Ga naar inhoud

Wachtlijst ICSI & PGD 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Kan me niet voorstellen dat het bij jullie niet vergoed zou worden. Ik heb een aandoening waar nog geen test voor bestond, we waren de eerste in NL die voor deze aandoening een PGD behandeling onderging. Test moest dus nog ontwikkeld worden en die kosten waren dus nog vele malen hoger dan € 6000 en ook voor ons is alles vergoed. Voor de zekerheid gewoon even bellen maar zou me geen zorgen maken hor!

Dankjewel! Ik ben inderdaad zwanger geraakt na PGD, super bijzonder en het bewijs dat het dus kan! Hopelijk mogen jullie ook snel dit geluk ervaren!

Liefs,

Anne

• Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ga morgen idd even bellen, ja het zal heel vreemd zijn als de kosten hiervan voor ons zelf zijn!

Echt fijn om te lezen dat je zwanger bent en met pgd, geeft mij ook weer goede moet dat het lukt.

liefs..

Geplaatst

Hoi Kimberly ,

Het Pgd onderzoek wordt bekostigd door de overheid .

Dus je hoeft je niet ongerust te maken .

Je hoeft alleen je eigen bijdrage te betalen ( voor het iv traject) en de rest van de onderzoeken en de ivf is voor je verzekering ( 3 maal )

veel succes met het hele traject .

Wij moeten weer wachten op de volgende pgd traject

gr marco

Geplaatst

Hallo allemaal! Ik heb vandaag de punctie gehad. Ik had 9 eitjes. Gelukkig was het baarmoederslijmvlies nu ook goed, dus als alles goed gaat hoor ik morgen hoeveel eitjes er bevrucht zijn en zaterdag worden ze dan onderzocht. Zondag zal dan de terugplaatsing zijn. Spannend! We hadden de hoop al een beetje opgegeven dat het deze keer tot een terugplaatsing zou komen. Hoe gaat het met jullie? ??

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

He ik ben zo blij en gerust gesteld, Ik heb het AZM gebeld en idd het word vergoed door de overheid,op naar 6 mei ons eerste intake gesprek voor de pgd.

* Marcoenjacqueline,dankje voor je reactie ben blij dat het vergoed word,he dus het is bij jullie nog niet gelukt hoelang moeten jullie nu wachten?

*Maart, wat goed nieuws voor nu,ik zal voor je duimen,idd spannend.

liefs Kimberly.

Geplaatst

* Marcoenjacqueline,dankje voor je reactie ben blij dat het vergoed word,he dus het is bij jullie nog niet gelukt hoelang moeten jullie nu wachten?

.

Wij moeten nu tot augustus wachten en dan mogen we weer .

• 2 weken later...
Geplaatst

@Maart hoe is de terugplaatsing gegaan? Wij weten inmiddels dat ik in week mag beginnen met spuiten. Week punctie en terugplaatsing. Maar we gaan eerst even lekker op vakantie en daarna beginnen we met frisse moed!

Geplaatst

Hoi!

@saskia: helaas is het deze keer niet gelukt. .. Na een week werd ik al ongesteld. Heb gelijk een vakantie naar Turkije geboekt! Woensdag vertrekken we. Wel ook goed nieuws: Ik begin 5 juni met de decapeptyl en heb 17 juni al de startecho. Erg fijn dat we al zo snel weer verder mogen. Zit jij ook in het azm? ? Misschien komen we elkaar wel tegen!

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

He Maart wat rot om te lezen dat het deze keer niet is gelukt. wel idd fijn dat jullie weer redelijk snel kunnen starten. alvast veel plezier in turkije even de batterij weer opladen.

Wij hebben ook al ons gesprek gehad in het azm en bloed geprikt, nu is het wachten tot te test klaar is, ze denk tussen nu en 3 maanden, spannend, straks eerst 2 weken aan de pil en dan 2 weken homonen spuiten.

Geplaatst

@ Maart, wat erg dat het niet is gelukt. Hoeveelste poging was dit? Iid lekker even op vakantie. Sterkte!

@ Saskia, Wat heerlijk dat je nu de data's weet. Kunnen jullie je daarop voorbereiden. Eindelijk na zolang wachten. Succes!

@ Kimberly, Jeetje wat kan jullie test snel klaar zijn. En daarna op de wachtlijst. Spannend hoor!

Zijn jullie ook bezig met wat voor vitamines en evt olie jullie willen gaan of al slikken?

Ik heb het rijtje aangehouden van het stel uit Babyboom (Annemieke en Guido) die PGD heeft gedaan. Dat advies kregen ze uit Belgie.

En omdat ze daar verder en langer met PGD bezig zijn en het bij hun in 1 keer is gelukt, grijp ik dit gewoon aan.

Wil er ALLES voor doen om het te laten lukken.

Groetjes, Debby

Geplaatst

Hai hai,

Ik slik nog niks. Zijn pas eind dit jaar aan de beurt in het UMCU maar ga 3 mnd van tevoren of wat later met een rijtje beginnen.

Ik heb best wat research gedaan en weet ook van de meeste al welk merk/soort ik wil gaan slikken.

Voor de vrouw:

-Foliumzuur

-Teunisbloemolie voor de cyclus en baarmoeder.

-Omega 3. Met hoog DHA gehalte. (MorDHA Prenatal of Royal Greens Algenolie Omega 3)

-Tarwekiemolie voor innesteling.

-Selenium en Zink voor mooie eicellen (helaas in veel zwangerschapsvitamines lage doseringen). Bio-Seleen+Zink van Pharma Nord

-Vit. B-complex

-Vitamine D hoog gedoseerd. Voor innesteling, uit onderzoek blijkt dat 4000 IE per dag prima is. (409 Vit.D druppels 1000IE per druppel van AOV).

Ik dacht aan de zwangerschapsvit. van de Hema, is de enige die wat hoger gedoseerd is met selenium, zink en vit. D. Maar de ijzer is ook hoog. En daar krijg ik weer obstipatie van. Denk dat ik alles maar los van elkaar koop.

Voor de man is selenium, zink, vit-b complex en Omega 3 erg goed.

Mijn vriend gaat ook de Bio-Seleen + Zink van Pharma Nord (zit ook nog wat vit.b6 bij) en Omega 3 slikken.

Omdat we er dan nog iets van invloed op kunnen hebben hopen we, grijpen we dit aan. Kleine moeite voor misschien iets heel moois :D!

Geplaatst

Als jullie vitamines gaan gebruiken cq gebruiken houdt er dan rekening mee dat het goéde zijn!! Er is een groot verschil tussen de "bekende merken" en natuurlijke soort. Veel bekende merken zijn erg synthetisch wat een deel vd werking teniet doet! Natuurlijke vitamines daarvan krijg je meer vd vitamines binnen. Merken zoals Solgar, Bonusan en Ortica zijn sterke erkende "natuur merken" en daarvan is de werking heel goed. Succes allemaal (slik zelf ook vitamines ;-))

Geplaatst

Ja Peultje daar ben ik ook erg mee bezig. Helemaal bij zwanger raken moet alles wel goed opgenomen worden

en geen troep in m'n lijf.

Geplaatst

Dat is dan behoorlijk veel wat je slikt Debby85 maar ja alles voor het goede doel.

Ik slik dus alleen foliumzuur verder eet ik genoeg groente en fruit, zit te denken of ik dan ook meer moet gaan gebruiken om de kans groter te maken,zijn er meer mensen hier die vitamines enzo...gebruiken?

Geplaatst

vraagje hoe krijg ik ook een onderschrift zoals bij peultje, ik dacht bij hantekening en ik heb dat ingevuld maar zie niks staan?

ow ben te snel,zie het al

Geplaatst

@maart wij zittren in hert umc utrecht. voor ons lekker dicht bij huis en bij mijn werk, dus dat is wel handig.'balen dat de 1e keer niet gelukt is! wel fijn dat je al snel weer terecht kunt. heb je een fijne vakantie gehad? wij zitten nu lekker in spamje, heerlijk! nog even lekker genieten voordat we de molen in gaan!

Geplaatst

Hoi meiden, ik klets graag met jullie mee. Wij zitten nu in de 1e poging in AZM. Spannend, waarschijnlijk volgende week de punctie. Ik vind het aantal follikels al tegenvallen. Links 1tje. Rechts zitten er wel 9 maar de grootte ligt te ver uit elkaar van 9 mm tot 17 mm.... Dus dat is niet gunstig vlgs mij....

Geplaatst

Hoi Vlinder,

Super spannend joh. Heb zelf nog geen verstand van follikels.

Wij zijn eind december aan de beurt in UMC Utrecht.

Mijn vriend is drager van een mutatie in zijn BRCA1-gen.

Heel veel succes!

Groetjes

Geplaatst

Hoi Vlinder.

Wij gaan ook beginnen met de pgd, wij zitten nog maar net aan het begin van het traject, de test hiervoor moet nog ontwikkeld worden.

groetjes Kim.

Geplaatst

Hoi Debby85, ik lees dat jullie ook pgd gaan doen ivm BRCA1-gen, ik was benieuwd hoelang jullie hebben moeten wachten tot dat de test klaar was, ik weet dat het bij iedereen kan verschillen,maar dan heb ik een beetje een idee,ze zijn bij ons nu alle dna aan het verzamelen voor de test.

Geplaatst

Hoi Kimberly,

Bij ons zijn ze gelijk begonnen nadat ze het bloed van onze ouders en tante binnen hadden.

Ze zeiden dat het tussen de 3-6 maanden zou duren.

De ontwikkeling van de test heeft 4,5 maand geduurd.

We kregen opeens een mailtje dat het bijna zover was maar toen heeft

het nog 1,5 maand geduurd. Enig idee hoelang voor jullie de wachtlijst is?

Groetjes!

Geplaatst

Hoi debbie en Kim, wat spannend ook voor jullie! Succes met wachten, ik heb maandag m'n punctie dus ga nog even een ander forum zoeken ;-)

Geplaatst

Hoi Debby,

We hebben zelf al bloedgeprikt in het azm, nu kregen we telefoon dat ook mijn ouders,mijn partner zijn ouder en mijn zus ook bloed moet prikken om een betere test te kunnen ontwikkelen,we wachten nu op de oproep hiervan, bij het intake gesprek hebben ze gezegt dat het ook ongeveer 6 maanden kon duren,vind het erg spannend allemaal.

liefs kim.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden