Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2013

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
Geplaatst

hey jessie

ik hoorde het via via van je zwangerschap dus dacht ff kijken op het forum

van harte gefeliciteerd met je spontane zwangerschap

wonderen bestaan echt he

is het niet via icsi is het wel spontaan

wil je veel succes wensen met je zwangerschap en een mooi broertje of zusje voor nanne

ps ik ben ook weer spontaan zwanger uitgerekend 4 aug. 2013

Geplaatst

Wij hebben vandaag ook weer een echo gehad, alles zag er goed uit. Baby loopt 3 dagen voor, maar ze corrigeren de uitgerekende datum niet ivm dat het via icsi is gebeurd. Is dat gebruikelijk? Ik ben nu 10w2 dagen, maar echo zei 10w5 dagen.

Volgens de arts waren we de kritieke fase voorbij, aangezien de placenta goed zichtbaar was en navelstreng etc. Ze zei dat de kans op miskraam nu gedurende de hele zwangerschap gelijk was.. Dus wij zijn erg blij! Ook kregen we allemaal extra info mee voor een vruchtwaterpunctie en uitgebreidere 20w echo, schijnbaar heb je daar recht op als je icsi hebt gedaan. Hoe denken jullie erover? Zoals ik nu denk, geen punctie, wel echo en misschien combi test, maar dat weet ik dus nog niet.

Fijn Jessie dat je een goede echo hebt gehad :) dat is toch wel een heerlijk gevoel! Sandra jij ook gefeliciteerd! Beide spontaan, wat een wonder :)

Geplaatst
Wij hebben vandaag ook weer een echo gehad, alles zag er goed uit. Baby loopt 3 dagen voor, maar ze corrigeren de uitgerekende datum niet ivm dat het via icsi is gebeurd. Is dat gebruikelijk? Ik ben nu 10w2 dagen, maar echo zei 10w5 dagen.

Volgens de arts waren we de kritieke fase voorbij, aangezien de placenta goed zichtbaar was en navelstreng etc. Ze zei dat de kans op miskraam nu gedurende de hele zwangerschap gelijk was.. Dus wij zijn erg blij! Ook kregen we allemaal extra info mee voor een vruchtwaterpunctie en uitgebreidere 20w echo, schijnbaar heb je daar recht op als je icsi hebt gedaan. Hoe denken jullie erover? Zoals ik nu denk, geen punctie, wel echo en misschien combi test, maar dat weet ik dus nog niet.

Fijn Jessie dat je een goede echo hebt gehad :) dat is toch wel een heerlijk gevoel! Sandra jij ook gefeliciteerd! Beide spontaan, wat een wonder :)

Wat raar blonky dat je gelijk extra info mee krijgt voor een vruchtwaterpunctie, ik zou nog maar eens goed de verzekeringsgegevens doorlezen (ook al wil je hem niet doen, wat logisch is).. maar je krijgt

hem alleen vergoed, als ze tijdens de 12 weken echo (combitest).. een nekplooimeting heb gedaan en die is hoog, en je bloedwaardes geven ook aan dat er iets mis is bij de baby.. dan krijg je hem pas vergoed.

En dan is het een logischere stap om zo'n punctie te doen, want een punctie brengt risico's met zich mee.. daar moet je nu helemaal niet aandenken.. maar wel aan die 12 weken echo.. en je moet in week

10 t/m 12 je bloed laten trekken (daarna is het te laat), om te kijken of er een mogelijkheid is dat er wat mis is met de baby.. maar dit is een kansberekening hé..

Een uitgebreide 20 weken heb je indd recht op als je via IVF of ICSI zwanger bent.. maar die punctie nog nooit van gehoord..

Je word nooit terug gezet, omdat via ICSI gewoon echt bepaald is wanneer de bevruchting is geweest.. de innesteling niet natuurlijk.. maar de ene baby is natuurlijk groter dan de andere.. ik liep bijvoorbeeld

altijd 4 dagen achter..

Nu bijna 33 weken.. loop ze nog steeds achter.. kleine meid word het dus :)

De kritieke fase voorbij, nou dat vind ik ook heel wat dat ze dat zeggen.. de kritieke fase is echt 12 t/m 13 weken.. wil je nu niet bang maken hoor.. maar die info klopt niet..

Al neemt de kans natuurlijk bij elke week dat je verder komt .. zeker af!! En 10 weken is natuurlijk al aardig ver :)

Geniet van je zwangerschap want serieus vanaf 20 weken gaaaaaaaaat het zo snel..

Geplaatst

De gyn zei dat als je icsi hebt gedaan, vruchtwater punctie altijd vergoed wordt vanuit de basis, aangezien het door de overheid wordt aangeboden ivm nieuwe techniek en risico's. Mbt kritieke grens, zij zei dat er de eerste twaalf weken een aantal moeilijke stappen zijn, bijv hartje kloppen en overgang dooierzak naar navelstreng/placenta. Vroeger waren de echo's minder goed en zagen ze bij 12 weken pas navelstreng en placenta, laatste stap bij de aanleg. Nu kunnen ze dat al veel sneller zien, bij nauwkeurige apparatuur. Dat is de laatste kritische stap in de aanleg. Als die goed gelukt is, dan is de kritische tijd van 12 weken voorbij, de aanleg tijd. Natuurlijk heb je altijd nog kans, mar die kans is (als de aanleg goed gegaan) drastisch verminderd en blijft gedurende de gehele zwangerschap. Niet alleen mijn gyn zei dit, ook de verloskundige van mijn zusje en de IVF arts. Ik heb het hier met meerdere artsen over gehad en alle beamen dat de overstap dooierzak/ placenta, de laatste kritische stap is. Natuurlijk kan het later fout gaan, maar dan heeft het niet met dr aanleg te maken, maar bijv complicaties of gezondheid van het vruchtje, zoals verweking baarmoedermond, syndroom van Edward etc etc. Ik geloof dus in haar mening, wat gebeurd er anders nog tussen 11-12 weken, wat kritisch zou moeten zijn?

Geplaatst

Ik heb een paar weken geleden contact opgenomen met mijn verzekering om te vragen of je sowieso de combinatietest moet doen om evt. later een vwp te kunnen laten doen. Dit is dus NIET waar. De vwp wordt vergoed door de basisverzekering op indicatie van de gynaecoloog. Zou ook wat zijn anders, sommige vrouwen komen er pas na 12 weken achter dat ze zwanger zijn en zouden dan nooit een vwp kunnen laten doen? Dat lijkt mij niet.

En Blonky, ik geloof ook dat wat jij zegt dat dat klopt. Vroeger kreeg je natuurlijk pas met 12 weken je eerste echo, toen zullen er heus veel MA's aan het licht gekomen zijn. Tegenwoordig worden er vrijwel altijd vroege echo's gemaakt dus ik denk idd dat die grens niet meer keihard op 12-13 weken ligt! (Bij mij zei de FA na een goede echo op bijna 9 weken dat de kans op een mk behoorlijk was gezakt, dit werd door de gyn op iets na 10 weken bevestigd. En btw ik ben bij mijn laatste echo 2 dagen vooruit gezet, ondanks dat mijn gyn weet dat het IVF is geweest!)

Geplaatst
De gyn zei dat als je icsi hebt gedaan, vruchtwater punctie altijd vergoed wordt vanuit de basis, aangezien het door de overheid wordt aangeboden ivm nieuwe techniek en risico's. Mbt kritieke grens, zij zei dat er de eerste twaalf weken een aantal moeilijke stappen zijn, bijv hartje kloppen en overgang dooierzak naar navelstreng/placenta. Vroeger waren de echo's minder goed en zagen ze bij 12 weken pas navelstreng en placenta, laatste stap bij de aanleg. Nu kunnen ze dat al veel sneller zien, bij nauwkeurige apparatuur. Dat is de laatste kritische stap in de aanleg. Als die goed gelukt is, dan is de kritische tijd van 12 weken voorbij, de aanleg tijd. Natuurlijk heb je altijd nog kans, mar die kans is (als de aanleg goed gegaan) drastisch verminderd en blijft gedurende de gehele zwangerschap. Niet alleen mijn gyn zei dit, ook de verloskundige van mijn zusje en de IVF arts. Ik heb het hier met meerdere artsen over gehad en alle beamen dat de overstap dooierzak/ placenta, de laatste kritische stap is. Natuurlijk kan het later fout gaan, maar dan heeft het niet met dr aanleg te maken, maar bijv complicaties of gezondheid van het vruchtje, zoals verweking baarmoedermond, syndroom van Edward etc etc. Ik geloof dus in haar mening, wat gebeurd er anders nog tussen 11-12 weken, wat kritisch zou moeten zijn?

Duidelijke verhaal :).. tja ik weet het ook niet meis.. maar dat is wat ze tegen mij hebben gezegd.. zo zie je maar weer elk verhaal is blijkbaar anders..

En hier vertellen ze juist dat die vwp niet vergoed word zonder aanleiding.. maar ja ik woon in Zeeland.. en daar lopen ze nog al achter de feiten aan..

Maar lekker genieten hoor.. en dat na je 1e ICSI.. !!

Geplaatst
Ik heb een paar weken geleden contact opgenomen met mijn verzekering om te vragen of je sowieso de combinatietest moet doen om evt. later een vwp te kunnen laten doen. Dit is dus NIET waar. De vwp wordt vergoed door de basisverzekering op indicatie van de gynaecoloog. Zou ook wat zijn anders, sommige vrouwen komen er pas na 12 weken achter dat ze zwanger zijn en zouden dan nooit een vwp kunnen laten doen? Dat lijkt mij niet.En Blonky, ik geloof ook dat wat jij zegt dat dat klopt. Vroeger kreeg je natuurlijk pas met 12 weken je eerste echo, toen zullen er heus veel MA's aan het licht gekomen zijn. Tegenwoordig worden er vrijwel altijd vroege echo's gemaakt dus ik denk idd dat die grens niet meer keihard op 12-13 weken ligt! (Bij mij zei de FA na een goede echo op bijna 9 weken dat de kans op een mk behoorlijk was gezakt, dit werd door de gyn op iets na 10 weken bevestigd. En btw ik ben bij mijn laatste echo 2 dagen vooruit gezet, ondanks dat mijn gyn weet dat het IVF is geweest!)
Kijk gelukkig denk jij ook zo over de 12 weken grens, werd wee zenuwachtig ;). Het is zo bijzonder, zwanger zijn, maar ook enormeng!Waarschijnlijk krijg je dus idd vergoed als de gyn/FA zegt dat vwp nut heeft ivm de eventuele risico's van icsi. Wij gaan het waarschijnlijk niet doen. Ik zelf heb liever de combi test ook niet, aangezien het een kansberekening is. Misschien dat ik wel de uitgebreidere 20 w echo doe en als daar iets uitkomt, zien we het dan wel. Ik vind het heel dubbel, aan de ene kant ben ik enorm blij dat we eindelijk een kindje verwachten, maar ik weet niet of ik 'klaar' ben voor een kindje met down, klinkt heel egoïstisch, maar ik vind hè enorm moeilijk.
Geplaatst
Kijk gelukkig denk jij ook zo over de 12 weken grens, werd wee zenuwachtig ;). Het is zo bijzonder, zwanger zijn, maar ook enormeng!Waarschijnlijk krijg je dus idd vergoed als de gyn/FA zegt dat vwp nut heeft ivm de eventuele risico's van icsi. Wij gaan het waarschijnlijk niet doen. Ik zelf heb liever de combi test ook niet, aangezien het een kansberekening is. Misschien dat ik wel de uitgebreidere 20 w echo doe en als daar iets uitkomt, zien we het dan wel. Ik vind het heel dubbel, aan de ene kant ben ik enorm blij dat we eindelijk een kindje verwachten, maar ik weet niet of ik 'klaar' ben voor een kindje met down, klinkt heel egoïstisch, maar ik vind hè enorm moeilijk.

Ik denk dat minimaal het eerste trimester gewoon heel spannend is, maar dat het daarna ook nog spannend blijft.... Ik ben net de 12 weken grens gepasseerd maar voel me nog geen spat zekerder! Wij hebben er overigens ook voor gekozen om de combinatietest niet te doen, ondanks mijn leeftijd (40). Idd vanwege de kansberekening, de mogelijke afwijking in de uitslag en vanwege het sowieso verhoogde risico op mijn leeftijd. We kiezen voor de uitgebreide 20 weken echo en als er aanleiding is, dan evt. nog een VWP. Maar alleen als er echt een reden toe lijkt, ik heb namelijk een stollingsafwijking en gebruik daarvoor antistolling. Zou ik dan weer mee moeten stoppen met de (extra) risico's van dien.... Dus ik denk er precies zo over als jij, zoals velen hier. Een kindje met down zit niemand op te wachten, maar zelfs als de kans heel klein is en je er van uit gaat dat je kindje geen down heeft, kan het altijd nog zo zijn dat je toch een kindje met down krijgt.... Zekerheid heb je gewoon niet tenzij je een vlokkentest of een VWP laat doen! Dat is het lastige... Succes iig met de keuzes die je moet gaan maken!

Geplaatst

Hi dames. Lees hier net het positieve nieuws van o.a.Jessie. Wat bijzonder meid. Gefeliciteerd! Weet zelf net een dag dat ik zwanger ben van een tweede en ben 26 okt uitgerekend. Zag alleen nog geen uitgerekend in oktober topic.Zal jullie on elk geval volgen. Succes met de zwangerschap allemaal in elk geval. Liefs Doortje

• 2 weken later...
Geplaatst

Wij zijn vandaag naar de gyn geweest en hebben een kort gesprek gehad. Hij was wel erg prettig en we voelen ons erg op ons gemak bij hem.

Omdat ik vanacht enorme pijnen had en steken en ik er zelfs niet door kon slapen, heeft hij snel voor mij een echo gemaakt, waarop ik onze beeb heb gezien. Hij/zij lag lekker te duimen en zat volop rond te trappelen.

Al met al dus goed nieuws. Wel ga ik waarschijnlijk meer groei echo's krijgen, ivm de medicatie die ik nog gebruik gedurende deze zwangerschap, maar dat vind ik niet erg. Lekker vaak kindje kijken ;)

• 1 maand later...
Geplaatst

Hi dames-van-september,

Het is een beetje stil op dit topic... Wij, de 'dames-van-augustus' vroegen ons af, of jullie anders misschien zin hebben om mee te schrijven bij ons in het uitgerekend topic? Wij zijn ook niet met heel veel, maar samen maakt het een leuk aantal! We kunnen de naam dan veranderen in augustus-september uiteraard.

Als jullie dit willen, laten jullie het dan even weten?

Groetjes, Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden