Ga naar inhoud

Wachtlijst ICSI & PGD 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Kimberly, Ja spannend he! Ik vond het vreselijk.

We hoopten en ze zeiden 6 maanden nadat de test klaar was aan de

icsi-pgd te kunnen beginnen. Maar in Utrecht duurt het nu 9 maanden.

Ik heb ook best een paar keer gemaild met de case-manager van het AZM, om te horen hoever ze waren met de test.

Ze hadden ook nog bij de bloedafname de geboorte datum van mij op de stickers voor de buisjes bloed van mijn vader geprint!

Wees daar maar allert op! In dat soort fouten heb je echt geen zin op zo'n moment. Later zijn ze ook met onze

misschien toekomstige kinderen bezig. Dan wil je ook dat ze geen fouten maken. Het zal je maar gebeuren.

Heel veel succes Vlinder! Ik hoor idd ook graag hoe het gaat.

Ladies, kunnen jullie mij vertellen hoe ik ook een onderschrift erbij krijg, ik ben er nog niet achter.

En waar komen jullie vandaan? Ik uit Zeewolde.

Groetjes!!!

• Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Debby,

Ja ik vind het ook moeilijk om zo lang te moeten wachten en idd heel erg spannend, maar ik heb geen keuze.Ook omdat wij er nog mee zitten dat het zaadkwaliteit van mijn partner erg slecht is vind ik het allemaal dubbel spannend of het wel gaat lukken.

Pfff dat zijn geen kleine fouten die ze dan maken en nee daar zitten we zeker niet op te wachten,ik zal het zeker goed in de gaten houden!

Vind het fijn dat ik het nu allemaal wel met jullie kan delen,ik vind het allemaal best zwaar.

groetjes Kimbery...ps ik kom uit Groningen.

Geplaatst

Hoi Kimberly,

Het is inderdaad erg zwaar. Wat mooi dat je je zo goed voelt om het hier te delen.

Wij komen ook uit Groningen. Daar ook eerst bij UMCG ons avontuur begonnen.

Maar vorig jaar verhuisd en daarom nu bij UMCU verder gegaan.

Liefs

Geplaatst

Hoi Debby, wat leuk dat je ook in groningen hebt gewoond!

Ja ik vind het fijn dat ik dit met jullie kan delen en nog belangrijker is jullie begrijpen het, Ik werk in een verpleeghuis,dus met heel veel dames,de meeste weten wel dat we met ivf gaan beginnen,maar ik vertel niet aan iedereen dat we het pgd-traject ook doen, ik stuit hierbij vaak op onbegrip en veel vragen begrijpelijk natuurlijk,maar ze snappen het niet,dus gevolg ik vertel meestal allen van het ivf-traject en niet van de pgd. ervaar jij dit ook zo? of ben je er heel open over?

groetjes

Geplaatst

Hoi meiden! De vakantie was heerlijk! FF lekker bij gekomen van de eerste poging en gelijk de batterij weer opgeladen voor poging 2! ! Vandaag ben ik begonnen met de decapeptyl. Ze hadden alleen mijn voicemail ingesproken omdat ik volgens hun nog niks bevestigd had. .. erg raar! Ik heb alles uitgebreid besproken voor mijn vakantie. Ik heb zelfs tijdens mijn vakantie nog met de afdeling gebeld. Morgen maar eens bellen.

Dit was voor ons de eerste poging. Helaas hadden we meer 1 embryo over toen, dus geen cryo's om terug te plaatsen. Hopelijk hebben we deze keer meer geluk.

Morgen nog even naar het erasmus voor mijn tepeltattoo's. Ze hebben het nu 1 keer gedaan en ik zal nog wel een keer terug moeten. Dan kunnen we dat verhaal eindelijk eens afsluiten.

Hoe gaat het met jullie?

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

Hoi Maart, Mooi dat je een beetje bent bijgekomen. En nu er weer tegenaan. Als ze hun administratie op orde

hebben tenminste :huh1:.

Hoi Kimberly, ik ben er altijd er open over geweest. Gelijk eigenlijk vanaf dat we de uitslag van mijn vriend z'n

gen onderzoek binnen kregen. Heb dat gewoon ook wel nodig. Was anders ingestort. En ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit enig onbegrip heb ervaren.

Maar ik leg het vaak kort en duidelijk uit op een toon dat ik er ook wel trots op ben en logisch vindt dat wij de keuze maken om

de ellende van deze mutatie bij deze generatie proberen te stoppen. Ik ben trouwens doktersassistente. De huisartsen, collega's en

vrienden reageren allemaal heel begripvol.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Debby.

Fijn om te lezen dat er veel bergip is van collega's en vrienden,{ik werk zelf ook in de zorg maar dan in een verpleeghuis}.

Misschien moet ik het ook maar gewoon vertellen aan mijn collega's en vrienden en idd er trots op ben dat dit traject mogelijk is om veel ellende te besparen.

De familie heeft nu ook de formulieren gekregen om bloed af te staan dus weer een stap verder.

liefs Kimberly.

Geplaatst

Hoi hoi!

Het viel enorm mee met de tatoeages. Ik heb daar geen gevoel meer dus ik had nergens last van.

Ik ben nu 6 dagen decapeptyl aan het spuiten, voel me nu 2 dagen erg beroerd.

Ik ben ook altijd erg open geweest hierover, Ik ben gelukkig nog nooit iemand tegen gekomen die het niet begreep. Hebben jullie ook een brief thuis gekregen over het onderzoek naar mensen die voor pgd gekozen hebben? Ik heb de vragenlijst ingevuld op internet. Het onderzoek is voor mensen die overwegen om pgd te gaan doen. Hoe ben je tot de keuze gekomen en waar loop je allemaal tegenaan etc.

Balen dat het zo ontzettend lang kan duren tot je aan de beurt bent. Wanneer je eenmaal start gaat het ineens erg snel allemaal. Bij mij zitten er 2 maanden tussen de eerste en tweede punctie. (Als alles goed gaat)

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

Hoi Maart,gelukkig dat het enorm mee viel,ik heb zelf geen tatoo maar na mijn operatie mijn eigen tepels behouden. wat vervelend dat je je nu zo broerd voelt,hopelijk is dat gauw voorbij.

Ik heb {nog} geen brief gekregen over het onderzoek naar pgd,misschien komt dat nog.

Ja dat wachten he pffff

Geplaatst

Ik heb ook geen brief gehad... Komt misschien nog.

bij mij duurt het wachten zo lang, de terugplaatsing was afgelopen vrijdag. Hopelijk duimt iedereen mee dat mijn ienimini blijft zitten!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ja wij hebben ook beide een brief gekregen voor een onderzoek/studie.

Oh Vlinder wat ongelofelijk spannend!! Dus volgende week vrijdag testen?

Ik duim voor je.

Groetjes aan iedereen!

Geplaatst

Ja, vlgd week vrijdag testen! Morgen op de helft dus....Ik begin het nu al steeds spannender te vinden. Bij elk pijntje in m'n buik denk ik dat ik misschien ongesteld wordt en schrik ik. En bij iedere keer plassen bekijk ik m'n wcpapierje op sporen van bloed... Rrrr thxxx voor jullie medeleven :-)

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden! Ik lig lekker te chillen in bad in het NH hotel Maastricht. Morgen om 10.30 de punctie! Hopelijk valt het mee met als de vorige keer. Hoe gaat het met jullie?

bezig met PGD vanwege erfelijk brca-gen.

Geplaatst

Spannend Maart!

Heel erg veel succes!

Hier alles prima. Wachten en over 3 weekjes heerlijk op

vakantie naar Australie. Dit wilde we nog graag doen voor we

aan de PGD beginnen.

Hoop idd dat het voor je meevalt. En straks hopen op

mooie goeie embryo's.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Debby,

Wat een goed idee om nog even lekker weg te gaan! Zo ben je straks lekker uitgerust voor je aan de slag gaat.

Ik heb morgen de terugplaatsing, ze hebben van 6 embryo's een biopt kunnen afnemen! Ik ben benieuwd wat er over blijft.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren mijn 1e decapeptyl spuit gezet. Geheel pijnloos, dus ben benieuwd naar de 2e :)

Eindelijk begonnen, ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

groetjes!

Geplaatst

Wat goed welkom 2014! Ik heb nooit iets gevoeld van de spuitjes omdat ik geen gevoel heb in mijn buik, Ik weet dus niet hoe pijnlijk het kan zijn. Intussen heb je er al wat meer moeten zetten, hoe ging dat?

Ik heb dinsdag de terugplaatsing gehad! We hadden een topembryo van 12 cellen. De vorige keer was hij maar 7 cellen. Ik heb ook nog 2 cryo's over! Ik ben wel mega gestrest. Nog 10 dagen, hopelijk dan een positieve test!

Geplaatst

@Maart wat goed zeg 12 cellen! Weet jij of dit nog invloed heeft of de kans groter is dat het lukt? Kan begrijpen dat je gestresst bent, je kan er nu ook niks meer aan doen. Het is echt wachten en nog eens wachten. Maar 1 geluk, je hebt er nog 2 achter de hand. Dus dan hoef je niet weer van vooraf aan te beginnen.

Het spuiten gaat goed. Ik heb 1 dag last gehad van misselijkheid, maar voor derest gaat het goed. Maandag heb ik mijn 1e echo, ben benieuwd :)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Enige tijd geleden ben ik degene geweest die deze 'discussie' gestart heeft. Zojuist las ik dat er een aantal elkaar hier gevonden hebben.

Wij kregen uiteindelijk op 14 feb. de brief binnen dat we in mrt konden starten in het umc utrecht. Resultaat; 13 eicellen, 10 eicellen ok, 7 bevrucht, 5 goed doorgedeeld en uit de test kwam er eentje die teruggeplaatst kon worden. En nu, nu bijna 14 weken zwanger!!

Het blijft nog steeds spannend en bij elk pijntje in je buik schrik je toch even. Hoop dat ik over een aantal weken het kindje kan voelen zodat ik zelf wat meer vertrouwen heb,hahaha.

De rest heel veel succes en sterkte met het hele traject!

Geplaatst

Ik merk toch dat jullie bijna allemaal, nadat de test uit Maastricht klaar is, eerder aan de beurt dan mijn vriend en ik.

Wij lopen in het UMC en bij ons zal het ongeveer 9 of 10 maanden duren. Bij jullie (als ik een beetje goed heb opgelet) is het

vaak tussen de 4 en 7 maanden.

Ik vind het bij ons zooo lang duren!!

Denk dat ze naar de leeftijd van de vrouw kijken.

'Iemand van 27 kan natuurlijk nog wel ff wachten'.:huh1:

Wat denken jullie?

Ondertussen wordt ik er echt een beetje gek van. Ongelooflijke rammelende eierstokken.

En een paar gesprekjes bij een psycholoog verder.

Na onze vakantie ga ik ze weer eens vragen hoe het ervoor staat met de wachtlijst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden