijn hier op het forum meer dames/stellen aangewezen op pgd. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je ze vanzelf. In elk geval heel veel succes met je behandelingen en hopelijk kun je op dit forum je hart zo nu en dan luchten en steun vinden!

Beste Kim,

Wat een heftig en zware situatie :( Een moeilijke keuze waar je voor staat. Ik kannhier wel heel makkelijk zeggen wat ik zou doen, maar dat is makkelijk als je het zelf niet overkomt en als je er zelf mee te maken hebt.

Ik hoop dat jullie eruit komen en een keus maken waar jullie achter staan én.....dat uiteindelijk jullie wens voor een kindje mag uitkomen.

Groetjes Peultje

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Hoi Kimberly,

wij hebben vandaag ons bloed laten prikken, echo gemaakt en een gesprek wat ze gaan doen.

Wij krijgen ook PGD i.v.m. een erfelijke aandoening.

Ik dacht eerst dat we IVF kregen maar omdat ze PGD doen Wordt het ICSI.

Onze test wordt ontwikkeld in Maastricht maar de behandeling vind plaats in Utrecht.

We moeten nog wel 1 tot 2 jaar wachten voordat het daadwerkelijk gaat beginnen, persoonlijk vind ik dat erg lang.

Ik ben nu 35 en ik word er niet jonger op.

Ik wens jullie veel succes toe...

Hoi Kimberly,

Wat een moeilijke keuze! Helaas weet ik maar al te goed waar je voor staat. Hier ook PGD icm ICSI ondergaan in verband met een erfelijke spierziekte en zoals je aan mn onderschrift kunt zien lijkt dit een succesverhaal te worden. Baby is er natuurlijk nog niet... Laat je niet teveel afschrikken door getallen hor, ieder lichaam reageert anders en wellicht gaat het bij jullie heel voorspoedig. Wij hebben in totaal ook maar 1 punctie ondergaan waaruit 4 gezonde embryo's ontstaan zijn (en 4 aangedane). Van deze 4 waren er 3 van topkwaliteit, 1 is vers teruggeplaatst en 2 mochten de diepvries in. Van deze eerste verse terugplaatsing ben ik zwanger geweest maar dit is een miskraam geworden. De tweede terugplaatsing (van een cryo dus) heb ik nu nog in mn buik en deze groeit al bijna 17 weken gestaag! Kortom, op papier een 100% score! Uiteindelijk heb je maar 1 embryo nodig en veel geluk. Uiteraard zijn er ook (en zeker op dit forum) heel wat meiden bij wie het allemaal wat minder makkelijk gaat... :( Maar nogmaals, ieder lichaam is anders en ik zou niet bij voorbaat de moed laten zakken.

Wij zijn ook in Maastricht geweest en ik kan je dit ziekenhuis wat PGD en ICSI betreft echt aanbevelen, wij hebben ons er altijd heel fijn gevoeld. Klein team en heel persoonlijk.

Ik denk dat jullie samen de keuze zullen moeten maken, dat kan niemand anders voor jullie doen. Als je de keuze maakt voor PGD probeer er dan zo positief en ontspannen mogelijk in te gaan, mijn mening is dat een embryo zich het prettigst voelt in een "relaxte omgeving."

Heel veel succes en geluk, ook voor de toekomst met wat jou nog te wachten staat. Mocht je vragen hebben roep maar, wie weet kan ik je nog ergens mee helpen.

grtz.

Anne

Hallo Dames.

Wat ontzetten goed nieuws lees ik bij jou Anne 82, van harte gefeliciteerd, dat is fijn om te lezen.

Wij gaan Woensdag weer naar het umcg, we krijgen dan de uitslag van het bloedprikken en hoe we nu verder gaan. We denken nu echt om wel voor pgd te kiezen, ik wil mijn defecte gen niet doorgeven, ik hoop alleen niet dat we 1 tot 2 jaar moeten wachten,dat is idd erg lang.

Ja denk dat er nog wel veel vragen komen,Ik wacht even het gesprek van woensdag af.

Liefs Kimberly.

Vandaag naar het ziekenhuis geweest en we hebben onze keuze gmaakt,we gaan voor icsi met pgd,deze keuze voelde voor ons toch het beste,we wilde niet met de onzekerheid leven van wel of niet!

De uitslagen van de onderzoeken waren gelukkig allemaal goed en ook mijn hormoonwaardes zijn prima inorde.

Nu is het wachten op de brief van het zieknhuis in Maastricht voor onze eerste intake gesprek,dit kan natuurlijk wel even duren...spannend!!

• 1 month later...
Vandaag naar het ziekenhuis geweest en we hebben onze keuze gmaakt,we gaan voor icsi met pgd,deze keuze voelde voor ons toch het beste,we wilde niet met de onzekerheid leven van wel of niet!

De uitslagen van de onderzoeken waren gelukkig allemaal goed en ook mijn hormoonwaardes zijn prima inorde.

Nu is het wachten op de brief van het zieknhuis in Maastricht voor onze eerste intake gesprek,dit kan natuurlijk wel even duren...spannend!!

Ik zit ook in het pgd traject.

We hebben een eerste orienterend gesprek in het umc in Augustus 2011 gehad.

In September 2011 hebben we besloten het traject in te gaan.

In November hadden we een startgesprek in het AZM

We hoorden na een paar dagen dat we goedgekeurd waren voor het traject.

In December hebben familieleden bloed gegeven voor de test.

In Juli 2012 werd bekend dat de test gelukt is om te maken.

Toen op de wachtlijst gekomen

In November 2012 hoorden we dat we in week 11/12 van 2013 aan de beurt waren.

Het betekende 17 Januari een gesprek met de recepten.

In week 6 2013 gestart met de pil.

Halverwege Feb gestart met decapeptyl.

Begin Maart Gonal- f erbij

Na 2 echo's hebben we gisteren de punctie gehad.

13 eicellen zijn er geoogst

Dinsdag horen we of er cellen bevrucht zijn.

Zo ja dan testen ze woensdag in het AZM de eicellen. Als er goede cellen zijn dan is woensdag de terugplaatsing.

Ik hoop dat je wat aan deze informati hebt.

Heb je vragen dan hoor ik het graag

Groeten

• 1 month later...